لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی گنبد کاووس
جاهای دیدنی گنبد کاووس

جاهای دیدنی گنبد کاووس

گاهی مواقع انتخاب مقصد برای سفر از سخت ترین كارها می باشد. انتخاب محلی برای سفر و گردش كه بتواند همه افراد را با سلیقه های مختلف راضی نگهدارد قطعا نیاز به شناخت از منطقه مورد نظر خواهد داشت. خوشبختانه در كشور ایران می توان در هر فصلی منطقه ای متناسب با سلیقه خود را انتخاب كرد و با سفر به آن منطقه لحظات شادی را تجربه كنیم. گنبد کاووس یکی از این شهرهاست. جاهای دیدنی گنبد کاووس در این مقاله به شما معرفی ‌میکنیم.
در این مقاله گردشگری شما را با یكی از مناطق پر جاذبه كشور كه می تواند سفر به آن از بهترین تجربه های طول زندگی هر گردشگری باشد آشنا میكنیم. كافی است با رزرو هتل و انتخاب محل اقامتی خاص و متفاوت از بین زیباترین هتل های ایران در این منطقه سفر خود را آغاز كنید. شمال كشور مهد طبیعت و فرهنگ و تاریخ می باشد. این خطه از كشور همه ساله گردشگران بسیاری را به خود می بیند.
با سفر به این شهرستان زیبا و پر جاذبه گنبد کاووس در استان زیبای گلستان می توان در یكی از اقامتگاه ها و هتل های گنبد كاووس، اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کرد. مجتمع اقامتی شیدا گنبدكاووس یكی از بهترین مكان ها برای اقامت در این شهر می باشد كه همه ساله گردشگران بسیاری را به خود می بیند.

معرفی شهر گنبدکاووس

طبیعت زیبای گنبد کاووس

“گنبدكاووس” از بزرگترین شهرها و مركز شهرستان در استان “گلستان” می باشد. این شهر زیبا و پر جاذبه كه در گذشته های دور با نام “گنبد قابوس” نیز شناخته می شده به دلیل وجود برج آجری زیبا و بلند آن كه بلند ترین برج آجری جهان نیز به حساب می آید، زبانزد می باشد.
تجمع اقوام مختلف از یكسو و شرایط جغرافیای خاص این منطقه از سوی دیگر این شهرستان را مورد توجه گردشگران و مسافران و طبیعت دوستان قرار داده است. در ادامه برخی از جاذبه های این شهرستان كه محل مناسبی برای گذراندن روزهایی به یادماندنی برای هر گردشگری می باشد را به شما معرفی می كنیم.

جاذبه های دیدنی گنبدکاووس

شهر باستانی جرجان

شهر باستانی جرجان

در سه‌کیلومتری گنبد کاووس شهر باستانی جرجان قرار دارد که یکی دیگر از جاهای دیدنی گنبد کاووس است. این شهر باستانی در طول قرن‌ها، مرکز ولایات جرجان و طبرستان بوده است. شهر باستانی جرجان یكی از شهرهای بزرگ جهان اسلام است و با شهرهایی همچون ری، مرو و جندی شاپور هم رده بوده است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در ساخت جرجان از معماری و شهرسازی پیشرفته‌ای استفاده شده است. شهر جرجان در بیش از هزار سال قبل، دارای امکاناتی مانند فاضلاب شهری، خیابان‌هایی با سنگ‌فرش‌های منقش آجری و سیستم آبرسانی به خانه‌ها بوده است.

بازارچه مرزی اینچه‌برون

بازارچه مرزی اینچه‌برون

از جاذبه‌های بازارگردی شهر گنبد کاووس می‌توان به بازارچه مرزی اینچه برون اشاره کرد که موقعیت مکانی آن در ۲۰ کیلومتری شهر مرزی اینچه برون در استان گلستان است. بازارچه مرزی اینچه برون یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری گنبد کاووس است.

چه چیزهایی در این بازار عرضه می‌شود؟ در این بازار بسیاری از اجناس دست‌دوم روسی و صنایع‌دستی ترکمنستان عرضه می‌شود. در این بازارچه امکاناتی مانند پارکینگ، غذاخوری و سرویس بهداشتی ایجاد شده است. به‌تازگی بیرون از بازار اصلی یک بازار آلاچیقی ایجاد شده است و در آن صنایع‌دستی ترکمن‌ها مانند لباس، زیورآلات ترکمنی و فرش عرضه می‌شود.

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

از جمله دیگر مکان‌های دیدنی در شهر گنبد کاووس، دریاچه مصنوعی گنبد کاووس در ابتدای ورودی شهر است. این دریاچه در سال 1384 که به مساحت پنج هکتار و گنجایش ۱۲۰ هزار مترمکعب آب احداث شده است. این دریاچه برای تفریحاتی مانند پیاده‌روی، قایق‌رانی و ورزش مناسب است.

بازار روس‌ها

بازار روس‌ها

در ورودی گنبد کاووس بازار روس را مشاهده می‌کنید. بازار روس‌ها یا بازار روس، از بازارهای قدیمی در استان گلستان  و از مراکز عمده اقتصادی این شهر است. بازار روس یک بازار سرپوشیده است که یک راسته تقریبا طولانی دارد و در دو طرف راسته مغازه‌های زیادی ایجاد شده‌اند. در این بازار انواع پوشاک و لوازم آشپزخانه عرضه می‌شود.

گنبد قابوس

گنبد قابوس

شهر “گنبدكاووس” بیش از هر چیزی با گنبد زیبای آجری آن شناخته می شود. “گنبد قابوس” كه به میل گنبد نیز معروف است بلند ترین برج آجری جهان به شمار می آید. برجی 50 متری كه بر روی مقبره “قابوس بن وشمگیر” در سال 397 قمری ساخته شده است. این برج زیبا در میان باغ ملی این شهر قرار گرفته است. این منطقه در سال های دور محل پادشاهی پادشاهان آل زیار بوده و جاذبه های تاریخی بسیاری را همچون این برج زیبا در دل خود جای داده است.
آدرس: گنبد كاووس، خیابان خیام، خیابان جمهوری، پارك ملی گنبد كاووس

تالاب آجی گل، آلا گل، آلما گل

تالاب آجی گل

در فاصله 75 كیلومتری شهر “گنبد كاووس” منطقه ای زیبا و جذاب در انتظار گردشگران می باشد. در نزدیكی شهر “اینچه برون” مجموعه ای از تالاب های زیبا با نام های “آجی گل”، “آلا گل” و آلما گل” قرار گرفته اند. در این منطقه می توان بزرگترین دریاچه آب شور این استان را از نزدیك دید.
این تالاب ها از زیباترین و جذاب ترین مناطق این استان به شمار می آیند كه همه ساله محلی برای تجمع انواع پرندگان بومی و مهاجر می باشند. در این مجموعه تالاب‌ها می‌توان پرندگان زیبایی همچون قو، فلامینگو، سلیم و دیگر پرندگان كم نظیر را به تماشا نشست.
آدرس: “گنبد كاووس”، بخش “داشلی برون”، شهر “اینچه برون”

سد گلستان

سد گلستان
به دلیل سیل گیر بودن و بارش فراوان در این منطقه، سال ها پیش در نزدیكی شهر “گنبد كاووس” سدی بزرگ و كم نظیر بر روی رودخانه “گرگانرود” احداث شد. سدی خاكی كه تاجی حدود 1300 متر و 25 متر ارتفاع از سطح زمین دارد.
قرار گرفتن این سد بر روی رودخانه “گرگانرود” طبیعت زیبایی را بوجود آورده است. آب و هوای مرطوب و دلنشین این منطقه، سد و اطراف آن را به یكی از جاذبه های گردشگری این شهرستان تبدیل كرده است.
آدرس: 12 كیلومتری شمال شرقی “گنبد كاووس”، رودخانه “گرگانرود”

زیارتگاه خالد نبی(ع)

زیارتگاه خالد نبی(ع)
اماكن مذهبی به ویژه امامزادگان(ع) همیشه یكی از مكان ها و بناهای تاریخی و پر جاذبه كشور می باشد كه طرفداران بسیاری دارند. در نزدیكی شهر “گنبد كاووس” می توان با قدم گذاشتن در دل طبیعت و لذت بردن از تپه ها و كوه های سرسبز این استان به زیارت یكی از زیارتگاه های این استان رفت.
زیارتگاه خالد نبی(ع) در این منطقه یكی از زیارتگاه های پر گردشگر این استان در نزدیكی شهر “كلاله” می باشد. گورستان و زیارتگاهی كه سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می كند.
آدرس: 90كیلومتری شمال شرقی “گنبد كاووس”، روستای “گچی سو”

مجتمع سواركاری گنبد كاووس

مجتمع سواركاری گنبد كاووس 
استان “گلستان” در كنار تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی خود، همیشه جایگاهی برای پرورش اسب هایی كم نظیر به ویژه نژاد “تركمن” بوده است. علاقمندان پرورش اسب و همچنین دوستداران ورزش اسب سواری می توانند در این شهر یكی از مجهز ترین و قدیمی ترین باشگاه های اسب سواری را تجربه كنند.

مجتمع سوار كاری “گنبد كاووس” در سال 1340 تاسیس شده و در دل خود مجموعه هایی از پیست های اسب سواری، اقامتگاه ها و سوئیت ها، ویلاها و اصطبل های مخصوصی را جای داده است كه دوستداران و علاقمندان به این ورزش مهیج می توانند از تمامی این امكانات استفاده كنند.

آدرس: گنبد كاووس، بلوار معلم

روستای هیوه چی بالا

از دیگر جاهای دیدنی گنبد کاووس که بسیار بکر و دیدنی است، روستای هیوه چی بالا است که در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی گنبد کاووس و در مسیر جاده گنبد به آق قلا واقع شده است. این روستا از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این روستا از آن دیدن می کنند.

جنگل‌ های اطراف گنبد کاووس

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی گنبد کاووس بازدید از جنگل‌ها در نزدیکی این شهر است. با اقامت در گنبد کاووس، پس از طی مسافت‌های کوتاه در اطراف گنبد می‌توانید به جنگل‌های زیبا و روح‌نواز استان گلستان دسترسی داشته باشید.

آبشار لولوم مینودشت گلستان
ادامه مطلب

جنگل النگدره

جنگل النگدره

موقعیت مکانی جنگل النگدره در قسمت جنوبی استان گلستان است. این جنگل دارای مساحتی بزرگ است و انبوهی از درختان متنوع در آن جای گرفته‌اند. در قسمت میانی جنگل النگدره یک رودخانه و چشمه‌های مختلف مشاهده می‌شود.

در این جنگل همچنین محلی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم ایجاد شده است. آب‌وهوای جنگل النگدره خنک‌تر از آب و هوای داخل شهر است.

آدرس جنگل النگدره کجاست؟ این جنگل در گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان است

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران و یا پارک فعلی ناهارخوران یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مناطق دیدنی در گلستان است که احتمالا تصاویر زیادی را از این جنگل مشاهده کرده اید. موقعیت مکانی اصلی آن در ارتفاعات و نواحی ییلاقی شهر گلستان است.

جنگل ناهارخوران پوشیده از درختان هیرکانی است. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در این جنگل برای رفاه حال گردشگران فراهم شده است.

آدرس پارک جنگلی ناهارخوران کجاست؟ این جنگل در استان گلستان، شهر گرگان، ۸ کیلومتری مرکز شهر گرگان است.

جنگل توسکستان گلستان

jahaye didani gonbad kavoos 15 jpg

جنگل توسکستان پوشیده از درختان زیبای ارس، بلوط، توسکا، سرخدار و … است. این جنگل در فصول مختلف سال رنگ‌های چشم نوازی به خود می‌گیرد و از مقاصد محبوب علاقه‌مندان به عکاسی در طبیعت است. جاده‌ی آسفالت توسکستان که دو شهرستان گرگان و شاهرود را به هم وصل می‌کند همان جاده‌ای است که شما را به این جنگل می‌رساند.

آدرس جنگل توسکستان کجاست؟ آدرس این جنگل در گلستان، ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر گرگان است.

جنگل قرق

جنگل قرق

یکی از شلوغ‌ترین‌ و مشهورترین جنگل‌ها در استان گلستان پارک جنگلی قرق است. این منطقه‌ی دیدنی در شرق گرگان بوده و به دلیل داشتن امکانات رفاهی مختلف، مکانی مناسب برای پیک‌نیک است. در این پارک جنگلی امکانات تفریحی مانند پارک بازی، باغ وحش و همچنین سرویس بهداشتی، دکه‌های فروش خوراکی و سکوهای چادرزنی ایجاد شده است؛ همچنین در این جا می‌توانید حیوانات بومی منطقه مانند گوزن قرمز نیز مشاهده کنید.

مهمترین صنایع دستی و سوغات های استان گلستان
ادامه مطلب

آدرس پارک جنگلی قرق کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، شهر گرگان، ۲۴ کیلومتری شرق گرگان است.

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان

پارک ملی که در گلستان واقع شده را بزرگ‌ترین پارک طبیعی ایران می‌دانند که گردشگران زیادی در طول سال به آن مراجعه می‌کنند. در فضای داخلی این پارک جنگلی می‌توانید حیوانات بومی زیادی را نیز مشاهده کنید که نیمی از پستانداران ایران را شکل می‌دهند و تنوع زیستی بالایی دارند. در این جا آبشارها و اقامتگاه‌های سنتی را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

آدرس پارک ملی گلستان کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، ۱۵ کیلومتری شهر گالیکش است.

جنگل پلکانی کلاله

جنگل پلکانی کلاله

برای اهالی طبیعت و دوست داران طبیعت‌گردی جنگل کلاله یکی دیگر از مکان‌های دیدنی است. موقعیت مکانی این منطقه در نزدیکی روستای گونیلی گلستان است. در کلاله که یک جنگل پلکانی است، فضای سبز و چشمه‌های متعدد می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

آدرس جنگل پلکانی کلاله کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، کلاله، روستای گونیلی است.

پارک جنگلی دلند

پارک جنگلی دلند

دلند نیز یکی از جنگل‌هایی است که به پارک تبدیل شده است. این جنگل در ۱۳ کیلومتری آزادشهر واقع شده و در آن پوششی از درختان میوه مانند بلوط، پسته و انگور دیده می‌شود. دو تپه تاریخی نیز در جنگل دلند دیده می‌شود که به زیبایی جنگل افزوده است. ضمناً در این پارک سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، کلبه‌های چوبی و فروشگاه مواد خوراکی نیز ایجاد شده است.

آدرس پارک جنگلی دلند کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، ۱۳ کیلومتری آزادشهر است.

پارک جنگلی تنگه چهل چای

پارک جنگلی تنگه چهل چای

چهل چای نیز یکی دیگر از جنگل‌های استان گلستان است که در سفر به گنبد کاووس می‌توانید از آن بازدید داشته باشید. با ایجادشدن امکانات رفاهی این جنگل به پارک تفریحی تبدیل شده است. مساحت این پارک تقریبا نزدیک به ۵۹ هکتار است و موقعیت مکانی آن در فاصله ۷ کیلومتری شهر مینودشت ‌است.

در این پارک جنگلی می‌توانید پوشش گیاهی کاملی را که شامل انواع درختان بومی منطقه، درختچه‌ها و گیاهان علفی و بوته‌ای است ببینید. ضمنا چشمه‌های دائمی و فصلی، جریان‌های رودخانه و چشم‌اندازهای طبیعی بخش مهمی از جاذبه‌های این مکان هستند.

آدرس پارک جنگلی تنگه چهل چای کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، ۷ کیلومتری مینودشت است.

پارک جنگلی امام رضا

پارک جنگلی امام رضا

پارک جنگلی امام رضا ۵۴ هکتار از مساحت استان گلستان را شامل می‌شود. موقعیت مکانی این پارک جنگلی در چهار کیلومتری جنوب شهر کردکوی است.

آدرس پارک جنگلی امام رضا کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، ۴ کیلومتری جنوب کردکوی است.

پارک جنگلی سوجاق

پارک جنگلی سوجاق

طبیعت بکر و دست نخورده پارک جنگلی سوجاق نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی است که می‌توانید برای بازدید انتخاب کنید. در مسیر جاده جنگلی بن قلعه می‌توانید چشمه‌های متعددی را نیز مشاهده کنید.

آدرس پارک جنگلی سوجاق کجاست؟ آدرس این جنگل در استان گلستان، شهرستان آزادشهر، نوده خاندوز است.

ناهار خوران گرگان
ادامه مطلب

اقامت در هتل‌های گنبد کاووس

برای این که بتوانید در گنبد کاووس زمان مناسبی در اختیار داشته باشید تا فعالیت‌های مختلف را انجام دهید، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بازدید کنید، بازارگردی کنید، غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید و سوغاتی تهیه کنید، ابتدا باید هتلی متناسب با نیازها و سلیقه خود انتخاب کنید.

در ادامه سه مورد از هتل های گنبد کاووس به شما معرفی می شوند و لیست کامل هتل‌ها را نیز می‌توانید در صفحه هتل های گنبد کاووس در ایران هتل مشاهده کنید.

هتل وارنا گنبد کاووس

هتل وارنا گنبد کاووس

این هتل چهارستاره که مجهزترین هتل در گنبد کاووس هست در ورودی شهر، در نزدیکی دریاچه مصنوعی گنبد جای دارد. در این هتل می‌توانید اتاق دو تخته توئین، اتاق دو تخته دبل، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته وی آی پی، اتاق کانکت برای چهار نفر و اتاق کانکت برای شش را برای اقامت خود انتخاب کنید.

اقامتگاه بوم گردی اوغوز خان گنبد کاووس

اقامتگاه بوم‌گردی اوغوز خان گنبد کاووس یک بنای قدیمی با قدمتی بیش از 80 سال است. این اقامتگاه فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است. این اقامتگاه شامل یک ساختمان اصلی و یک خانه کاهگلی بوده و در مجموع می‌توانید در این اقامتگاه بوم گردی 8 باب اتاق را برای اقامت رزرو کنید.

5 باب از اتاق‌ها در ساختمان اصلی و 3 باب از اتاق‌ها در خانه کاهگلی جای گرفته اند. در این اقامتگاه می‌توانید اتاق برای دو نفر تا شش نفر را رزرو کنید. در اتاق‌های اقامتگاه اوغوز خان تخت، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی وجود ندارد. البته حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی عمومی در اقامتگاه ایجاد شده است.

اقامتگاه اوغوز خان  حدود 15 کیلومتر تا مرکز گنبد کاووس فاصله دارد و در روستای ساری بخش واقع شده ‌است. به دلیل موقعیت مکانی این اقامتگاه گردشگران می‌توانند با اقامت در این محل اوقاتی را برای آشنایی نزدیک با سبک زندگی ترکمن‌های قدیم بیابند.

با پیمودن حداکثر مسافت 20 کیلومتر می‌توان از جاذبه هایی نظیر گنبد قابوس و مجتمع سوارکاری گنبد کاووس بازدید کرد. با طی فاصله ای بیشتر (حدود 60 کیلومتر) نیز می‌توانید از سد گلستان، آبشار کبود وال، آبشار شیر آباد و گل رامیان بازدید کنید.

هتل قابوس گنبد کاووس

هتل قابوس گنبد کاووس

موقعیت مکانی هتل تک ستاره قابوس در ابتدای خیابان یاس شهر گنبدکاووس است. هتل قابوس از جمله هتلهای نسبتا با سابقه و قیمت مناسب است که امکانات اولیه را در خود دارد. این هتل در سال 1386 افتتاح و در سال 1394 بازسازی شده است. هتل قابوس با دارا بودن 2 طبقه، 18 باب اتاق ظرفیت های متنوعی دارد. در این هتل می‌توانید اتاق یک تخته، اتاق دو تخته و اتاق سه تخته را برای اقامت خود رزرو کنید.

چه کارهایی تفریحی می توانم در سفر به گنبد کاووس انجام دهم؟

طبیعت سرسبز اطراف گنبد کاووس

در گوشه و کنار گنبد کاووس طبیعت زیبایی وجود دارد که برای علاقه مندان به طبیعت گردی از مهم ترین جاذبه هایی است که در مقصدی به دنبال آن می گردند. می توان در پارک های سرسبز این شهر ساعت ها مشغول شد.

ضمنا جاذبه های تاریخی نیز بخش مهمی از جاهای این دیدنی این شهر  را شکل می دهند که در همین صفحه به مهم ترین آن ها پرداخته ایم. برای اهالی کافه گردی و رستوران گردی نیز در این شهر انتخاب های جذاب زیادی وجود دارد.

سخن آخر

شهر “گنبد كاووس” از زیباترین شهر های شمال كشور می باشد كه می توان با سفر به ان روزهای بسیاری را به تفریح گذراند. تجمع مناطق زیبای طبیعی در كنار جاذبه های تاریخی این شهر توانسته است این شهر را از جمله شهر های پر طرفدار در شمال كشور به حساب آورد. تجمع اقوام و فرهنگ های بومی آن ها یكی از زیباترین جاذبه های این منطقه به حساب می آید.

در این مطلب سعی کردیم مهم ترین جاهای دیدنی گنبد کاووس را که می‌توانید با سفر به شهر گنبد کاووس از آن ها بازدید کنید، معرفی کنیم تا در برنامه ریزی و زمان بندی خود، بنابه زمان و سلیقه خود بازدید از این جاذبه ها را نیز لحاظ کنید. اگر پیش از این تجربه ای از بازدید از این مکان ها داشته اید و یا از جاهای کمتر شناخته شده در این شهر بازدید داشته اید می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (16 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر