لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ملی بمو زیستگاه زیباترین حیوانات و گیاهان در شیراز
پارک ملی بمو  زیستگاه زیباترین حیوانات و گیاهان در  شیراز

پارک ملی بمو زیستگاه زیباترین حیوانات و گیاهان در شیراز

گوشه به گوشه ایران زمین می تواند یكی از گزینه های سفر برای مسافران و گردشگران باشد. در هر فصلی می توان با سفر به یكی از مناطق خوش آب و هوای كشور لحظات شادی را برای خود به ارمغان آورد. ایران به دلیل آب و هوای مناسب، می تواند در هر فصلی از سال تنوع آب و هوایی خود را به رخ گردشگران بكشد. در كنار آب و هوای مناسب و منحصر به فرد، تاریخ و فرهنگ این کشور نیز عاشقان تاریخ، فرهنگ و ادب را از اقصی نقاط جهان به سمت خود می كشد. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با یكی از زیباترین مناطق طبیعی كشور یعنی پارک ملی بمو در استان فارس آشنا كنیم. پارك ملی بمو استان فارس یكی از بزرگترین پارک های ملی در كشور است که در نزدیكی شهر شیراز قرار گرفته است. با رزرو بهترین هتل های شیراز می توان سفری پر ماجرا را به این شهر پر جاذبه آغاز كرد. هتل هایی همانند هتل بزرگ شیراز كه از زیباترین هتل های كشور به حساب می آیند می توانند یكی از بهترین مكان ها برای اقامت در طول سفر به این استان باشد.

جغرافیای منطقه

در سفر به استان فارس به ویژه شهر شیراز می توان روزهای زیادی به تفریح و گردش پرداخت؛ چراکه جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر برای همگان آشنا است. برای رسیدن به پارک ملی بمو در این شهر، باید به سمت شهر مرودشت حركت كرد. این پارك ملی در 10 كیلومتری شیراز و در مسیر تخت جمشید قرار گرفته است. منطقه ای وسیع در شمال شرق شیراز كه به دلیل همجواری با كوه بمو به این نام معروف شده است. این منطقه گردشگری كه بسیاری از گونه های حیوانات و پوشش های گیاهی را در خود جای داده است، حدود 50 هزار هكتار وسعت دارد. منطقه ای بكر كه ازجمله پر طرفدارترین جاذبه های این استان به شمار می رود.
پارك ملی بمو

غار چاه درغول شیراز
ادامه مطلب

پیشینه پارک ملی بمو

پارك ملی بمو حدود نیم قرن است كه به منطقه حفاظت شده و پارك ملی تبدیل شده است. وسعت بالای این منطقه در كنار تنوع حیوانات باعث شده كه سال ها مورد توجه شكارچیان و علاقمندان به شكار قرار گیرد كه خوشبختانه با تبدیل شدن این منطقه به پارک ملی بیش از پیش مورد توجه و حفاظت قرار گرفته است. منطقه ای پربارش دارای آب و هوایی سرد در زمستان و نسبتا گرم در تابستان است و این موضوع باعث تنوع پوشش گیاهی خاص این منطقه شده است.
پارك ملی بمو

پوشش گیاهی پارک ملی بمو

پارك ملی بمو از چند نظر مورد توجه است که ازجمله آن ها می توان به پوشش گیاهی این منطقه اشاره کرد. این پارک ملی حدود 300 گونه گیاهی را در دل خود جای داده است. از گیاهان كم نظیر كه فقط در این منطقه دیده می شود می توان گیاهان مرتعی و درختچه های زیبایی كه در گوشه گوشه آن به چشم می خورد را نام برد. این تنوع پوشش باعث شده كه پارک ملی یاد شده انواع گونه های جانوری را در خود جای دهد. گیاهانی همچون انواع گون ها، درمنه كوهی، بادام های وحشی، گل بی مرگ، گاو چاق كن، انواع بنه، بومادران و بسیاری دیگر از گونه های گیاهی هستند كه در این منطقه گرد هم جمع شده اند.
پارك ملی بمو

گونه های جانوری پارک ملی بمو

در این منطقه حفاظت شده می توان تنوع بالایی از حیوانات و پرندگان را به نظاره نشست. حدود 100 گونه از انواع پرندگان در كنار 20 گونه مختلف از خزندگان و پستانداران در این پارك ملی دیده می شوند. در پارک ملی بمو انواع پلنگ های كمیاب، بزهای كوهی، گوزن، روباه، گربه های وحشی، كفتار، پرندگانی همچون عقاب و جغد و بسیاری دیگر از جانداران را می توان از نزدیک دید. تنوع بالای گونه های حیات وحش در این منطقه باعث شده كه همه ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری برای بازدید از این پارک ملی به استان فارس سفر كنند.
پارك ملی بمو

باغ دلگشا شیراز
ادامه مطلب

جاذبه های منطقه بمو

همانطور كه اشاره شد یكی از ویژگی های این منطقه كه گردشگران را به سمت خود جذب می كند حیات وحش و پوشش گیاهی آن می باشد. در كنار تمام این زیبایی ها می توان از ساعت ها پیاده روی و پرسه زدن در دل طبیعت این منطقه نیز لذت برد. عكاسی و ثبت لحظات به یاد ماندنی از دیگر تفریحات این منطقه است كه نظر بسیاری از عكاسان و علاقمندان به تصویر برداری را به سمت خود جلب می كند. در نزدیكی كوه بمو می توان لحظاتی را در كنار چشمه پرآب فیلی كه ازجمله مهمترین مكان ها برای آبشخور حیوانات این منطقه است سپری كرد. آب و هوای كم نظیر در كنار طبیعت و گونه های متنوع حیات وحش این منطقه، پارک ملی بمو را از جمله پارک های ملی پر طرفدار در بین گردشگران کرده است. سفر به شیراز در تمام ایام سال به ویژه فصل بهار می تواند برای گردشگران بسیار لذت بخش ترین باشد.

اقامت در هتل های شیراز برای بازدید از پارک ملی بمو

پارک ملی بمو در استان فارس یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی ایران است که در مجاورت شهر زیبای شیراز قرار دارد. البته می‌دانید که شهر شیراز به خودی خود دارای زیباترین جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری است. حالا باید این پارک بزرگ با انواع حیوانات و گیاهان زیبایش را نیز به لیست جاهای دیدنی شهر شیراز اضافه کنید! می‌دانید شیراز در استان فارس قرار دارد و مهم‌ترین شهر و مرکز استان نیز شناخته می‌شود. از همین رو برای دیدن پارک ملی بمو بهتر است یکی از هتل های شیراز را رزرو کنید. برای این سفر پر ماجرا رزرو هتل‌هایی مانند هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه شیراز و هتل چمران شیراز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید هر یک از این هتل ‌ها را که برای رزرو انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد؛ چون هر سه هتلی که نام بردیم دارای امکانات رفاهی و تفریحی ایده‌آلی برای چند شب اقامت است.

نتیجه گیری

زیبایی های استان فارس تنها به جاهای دیدنی و باستانی آن ختم نمی شود چراکه این استان از طبیعت زیبا و چشم نوازی نیز برخوردار است. یکی از جاهای دیدنی این خطه پارک ملی بمو می باشد که به دلیل تنوع پوشش گیاهی و جانوری مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران محسوب می شود. این منطقه حدود 50 سال است که به پارک ملی تبدیل شده و به دلیل تنوع بالای گونه های جانوری همواره مورد توجه شکارچیان بوده است.

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر