لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بازارهای ارزان مشهد

بازارهای ارزان مشهد

مشهد شهری مذهبی با مراکز تفریحی و گردشی متنوع است که مسافران بسیاری از سراسر جهان سالیانه به آن سفر می‌کنند. در این شهر انواع مراکز تجاری مدرن و سنتی به چشم می‌خورد که خرید و تهیه سوغات مشهد را برایتان آسان می‌کند.

مسافران علاوه بر شناخت جاهای دیدنی مشهد نیاز دارند تا مراکز خرید ارزان آن را نیز بشناسند. در میان مراکز تجاری متعدد، بازارهای ارزان مشهد امکان خریدی منصفانه را به شما می‌دهند. برخی از این بازارها در اطراف حرم یا هتل های مشهد جا خوش کرده‌اند. برای آن‌که خریدی مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید، با ما باشید تا گشتی در مراکز خرید ارزان مشهد بزنیم.

مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم

اگر زائر حرم مطهر امام رضا (ع) باشید، در پیرامون آن بازارهایی را می‌بینید که در آن‌ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. این بازارها معمولاً جزء مراکز خرید ارزان مشهد محسوب می‌شوند که پس از زیارت می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. به طور مثال اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید، بازار اطلس صفر تا صد لوازم خانگی مورد نیاز شما را تامین می‌کند.

برای آن‌که هزینه‌های سرسام‌آور خرید را تا حدی اعتدال ببخشید و سفری اقتصادی داشته باشید، این بازارها به کمک شما می‌آیند. در ادامه برخی از بازارهای ارزان مشهد که در اطراف حرم قرار گرفته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار مرکزی

بازار مرکزی مشهد

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد، بازار مرکزی این شهر است. این بازار نزدیک به میدان راه شهدا و در مسیر منتهی به حرم قرار دارد؛ به همین دلیل بسیاری از مسافران و زائران برای خرید انواع سوغات به آنجا می‌روند.

در بازار مرکزی مشهد ضمن وجود فروشگاه‌هایی که در طبقه همکف قرار گرفته‌اند، چندین مرکز عمده‌فروشی نیز در طبقه بالای آن دیده می‌شود. در این بازار از زرشک و زعفران گرفته تا انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک و بدلیجات به فروش می‌رسد.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا، بازار مرکزی مشهد
    • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 9:00 تا 22:00.

بازار جنت

بازار جنت

بازار جنت، بازاری قدیمی در محله ارگ شهر است که با حرم حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. در واقع این بازار، خیابانی با بافت سنتی است که در دو سمت آن فروشگاه‌هایی قدیمی با اجناس به‌روز قرار گرفته‌اند.

بازار جنت یکی از بهترین مراکز خرید مشهد با قیمت مناسب است که نقش مهمی در تأمین پوشاک مردم شهر ایفا می‌کند. این بازار در خیابانی به نام جنت قرار گرفته که اطرافش با پاساژهای پوشاک احاطه شده است.

در بازار جنت مشهد از پاساژهای لوکس خبری نیست؛ اما شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید پوشاک موردنیاز خودتان را از آنجا تهیه کنید. در این بازار بزرگ قیمت پوشاک نه به گرانی مراکز خرید لوکس و نه به ارزانی بازارهایی همچون 17 شهریور است.

بااین‌حال، اگر زمان کافی بگذارید و در فروشگاه‌های این بازار مشهد بچرخید، می‌توانید جنسی باکیفیت با قیمت مناسب تهیه کنید. این بازار به‌حدی قابل‌توجه است که برخی از مردم، محل سکونت خود را به مغازه‌های فروش پوشاک تبدیل کرده‌اند.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، حدفاصل خیابان امام خمینی به پاسداران، خیابان جنت
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 9:00 تا 22:30.

هفده شهریور مشهد

مرکز خرید آسمان 17 شهریور مشهد

اگر هنوز هم با خود می‌گویید «مشهد کجا بریم خرید»، با ما باشید تا پاسخ سؤالتان را بدهیم. در این بخش می‌خواهیم یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ارزان مشهد را به شما معرفی کنیم.

هفده شهریور بازاری معروف در مشهد است که در خیابانی به همین نام قرار گرفته است. اگر از حرم به‌سوی خیابان 17 شهریور بروید، با سیل عظیمی از مردم روبه‌رو می‌شوید که برای خرید به این بازار آمده‌اند.

این بازار بزرگ از چندین پاساژ تشکیل شده است که در هریک از آن‌ها 100 تا 150 فروشگاه قرار دارد. در این مرکز تجاری، اجناس هم به‌صورت خرده و هم عمده به فروش می‌رسند. عرضه اجناس متنوع با کیفیت و قیمت مناسب، ویژگی اصلی این بازار است.

عمده‌فروشی در این مرکز تجاری سبب شده است که اجناس با قیمتی پایین‌تر نسبت به سایر مراکز به فروش برسند. البته اگر به‌دنبال اجناس لوکس و برندهای معروف هستید، بهتر است بی‌خیال این بازار شوید؛ زیرا در 17 شهریور از این خبرها نیست.

خانه تاریخی داروغه مشهد؛ یادگاری زیبا از روزگار قدیم
ادامه مطلب

مرکز خرید آسمان، مرکز خرید اکسون، پاساژ افشار، پاساژ کیمیا و بازار لوتوس بخش کوچکی از چندین پاساژ 17 شهریور هستند. در کنار این پاساژها، کاروان‌سراهایی با بازارچه‌های سنتی نیز وجود دارند که به‌واسطه بافت تاریخی خود، بسیار دیدنی هستند.

بازار 17 شهریور تلفیقی از پاساژهای مدرن و بازارهای سنتی است که از آن دست خالی بیرون نمی‌آیید. در این مرکز تجاری انواع پوشاک، سیسمونی، کت‌وشلوار و… به فروش می‌رسد. راستی فراموش نکنید که در هفده شهریور بازار چانه‌زنی حسابی داغ است.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان 17 شهریور
    • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 (در برخی تعطیلات، ممکن است ساعت کاری متفاوت باشد).

بازار سرشور

بازار سرشور

یکی دیگر از بازارهای ارزان مشهد، بازار سرشور است که در محله‌ای قدیمی قرار دارد. این بازار قدمت بسیاری دارد و در نزدیکی حرم و بازار رضا واقع شده است.

وجود حمام در این منطقه سبب شده است که نام سرشور را برای آن انتخاب کنند. کاروان‌هایی که از جاهای مختلف به مشهد می‌آمدند در محله سرشور خود را می‌شستند و سپس به زیارت می‌رفتند.

بازار سرشور جزء مراکز خرید ارزان مشهد است که مکان خوبی برای تهیه سوغاتی‌های مشهد محسوب می‌شود. در این بازار روباز فروشنده‌های پیر و جوان در مغازه‌های خود اجناس مختلفی مانند تسبیح، زرشک، زعفران، کیف و پوشاک را به فروش می‌رسانند.

فرش و تابلوفرش‌های باارزش، اقلام مصرفی، مواد غذایی و سایر سوغاتی‌های خراسان رضوی را نیز می‌توانید در بازار سرشور پیدا کنید. همچنین بد نیست حال که تا این بازار رفتید، سری هم به حمام زیبای مهدی قلی‌بیک بزنید که اکنون به موزه تبدیل شده است.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان اندرزگو، محله سرشور
    • ساعت کاری: همه‌روزه شبانه‌روزی.

بازار رضا

بازار رضا مشهد

بازار رضا یکی از دیگر معروف‌ترین مراکز خرید شهر مشهد است که در میان بازارهای ارزان مشهد همچون نگینی می‌درخشد. این بازار نوستالژیک در همسایگی حرم قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از داخل صحن وارد آن شوید.

بازار رضا را می‌توان یکی از بهترین مراکز خرید مشهد با قیمت مناسب دانست که در آن هرچه بخواهید، پیدا می‌کنید. اگر به‌دنبال آدرس بازارهای ارزان مشهد هستید، در رأس آن‌ها بازار رضا است که به‌راحتی می‌توانید خود را به آن برسانید.

کمتر زائری را می‌توان یافت که به حرم برود و از خیر خرید و گشت‌وگذار در بازار امام رضا بگذرد. این بازار سرپوشیده در سال 1355 افتتاح شده و محبوبیت خوبی میان گردشگران دارد؛ به‌طوری که حتی پاساژهای مدرن نیز نتوانستند نام آن را کم‌رنگ کنند.

برای رسیدن به بازار امام رضا شما می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا ماشین شخصی استفاده کنید. اما ازآنجاکه محوطه این بازار همیشه شلوغ و ترافیک است، مترو، اتوبوس یا تاکسی گزینه‌ای بهتری هستند که شما را به چندقدمی بازار می‌رسانند.

بازار رضا یکی از نزدیک‌ترین مراکز خرید ارزان مشهد به حرم مطهر است که انتخاب اول بسیاری از مسافران برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. در بازار رضا کالاهای مختلف با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسند.

در این بازار هرچه به‌سمت غرفه‌های میدان بیت‌المقدس بروید، به دلیل حضور افراد مرفه، قیمت اجناس افزایش پیدا می‌کند. عمده محصولاتی که در بازار رضا به فروش می‌رسند شامل جواهرات و نقره، عطر، زعفران و خشکبار می‌شود.

اگرچه بازار رضا به‌عنوان یکی از بازارهای ارزان مشهد شناخته می‌شود، اما برخی از غرفه‌های آن به دلیل موقعیت مکانی یا پیشینه‌ای که دارند، گران‌تر از بقیه هستند؛ بنابراین توجه داشته باشید که تا از قیمت‌ها مطمئن نشدید، خرید نکنید.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، جنوب شرقی میدان بیت‌المقدس
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 9:00 تا 24:00.

مجتمع تجاری شارستان

مجتمع تجاری شارستان

اگر به لیست بلندبالای مراکز خرید ارزان مشهد نگاهی بیندازید، در آن بین مجتمعی عظیم و 15طبقه به نام شارستان مشهد به چشمتان می‌خورد. شارستان مجتمعی تجاری، تفریحی و اقامتی است که 50000 مترمربع زیربنا دارد.

در مرکز خرید شارستان حدود 258 واحد تجاری فعالیت می‌کنند که در طبقه‌های منفی تا طبقه سوم قرار گرفته‌اند. بخش تجاری شارستان شامل 5 طبقه با زیربنای کل حدود   15728 مترمربع است. این مجتمع تا حرم تقریباً 5 دقیقه فاصله دارد.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان طبرسی هفده، تقاطع شارستان و حرم مطهر
    • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 8:00 تا 24:00.

بازار عباسقلی خان

بازار عباسقلی خان

از دیگر بازارهای ارزان مشهد که در نزدیکی حرم قرار دارد، بازارچه عباسقلی خان است. این بازار تاریخی به دلیل بافت قدیمی و معماری زیبایش، موردتوجه گردشگران قرار گرفته است.

بازار اطلس، جهیزیه از کجا بخریم؟
ادامه مطلب

اگر به‌دنبال بازار لباس ارزان مشهد هستید، عباسقلی خان گزینه مناسبی است. در این بازار انواع پوشاک تاناکورا و اجناس دست‌دوم را با قیمت بسیار مقطوع می‌توان تهیه کرد.

بازار عباسقلی در گذشته محل عرضه انواع لوازم برقی و اجناس خارجی بود؛ اما امروزه بیشتر مغازه‌های آن در زمینه فروش کفش و پوشاک فعالیت دارند. همچنین چند مغازه سوغاتی مانند زرشک، زعفران و بدلیجات نیز در گوشه‌وکنار بازار دیده می‌شود.

بخش بزرگی از بنای قدیمی بازار عباسقلی خان در جریان نوسازی حرم تخریب شده است. بااین‌وجود، هنوز هم این بازار برای افرادی که به‌دنبال خرید اجناس ارزان هستند، گزینه مناسبی است.

عباسقلی خان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید ارزان مشهد است که علاوه‌بر محصولاتی که نام بردیم، لپ‌تاپ و دوربین‌های استوک خوبی نیز در آن پیدا می‌شود. دقت کنید که برخی از لباس‌های تاناکورای موجود در این بازار اصلی و برخی قلابی هستند.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان نواب صفوی 1
    • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:30 تا 19:30، جمعه از ساعت 8:30 تا 14:00.

بازارهای معروف و ارزان مشهد

اگر کمی از حرم فاصله بگیریم، در جای‌جای شهر نیز مراکز خرید ارزان مشهد دیده می‌شود که امکان خریدی اقتصادی را برایتان فراهم می‌کند. در ادامه برخی از این مراکز و آدرس بازارهای ارزان مشهد را آورده‌ایم.

مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق

الماس شرق یکی از بازارهای ارزان مشهد است که محبوبیت فراوانی میان گردشگران و مسافران دارد. این مرکز خرید، مجتمعی 6طبقه با گنبدی زیبا و جذاب است که همچون الماسی در مشهد می‌درخشد.

الماس شرق یکی از بهترین بازار لباس ارزان مشهد با تنوع و کیفیت مناسب است. در این مجتمع تجاری انواع لباس‌های مردانه و زنانه، صنایع‌دستی، فرش، زعفران، لوازم منزل و… عرضه می‌شود.

در الماس شرق مشهد شما می‌توانید خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید و درصورتی‌که حوصله‌تان سر رفت در شهربازی، سینما و آکواریوم آن به تفریح بپردازید. این مرکز خرید در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد که معماری آن تلفیقی از سنت و مدرنیته است.

الماس شرق مجتمعی تجاری گردشگری با پارکینگ طبقاتی و گنجایش 1300 خودور است که ورودی آن در خیابان وحدت قرار دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید به این مرکز خرید بروید، نیاز نیست خود را نگران جای پارک کنید.

در الماس شرق علاوه‌بر امکاناتی که گفتیم، رستوران و کافی‌شاپ نیز وجود دارد که درصورت گشنگی و تشنگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ پس اگر می‌خواهید تفریح و بازارگردی را با هم تجربه کنید و از مراکز خرید ارزان مشهد خرید کنید، از الماس شرق غافل نشوید.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، میدان خیام، بلوار خیام شمالی
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 10:00 تا 23:00.

مجتمع تجاری فردوسی

مجتمع تجاری فردوسی

یکی دیگر از بازارهای ارزان مشهد که در این بخش می‌خواهیم به سراغش برویم، مجتمع تجاری فردوسی است. این مرکز خرید یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید ارزان مشهد است که در آن اجناس مختلف با قیمت منصفانه به فروش می‌رسند.

بازار فردوسی مشهد دو شعبه دارد که در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. در هر دو شعبه بازارهای فردوسی، چند طبقه وجود دارد که هر کدامشان مربوط به فروش محصولات خاصی هستند.

اختصاصی‌کردن طبقات مختلف و اختصاص هر طبقه به کالایی خاص با دسته‌بندی مشابه، خرید را برای شما آسان می‌کند. این کار سبب می‌شود شما به‌راحتی بین محصولات تفکیک قائل شوید و راحت‌تر به مقصد خود برسید.

دستگاه خودپرداز، فست‌فود، کافی‌شاپ، نمازخانه و مسجد، رمپ ویژه معلولان و زمین‌بازی کودکان از جمله امکانات بازار فردوسی است. همچنین در نزدیکی این مجتمع، بوستان بهشت قرار دارد که پس از یک بازارگردی حسابی می‌توانید آنجا خستگی در کنید.

بازار فردوسی مشهد بورس انواع پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه، لوازم عروس و داماد، سیسمونی، بدلیجات و ساعت و… است. محصولات این مرکز خرید جنس قابل‌قبول و قیمت خوبی دارند.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، نبش میدان مفتح
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 10:00 تا 22:00.

زیست خاور

زیست خاور

وقتی صحبت از مراکز خرید ارزان مشهد به میان می‌آید، نمی‌توان یادی مجتمع تجاری بلندبالای شهر مشهد یعنی زیست خاور نکرد. زیست خاور ساختمانی 15 طبقه است که 700 واحد تجاری آن در 4 طبقه پراکنده شده‌اند.

این مجتمع اصیل و قدیمی در قلب مشهد قرار گرفته است که در آن همه نوع کالایی پیدا می‌شود. این مرکز خرید، معماری داخلی زیبایی دارد که نمای بیرونی‌اش، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

معرفی هتل ساوین مشهد | بهترین هتل سه ستاره در نزدیکی حرم امام رضا
ادامه مطلب

در این پاساژ انواع کیف و کفش و سوغاتی پیدا می‌شود که کیفیت مطلوبی دارند. قیمت اجناس در مجتمع زیست خاور نه زیادی گران و نه زیادی ارزان است. در این مرکز خرید همه نوع کالایی برای سلیقه‌های مختلف یافت می‌شود.

راستی اگر حوصله رانندگی ندارید، خبر خوبی برایتان داریم. مجتمع تجاری زیست خاور در نزدیکی ایستگاه متروی شریعتی است که به‌راحتی می‌توانید خود را به آن برسانید. از طرف دیگر اگر بخواهید با ماشین شخصی بروید، وجود پارکینگ اختصاصی جای نگرانی برای پارک باقی نمی‌گذارد.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، میدان شریعتی، بلوار کوهسنگی
    • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از 9:00 تا 22:00.

پاساژ مهر کوهسنگی

پاساژ مهر کوهسنگی

در مجاورت پارک کوهسنگی، مجتمع تجاری مهر کوهسنگی قرار دارد. این مجموعه 25 طبقه دارد که بخشی از آن تجاری و بخشی دیگر مسکونی است. در طبقات مختلف این پاساژ محصولات گوناگونی عرضه می‌شود که به نسبت کیفیتشان قیمت خوبی دارند.

طبقه اول پاساژ مهر کوهسنگی مربوط به فروش طلا و جواهرات، طبقه دوم مربوط به پوشاک و لوازم بانوان و طبقه سوم مربوط به عرضه موبایل، رایانه و اسباب‌بازی است. فودکورت، پارکینگ و مشاغل بازیکار از امکانات دیگر این مجموعه است.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بزرگ‌راه کلانتری، جنب پارک کوهسنگی
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 9:30 تا 22:00.

مجتمع تجاری کیان سنتر یک و دو

مجتمع تجری کیان سنتر

کیان سنتر مجتمعی تجاری با دو شعبه در مشهد است که به‌خوبی جای خود را در دل مردم این شهر و مسافران باز کرده‌ است. در این بازار، انواع اسباب‌بازی، پوشاک، لوازم لوکس منزل و… به فروش می‌رسد که قیمت خوبی دارند.

کیان سنتر را می‌توان در دسته بازارهای ارزان مشهد قرار داد که در آن می‌توانید با قیمت مناسب، کالا و محصولات خوبی را تهیه کنید. هایپرمارکت، فودکورت و پارکینگ بخشی از امکانات مجتمع تجاری کیان مشهد است.

در کیان سنتر شما می‌توانید پوشاک فصل، کیف‌وکفش، لوازم کادوئی، لوازم منزل، زیورآلات، لباس کودک و… را به قیمت خوبی بخرید. اگر حال‌وحوصله از این بازار به آن بازاررفتن را ندارید، در این دو مجتمع هر چه که بخواهید را پیدا می‌کنید.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار جانباز
    • ساعت کاری: همه‌روزه از 9:30 تا 23:00.

ویلاژ توریست

ویلاژ توریست

ویلاژ توریست یکی دیگر از بازارهای ارزان مشهد است که در سال‌های اخیر افتتاح شده است. در این مجتمع انواع برندها و محصولات متنوع پیدا می‌شود که از قیمت خوبی برخوردار هستند.

این مجتمع محبوبیت خوبی میان مردم دارد و در اکثر روزهای سال، مملو از جمعیت است. در ویلاژ توریست 250 واحد تجاری مشغول به کارند و انواع محصولات مانند لباس، روسری، شال، کفش و… را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

ویلاژ توریست دارای یک هایپرمارکت بزرگ و نمایشگاه دائمی لوازم صوتی و تصویری نیز است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شهربازی، فست‌فود و کافی‌شاپ و بام ویلاژ سنتر از جذابیت‌های این مجتمع تجاری است.

    • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار امام رضا
    • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 00:30.

بازار ایثار

یکی از مراکز خرید ارزان مشهد که به‌عنوان بورس مانتو و لباس‌های مجلسی زنانه شناخته می‌شود، بازار ایثار است. این بازار لباس ارزان مشهد مرکز فروش انواع مانتو، پالتو و لباس مجلسی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف است که توجه هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند.

فرقی ندارد مانتو اسپرت بخواهید یا مانتوی مجلسی و اداری، در این بازار حتماً به مراد دلتان می‌رسید. بازار ایثار به راسته مانتوفروشان نیز مشهور است که در آن چندین مغازه کوچک و بزرگ فعالیت دارند.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان ایثار
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 8:00 تا 22:00.


سخن آخر

در این مقاله از ایران هتل ما سری به بازارهای ارزان مشهد زدیم و گشت‌وگذاری در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری مختلف آن داشتیم. مشهد شهری با مراکز خرید سنتی و مدرن متعدد است که در آن انواع محصولات با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند.

شما چه تجربه‌ای از خرید در مشهد دارید؟ آیا مرکز خرید یا بازاری می‌شناسید که در آن بتوان با قیمت مناسب و منصفانه خرید خوبی داشت؟ لطفاً در بخش نظرات از تجربیات خود درباره بازارهای ارزان مشهد به ما بگویید و پیشنهادهای خود را برایمان بنویسید.

4/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر