لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کشف هنرهای زیبا در بوینس آیرس
کشف هنرهای زیبا در بوینس آیرس

کشف هنرهای زیبا در بوینس آیرس

بوینس آیرس شهری با قدمت تاریخی و افسانه های هنری با رزومه فرهنگی بسیار غنی است. علاقه مندان به هنرهای زیبا از نمایش این هنرها در بوینس آیرس شگفت زده خواهند شد. در ادامه لیستی از فعالیت ها و جلوه های این هنر در این کلانشهر ارائه می شود که گویای پیوند گذشته و زمان حال بوینس آیرس است.
پیاده روی در خیابانی که هرگز نمی خوابد: خیابان Avenida Corrientes
تئاتر در اوایل قرن نوزدهم وارد آرژانتین شد و در دسترس عامه مردم قرار گرفت. خیابان Avenida Corrientes مرکز این شکوفایی بوده است و همچنان هم بعنوان مرکز اصلی تئاتر آرژانتین چندین سینما و تماشاخانه را در دل خود جای داده است. بینندگان می توانند شاهد شوهای زنده متعددی در این خیابان باشند اما معروف ترین آنها شوی Teatro De Revista ترکیبی از کمدی، رقص و موسیقی است. اکثریت فعالان عرصه سرگرمی دوست دارند نمایش خود را در این خیابان به نمایش گذاشته و نامشان را در کنار نام این خیابان ثبت کنند.


کشف فیلم های بوینس آیرسی
شهر بوینس آیرس در صفحه نقره ای بارها ظاهر شده است. صحنه معروف بالکن در فیلم Evita (1996) در کازاروسادا و صحنه های فیلم El Secreto De Sus Ojos (2009) در کاخ دادگستری Tribunales فیلمبرداری شدند. این شهر قلب صنعت فیلم آرژانتین نیز هست؛ اگر در ماه آوریل به بوینس آیرس سفر کنید شاهد فستیوال بین المللی فیلم های مستقل و تلاش آنها برای جای گرفتن در میان فیلم های تاپ سینماهای سطح شهر خواهید بود.

لذت بردن از شکوه تئاتر colon

این سالن اپرا در سال 1857 افتتاح شد ولی ساخت ساختمان باشکوه کنونی آن به سال 1908 بر می گردد و پس از آن به ضربان قلب هنرهای زیبای بوینس آیرس تبدیل شد. این سالن تئاتر بعنوان یکی از بهترین سالن های تئاتر دنیا، میزبان انواع نمایش های بین المللی و آرژانتینی بوده است. فضای استماع داخلی سالن مربوط به دوره ای که خود سالن مورد توجه بسیاری قرار داشت. بهتر است برای اطلاع از تاریخچه جالب بنا یا بلیط یکی از نمایش های در حال اجرا در آن را تهیه کنید یا در توری برای بازدید از پشت صحنه شرکت کنید. فضای داخلی سالن بسیار چشم نواز است.
دنبال کردن تاریخچه هنری آرژانتین در موزه ملی هنرهای زیبا
Peruse Argentina's art history at the National Museum of Fine Arts
بوینس آیرس میزبان شماری از موزه های هنری عالی است ولی احتمالا موزه ملی هنرهای زیبا بزرگترین آنهاست. باور کنید یا نکنید خود ساختمان موزه در گذشته بعنوان تصفیه خانه فاضلاب شهری مورد استفاده قرار می گرفت ولی در حال حاضر مجموعه ای نفیس و بزرگ از هنر چندین تن از هنرمندان بنام آرژانتین از جمله ادواردو سیووری و آنتونی برنی و نیز هنرمندان اروپایی نظیر پیکاسو و ونگوک در این موزه نگهداری می شود.


پی بردن به تاریخچه زیرزمینی تانگو

جای بدیهی است که تانگو با میراث فرهنگی شهر عجین شده است؛ زادگاه سنتی تانگو، کافه های محله های فقیرنشین در دهه 1880 بوده است؛ این محله مهاجران اروپایی بسیاری را در آن زمان در خود جای داده بود. این رقص خیلی زود انقلابی را به پا کرد. مهارتهای فنی و احساسی این رقص بسیار مورد توجه نوپرستان ثروتمند با نژادهای مختلف قرار گرفت. امروزه ، San Telmo مرکز اجتماع علاقه مندان به تانگو است. سفر به بوینس آیرس بدون بازدید از سالن های رقص تانگو ( milongas ) معنایی ندارد. برای لذت بردن از تماشای بهترین صحنه های رقص تانگو بهتر است سری به Maldita Milonga بزنید. تانگو بخش جداناپذیر از میراث فرهنگی بوینس آیرس است.


گردش هنری در میان گالری ها

گردش هنری در میان شهر یکی از بهترین راه ها برای بازدید از شهر است.؛ این تورها به گردشگران اجازه می دهد زوایای پنهان هنر محلی را کشف کنند. Gallery گردش مجانی را برای بازدید از سالن های هنری بوینس آیرس فراهم کرده است. این برنامه چند بار در سال اجرا می شود. برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است و امکان انتخاب از میان آنها وجود دارد. بازدیدکنندگان می توانند از طریق شرکت در این تورها از برخی از بهترین گالری ها و موزه ها بازدید داشته باشند.

جستجو در Fileteadi نمادین

هنر در این شهر تنها محدود به فضای گالری ها نمی باشد. Fileteado به سبک علامتگذاری تزیینی گفته می شود که در آن از رنگهای روشن، فونتهای ظریف و خطوط چارچوب اصلی استفاده می شود. این سبک اولین بار در آغاز قرن بیستم برای تزیین واگن ها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن تبدیل به سمبل هنری شهر گردید. در سال 2015 یونسکو این سبک را نمایشی از میراث فرهنگی غیرملموس اعلام کرد. اگر می خواهید این هنر نمادین را در محیط خارجی شهر مشاهده کنید به محله های آلمارگو، سن تلمو و لا بوکا سری بزنید. Fileteado در مکان های مختلفی در سطح شهر بوینس آیرس قابل مشاهده است.


ریختن برنامه سفر هندی در سطح شهر
Peruse Argentina's art history at the National Museum of Fine Arts
هنر شهری اشکال مختلفی دارد. نقاشی دیواری ها و دیوارنماهای بوینس آیرس روز به روز محبوب تر می شوند. هنرمندان با الهام از هنر خیابانی و نقاشی دیواری های برونکس، نمونه های پراکنده و بی پروایی را خلق کرده اند که دیواره های شهر را خصوصا در محله های پالرمو و کولیگاس پوشانده است. به خیابانهای محله ها سری بزنید و بهترین های این هنر را از نزدیک ببینید.


گورستان رکولتا، نمایش بی نظیری از هنر مجسمه سازی

شهرت گورستان رکولتا بعنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری بوینس آیرس، برگرفته از شهرت افراد مدفون در آن و نیز مجسمه های بی نظیری است که در امتداد مقبره های این شهر اموات ساخته شده اند. در میان خیابانهای این آرامگاه به گردش بپردازید تا شاهد هنر نهان در پشت هر یک از این دست سازه ها باشید؛ اکثریت این مجسمه ها دهها سال قبل به دستور ثروتمندان بعنوان نمادی برای امواتشان ساخته شدند. در آن زمانها ثروتمندان از هیچ هزینه ای برای طراحی قبرستان ها مضایقه نمی کردند.


شناخت هنرمندان ساکن در لابوکا
La Boca

لابوکا بدلیل پیشینه مهاجران آن شهرت دارد زیرا بعنوان بندر اصلی بوینس آیرس اولین جایی است که تعداد زیادی از مهاجران برای اولین بار در اوایل قرن بیستم وارد آن شدند. اگر به سمت کامینیتو بروید شاهد خانه های رنگی به نام conventillos خواهید بود؛ این خیابان زمانی سکونتگاه یکی از مشهورترین هنرمندان آرژانتین یعنی بنیتو کوانیکلا مارتین بوده است. هنر کوانیکلا نمایشی از زندگی روزمره در اطراف لابوکا در اولین دهه از 1900 بوده است. اگر می خواهید از نزدیک شاهد هنر این هنرمند باشید سری به موزه بنیتو کوانیکلا مارتین بزنید.
پس بهتر است با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید تا بتوانید از گردشگری هنری نهایت لذت را ببرید.

موزه ون گوگ آمستردام
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر