لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جای دیدنی در لهستان
10 جای دیدنی در لهستان

10 جای دیدنی در لهستان

لهستان، کشوری در اروپای شرقی‌ست که در طی قرن‌ها بارها مورد تجاوز قرار گرفته و تخریب شده است. این کشور در جنگ جهانی دوم وقتی بسیاری از شهروندان این کشور از جمله یهودیان آنجا توسط نازی‌ها مورد حمله قرار گرفتند، سختی‌های فراوانی را از سر گذراند. با این وجود، شور و شوق مردمان این کشور باعث شد تا نابود نشوند و امروزه می‌بینیم که لهستان با ترکیب معماری قرون وسطایی خود با فعالیت‌های فرهنگی جالب توجه سعی در برآورده کردن نیازهای توریست‌های امروزی دارد. در اینجا شما را با 10 جای دیدنی لهستان آشنا می‌کنیم تا به این کشور هوشمندانه سفر کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

10. مالبورک

شهرت شهر قرون وسطایی مالبورک، که شاید با نام آلمانی‌اش شناخته‌ شده‌تر باشد، بیشتر به‌خاطر قلعه مالبورک است. این قلعه در قرن سیزدهم به دستور شوالیه‌های توتنی به عنوانی قرارگاهی برای آنها ساخته شد و بزرگ‌ترین دژ گوتیک در اروپاست. این قلعه در واقع از 3 قلعه مجزا تشکیل شده و بزرگ‌ترین قلعه خشتی جهان است و ساخت آن 230سال طول کشیده است. بخش اعظم این قلعه در جنگ جهانی دوم تخریب شد که از آن هنگام به بعد قسمت زیادی از این قلعه را مرمت کردند.
Lublin

9. لوبلین

لوبلین، واقع در شرق رودخانه ویستولا یکی دیگر از شهرهای تاریخی لهستان است که قدمت آن حدوداً به قرن شانزدهم می‌رسد. به دلیل آنکه این شهر در مرز شرقی لهستان واقع شده، در گذشته به‌عنوان خط دفاعی در برابر مهاجمین متعددی که شهر را ویران کردند بوده است. یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات یهودیان لهستان نیز در این شهر بوده است. یکی از مدارکی که نشان‌دهنده اتصال فرهنگ شرق و غرب در دوبلین است کلیسای ترینیتی مقدس می‌باشد که ترکیبی از سبک معماری کاتولیک و بیزانسی-روسی است. اما لوبلین تنها خیابان‌های سنگ‌فرش‌ و معماری قرون وسطایی نیست؛ این شهر، هنرهای جالب‌ توجه و کلاب‌های شبانه خود را نیز به رخ گردشگران می‌کشد.
 Bialowieza Forest

8. جنگل بیالوویزا

جنگل بیالوویزا بازمانده جنگل‌های اولیه‌ای‌ست که زمانی کل اروپا را در برگرفته بود. این جنگل در میان مرز لهستان و جمهوری بلاروس قرار گرفته است و توریست‌ها می‌توانند از برخی از گذرگاه‌های مرزی به‌ وسیله دوچرخه و یا با پای پیاده عبور کنند. جنگل بیالوویزا تنها جایی‌ست که گاومیش‌های کوهان‌دار امریکایی همچنان در آن آزادانه زندگی می‌کنند، درست مانند زمانی که در سراسر اروپا زندگی می‌کرده‌اند. این جنگل زیستگاه حیوانات بیشماری از جمله گرگ، سیاه‌گوش، آهوی سرخ ، گوزن شمالی و نوعی گوزن کوچک است. از آنجایی‌که گاومیش‌های کوهان‌دار امریکایی در ناحیه‌ای فنس‌کشی‌شده نگه‌ داشته می‌شوند، مسافرانی که تورهای گردشگری می‌گیرند می‌توانند با پای پیاده و یا با کالسکه در آنجا گردش کنند.
Torun

7. تورون

تورون که در ساحل رود ویستولا واقع شده، شاید بیشتر به‌دلیل اینکه زادگاه کوپرنیک است مشهور باشد، ولی شهرت بازار و ساختمان شهرداری به سبک گوتیک این شهر که جزو 30مکان زیبای دنیا در فهرست نشنال جئوگرافیک لهستان قرار گرفته نیز کاملاً با دلیل اول برابری می‌کند. از آنجایی ‌که تورون از بمباران‌های جنگ جهانی دوم در امان مانده، همچنان به ساختمان‌های متعدد خود که متعلق به قرون وسطی هستند می‌ بالد. ساخت ساختمان شهرداری از قرن سیزدهم آغاز شد و ساخت بسیاری از کلیساها از جمله کلیسای جامع یوحنای اوانجلیست و جان باپتیست به قرن چهاردهم برمی‌گردد. گردشگرانی که علاقه‌ مند به نقاشی‌ها و مجسمه‌ های گوتیک و محراب‌های باروک هستند حتماً از این کلیسا دیدن کنند.
بیشتر بخوانید:
Tatra National Park

6. پارک ملی تاترا

گردشگرانی که مشتاق تماشای مناظر زیبا هستند باید به پارک ملی تاترا در جنوب مرکزی لهستان بروند. این پارک که در سال 1954 ساخته شد، عمدتاً از جنگل‌ها، چمن‌زارها و صخره‌‌‌های رشته کوه‌های تاترا تشکیل شده است. غارنوردان می‌توانند از سیاحت در 6 غاری که از 650 غار آنجا به روی عموم باز است لذت ببرند. این پارک همچنین بیش از 30 دریاچه دارد و آبشار ویِلکا سیکلاوا که در این پارک واقع شده 70 مترارتفاع دارد. تاترا، پربازدیدترین پارک ملی لهستان با مسیری 270 کیلومتری مکانی ایده‌آل برای افرادی است که اهل پیاده‌روی هستند. پارک ملی مشابهی نیز در بخش همجوار جمهوری اسلوواکی با لهستان قرار دارد که نام آن نیز پارک ملی تاتراست.
Poznan

5. پُزنان

مسافران دانشجویی که مایلند همتاهای لهستانی خود را ملاقات کنند می‌توانند از پزنان دیدن کنند، شهری که سال‌ها به‌ عنوان مرکز آکادمیک شناخته شده و بزرگ‌ترین دانشگاه لهستان نیز در آن واقع شده است. این شهر میزبان رویدادهای بین‌المللی بسیاری از جمله فستیوال بین‌المللی تئاتر مالتا که هر تابستان برپا می‌شود است. نقاط مهم این شهر به‌ راحتی با قدم زدن در مسیر رویال-امپریال که مخصوص گردشگران است قابل دستیابی هستند. ورزشکاران نیز می‌توانند به دریاچه مصنوعی مالتا بروند و از ورزش‌هایی همچون اسکی، هاکی، اسکیت و شنا لذت ببرند.
Wroclaw

4. ورواتسلاف

این شهر که در کنار رودخانه اودِر واقع شده، بزرگ‌ترین شهر در غرب لهستان است. وروتسلاف طی قرن‌ها تحت حاکمیت پروس، لهستان، آلمان و بوهِهم بوده است و از سال 1945 تحت حاکمیت لهستان قرار گرفته است. پایتخت پیشین سیلزی همچنان در مقایسه با دیگر نقاط لهستان شهرت چندانی ندارد ولی وقتی پای معماری شگفت‌انگیز به میان بیاید این شهر مطمئناً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر عبارتند از میدان بازار و ساختمان قدیمی و شگفت‌انگیز شهرداری، کلیسای سنت الیزابت با چشم‌انداز شهر و بزرگ‌ترین باغ‌وحش در لهستان. کشتی‌سواری در رود اودر راه آرامش‌ بخشی برای درک بهتر این شهر قرون وسطایی‌ست.

Gdansk

3. گدانسک

این شهر که به دانزیک نیز معروف است، بزرگ‌ترین شهر در شمال لهستان است و به‌دلیل اینکه در کنار دریای بالتیک قرار گرفته، بزرگ‌ترین بندر این کشور نیز می‌باشد. گدانسک حدوداً در قرن دهم تأسیس شده است، این شهر تاریخچه سیاسی پیچیده‌ای دارد؛ زمانی به آلمان و لهستان تعلق داشته و پیش از اینکه بعد از جنگ جهانی دوم به‌طور همیشگی بخشی از کشور لهستان شود شهری آزاد بوده است. این شهر بعد از جنگ دوباره ساخته شد و بخش قدیمی شهر که جاده مشهور رویال در آن واقع شده و پادشاهان لهستانی در زمان بازدید از این شهر از آن عبور می‌کرده‌اند به حال اول بازگردانده شد. کلیسای سنت مِری، بزرگ‌ترین کلیسای خشتی جهان نیز در این شهر واقع شده است.
Warsaw

2. ورشو

به‌درستی پایتخت لهستان را می‌توان به ققنوس برخاسته از خاکستر تشبیه نمود. این شهر در حدود قرن دوازدهم تأسیس شد و در طول جنگ جهانی دوم تقریباً به‌ طور کل تخریب شد اما دوباره به‌عنوان مرکز فرهنگی و تاریخی رونق گرفت و بخش قدیمی شهر نیز بازسازی شد. ورشو که زمانی به‌عنوان «پاریس شمال» شناخته می‌شد به‌ خاطر اینکه زادگاه آهنگساز موسیقی کلاسیک، فردریک شوپن است نیز شهرت دارد. گردشگران با هر سن و سالی از بازدید از آکادمی علوم کوپرنیک با فعالیت‌های فراوان عملی لذت خواهند برد.
 Krakow

1. کراکف
شاید کراکف با عبارتی همچون «از فقر تا ثروت» توصیف شود، زیرا که این شهر از دهکده‌ای در قرن هفدهم به دومین شهر مهم لهستان تبدیل شده است و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آکادمیک و اقتصادی معروفی در آن انجام می‌شود. طی جنگ جهانی دوم نازی‌ها یهودیان را در گِتوی یهودیان کراکف جمع کردند و سپس به اردوگاه‌های اجباری فرستادند؛ فیلم فهرست شیندلِر در مورد تلاش مردی برای نجات ساکنین گتو از نابودی‌ست. در کراکف، پایتخت پیشین لهستان که در کنار رودخانه ویستولا واقع شده به‌ راحتی می‌توان گشت زد، زیرا جاذبه‌های فراوان این شهر قدیمی آن را به بهترین شهر قدیمی دنیا بدل کرده است.

10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر