لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ملت مشهد، شادی یک روز تمام‌نشدنی
پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد، شادی یک روز تمام‌نشدنی

سفر به شهر مشهد همیشه جذاب و خاطره‌انگیز است حتی اگر بارها به این شهر بیایید باز هم برایتان تکراری نمی­شود. با وجود فضای زیارتی، طبیعت بکر و مراکز تفریحی مثل پارک ملت مشهد، هر بار تجربه‌­ای متفاوت از سفر به این شهر نصیبتان می­شود. مشهد جز کلان‌شهرهای ایران است و با وجود جمعیت زیاد ساکن در اینجا و حضور حجم بالای زائرانی که هر روزه راهی مشهد می­شوند؛ نیاز به مراکز تفریحی بیشتر از گذشته احساس می­شود.

شهربازی پارک ملت مشهد با داشتن بازی­‌های متنوع و سرگرم‌کننده، پتانسیل آن را دارد که بتواند یک روز شاد و به‌یادماندنی برای مهمانان خود بسازد. با گردش در جاهایی مثل پارک ملت مشهد چهره­‌ای متفاوت از این شهر می­بینیم. شاید اگر در زمان‌­های دور به اینجا سفر کرده باشید مشهد را تنها یک شهر زیارتی در نظر داشته باشید؛ اما امروزه با داشتن تنوع بسیار بالای جاذبه­ های تفریحی مشهد حسابی سرگرم می­شوید و نظرتان راجع به اینجا عوض می­شود.

معرفی پارک ملت مشهد

طبیعت پارک ملت در بهار و پاییز

پارک ملت یکی از جاهای تفریحی مشهد است و از قدیمی­‌ترین بوستان‌­های این شهر به‌حساب می‌­آید. اینجا حدود ۷۲ هکتار مساحت دارد و بیش از ۳۵۰۰۰ درخت قدیمی در آن دیده می­شود. این پارک شامل بخش‌­های مختلف فرهنگی، تفریحی، هنری، ورزشی و فضای سبز است و برای حضور در آن محدودیت خاصی در نظر گرفته نشده است. پارک ملت در سال ۱۳۴۳ در دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی احداث شد و قدمت آن به بیش از نیم قرن می­رسد.

فضای سبز پارک ملت

این پارک را دو طراح انگلیسی به سبک پارک‌های انگلستان طراحی کرده­‌اند و مهندسان ایرانی کار اجرایی آن را برعهده داشتند. در ابتدا اینجا را پارک امین مهر نام­گذاری کردند و پس از انقلاب ۱۳۵۷ به پارک ملت مشهد تغییر نام داد.

در روزگار قدیم، این پارک خارج از شهر بوده و در حال حاضر در درون شهر دیده می­شود؛ پارک جابه‌جا نشده، تنها شهر بزرگ‌تر شده و اطراف پارک را احاطه کرده است. پارک ملت مشهد به دانشگاه فردوسی نیز نزدیک است و باعث شده تا از هر سن و قشری گردشگرانی روانه اینجا شوند.

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت در غرب مشهد قرار دارد. این پارک در حاشیه و ابتدای بزرگراه وکیل آباد واقع شده است.

آدرس پارک ملت مشهد

آدرس پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد در حاشیه بزرگراه وکیل­‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی (فلکه پارک) قرار دارد. پارک ملت چندین ورودی دارد و دسترسی از نقاط مختلف شهر به آن امکان­‌پذیر است. برای رفتن به اینجا، علاوه بر خودروی شخصی می­توانید از خطوط تاکسی، اتوبوس و مترو نیز استفاده کنید.

اگر با خودرو شخصی به اینجا می­‌آیید باید بگوییم که این جاذبه در طرح ترافیک نیست و جز روزهای شلوغ به‌راحتی به اینجا می­رسید. می‌توانید از بزرگراه وکیل‌آباد به سمت بلوار امامت رفته و سپس خود را به ورودی بوستان ملت مشهد برسانید. بهترین محل برای پارک خودرو در اینجا بلوار امامت و خیابان­‌های اطراف آن است.

موزه مشاهیر پارک ملت مشهد

پایانه اتوبوس­رانی آزادی در یکی از ورودی‌های این پارک است که دسترسی بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده است. اگر هم قصد استفاده از مترو را دارید می­توانید از مبداتان تا ایستگاه قطار پارک ملت بیایید و به‌راحتی به اینجا برسید. پایانه تاکسی امامت نیز در غرب پارک ملت قرار دارد که می­توان از آن­ها به هر مسیری استفاده کرد.

پارک پرواز تهران
ادامه مطلب

فاصله حرم تا پارک ملت

فاصله حرم تا پارک ملت

گفتیم که این پارک در قدیم خارج از شهر بوده و حالا با شلوغ شدن اطراف آن، می‌توان گفت موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد. مهم‌ترین جاذبه معنوی این شهر، فاصله چندانی تا پارک ملت ندارد. پارک ملت مشهد در فاصله ۱۲ کیلومتری از حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است.

اطلاعات درباره پارک ملت مشهد

گلها در پارک ملت مشهد

ورود به پارک ملت مشهد هزینه‌­ای برای شما ندارد و قیمت بلیط پارک ملت مشهد رایگان است؛ اما بخش‌های مختلف مثل شهربازی و سایر مراکز هزینه ورودی جداگانه دارند. این مجموعه به‌­صورت ۲۴ ساعت باز است و برای دریافت اطلاعات بیشتر می­توانید با شماره تلفن پارک ملت مشهد (۳۶۰۴۴۰۹۶-051) ارتباط برقرار کنید.

معرفی بخش­ های مختلف پارک ملت مشهد

بخش­ های مختلف پارک ملت مشهد

برای داشتن روزی شاد در این شهر حتماً لازم نیست راه دوری در خارج از شهر طی کنید. جاهای دیدنی مشهد مثل پارک ملت سبب می­شوند تا سفری یکنواخت نداشته باشیم و با یک تیر دو نشان بزنیم. سؤالی که ممکن است در ذهن بسیاری باشد این است که آیا در حال حاضر پارک ملت مشهد باز است؟ که باید پاسخ بدهیم بله این پارک به­ صورت شبانه‌روز باز است و با تفریحات خود منتظر شماست.

بخش­ های مختلف پارک ملت مشهد

در شهربازی پارک ملت مشهد بزرگ­ترین چرخ و فلک خاورمیانه را می­توانید ببینید. دریاچه مصنوعی، فواره‌های پرآب که در هوای آفتابی رنگین‌کمان زیبایی به نمایش می‌گذارند، دورهمی و استراحت زیر سایه درختان کهن‌سال، استخر، باغ بانوان، شهربازی، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر و… از بخش­‌های مختلف این پارک قدیمی هستند و قرار است به شما در اینجا حسابی خوش بگذرد.

باغ بانوان

mellat park 15

باغ رز یا باغ بانوان پارک ملت مشهد یکی از قسمت­های این پارک است که تنها به بانوان اختصاص دارد. بانوان می­توانند هر روزه از ۸ صبح تا ۸ شب از فضای این پارک استفاده کنند. در این باغ که به پارکی کوچک می­ماند، برخی امکانات همانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، آبخوری، بوفه و غیره در اختیار بانوان قرار داده شده است. در این باغ وسایل ورزشی نیز قرار داده­‌اند.

امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

در سمت غربی پارک ملت مشهد می‌توانید بخش ورزشی این مجموعه را ببینید که علاقه­‌مندان بسیاری دارد. دور تا دور این بوستان را به زمینی مناسب دویدن اختصاص داده‌­اند. باشگاه صخره‌نوردی پارک ملت، باشگاه پینت بال ملت، زمین چمن فوتبال و زمین­‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، تنیس و… از مهم‌ترین قسمت‌­های ورزشی است که در اینجا وجود دارد که پارک ملت را در میان سایر پارک های مشهد متمایز کرده است.

غیر از این‌ها می‌توانید سری به استخر روباز اینجا نیز بزنید و به تفریح و ورزش شنا بپردازید. استخر روباز پارک ملت مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع با گنجایش ۴۰۰ نفر به‌­عنوان بزرگ‌ترین استخر این شهر است و می‌توانید قبل از رفتن به اینجا با شماره تماس استخر پارک ملت مشهد (05136044096) تماس بگیرید و از سانس‌های آن اطلاع پیدا کنید.

فود کورت

فود کورت

فودکورت پارک ملت مشهد بخش شکم­ گردی گردش شما را پشتیبانی می­کند. این بخش در سال ۱۳۹۷ در مساحت ۲۸۸ مترمربع راه­ اندازی شد تا گردشگران نیاز به بیرون رفتن از مجموعه برای تهیه غذا نداشته باشند. یکی دیگر از بخش‌های این پارک بوفه است که می­توانید خوراکی­ های مورد نیازتان را از آن تهیه کنید.

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی

این دریاچه از بزرگ­ترین دریاچه ­های مصنوعی مشهد به ­حساب می­‌آید و بر روی آن یک پل زیبا نیز دیده می­شود که فضای رویایی برای قدم زدن فراهم کرده است. نورپردازی زیبایی که در فضای شب دریاچه دیده می­شود منظره­‌ای جذاب به وجود آورده است. قایق سواری از تفریحاتی است که کنار دوستان می­توانید در اینجا داشته باشید. دریاچه در ضلع شرقی بوستان ملت مشهد قرار دارد.

آبشار اخلمد چناران
ادامه مطلب

کتابخانه

پیش‌تر از حضور مراکز فرهنگی در اینجا صحبت کردیم که طرف‌داران بسیاری هم دارد. کتابخانه پارک ملت مشهد در دل این پارک، محیطی فرهنگی پدید آورده است که با داشتن کتاب­ های متعدد می­توانید از آن­ها استفاده کنید. شما می­توانید در سالن مطالعه اینجا بنشینید و کتاب بخوانید و یا کتابی را به امانت بگیرید و با خودتان ببرید.

سالن همایش، آمفی­ تئاتر و سینما

سالن همایش بوستان ملت از بهترین سالن­‌های همایش این شهر است که هر ساله همایش­‌های مهمی در آن اجرا می­شود. غیر از این اگر به تماشای هنرهای نمایشی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می­کنیم سری به سالن تئاتر این مجموعه بزنید. مجموعه بوستان ملت یک سالن سینما هم دارد که در آن فیلم­ های روز نمایش داده می­شود. بلیط­ های این بخش را می­توانید به­ صورت اینترنتی و حضوری تهیه کنید.

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد

وقتی صحبت از تفریح و بازی به میان بیاید، شهربازی های مشهد راه را به شما نشان می­دهند. شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بزرگ ­ترین و بهترین مکان های تفریحی این شهر است که در سال ۱۳۵۱ ساخته شد و اولین شهربازی مشهد نیز به ­حساب می‌­آید.

شهربازی پارک ملت از قسمت مرکزی تا بخش شرقی پارک امتداد دارد و بازی ­های متنوعی را مثل چرخ و فلک، تونل وحشت، ترن، تاب و بسیاری بازی­ های پر هیجان دیگر را شامل می­شود. وسایل بازی شهربازی ملت شامل سه دسته وسایل هیجانی، خانوادگی و کودکان می­شود که در این بخش به معرفی برخی از آن­ها می­پردازیم.

فانفار، بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه

فانفار پارک ملت

این مجموعه بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع دنیا را دارد. بر بالای این چرخ گردون که می‌رسید دنیا را کوچک می‌بینید و چراغ خانه‌ها مثل ستارها بر روی زمین سوسو می‌کنند. این چرخ فلک 250 تنی در سال 1384 به بهره‌برداری رسید و توانایی حمل 450 نفر را تا ارتفاع 80 متر از سطر زمین دارد.

اسکیت‌ بورد

اسکیت‌ بورد پارک ملت

کسانی که به این مجموعه می‌آیند بخشی از وجودشان به دنبال هیجان و شادی به اینجا آمده و به دنبال تغذیه آن هستند. اسکیت بورد، یکی از وسایل بازی و تفریح در پارک ملت مشهد است که طرف‌داران بسیاری دارد.

نوعی اسکیت غول‌آسا که روی یک ریل U شکل، به ارتفاع ۳۰ متر با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. ظرفیت این دستگاه ۱۶ نفر و مدت‌زمان بازی ۳ دقیقه است. تنها افرادی که بالای 150 سانت قد دارند، از این دستگاه می‌توانند استفاده کنند.

ترن هوایی پارک ملت مشهد

ترن هوایی پارک ملت مشهد

به سراغ یکی دیگر از هیجان‌انگیزهای پارک ملت مشهد به نام ترن هوایی می‌رویم. ترن هوایی با سرعتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. این ترن ۱۶ نفر ظرفیت دارد و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. در این بازی نیز تنها افراد بالای 150 سانت اجازه استفاده دارند.

سورتمه پارک ملت مشهد

سورتمه پارک ملت مشهد

باز هم برای اهالی سرعت بازی مهیجی در پارک ملت برپاست که به آن سورتمه می‌گویند. سورتمه، تجربه چرخیدن با سرعت ۴۴ کیلومتر بر ساعت را به شما می‌دهد. ظرفیت سورتمه شهربازی ملت مشهد، ۴۰ نفر بوده و زمان بازی در آن ۳ دقیقه است. این دستگاه برای افراد زیر 120 سانت محدودیت استفاده دارد.

مجتمع تجاری- گردشگری سپاد مشهد
ادامه مطلب

تونل وحشت

در اکثر شهربازی‌ها تونل وحشت دیده می‌شود که البته بسیار محبوب هم هستند. بزرگسالان پای ثابت این بخش هستند تا بتوانند با انجام این تفریح به اوج هیجان و ترشح آدرنالین برسند. مواظب باشید، انتخاب این بازی سر نترس می‌خواهد.

اسکای فلایر

اسکای فلایر پارک ملت

تاب چرخشی که به آن اسکای فلایر می‌گویند یکی دیگر از بازی های شهربازی پارک ملت مشهد است. در این بازی هم‌زمان با نگه‌داشتن شما در ارتفاع ۲۴ متری، با سرعت ۹ دور در دقیقه می‌چرخد. ظرفیت اسکای فلایر ۲۴ نفر و مدت زمان بازی ۴ دقیقه است. محدودیت این بازی برای افراد زیر 150 سانت قد در نظر گرفته شده است.

سایر بازی های شهربازی پارک ملت مشهد

غیر از بازی‌هایی که گفته شد اگر از کسانی که تجربه بازی در این مجموعه را داشته‌اند سؤال کنید مواردی چون پیج شهربازی، ماشین کوبنده، تاپ اسپین، پیست اسکیت را به شما پیشنهاد می‌کنند.

همچنین در این مجموعه وسایل بازی همچون گردباد، صندلی فضایی، سقوط آزاد، آکروجت فضایی، آفتاب مهتاب، مری گوراند، موتور کراس، شاتل باس، گیم سنتر و… وجود دارد. شهربازی مشهد از ساعت 16 تا 1 بامداد هر روز فعال است و برای انجام هر کدام از بازی‌ها باید هزینه ورودی مجزا پرداخت شود.

بهترین زمان بازدید از پارک ملت مشهد

بهترین زمان بازدید از پارک ملت مشهد

در راهنمای سفر به مشهد، بخشی به‌عنوان بهترین فصل سفر به این شهر وجود دارد. این شهر در هر فصلی زیباست و بی‌انصافی است اگر بخواهیم فصلی را برای مسافرت و گردش در مشهد حذف کنیم. بوستان ملت مشهد در فصل بهار سرسبزی درختان بااصالت خود را به رخ می‌کشد و با هوای مطبوع و خنکی که دارد بهترین مکان برای بازی و برپایی دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است.

پارک ملت در فصل تابستان با سایه خنک درختان میزبان گردشگران اینجاست. در تابستان صدای شادی و خنده بچه‌ها تا پاسی از شب به گوش می‌رسد و از هر طرف می‌توانید خانواده‌ای را ببینید که دور هم نشسته‌اند و مشغول گپ و گفت هستند.

اما به سراغ نیمه دوم سال برویم که محبوب گردشگران است. جایی که درخت هست و فضای سبزی دیده شود در پاییز جلوه و شکوه بی‌نظیر و متفاوتی به  خود می‌گیرد که نمی‌توان از آن گذشت. پیشنهاد می‌کنیم هزار رنگ پاییز در پارک ملت را از دست ندهید که شوری عاشقانه دارد.

پارک ملت مشهد در فصل زمستان نیز با وجود سرمای هوا میزبان گردشگران بسیاری است که برای بازی و تفریح به اینجا می‌آیند. معمولا هر ساله در شهر مشهد بارش برف وجود دارد و همین موجب می‌شود که بسیاری از مردم برای برف‌بازی به بوستان‌هایی مثل پارک ملت مشهد بیایند. اگر میخواهید چهره متفاوتی از این شهر را ببینید، حتما از جاهای دیدنی اطراف مشهد دیدن کنید.

 کلام آخر

امروز در این برگ از مجله ایران هتل آنلاین با هم به بررسی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های ایران و مشهد به نام پارک ملت مشهد پرداختیم. در مشهد به سراغ تفریحی متفاوت رفتیم که می‌توانیم در کنار خانواده و یا دوستانمان انجام دهیم. تفریح و بازی جزء جدانشدنی زندگی همه ماست به‌ویژه اگر در کنارمان کودکان را داشته باشیم. در  بوستان و شهربازی پارک ملت برای هر سن و سالی تفریحی وجود دارد و چه چیزی بهتر از بودن در کنار هم می‌تواند یک روز خوب بسازد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mina
mina
12 روز قبل

من عاشق این پارکم و هر بار که مشهد سفر میکنم واسه تفریح اینجا میرم
پیشنهاد می کنم حتما برید. مرسی از معرفی شما عالی بود

ثمر
ثمر
11 روز قبل

فصل پاییز اخرین باری که مشهد رفتیم محل اقامتمون به این پارک نزدیک بود و من فضای سبزش رو خیلی دوست داشتم. میخاستم عکس های پارک رو ببینم که این مقاله اومد و خاطراتش برام زنده شد. به نظرم انتخاب خوبی برای تفریح های گروهیه

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر