لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارك های مشهد همراه با آدرس
پارك های شهر مشهد همراه با آدرس

پارك های مشهد همراه با آدرس

برخی مقاصد گردشگری به دلیل شرایط جغرافیایی و یا وجود اماکن خاص در تمام روزهای سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری هستند. یکی از استان های پرگردشگر در کشور ایران که سالانه مسافران فراوانی را به خود می بیند شهر مذهبی و معنوی مشهد است. این شهر که در شمال شرق کشور واقع شده ازجمله مقاصدی است که به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) در آن به عنوان پایتخت معنوی کشور شناخته می شود؛ از این رو مشهد در سال های اخیر امکانات فراوانی را برای راحتی حال گردشگران فراهم کرده است. وجود جاهای دیدنی مشهد در کنار آب و هوای مناسب به ویژه در اطرلف این شهر باعث گردیده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند به آن سفر کنند. یکی از مهم ترین مسائل اسکان در شهر یاد شده است که رزرو هتل های مشهد و اقامت در بهترین و خاص ترین هتل های این شهر می تواند یکی از بهترین خاطرات را برای گردشگران به ارمغان آورد.

تجمع بهترین هتل های ایران و بیشترین اقامتگاه ها در این شهر، مشهد را به شهر هتل ها نیز معروف کرده است. یکی از بهترین هتل هایی که می توان تنوع را در آن تجربه کرد هتل الماس 2 مشهد می باشد که در خیابان امام رضا(ع) واقع شده است. با سفر به مشهد می توان در کنار جاذبه های تاریخی و مذهبی مانند مسجد گوهرشاد، مجموعه باغ موزه نادری، حمام مهدی قلی بیک و غیره بهترین اماکن گردشگری و پارک های بی نظیر این شهر را نیز تجربه کرد. در ادامه این مقاله شما را با بهترین پارک های مشهد آشنا می کنیم.

پارک کوهستانی خورشید مشهد

از جمله پارک های زیبا و پر طرفدار شهر مشهد، می توان به پارک کوهستانی خورشید اشاره کرد. پارک خورشید در ارتفاعات شهر مشهد و در منطقه کوهسر واقع شده است. وجود آلاچیق ها و امکانات رفاهی، این پارک را محل مناسبی برای تفریح و گذراندن لحظاتی شاد و دوست داشتنی به ویژه برای خانواده ها و مسافران کرده است. البته دلیل اصلی معروف بودن پارک نام برده شده، قرار گرفتن آن در ارتفاعات این شهر که به بام مشهد معروف است می باشد.

معرفی هتل درویشی مشهد
ادامه مطلب

آدرس: مشهد، خیابان هاشمیه، کوهسر، پارک کوهستانی خورشید

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض مشهد

در کنار تمام جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی مشهد، می توان بازدید از بهترین مکان های گردشگری طبیعی را نیز در برنامه خود قرار داد. اگر به کوهستان، مناطق بکر و یا دشت های سرسبز و پرگل علاقمند هستید، یکی از مناسب ترین مکان ها برای تفریح در دل طبیعت، پارک هفت حوض مشهد است. پارکی در جنوب شرقی مشهد و در دامنه کوه های خلج که از زیباترین پارک های این شهر به حساب می آید. این پارک زیبا به دلیل وجود حوضچه های طبیعی که در مسیر آب های جاری از دل کوه پدید آمده اند به این نام معروف شده است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار غدیر، جاده (خلج)
پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از پارک های پرطرفدار به ویژه برای عاشقان به بازی و تفریح است. پارکی به وسعت 72 هکتار که قدیمی ترین پارک این شهر به حساب می آید. بسیاری از مجموعه ها و زمین های بازی و استخر های بزرگ و روباز را می توان در پارک ملت مشهد تجربه کرد. شهر بازی پارک یاد شده از پرهیجان ترین شهر بازی های کشور می باشد که وسایل مدرن بسیاری را برای تفریح گردشگران آماده کرده است.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، میدان آزادی

پارک باغ ملی مشهد

پارک باغ ملی مشهد

پارک ملی مشهد یکی دیگر از پارک های قدیمی در داخل شهر است. پارکی که به دلیل نزدیکی آن به مراکز حکومتی در سال های گذشته به پارک ملی شناخته شده است. پارک مذکور که با درختان کهن آراسته شده است، محل مناسبی برای استراحت بعد از یک شهر گردی طولانی می باشد.
آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، باغ ملی “مشهد”

پارک ملت مشهد، شادی یک روز تمام‌نشدنی
ادامه مطلب

پارک ارم مشهد

پارک ارم مشهد

پارک ها در کنار جاذبه های طبیعی خود همیشه محل مناسبی برای تفریح کودکان و حتی بزرگسالان هستند. از جمله پارک های شهر مشهد که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند، پارک ارم این شهر است. پارکی با تمام امکانات و یک شهر بازی مفرح که می تواند ساعت ها شما و کودکانتان را در این مجموعه سرگرم کند. اگر به شهر مشهد سفر می کنید قطعا سری به این پارک و شهربازی زیبای آن بزنید.

آدرس: مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی

پارک کوه سنگی

پارک کوهسنگی مشهد

کمتر کسی به شهر مشهد سفر کرده و سری به پارک زیبای کوه سنگی نزده است. پارکی که در کنار زیبای های طبیعی و وسعت بسیار، اتفاقات تاریخی زیادی را نیز به خود دیده است. شاید مهم ترین اتفاق تاریخی که بنیان اولیه این مجموعه تفریحی و گردشگری نیز به حساب می آید، تاج گذاری شاه عباس در این منطقه بوده است. پارکی که در دامنه کوه واقع شده و دنیایی از زیبایی ها و مکان های تفریحی را در دل خود جای داده است.

آدرس: مشهد، خیابان کوه سنگی

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد

اگر همزمان در سفر به شهر مشهد تصمیم به بازدید از دیگر مناطق گردشگری کشور را دارید، به پارک مینیاتوری شهر مشهد سری بزنید. بوستانی زیبا که توانسته است در مقیاس کوچکتر بسیاری از جاذبه های شهر مشهد را در دل خود جای دهد. پل خواجو، آرامگاه فردوسی، باغ شازده کرمان و بسیاری از جاذبه های دیگر در این بوستان به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس: مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه

پارک پردیس قائم

پارک پردیس قائم مشهد

در پارک پردیس قائم مشهد می توان انواع درختان و گونه های مختلفی از گیاهان را مشاهده نمود. پارک مذکور یکی از مناسب ترین پارک ها در شمال شهر مشهد برای تفریح و گذراندن ساعاتی خوش است.

روستاهای دیدنی اطراف مشهد
ادامه مطلب

آدرس: مشهد، ابتدای جاده قدیم قوچان

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

از دیگر پارک های کم نظیر شهر مشهد می توان باغ وکیل آباد را نام برد. پارکی که در فاصله 7 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. این پارک جنگلی درختان کهن بسیاری را در دل خود جای داده و دارای رستوران ها، کافه ها و باغ وحش بزرگ و کم نظیری است. بهتر است بدانید که همین تنوع و امکانات باعث شده است تا پارک نام برده شده یکی از پرگردشگرترین پارک ها و بوستان های شهر مشهد باشد.

آدرس: مشهد، میدان آزادی، بلوار وکیل آباد

پارک طرق مشهد

پارک طرق مشهد

اگر به دنبال محل مناسبی برای اقامت و چادر زدن هستید پارک طرق مشهد که یکی از زیباترین پارک های این شهر است را فراموش نکنید. پارکی جنگلی که می توان لحظات آرامی را در میان درختان سر به فلک کشیده آن سپری کرد. مکانی امن همراه با زیبایی منحصر به فرد که تمامی امکانات را برای راحتی گردشگران و زائران فراهم کرده است. در هر گوشه از شهر مشهد به دلیل وسعت زیاد و آب و هوای خاص مکان هایی برای استراحت و تفریح مسافران فراهم شده است. این پارک زیبا در جنوب شرقی شهر مشهد قرار گرفته است.

آدرس: مشهد، بزرگراه شهید کلانتری، میدان غدیر

جمع‌بندی

آخر در شهر زیبا و معنوی مشهد می توان بسیاری از مناطق گردشگری و پارک های مختلف را تجربه کرد. پارک های هر شهر علاوه بر آنکه فضای شهر را زیباتر می کنند و هوای آلوده آن را تمیز می نمایند، جزو سرمایه های ملی هر شهر محسوب می شوند؛ بدین جهت می بایست تمام تلاش خود را در راستای حفظ و نگهداری این سرمایه ها به کار ببندیم. در این مقاله سعی بر آن بود تا تعدادی از پارک های شهر مشهد معرفی شوند و اطلاعات مفیدی همراه با عکس و آدرس در اختیار گردشگران و علاقه مندان قرار گیرد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر