لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> زیباترین پارک های ملی در آفریقای جنوبی
زیباترین پارک های ملی در آفریقای جنوبی

زیباترین پارک های ملی در آفریقای جنوبی

آفریقا کشوری بسیار متنوع از لحاظ مناظر و اکوسیستم ها است، آفریقای جنوبی مقصدی شگفت انگیز برای دوستداران طبیعت است. در این کشور پنج نمونه از بزرگترین موجودات و همچنین مجموعه ای از موجودات کوچک و بزرگ وجود دارند، این کشور بزرگ به خاطر فراوانی حیات وحش هایش و همچنین زیستگته های شگفت انگیزش قطعا ارزش دیدن دارد. در حقیقت، این ملت رنگین کمانی )ملت رنگین کمان اصطلاحی است که توسط اسقف اعظم دزموند توتو برای توصیف آفریقای جنوبی پس از آپارتاید ابداع شد( به خاطر داشتن بهترین پارک های ملی در کل آفریقا به خود می بالد. در نتیجه هر ساله میلیون ها بازدید کننده به این پارک های ملی می آیند تا در مناظر زیبای آن ها آب تنی کنند و امیدوارند که حیوانات اعجاب انگیز را در زیستگاه های طبیعی شان ببینند. در این بخش زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی را با چنین مناظر زیبا و غیر قابل باور، گردآوری کرده ایم تا از دیدن ان ها لذت ببرید و با مطالعه دقیق این موارد با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.


10- پارک ملی ساحل غربی West Coast
این پارک رنگارنگ واقعا گواهی این مطلب است که چرا این کشور ملت رنگین کمان نام گرفته است. با انبوهی از گل های رنگارنگ و سرزنده که با وزش باد می رقصند، پارک ملی ساحل غربی مانند یک نقاشی زیبا است و به عنوان یک منظره رنگارنگ بسیار حیرت انگیز است. این پارک که در ساحل غربی کشور واقع شده است شامل چمنزارهایی از گل ها، دو جزیره و دریاچه Langebaan یعنی نقطه کانونی این منطقه است. اطراف دریاچه تالاب های گسترده ای وجود دارد که محل پرورش تعداد زیادی از گونه های پرندگان است، در نتیجه این پارک ملی مکانی عالی برای تماشای پرندگان است. برای مشتاقان ورزش های آبی نیز این پارک مکان خوبی است چون دریاچه مکانی خوب برای کایاک سواری یا موج سواری است. با وجود مناظر زیبا در اطراف دریاچه، یکی دیگر از تفریحات خوب این است که در پیاده روهایی راه بروید که به صورت مارپیچی از داخل پارک عبور می کنند.
9- پارک ملی هایلند دروازه طلایی Golden Gate Highland
Golden Gate Highlands National Park
این پارک که نزدیک پادشاهی کوهستانی لسوتو قرار دارد به خاطر داشتن صخره های ماسه ای بسیار چشمگیر است. تماشای این صخره های باستانی که بین تخته سنگ های عظیم پنهان شده اند، لذت بخش است و داخل آن ها غارهایی با نقاشی های هنری سنگی وجود دارد. در نتیجه تاریخ نقش عظیمی در جذب گردشگران به این پارک دارد و تعدادی کشفیات دیرینه شناسی هم در این پارک انجام شده است که منجر به پیدا شدن استخوان و تخم مرغ دایناسورها شده است. دلیل نامگذاری دروازه طلایی به خاطر رنگ صخره ها است، به خصوص زمانی که خورشید در حال غروب کردن است و نیازی به گفتن نیست که تصاویر پانورامای باورنکردنی از این پارک، اشتیاق هر کسی را برای دیدن آن دو چندان می کند.


8- پارک ملی کارو Karoo
Karoo National Park
شگفت انگیز است که با وجود آب و هوای خشک در این پارک، گیاهان و موجودات موفق شده اند طی هزاران سال در این محیط خشک و سخت زندگی کنند. این پارک وسیع و شبیه به بیابان تا افق امتداد دارد و دیدن آن بسیارعالی است چون دیدن زیبایی ها و سکوت آن بسیار آرامش بخش است. با اینکه کوه های Nuweveld تغییراتی در دشت های هموار ایجاد کرده اند اما جاذبه اصلی پارک انزوا و سکوت و طبیعت بکر آن است. اگرچه این پارک محل زندگی تعدادی از حیوانات و پرندگان است اما در واقع مناظر و احساس خاص این مکان است که بازدیدکنندگان را جذب می کند.
7- پارک ملی ناماکوئا Namaqua
Namaqua National Park
با جلوه ای شگفت انگیز از جانوران و گیاهان حفاظت شده در محدوده این پارک، Namaqua جاذبه ای بسیار دوست داشتنی است به خصوص وقتی که گل های وحشی شکوفه می دهند. زیر نور خورشید درخشان، موزائیکی از رنگ ها شما را تحت تاثیر قرار می دهند و با دیدن این زیبایی ها حیرت زده می شوید. دیدن تپه های وسیع و چمنزارها بسیار عالی است و در درون پارک مسیرهایی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که می توان در آن ها قدم بزنند. این پارک با گوناگونی زیستی فراوان بیش از 3500 نوع گیاه مختلف که بیش از 1000 نمونه از این گونه ها تنها بومی این پارک هستند. با این وجود اکثر اوقات سال، این پارک به خاطر محیط بیابان مانند و آب و هوای گرم و خشک، بی آب و علف است. در نتیجه بهترین زمان برای بازدید در ماه های آگوست یا سپتامبر یعنی درست بعد از شروع بارندگی ها است.


6- پارک ملی Mapungubwe
Mapungubwe National Park
این پارک برای حفاظت از پایتخت سابق Mapungubwe ساخته شد، تپه ای که پارک به نام آن نامگذاری شده است اهمیت تاریخی فراوانی دارد. تاریخچه مردمی که در این منطقه زندگی می کردند به عصر آهن باز می گردد و یافته های باستان شناسی متعددی در این زمینه به دست آمده است. برخی از یافته ها نشان داده اند که افراد در آن زمان با کشورهایی دوری مانند چین داد و ستد داشتند. به این ترتیب، تلاش هایی برای حفاظت اکوسیستم باستانی صورت گرفته است تا نسل های آینده نیز از آن لذت ببرند. این چشم انداز متمایز و خوش منظره بسیار شگفت انگیز است و تپه Mapungubwe در زمان های گذشته باعث شکل گیری یک قلعه پر ابهت شد که تنها از طریق شکاف های باریک بین صخره ها قابل دستیابی بود. در مرز مشترک با زیمبابوه و بوتسوانا، این پارک جاذبه های متعددی برای جذب بازدیدکنندگان دارد. تورهای مختص مکان های باستانی بسیار جذاب هستند چون این گردشگاه روشی جادویی برای دیدن مناظر تماشایی از ارتفاع بالا است.


5- پارک ملی Marakele
Marakele National Park
این پارک در شمال کشور واقع شده است و بین دو اکوسیستم متفاوت قرار دارد. با توجه به وجود مناطق خشک و مرطوب در اطراف این پارک، Marakele زیستگاه جانوران و گیاهان و همچنین حیوانات و پرندگان متنوعی است. این مکان با این تنوع زیستی بسیار زیبا است چون می توان کوه های سربرافراشته Waterberg را در دشت های بالای پارک مشاهده کرد. از بالای کوه ها، تصاویر پانوراما دره های پائینی را نیز نشان می دهند. ساکنان داخل پارک تعدادی از پستانداران بزرگ مانند گرگدن ها، فیل ها و شیرها هستند، وقتی اکوسیستم های مختلفی را می بینید با دقت به آن ها نگاه کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید. همچنین تعداد زیادی از لاش خورها را خواهید دید که در اطراف کوه ها می چرخند. واقعا شگفت انگیز است که این گوشت خوارها زیبایی خاصی به این پارک می دهند.


4- پارک ملی مسیر باغی Garden Route
Garden Route National Park
این قسمت از جنوب کشور با داشتن آب و هوای معتدل مدیترانه ای، مکانی خوب برای سیاحت است و رانندگی در طول Garden Route که کل خطوط ساحلی را در بر می گیرد بسیار لذت بخش است. این پارک ملی که شامل سه منطقه حفاظت شده است، به خاطر داشتن مناظر زیبا و بی نظیر قطعا ارزش دیدن دارد. برای مثال در Tsitsikamma سواحل صخره ای شگفت انگیزی وجود دارند که که یک مرز دراماتیک با اقیانوس تشکیل می دهند و از مسیرهای ساحل به تپه های شنی و جنگل های اطراف دید دارند. در این منطقه مرطوب و حاصلخیز، طبیعت پر از دریاچه های زیبا است. دریاچه های Knysna جایی است که می توانید یک روز عالی را در کنار آب های آرام و زیبا سپری کنید. جاده های دلپذیر در طول سواحل زیبا قرار دارند و همین باعث می شود بخواهید در کنار مناظر بی نظیر شروع به پیاده روی کنید. اگر می خواهید موجودات با شکوهی مثل فیل ها را از نزدیک ببینیدف از پارک فیل که در همین نزدیکی ها است نیز دیدن کنید.


3- پارک ملی Table Mountain
Table Mountain National Park
یکی از مناظر زیبا در کل آفریقای جنوبی این پارک است که مانند پس زمینه ای برای شهر Cape Town عمل می کند. این فلات وسیع که اغلب با ابرهای سفید پوشیده می شود، به خاطر زیبایی خاصش مکانی اعجاب انگیز برای بازدید است. مسیرهای مارپیچی متعددی در سطوح مختلف راه خود را به این پارک باز کرده اند و هر چقدر که بالاتر بروید، چشم انداز بهتر و بهتر می شود. در ارتفاع بالا گرفتن تصاویر پانوراما از Cape Town و اقیانوس اطراف آن، ارزش این سفر را دو چندان می کند. علاوه بر کوه، این پارک گستره وسیعی از گیاهان و جانوران و همچنین تعدادی از حیوانات مانند پنگوئن ها و بابون ها را دارد که بازدید کنندگان از دیدن آن ها لذت می برند.


2- پارک ملی Addo Elephant
Addo Elephant National Park
با بیش از 600 فیل موجود در این پارک، Addo مکان مناسبی برای دیدن بزرگترین پستانداران روی زمین در زیستگاه طبیعی شان است. هم اکنون هفت نوع مختلف از زیست بوم ها وجود دارند، گسترش اخیر فضای این پارک به این معنی است که هم اکنون این پارک بخشی از مناطق ساحلی و همچنین دو جزیره را نیز شامل می شود. بنابراین اگرچه این پارک هم اکنون محل نگهداری پنج گونه از پستانداران بزرگ است، گسترش دادن این پارک باعث تبدیل آن به تنها پارک ملی در جهان می شود که می توانید هفت گونه از جانداران بزرگ را در آن ببینید که شامل فیل ها، شیرها، گرگدن ها، بوفالوها، پلنگ ها و همچنین گونه های تازه اضافه شده مانند نهنگ ها و کوسه های سفید بزرگ است. Addo به طور حتم یک پارک مسحور کننده و به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان است.


1- پارک ملی Kruger
Kruger National Park

با وجود تعداد زیاد معروف ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی، پارک Kruger به تنهایی برای جذب گردشگران بین المللی به این کشور کافی است. این منطقه حفاظت شده، منزلگاه بسیاری از حیوانات است و در واقع بهترین مکان در آفریقا برای دیدن حیوانات بزرگ است. علاوه بر پنج مورد از حیوانات بزرگ، بیش از 150 نوع حیوان بزرگ دیگر مانند گوره خرها و آهوهای آفریقایی وجود دارند که در دشت ها پرسه می زنند و به قطع یقین بازدیدکنندگان تجربه ای فراموش نشدنی را با دیدن گستره متنوعی از حیوانات زیبا خواهند داشت. در این پارک سفری ها واقعا خاطره ساز هستند و نوارهای روی بدن گوره خرها و یا یال شیر برای همیشه در ذهن شما حک خواهند شد. این پارک ملی در واقع باعث غرور در بین پارک های ملی آفریقای جنوبی است و زیبایی باور نکردنی و حیات وحش حیرت انگیز در معرض نمایش است.

کازابلانکا، سفری که فراموش نخواهید کرد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر