لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> چگونه از یک سفر جاده ای با خانواده لذت ببریم
چگونه از یک سفر جاده ای با خانواده لذت ببریم

چگونه از یک سفر جاده ای با خانواده لذت ببریم

سفرهای جاده ای خانوادگی جایگزین مناسبی برای سفر های هوایی و متحمل شدن هزینه های زیاد است. اما صادقانه بگویم، طی کردن مایل ها مسافت در جاده به جای سفرهای هوایی باعث می شود که شما در سفرهای خود بیشتر احساس زنده بودن بکنید.

فرقی نمی کند که سفرهای جاده ای با کودکان را دوست داشته باشید و یا اینکه مجبور به انجام آن باشید، این نکات می تواند به کمتر گفته شدن سوال “رسیدیم ؟” کمک کند و همچنین ممکن است این سفرهای خانوادگی را به یکی از ماجراجویی های مورد علاقه شما تبدیل کند. در ضمن اگر شما بچه ها را داخل خودرو نیاندازید و حداقل یکبار در مکان های نامشخصی توقف نکنید، شما قطعا لذت این سفر را از دست خواهید داد.

آرامش خود را حفظ کنید
ترافیک سنگین است، رزرو هتل انتخابی شما، توسط هتل لغو شده و شما عینک آفتابی مورد علاقه خودتان را در آخرین توقف جا گذاشتید. با این قضیه کنار بیایید. آرام ماندن شما در این شرایط به کودکان یاد می دهد که بودن در چنین سفرهایی ارزش تحمل مشکلات و سختی ها را دارد.

جسیکا کان، مادری است که فرزندان خود را از شهر بوستون تا فارگو به یک سفر جاده ای یک ماهه خانوادگی برده بود و تصمیم دارد تا مقصد بعدی خود گرند کانیون رانندگی کند. او گفت که ” ما مکان های زیادی از کشور را از نزدیک مشاهده کردیم به جای اینکه از بالا و از فاصله 30000 پایی به پایین به آنها نگاه کنیم و حدس بزیم که آنها چه شکلی می توانند باشند. تغییر زاویه دید خودش به تنهایی حیرت انگیز بود”.

شکستن رکورد ها را فراموش کنید
سفر با کودکان یک فرد بیست و چند ساله می تواند فاصله منهتن تا میامی را در یک روز رانندگی کنند، اما طی کردن همین مسیر با کودکان در خودرو مستلزم دیدن خیلی چیزها و انجام دادن خیلی کارها است- و نه فقط شکستن رکورد طی کردن سریعترین مسیر. در یک سفر جاده ای خانوادگی، هرگز فرصتی را برای توقف و کنار زدن خودرو و تماشای بزرگترین مثلا فلان چیز جهان از دست ندهید.

کان افزود:”انعطاف پذیری دقیقا همان چیزی است که یک سفر را به سفر بزرگ و به یادماندنی تبدیل می کنند”.” شما هرگز پشیمان نخواهید شد.”

تصمیم های تاکتیکی برای نشستن بروی صندلی ها اتخاذ کنید

دکتر آلیسا بایر فرمود: “یک فرد بالغ ممکن است از طریق جا دادن و مچاله کردن خود در فاصله بین دو صندلی خودرو احساس امنیت کند، اما آنها در واقع کاملا امن نیستند.”.”وجود یک فرد بی تدبیر در صندلی های عقب خودرو باعث میشود که احتمال مرگ افراد در یک صانحه تصادف سه برابر بیشتر شود.”
همه چیز را پاکیزه و تمیز نگهدارید
سفر با خودرو
همه افراد در خودرو های پاکیزه آرامتر خواهند بود، بنابراین در هر توقف زباله ها را دور بریزید و بسته های مسافرتی دستمال مرطوب بچه و کیسه های پلاستیکی موجود در هر درب خودرو را خالی کنید. هرگز بهداشت فردی را در سفر های جاده ای پشت گوش نیاندازید. شامپوی خشک و رژلب و یا تیغ اصلاح مسافرتی به همراه داشته باشید تا جایی در عکس های خانوادگی داشته باشید، نه فقط عکاس آنها باشید.
احتمال قی کردن را در نظر داشته باشید
حتی بچه هایی با معده فولادین نیز تحت تاثیر مسیرهای طولانی قرار می گیرند.کیسه های زیپی در اختیار کودکان قرار دهید و موارد استفاده از آن را برایشان توضیح دهید. اگر می دانید که کودکانتان قهرمان بالا آوردن هستند به آنها تنقلات خشک و میوه بدهید تا احتمال بالا آوردن های ناگهانی را کاهش دهد.
کودکان و وسایل را از هم جدا نگهدارید

سفر جاده ای با خانواده
در سفرهای جاده ای طولانی، چمدان های سنگین را که نمی توانید در بالای خودرو جا دهید، تا جای ممکن، در پشت صندلی عقب جا دهید. دکتر بایر گفت:” افراد معمولا کودک را در ردیف سوم قرار می دهند و صندلی مقابل را به منظور ایجاد فضای بیشتر عقب می شکند، اما این کار، کودک را در جایی که صندوق عقب و چمدان است قرار می دهد. ردیف های دارای مسافر باید در اولویت باشد.” چرا؟ چون در هر 30 تصادف، بیشتر وسایل به دلیل نیروی گرانش، وزنی 20 تا 25 برابر بیشتر خواهند داشت. بنابراین حتی چمدان های سبک نیز خطرناک هستند.

هر سه ساعت یکبار توقف کنید

گاهی حتی چند دقیقه توقف و استراحت، کلید حفظ تعادل در سفرهای جاده ای به همراه کودکان است. خودرو را در زمانهای تعیین شده نگهدارید حتی اگر کسی نیازی به دستشویی رفتن نداشته باشد. حتی برای چنین سفرهایی تکرار این توقف ها را بیشتر کنید. هر دو ساعت یا 100 مایل یک توقف، اما اگر فرزندانتان آرام هستند و شیطنتی نمی کنند هر سه ساعت یکبار.

پاهای خود را استراحت دهید

مدت زمانی برای استحمام فرصتی را به کودکان می هد تا بدن خودر ا کش دهند و بدوند. طناب های پرشی ، توپ، و حباب های آماده در صندوق عقب داشته باشید و یا بازی هایی با جایزه در نظر بگیرید تا حتی کوچکتر ها را هم وادار به تحرک کنید. برای مفرح کردن سفر های خانوادگی ،کودکان بزرگتر را به چالش شکار عکس های خارق العاده بکشید.

صندلی های خودرو را دوبار چک کنید
امنیت کودک در سفر

هرگز انتظار نداشته باشید فرد دیگری کمربند ایمنی بچه های خردسال شما را بسته باشد. برای اطمینان خاطر خود قبل آغاز حرکت، صندلی ها را دوبار چک کنید. بسیاری از کودکان(همچنین نوزادان) بدون اینکه بزرگتر ها را آگاه کنند کیلومترها بدون بستن کمربند ایمنی در صندلی های خود می نشینند. دکتر بایر توصیه کرده که ” یک فرد بالغ در خودرو داشته باشید تا پیش از حرکت از ایمن بودن بچه ها در صندلی های خود اطمینان حاصل کند.”

به وسایل الکتریکی اعتماد نکنید
سفرهای خانوادگی

وسایل الکترونیکی درست مانند سرگرمی های دیگر هیجان های کوتاه مدت را برای کودکان دارند، اما نکته هم همین جاست ” کوتاه مدت”. تبلت های طراحی، کتاب های طنز، بازی های مسافرتی، و دیگر وسایلی که کمتر الکترونیکی هستند را به همراه داشته باشید. حتی برای نوجوان ها و کم سن و سال تر ها، چون در واقع زمان استفاده از این صفحه نمایش ها محدود است.

با بی حوصلگی کنار بیایید

در زمان های تعیین شده فعالیت های خود را تغییر دهید ( برای مثال ، 30 دقیقه طراحی، 30 دقیقه مطالعه، و بعد تماشای یک فیلم) اما هراسی از اینکه بچه ها در سفر های خانوادگی خسته شوند نداشته باشید. درمانگر خانوادگی پیتر اندرسون پیشنهاد میکند که “بدن بچه ها را از طریق سرگرم کردن آنها استراحت دهید”.”بچه ها در سفر های جاده ای در وضعیت بهتری هستند وقتی ما بر قابلیت آنها در آرام ماندن تمرکز کنیم و مطمئن باشیم که آنها همیشه سرگرم هستند.”

نوشیدنی ها را محدود کنید

خود و کودکان تان را تشنه نگه ندارید، اما این حقیقت را که نوشیدن های مکرر منجر به توقف های بیشتر می شود را نیز نادیده نگیرید. یک راه برطرف کردن تشنگی بدون نوشیدن آب، خوردن انگور است، سپس اجازه دهید افراد 45 دقیقه قبل از زمان بعدی نوشیدنی های خود را میل کنند.

میان وعده هوشمند
اگر برای وسایل خود ارزش قائلید از حمل مواد چسبناک در سفرهای خانوادگی خودداری کنید، و هرگز نوزاد گریان خود را برای شیر دادن از روی صندلی بلند نکنید. دادن بطری به بچه و یا دادن غذا های انگشتی بسیار خطرناک می باشند.
واضح است که شیرینی کودکان را برای دقایقی خوشحال میکند، اما این انفجار بزرگ اکتان انرژی تولید خواهد کرد که می تواند به یک حماسه ترسناک مبدل شود. همیشه بسته های سبزیجات به همراه داشته باشید.
گاهی وقت ها بله بگویید
سفر جاده ای

برای مدت زمانی نه گفتن را کنار بگذارید و برای تماشای عجایب جاده ها توقف کنید. وارد یک رودخانه شوید، به یک فستیوال سری بزنید، یا فقط برای گذراندن شبی برای استفاده از استخر هتل موافقت کنید. بدترین چیزی که بچه ها ممکن است فکر کنند این است که آنها در خودرو به دام افتادند، اما چند بله گفتن ساده در سفر های جاده ای می تواند از شدت این وضعیت بکاهد.

این سفر را به یک قرار ملاقات تبدیل کنید

پیش از آنکه بچه ها را با فیلم دیدن مشغول کنید شما میتوانید گفتگویی عالی در زمانی که انیمیشن مونا پخش می شود داشته باشید تا احساسی درست مانند خانه پیدا کنید.

موارد اجتناب ناپذیر را پذیرا باشید
سفر با خودرو
شما هرگز در سفرهای جاده ای که با کودکان خود دارید به اندازه کافی برای اتفاقات پیش روی آمادگی نخواهید داشت. نرم افزار راهنمای جاده و تنقلات سالم منطقه امنی برای شما به وجود خواهند آورد.
هر ساله میلیون ها آمریکایی سفرهای خانوادگی را شروع می کنند زیرا آنها معتقدند یک چنین سفرهایی هنوز هم میتواند یک ماجراجویی هیجان انگیز باشد. چون سفر کردن (حتی با کودکان) به شما یک اطمینان فرهنگی می دهد. پهناور بودن ایالات متحده خود اکتشاف زیادی را فرا میخاند.
هرقدرکودکان بزرگتر شوند، والدین خاطرات محدودتری از این سفرها خواهند داشت. مسافرت با کودکان ممکن است شما را به این فکر فرو ببرد که ” هرگز به دوباره به سفری اینچنین نخواهید رفت” اما اگر شما این صدا را نادیده بگیرید، خواهید دید که این سفرها با کودکان روشی جالب و جذاب برای دیدن کشور خواهد بود.

۷ بهانه ی رایج که مردم برای به مسافرت نرفتن می آورند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر