لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> ده سفر ریلی جذاب در آسیا
ده سفر ریلی جذاب در آسیا

ده سفر ریلی جذاب در آسیا

یک سفر رویایی در قطار، تفریح بسیار هیجان انگیزی به شمار می رود. سفر با قطار، گذراندن مسیری معمولی را به یک تجربه به یاد ماندنی بدل می‌کند و بهترین راه برای شناخت مناظر و سنت ‌های یک کشور است. مسیرهای خارق‌العاده‌ی بی‌شماری در سراسر آسیا وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید، از واگن‌های اعیانی گرفته تا واگن‌های عادی تر. ما لیستی از بهترین سفر های با قطار در قاره آسیا را از جهت مناظر دیدنی و اهمیت فرهنگی آن‌ها تهیه کرده‌ایم که مطمئناً تعطیلات شما را پربار خواهند کرد.
قطار گذرنده از ناحیه‌ی تپه‌ای، سریلانکا
مسیر شگرفی که مکرراً به عنوان زیباترین مسافرت ریلی از آن یاد شده‌ است، جزو بایدهای دیدنی است. قطار از میان مزارع چای، روستاهای دورافتاده و آبشارهای تماشایی پیچ می‌خورد و از کندی تا بلندترین نقطه‌ی تپه‌ها سفر می‌کند. صندلی‌های درجه‌ی یک که در کابین مشاهده قرار دارند، محدود هستند ولی نشستن روی صندلی‌های درجه‌ی دو و سه به شما اجازه می‌دهد تا با زندگی پرشور و پرهیاهوی روزانه‌ی مردم محلی سریلانکا مواجه شوید.
قطارهای بازی، هند
قطارهای بازی هند روی ریل‌های گذرنده از میان رشته‌کوه‌های تاریخی که روزگاری دسترسی به زیستگاه کوچ‌نشینان را تامین می‌کرد، حرکت می‌کنند. سه خط ریلی «کالکا-شیملا»، «رشته‌کوه نیلگیری» و «هیمالیایی دارجیلینگ» به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و مسیرهای آن‌ها نمونه‌ای خیره‌کننده از مناظر کوهستانی هند را به نمایش می‌گذارد.
 قطارهای هند
راه‌آهن بخار انگلیسی، برنئو شمالی
راه‌آهن انگلیسی برنئو شمالی، قدیمی‌ترین قطار بخار در حال حرکت برنئو و یادآور شاعرانه ای از گذشته‌ی کوچ‌نشینی این کشور است. این قطار که روزهای شنبه و چهارشنبه حرکت می‌کند، از «تانجونگ ارو» تا «صباح» و «پاپار» می گذرد و حرکت آن حدود چهار ساعت به طول می‌انجامد. طراحی داخلی قطار سرشار از نوستالژی سبک قرن بیستم است.
1683281247 115 ده سفر ریلی جذاب در آسیا

قطار میمون، ایالت راجستان هند

قطار میمون که اسم خود را از میمون‌هایی که اطراف ایستگاه جمع‌شده تا مسافرانی که به آن‌ها غذا میدهند گرفته، سفری دلنشین و رخوت‌انگیز است که شما را از میان ناحیه‌ی کالیگارت در راجستان مرکزی رد می‌کند. این خط آهن کوتاه از سال ۱۹۳۰ میلادی در حال کار بوده و تا امروز مسیری ضروری برای روستاییان است.
1683281247 467 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
قطار سریع‌السیر آسیایی
قطار سریع‌السیر آسیایی یکی از لوکس‌ترین قطارهای قاره و ایده‌آل آنهایی که می‌خواهند با نهایت تجمل مسافرت کنند است. این قطار در مسیرهای مختلفی در آسیا حرکت می‌کند؛ محبوب‌ترین آن‌ها سنگاپور به بانکوک است، یک گردش طولانی سه روزه در تجملی برجسته و سرویس بیست و چهار ساعته در کابین خصوصی. هرچند نسبتاً گران است، ارزش قیمتش را دارد؛ شما را از میان مناظر روستایی، شهرهای کوچ‌نشین، مزارع چای، معابد و بسیار چشم‌انداز دیگر عبور می‌دهد.
1683281247 397 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
قطار بامبو، کمبوجیه
این قطار شبیه قطارهای معمولی نیست، این وسیله‌ی نقلیه‌ی ساخته‌شده از بامبو هیچ‌گونه موتوری ندارد. در حقیقت اگر پیشرفت‌های قابل ملاحظه در زیرساخت‌ها در سال‌های گذشته و تبدیل آن به یک تجربه‌ی مسافرتی تفریحی نبود، این خط آهن منسوخ شده‌بود. با زمان بیست دقیقه، این یک سفر کوتاه مفرح و ایده‌آل برای کودکان است که به شما فرصت می‌دهد تا مناطق ییلاقی را به شکل جدیدی ببینید.
1683281247 455 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
«گوتگ وایداکت، میانمار
با یک سفر جاده‌ای به شمال ماندالی، می‌توانید سوار قطار «گوتگ وایداکت» در نونگچوی میانمار شوید. این پل دو شهر «پین او لوین» و «لاشیو» را به هم وصل می‌کند و بلندترین پل ستونی راه‌آهن میانمار است. هرچند زمان سپری‌شده روی پل بدون شک محدود است، سازه‌ای پرابهت است و گذر آهسته از روی آن خوشایند است.
1683281247 171 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
از «دانانگ» تا «نها ترنگ»، ویتنام
یک سفر خودمانی جذاب که شما را از میان مزارع شالیکاری پرآب و دهکده‌ ها رد می‌کند. یک گشت و گذار عالی برای تکیه‌زدن به صندلی و لذت ‌بردن از دشت‌هاست.
1683281247 211 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
قطار عبوری از جاوا، اندونزی
در این سفر عبوری از روستاکنار جاوا، در میان مزارع شالیکاری سبز و خرم و قله‌های آتشفشانی شکوهمند حرکت خواهید‌کرد. این قطار یک واگن درجه‌ی یک دارد که تهویه‌ی هوای مطبوع و اگر در ظهر مسافرت می‌کنید، یک ناهار خوشمزه را شامل می‌شود.
1683281248 452 ده سفر ریلی جذاب در آسیا
قطار خوابیده از یانگون تا ماندالی، میانمار
هرچند برای این سفر سیزده ساعته وسایل آسایش کمی فراهم است، اما حقیقتاً سفری فراموش نشدنی و فرصتی یکتا در زندگی است.
1683281248 393 ده سفر ریلی جذاب در آسیا

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
10 دلیل برای سفر با قطار
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر