لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 مورد از زيباترين پارك های ملی در ژاپن
10 مورد از زيباترين پارك های ملی در ژاپن

10 مورد از زيباترين پارك های ملی در ژاپن

زمانی كه به ژاپن فكر می كنید، اغلب آنچه به ذهن می رسد عظمت كلانشهر توكیو به همراه جامعه پرجمعیت و پر از تكنولوژی آن است كه به دلیل خلاقیت ها و استعدادهای موجود در آن بسیار تأثیرگذار می باشد. یك تصور ذهنی شناخته شده دیگر و در حقیقت نمادین ژاپن، كوه فوجی است كه به شكلی بسیار زیبا و تماشایی به سوی بهشت برافراشته شده است.
زمانی كه به این كشور زیبا كه مجموعه ای از انواع شگفتی ها را برای دیدن و انجام دادن در خود دارد، فكر می كنید، حتی درختان گیلاس شكوفه زده نیز ممكن است نظر شما را به خود جلب نمایند. بنابراین با آشنایی با دیدنی های این كشور، می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

نقشه پارك های ملی در ژاپن

در هر صورت، پارك های ملی ژاپن در قیاس با مجموعه متنوعی از جاذبه های گردشگری مختلف، اغلب نظر بازدیدكنندگان را به خود جلب می نمایند. به هر حال عجائب فراوان طبیعی و مناظر و چشم اندازهای باورنكردنی متعدد شما را شگفت زده خواهند نمود.

10. پارك ملی اوگاساوارا
Ogasawara National Park

شهرت جزایر بونین كه در طول جنگ جهانی دوم بسیار متضرر شده بود، گاهی اوقات به خاطر تشكیل مجمع الجزایر به وجود آورنده پارك ملی اوگاساوارا می باشد. قایق سواری های طولانی به سمت این پارك دوردست كه تنها راه دسترسی به آن همین قایق می باشد، بسیار با ارزش است چرا كه زیبایی های مسیر را به راحتی می توان تماشا كرد. پس از طی كردن این مسیر طولانی، با نزدیك شدن به رشته كوه های حیرت انگیز و سواحل جداافتاده كه برجستگی های این منطقه را به خوبی نمایان می كنند، تجربه ای جالب و با طراوت در اختیار بازدید كنندگان قرار می گیرد. اوگاساراوا كه به لحاظ میراث تكامل یافته اش منحصربفرد است، گاهی اوقات از آن تحت عنوان “جزایر گالاپاگوس مشرق زمین” یاد می شود و گردش و سیاحت در آن بسیار شگفت انگیز است. آب های فیروزه ای رنگ اطراف جزایر به شكلی بسیار زیبا منظره شگفت انگیز انواع گونه های جانوری و گیاهی كه مختص این محیط منحصربفرد هستند را در قاب گرفته است. گنبد سنگی شگفت انگیز مینامیجیما تنها یكی از نقاط برجسته این پارك ملی است. با داشتن امكان غواصی، كوهنوردی لذت بخش و تنوعی باورنكردنی از ورزش های آبی برای شما؛ دیگر بیش از این منتظر چه چیزی هستید؟ زیبایی جداافتاده اوگاساوارا، مكانی فراموش نشدنی برای بازدید است.

9. پارك ملی ایریوموت – ایشیگاكی
Iriomote-Ishigaki National Park
گردش در جزایر جداافتاده این پارك ملی كه به خاطر گربه وحشی ایریوموت كه در داخل این منطقه سكونت دارد، دارای شهرت است، در یك كلام، شگفت انگیز می باشد. تالاب ها برخی از جزایر و آب های زلال و شفاف را در احاطه داشته و همانند گونه های گیاهی و جانوری منطقه كه فضای داخلی جزایر را تحت پوشش دارند، فقط و فقط بر زیبایی های این حیات وحش افزوده اند. منظره های متعدد فوق العاده و تعدادی از چشم اندازهای پانورامیك تماشایی به هنگام پیاده روی و گشت و گذار در امتداد صخره های آهكی قابل مشاهده هستند، به شكلی كه اكثراً بر فراز سواحل پایین دستی یافت می شوند. بالاتر از همه اینها، آبشار موجود با صداهایی لذت بخش زیرین گیاهان متراكم را درخشان نموده و تصاویری بسیار زیبا را در میان درختان خلق كرده است. پرندگانی كه برفراز این منطقه در حال پرواز هستند، زیبایی های طبیعت دوست داشتنی پارك ملی ایریومت-ایشیگاكی را دوچندان نموده اند.
8. پارك ملی آسو-كوجو
Aso-Kuju National Park
مناظر زیبای این پارك ملی كه پس از كوهستان آسو و كوهستان های كوجو نام گذاری شده است، تحت سلطه قله های بلند و رفیعی كه به شكلی دراماتیك از سرزمین های مسطح اطراف سربرآروده اند، قرار گرفته اند. كوه های آسو، كه از نظر آتشفشانی فعال می باشند، دهانه ای جالب دارد كه بازدیدكنندگان و گردشگران می توانند در اطراف آن قدم بزنند و در نزدیك آن تعدادی چشمه آب گرم جاری می باشند كه آبتنی كردن در آن ها بسیار لذت بخش است. چشم انداز آتشفشانی این كوهستان، خشك و دارای اثراتی از جریان گدازه های روان بر روی آن بوده و اثرگذاری آن را بیشتر كرده است. بر روی زمین هایی در پایین دست كوهستان كوجو، باغ های گل كوجو واقع هستند كه پر است از زندگی و انواع رنگ های سرزنده. مكانی مناسب برای استراحت و رفع خستگی؛ پس زمینه حیرت انگیز كوهستان در پشت این باغ ها، تماشا كردن آن را دوست داشتنی تر و دلپذیرتر نموده است.
7. پارك ملی توادا-هاچیمانتای
Towada-Hachimantai National Park
این ناحیه كوهستانی دارای تعدادی مسیر دلچسب و دوست داشتنی می باشد كه امكان انجام یك كوهنوردی فوق العاده را از میان یك منطقه با حیات وحشی زیبا فراهم آورده اند. این پارك با تغییرات فصلی تغییر چهره می دهد و در فصل زمستان جنگل های پوشیده با برف جوهیو دارای منظره ای تماشایی و غیرعادی می باشد. در فصل تابستان رنگ های بی شماری در محیط پراكنده شده و با وجود انواع گیاهان و جانوران كه سراسر منطقه كوهستانی را پوشش می دهند، زندگی و طراوت به این پارك تزریق می گردد. وجود طبیعت آتشفشانی این منطقه به این معنی است كه می توان در محدوده پارك ملی توادا-هاچیمانتای با گرمای بهاری مواجه شد و همچنین رودخانه ها و دریاچه هایی دوست داشتنی نیز در میان رشته كوه های بی پایان پراكنده شده اند.
6. پارك ملی یوشینو-كومانو
 Yoshino-Kumano National Park
ظاهر منحصربفرد از نواحی سنگی كه به شكلی تاثیرگذار در امتداد مسیر ساحلی از این پارك ملی گسترده شده است، تنها یكی از عجائب طبیعی و حیرت انگیز پارك ملی یوشینو-كومانو می باشد. با پیش روی به سمت دریا، تماشای این شگفتی های زمین شناسی جالب تر نیز می شود چرا كه منظره های متنوع به صورتی با یكدیگر تركیب شده اند كه یك نقاشی بسیار زیبا از چشم اندازهایی باورنكردنی ایجاد شده است. رودخانه های آرام مسیر خود را از میان دره های تنگ و عمیق كج می كنند و از مقابل چشمان شما پنهان می گردند، جنگل ها، دامنه ها و دره ها را پوشانده و انواع معابد و آبشارها را می توان در میان آنها یافت. بازدید از كوه مقدس اومین كه با بوته های سرسبز و مه پوشانده شده، بسیار دلپذیر است چرا كه از روی قله های كوهستان یوشینو مناظر زیبای پانورامیكی را از نواحی اطراف می توان مشاهده كرد. مسیر جاده های قدیمی سنگفرش شده از میان جنگل هایی مرموز می گذرند و با قدم گذاشتن در این مسیرها، می توان تجربه هایی فراموش نشدنی كسب كرد.
5. پارك ملی كراما شوتو
 Kerama Shoto National Park
ظاهر این مجمع الجزایر دلپذیر كه در فاصله كمی از اوكیناوا واقع شده است، بیننده را مات و مبهوت می نماید. آب و هوای استوایی و آب های زلال و تر و تازه كه این جزایر را در بر گرفته اند، مسیر را به سمت سواحل سفید هموار می كنند، سواحلی كه استراحت كردن بر روی آنها بسیار دلچسب می باشد. پوشش سرسبز گیاهی و جانوری نواحی داخلی این پارك ملی را در بر داشته و ارزش هزینه كردن برای اقامت شبانه در یكی از اقامتگاه های مینشوكو را دارد. دور از سواحل، رنگ های عجیب و غریب صخره های مرجانی، طرفداران و علاقه مندان به غواصی را كه از حضور در آب های زیبا لذت می برند به خود جذب می نمایند. لاك پشت های تنبل دریایی در آب غوطه ور هستند و گاهی اوقات بازدیدكنندگان خوش شانس ممكن است بتوانند نهنگ های كوهان دار را كه در اطراف حضور دارند از نزدیك مشاهده نمایند. پارك ملی كراما شوتو بهشت روی زمین است كه شما را برای بازدید از مناطق مختلف خود، با ایماء و اشاره صدا می زند.
4. پارك ملی نیكو
Nikko National Park
نیكو كه منزلگاه معبد حیرت آور توشوگوو است، یكی از زیباترین پارك های ملی در این كشور بوده و حقیقتاً ارزش دیدن را دارد. تاریخچه این پارك به وفور در داخل منطقه قابل مشاهده است و بازدید از معبد مذكور به دلیل اینكه معبد آئین بودایی ریننو است، جزء بایدها می باشد. دیدن منظره های نفس گیر و هیجان انگیز در نیكی بسیار معمول است و این تضمین برای گردشگران وجود دارد كه از دیدن تمام جاذبه های موجود لذت كافی را ببرند. به عنوان مثال آب های آبشار كگون به شكلی لذت بخش وارد حوضچه های پایین دستی شده و از هر دو طرف داخل جنگل به راحتی قابل مشاهده است. درست پشت آبشارها، دریاچه عظیم چوزنجی قرار دارد كه به شكل زیبایی بین كوه ها و دامنه هایی كه آن را احاطه كرده اند، قرار گرفته است. كوه نانتای تأثیرگذارترین بخش است و به شكلی مسحوركننده بر فراز دریاچه قرار داشته و شكوه و جلال آن بسیار تماشایی است. كوه نیكو-شیران یكی دیگر از جاذبه های دیدنی این پارك می باشد و قله پوشیده با برف آن كاملاً متمایز و باشكوه است و در مقابل آسمان آبی قد برافراشته است. آنچه بی پایان است، عجائب نمایش پذیر در پارك ملی نیكو می باشد.
3. پارك ملی شیره توكو
Shiretoko National Park
موقعیت دوردست و جداافتاده این پارك ملی كه در شمال شرقی ترین نقطه هوكایدو واقع شده است، باعث شده تا مناظر زیبای آن دست نخورده باقی بماند. اصلی ترین جاذبه های این پارك، 5 دریاچه می باشد كه بسیار درخشنده و پرجلوه هستند؛ تابش آفتاب كه بر زیبایی های آنها می افزاید، باعث شده تا قدم زدن و گشت و گذار در اطراف این دریاچه ها به شدت جذاب بوده و كوهستان و جنگل های پیرامون، باعث شكوه و جلال بیشتر آنها گردیده است. یك جاذبه لذت بخش در داخل این پارك، آبشار كاموئیواكا است كه تلاش برای تماشای آن بسیار ارزشمند است. با بالا رفتن از صخره هایی كه بر فراز رودخانه قرار دارند كه اتفاقاً كار مشكلی نیز می باشد، آب به تدریج گرم شده و در نزدیكی منبع چشمه های آب گرم احساس گرما می كنید و آب تنی در آب و در میان طبیعتی بی نظیر، تجربه ای دوست داشتنی را برای شما فراهم می آورد. برای دیدن مناظری زیبا در پارك ملی شیره توكو، به سمت گذرگاه شیره توكو بروید و از آن نقطه چشم اندازهای پشت سر خود را تماشا كنید و لذت ببرید.
2. پارك ملی آكان ماشو
Akan Mashu National Park
این پارك یكی از قدیمی ترین پارك های ملی كشور ژاپن بوده و به منظور لذت بردن هرچه بیشتر گردشگران، سال های متمادی تحت حفاظت بوده است. وجود مناظر حیرت آور، گشت و گذار در این پارك را به عملی فوق العاده تبدیل كرده و اكوسیستم متنوع و بازه متوعی از جاذبه ها، تنها برخی از مواردی هستند كه بر شكوه و جلال این پارك ملی افزوده است. بازدید كنندگان می توانند هفته ها در میان تمام عجائب طبیعی آكان ماشو زمان خود را سپری نموده و هنوز هم در انتهای سفر، برخی از مكان ها باقی خواهند ماند كه فرصت بازدید از آنها را نداشته باشند. با دهانه های آتشفشانی باورنكردنی، جنگل های نامنظم و پراكنده و دریاچه های زلال؛ غوطه ور كردن خود در محیطی تر و تازه منجر به آرامش روانی شده و دیدن زیبایی های هیجان انگیز اطراف، احساس شگفتی مستمری را در شما پدیدار می سازد. از دریاچه های دوست داشتنی اونتو و آكان گرفته تا كوهستان های می-آكان و نیشیبتسو و چشمه های آب گرم كاوایو، نیاز است كه پارك ملی آكان ماشو را از نزدیك ببینید و باور كنید كه منطقه ای برای دیدن زیبایی های غنی و سرشار طبیعی است.
1. پارك ملی فوجی-هاكونه-ایزو
Fuji-Hakone-Izu National Park

این پارك ملی كه شامل انواع متنوعی از شگفتی های طبیعی است، دارای مناظر متضادی است كه گردش و گشت و گذار در آنها بسیار هیجان انگیز می باشد. اصلی ترین جاذبه، كوه آتشفشانی فوجی است كه از نظر ظاهری بسیار متمایز است و در حالی كه وجود این كوهستان تنها دلیلی نیست كه این پارك را تبدیل به مشهورترین پارك ملی ژاپن نموده است، اما تأثیر بسیار زیادی در این مسئله داشته است. این پارك دارای بیش از هزار جزیره آتشفشانی است كه در امتداد سواحل و آبراه های زیبا پراكنده گردیده اند و به شكلی درخشان مسیر عبوری از میان كوه ها، دامنه ها و دره های این منطقه را در آغوش كشیده اند. دریاچه ها و چشمه های آب گرم، جزئی از خصوصیات این پارك می باشند. آبشارها نیز به مانند جنگل های قدیمی موجود در زمین های قدیمی دارای گدازه های آتشفشانی، فراوان یافت می شوند به طوری كه این گدازه ها زمانی هر آنچه در مسیر سراشیبی های كوه های آتشفشانی بوده است را سوزانده بوده اند. دوربین خود را همراه داشته باشید؛ برای ثبت لحظه هایی زیبا از مناظر فوق العاده موجود به آن نیاز خواهید داشت. به آسانی می توان عنوان كرد كه آنچه در این پارك ملی می بینید، باورنكردنی است.

10 نکته ای که قبل از رفتن به بوتان باید بدانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر