لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پیست اسکی شیرباد مشهد
پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد

امروزه هنگامی که برف می بارد و دامن کوه سفید می شود، بسیاری از افراد شال و کلاه می کنند و با سرعت تمام در یک تعطیلات دلچسب خودشان را به سینه کش کوه ها و پیست های اسکی می رسانند. سر خوردن و پایین آمدن از روی برف ها سال های سال است که جزو تفریحات زمستانه مردم است. شاید شما نیز سورتمه های بچه های آلپ را به خاطر داشته باشید؛ اما حالا به غیراز آن سورتمه های چوبی هزار و یک جور وسیله تفریحی زمستانه وجود دارد.

از کودکان چهار، پنج ساله گرفته تا آدم های پنجاه، شصت ساله با آمدن برف از خانه بیرون می زنند و با بالا بردن آدرنالین خونشان به جنگ سرما می روند. در کشورمان چند سالی است که سر و کله پیست های اسکی پیدا شده و اتفاقا علاقمندان بسیاری نیز دارند. پیست اسکی شیرباد مشهد مقصد این باره بلاگ ایران هتل آنلاین است که از میان جاهای دیدنی مشهد مکانی جذاب و محبوب بین جوانان مشهدی و البته زائرین داخلی و خارجی محسوب می شود.

آشنایی با پیست اسکی شیرباد

ممکن است از خود بپرسید وجه تسمیه این پیست اسکی چیست؟ در پاسخ باید گفت شیرباد از جاهای دیدنی اطراف مشهد و بلندترین نقطه در پهنای خراسان در شرق کشور است. قله شیرآباد که در رشته کوه بینالود جا خوش کرده است از همه قله های بینالود بلندتر است و در بیست کیلومتری مشهد قرار دارد. قله ای زیبا که دور تا دورش روستاها و دره های چشم نواز و سرسبزاحاطه کرده اند. جهت دسترسی به پیست شیرباد باید ابتدا خودتان را به جاده مشهد چناران برسانید و بیست کیلومتری که جلو بروید به دو راهی دولت آباد می رسید. از دوراهی به سمت دره دولت آباد بروید تا 18 کیلومتر بعد به روستای دولت آباد برسید.
از روستا به سمت پیست یک مسیر تقریبا کوهستانی را پیش رو داریم و حتما باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشید؛ چراکه با برف گیر بودن این ناحیه باید نکات ایمنی را رعایت نمود. به پیست اسکی شیرباد که برسیم از همان ورودی غوغا و شور و حال اسکی بازها را خواهید دید. صدای فریادهای ناشی از هیجان آنهایی که سورتمه سواری می کنند و اسکی بازهایی که گاه آرام و گاه با سرعت روی برف ها پیچ و تاب می خورند نیز به گوش می رسد. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد مقدس را دارید بهتر است ابتدا با رزرو یکی از بهترین هتل های مشهد مانند هتل الماس 2 از محل اقامت خود اطمینان حاصل کرده، سپس یک روز کامل را به گشت و گذار در پیست اسکی شیرباد بپردازید.
آدرس: مشهد، جاده مشهد چناران، دوربرگردان گلمکان، بیست کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد
فاصله تا مشهد: 38 کیلومتر
پیست اسکی شیرباد مشهد

تنها پیست اسکی در شرق کشور

راستش را بخواهید تصور یک پیست اسکی در شرق کشور اندکی دشوار است؛ چراکه ما همیشه این نواحی را خشک و کم بارش به خاطر داریم اما انگار شیرباد در این میان حال و هوایی متفاوت دارد. اگر اوضاع بارش برف و دمای هوا مناسب باشد، از اواسط آذرماه تا نیمه های فروردین می توانید سری به پیست اسکی یاد شده بزنید و از هوای صاف و یکدست، طبیعت بکر و جذاب و تجهیزات پیست نهایت استفاده را ببرید. پیست اسکی شیرباد تازه ساز بوده و در سال 1388 افتتاح شده است. این پیست 45 هکتاری وسعت دارد و با طول 1200 متری گزینه بسیار مناسبی برای اسکی است. اگر با خودروی شخصی، خودتان را به پیست رسانده اید می توانید ماشین تان را در پارکینگ مجموعه با خیال راحت پارک کنید.

پیست اسکی شیرباد مشهد
اگر اهل اسکی هستید پس حتما عینک، لباس مخصوص، چوب های اسکی، باتوم، کفش و باقی ملزومات مناسب را در بساطتان دارید؛ اما اگر تا به حال اسکی نکرده اید و یا لوازم اسکی همراهتان ندارید اصلا نگران نباشید. یک غرفه مجهز فروش لوازم اسکی در مجموعه تعبیه شده است که حتما به کمکتان می آید. اما اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و فقط به دنبال یک تفریح کوتاه مدت هستید می توانید به راحتی لوازم مورد نظر را کرایه کرده و با یک ست کامل، یک اسکی لذت بخش و ایمن را تجربه کنید.
پیست اسکی شیرباد مشهد
پس از آنکه لوازم اسکی تان را مهیا کردید حالا دیگر نوبت آن است که با تله سیژ 900 متری خودتان را به بالای پیست برسانید. هنگامی که سوار بر تله سیژ به سمت بالا حرکت می کنید، تازه وسعت و زیبایی شیرباد به چشم می آید و آنقدر ذوق زده تان می کند که دلتان می خواهد این سواری کمی بیشتر طول بکشد. آرامش و صلابت شیرباد از آن بالا واقعا دوست داشتنی است. در مسیری که به سمت بالا حرکت می کنید حتما چشمتان به رستوران مجهز و کافه زیبای مجموعه پیست اسکی شیرباد نیز خواهد افتاد که همیشه شلوغ و پرطرفدار است. اگر قصد صرف یک وعده غذای خوشمزه و گرم را داشتید می توانید روی منوی متنوع این رستوران حساب کنید. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در دمای زیر صفر بیشتر مزه می دهد. علاوه بر کافه و رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و البته یک ایستگاه اورژنس هم در مجموعه قرار دارد تا خیالتان از بابت تفریح در پیست راحت باشد.

پیست اسکی شیرباد مشهد

اقامت در پیست شیرباد

پیست شیرباد اما یک گام فراتر رفته و ترتیب چند سوئیت و اقامتگاه به عنوان خوابگاه را داده است تا بتوانید یک شب استثنایی را در این پیست اسکی سپری کنید. چند کلبه سنگی مجهز هم ساخته شده تا شب کوهستان و زمستانی تان را تکمیل کند. چند ماهی است که اسکی شبانه مجموعه هم رونق گرفته و لحظات جذابی را برای علاقمندان فراهم کرده است. لذت یک شب نشینی در شیرباد آنقدر دلچسب است که این اقامتگاه ها اغلب بسیار زود رزرو می شوند.

پیست اسکی شیرباد مشهد
علاوه بر تله سیژ می توانید سواری با اسنو تراک و اسنو موبیل را نیز تجربه کنید. هیجان سواری با اسنو موبیل آنقدر زیاد است که حالا حالاها مزه اش زیر زبونتان خواهد بود. البته استفاده از این وسایل مستلزم پرداخت هزینه ای است که آنقدرها زیاد نیست. لازم به ذکر است در روزهای غیرتعطیل هزینه کرایه نیز کاهش پیدا می کند. خاطرتان باشد که پیست شیرباد همه ایام هفته به جز شنبه ها دایر است با این وجود گاهی به دلیل کولاک و نابسامانی هوا پیست تعطیل می شود. اگر قصد بازدید از پیست را داشتید حتما سری به صفحه اینستاگرام و یا وب سایت مجموعه بزنید تا از برنامه تعطیلی ها و همچنین هزینه های به روز شده پیست مطلع شوید و طبق توصیه مدیران پیست بهتر است قبل از ساعت 12 عازم شیرباد شوید. یک نگاه کلی به مسافرین شیرآباد نشان می دهد که علاوه بر مشهدی ها مسافرین زیادی که از سایر شهرها و حتی کشورهای دیگر که به قصد زیارت به مشهد آمد اند، برای تفریح به این منطقه می آیند.
پیست اسکی شیرباد مشهد
پس از آنکه به بالاب قله رسیدید دیگر وقت اسکی است. مسیرهای اسکی متفاوت هستند و بین اسکی بازهای آماتور و حرفه ای تمایز قائل شده تا هم بتوانید نهایت لذت را از تفریح برده و هم ایمن و سلامت سفرتان را به پایان برسانید. اما اگر چیزی از اسکی نمی دانید نگران نباشید دوره های آموزش اسکی آلپاین چند وقتی است که با مربیان مجرب در پیست شیرباد آموزش داده می شود و از کوک 5 ساله تا علاقمندان 50 ساله می توانند با پرداخت هزینه در این دوره های آموزشی شرکت کنند.
پیست اسکی شیرباد مشهد
اگر به طور کلی به اسکی علاقه ای ندارید می توانید با هزینه ای مناسب روی سورتمه سواری و لوژسواری یا همان سرسره برفی حساب کنید و از سرعت و هیجان نهایت لذت را ببرید. دیدن تصاویر تفریح آدم ها بر روی برف چه به صورت جمع های دوستانه چه خانوادگی آنقدر لذت بخش است که می توانید دقایقی طولانی بنشینید و به این جمع های دوست داشتنی نگاه کنید. تلاش یک پدر برای اسکی کردن پسر کوچکش و یا مادری که سعی می کند با چوب های اسکی رو برف بایستد از آن صحنه های زیبایی است که حتما باید دوربینتان را همراه داشته باشید و شکارش کنید. این منطقه سال های سال است که محل زندگی مردمانی است که در روستاهای دامنه شیرباد سکنی گزیده اند. ریختن زباله و آسیب زدن به طبیعت اطراف این روستاها خطایی نابخشودنی است زیرا این آلودگی ها مستقیما وارد زندگی مردمان منطقه می شود، پس لطفا هوای تمیزی محیط اطراف پیست را هم داشته باشید.
پیست اسکی شیرباد مشهد

فاصله مشهد تا جنگل گلستان؛ مسیری کوتاه برای رسیدن به جنگلی رویایی
ادامه مطلب

کلام آخر

تصور بسیاری از افراد از سفر به مشهد تنها بازدید از حرم مطهر است در حالیکه این شهر مقدس جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیار دیگری نیز دارد که هر کدام از آن ها به نوعی برای گردشگران جال توجه خواهد بود. یکی از این جاذبه ها پیست اسکی شیرباد مشهد است که بازدید از آن در همه ایام هفته (به غیر از شنبه ها) آزاد می باشد.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر