لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تاریخچه خیابان سئول تهران و خیابان تهران در شهر سئول کره جنوبی
تاریخچه خیابان سئول تهران و خیابان تهران در شهر سئول کره جنوبی

تاریخچه خیابان سئول تهران و خیابان تهران در شهر سئول کره جنوبی

نام گذاری خیابان های تهران هر کدام حکایتی دارد. هر خیابانی برای خود تاریخچه ای دارد و فلسفه ای پشت نام آن قرار گرفته است. در سال 1977 تهران و سئول خواهر خوانده یکدیگر شدند و شهرداران این دو کشور قراردادی را امضا کردند مبنی بر اینکه هر کدام به نشانه اتحاد و دوستی یکی از خیابان های شهر خود را به نام کشور دیگر کند.
دانستن این نکته که در گذشته ای نه چندان دور کره ای ها آرزوی رسیدن به میزان توسعه و پیشرفت ایران را داشتند و امروز با گذشت کمتر از نیم قرن این رویای ایرانیان است که به سرعت توسعه و پیشرفت کشوره کره برسند، قابل تأمل است.

برای بازدید از خیابان سئول باید به تهران سفر کنید. برای سفر به تهران با انتخاب یکی از هتل های تهران مانند هتل اسپیناس پالاس تهران، سفری بدون دغدغه به این کلان شهر پر جاذبه داشته باشید.

تاریخچه این نامگذاری
روابط اقتصادی دو کشور ایران و کره بسیار از گذشته بسیار نزدیک و دو جانبه بود. به طوری که در سال 1354 با سفر شهردار ایران به کره این دو کشور خواهر خوانده اعلام شدند و برای نشان دادن وحدت و همبستگی تصمیم به نامیدن خیابانی در تهران به نام سئول و خیابانی در سئول به نام تهران گرفتند.

خیابان تهران در بخش گنگ سئول قرار دارد. این خیابان اکنون یکی از پر ترددترین و لوکس ترین خیابان های این شهر است. دفتر مرکزی شرکت های بزرگی مانند هینیکس و سامسونگ در این خیابان هستند. همچنین بلندترین و گران قیمت ترین سازه شهر در این خیابان است که ساختمان دولت کلان شهر سئول است. کم کم تمایل بانک ها و موسسات مالی و همچنین سایر شرکت ها به این خیابان بیشتر و بیشتر شد. این خیابان تنها خیابان این شهر است که نامی خارجی دارد.
به گفته ی جنگ بیونگ اوکه : «در جریان جنگ اعراب با اسرائیل کشورهای عربی فروش نفت به همهٔ کشورهای طرفدار آمریکا را تحریم کرده بودند. در آن زمان ما یک کشور طرفدار آمریکا بودیم. ایران نیز یک کشور طرفدار آمریکا بود. اما اگر کشورهای عربی نفت‌شان را به ما نمی‌فروختند، همهٔ کارخانه‌های ما از کار می‌افتادند. از این رو، ایران آن نفت را به ما ارائه داد؛ زیرا کشورهای عربی این کار را نمی‌کردند. اگر ایران در آن زمان به ما نفت نداده بود، اقتصاد کره به شدت آسیب می‌دید؛ چون همهٔ کارخانه‌ها از کار می‌افتادند.»

همکاری این دو کشور با انقلاب اسلامی و پس از آن نیز ادامه پیدا کرد. با رشد سریع کره، برندهای سامسونگ و ال جی و همچنین اتومبیل های هیوندا و دوو در بازارهای ایران گسترش یافتند.

خیابان سئول یکی از خیابان های معروف تهران است. این خیابان 3 کیلومتر است و در شمال تهران واقع شده است. در داخل خیابان سئول، پارکی به همین نام نیز قرار دارد. خیابان سئول از انتهای بزرگراه یادگار امام آغاز و در میدان شیخ بهایی خاتمه پیدا می کند.
1683365271 135 تاریخچه خیابان سئول تهران و خیابان تهران در شهر سئول

معرفی برخی از مکان های دیدنی سئول
سئول شهری بسیار مدرن است که جاذبه های گردشگری متنوع و جالب توجهی دارد. این شهر پر جنب و جوش و لوکس یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری دنیاست.
مراکز خرید لوکس،انواع پارک های زیبا، معابد و بناهای تاریخی با ارزش، رستوران های متعدد، غذاهای خوشمزه و مهم تر از همه سیستم حمل و نقل عمومی بسیار منظم و کارآمد این شهر را مملو از توریست هایی با رده های سنی مختلف کرده است.

معرفی هتل پارسیان اوین تهران | هتلی 4 ستاره در شمال تهران
ادامه مطلب

قصر جیونگ بوک گونگ
معروفترین مکان گردشگری این شهر است که به دستور پادشاه تانجو ساخته شده است. این مکان مجموعه ای از ساختمان هایی است که موزه مردم شناسی و موزه ملی دو ساختمان آن هستند. این قصر از چندین قصر باشکوه تشکیل شده است و بقایای سلسله جوئسون در آن دست نخورده باقی مانده اند.
ساعت های بازدید از این قصر از 9 صبح تا 11 شب است و راهنمایانی با زبان های انگلیسی، چینی و ژاپنی توضیحاتی در خصوص این قصر ارائه می دهند.
خیابان تهران سئول
بازار دونگ دمون

منطقه ای بزرگ است که شامل انواع بازارهای سنتی و مراکز خرید است. هر چیزی که بخواهید در این بازار پیدا می شود. قیمت محصولات نیز در این بازار بسیار مناسب هستند. در تمام طول شبانه روز گردشگران زیادی در این بازار مشغول خرید هستند. در کنار بازار سنتی مراکز خرید مدرن نیز قرار دارد.
علاوه بر این بازار سنتی، بازار دیگری نیز به نام میونگ دونگ طرفداران بیشماری دارد. چینی ها و ژاپنی های زیادی در تعطیلات آخر هفته برای خرید به این بازار می آیند.
خیابان تهران سئول
برج N سئول

این برج که در سال 1969 ساخته شد در ابتدا با هدف برج پخش رادیو و تلوزیون ساخته شد ولی در سال 1980 اجازه بازدید عمومی از آن داده شد. تراس دیدنی این برج و رستوران هایی که در آن قرار دارد مورد توجه گردشگران بیشماری هستند. منظره که از رصد خانه دیجیتالی این برج مشاهده می کنید را کمتر جایی می توان دید. در این رصدخانه نمایی 360 درجه از شهر سئول را می بینید.

هتل پرشین تهران، در انتظار پیشرفت
ادامه مطلب

در طبقه بالای این برج تراس بزرگی وجود دارد که یکی از پاتوق های زوج های جوان است. زوج های عاشق برای نامیرا بودن عشقشان قفلی به حصار این تراس می زنند.
خیابان تهران سئول
دیوار سئول
این دیوار در دوران سلسله چوسان یعنی در سال 1396 ساخته شد. طول آن نزدیک 19 کیلومتر و ارتفاع آن در حدود 8 متر است. این دیوار 8 دروازه داشته که در حال حاضر تنها 6 دروازه آن باقی مانده است.
خیابان تهران سئول
رودخانه چئونگی چئون
این رودخانه 11 کیلومتری درست از مرکز شهر عبور می کند. این رودخانه مصنوعی حاصل بازسازی رود چئونگی چئون متعلق به دوران چوسان است که از میدان چئونگی آغاز می شود و به رود هانگانگ می ریزد. در دو طرف رودخانه سکوهایی تعبیه شده و نورپردازی های زیبایی در آن صورت گرفته است. گردشگران و شهروندان سئول را در طول این رودخانه و در روی سکوها مشاهده می کنید. همچنین در طول مسیر حرکت این رود پل های هوایی، آبشارهای زیبا، گالری های هنری و نورپردازی های بسیار زیبایی درست شده اند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر