لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به سفر دریایی
هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به سفر دریایی

هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به سفر دریایی

یک سفر به یاد ماندنی تنها رزرو هتل در یک مقصد گردشگری مشهور و مدتی گشت و گذار در همان حوالی نیست. گاهی اوقات می توان در مسیری متفاوت سوار قایق تفریحی شد و تعطیلات را به شکلی متفاوت روی آب گذراند. برای داشتن چنین تجربه ای لازم نیست جای دوری بروید و با سفر به جنوب کشور و رزرو یکی از هتل های کیش دستکم برای ساعاتی زندگی روی آب را تجربه کنید هر چند برای داشتن تجربه ای در مقیاس بزرگ تر باید به سفرهای خارجی طولانی تر فکر کنید. لنگر گرفتن در یک خلیج افسانه ای، خزیدن به درون آب های نیلگون برای یک سفر دریایی آرامش بخش، در حالی که باد قایق شما را به سمت مقصد حیرت انگیز دیگری می برد و صرف غذا و نوشیدنی روی قایق در زیر آسمان پرستاره و سپس خوابی فراموش نشدنی در فضای باز. و تکرار این تجربه برای روزها و روزها. سفر دریایی در دوران تعطیلات پاسپورتی برای دنیای آبی است که در آن نسیم دریا نگرانی های سفر زمینی را با خود می برد. کسانی که گواهینامه ها و مهارت های مورد نیاز را داشته باشند می توانند خود یک قایق اجاره کرده و به سفر دریایی بروند. برخی دیگر از کسانی که در این زمینه مهارت دارند کمک گرفته و خود رهبری سفر دریایی را بر عهده می گیرند. به هر روشی که این کار را انجام دهید، زندگی دریایی را نباید از دست داد. اما مهم تر از همه مقصدی است که برای تجربه این سفر آبی انتخاب می کنید. وبسایت ایران هتل که در حوزه رزرو آنلاین هتل در ایران پیشگام است با هدف کمک به شما قصد دارد که بهترین و هیجان انگیزترین مقاصد برای سفرهای دریایی را در ادامه این مطلب به شما معرفی نماید.
یونان
یونان سرزمینی است که با دریاهای زیبا و ظاهراً جزایری بسیار بیشتر از ستارگان آسمان احاطه شده است. با سواحل آفتابی، آب های فیروزه ای، باغ های زیتون، خلیج های متروکه ، لنگرگاه های روستایی و خانه های سفید و گیاهان متعدد استوایی، یونان بهترین گزینه برای سفرهای دریای اودیسه وار است. جزایر یونیان با جزیره کفالونیا در جنوب و کورفو در شمال می تواند نسیم های مطبوعی را برای کسانی که به سفر دریایی در سواحل غربی یونان می پردازند هدیه دهد. روستاهای زیبایی مانند کیونی در جزیره ایتاکا یا فیسکاردو در کفالونیا بهترین و جذاب ترین نقاط این مجمع الجزایر هستند. بادهای مدیترانه ای تابستانه در رشته جزایر سیکلادس در شرق سرزمین اصلی با جزایری مانند میکونوس، یوس و دهانه آتشفشانی سانتورینی نیز چالشی دوست داشتنی برای ملوانان کارکشته است. در شرقی ترین بخش کشور نیز جزایر دودکانس در نزدیکی سواحل سوریه یک مکان طبیعی و بکر به شمار می آید. یکی دیگر از نقاط پرطرفدار برای دریانوردی در منطقه اسپورادس در شمال آتن است که جزایری مانند اسکیاتوس و شهر رنگارنگ و مسحور کننده اسکوپلوس در آن واقع شده است.
ترکیه
ترکیه
از خلیج های متروکه و پوشیدن از درخت کاج گرفته تا لنگرگاه های کوچک برای داشتن زندگی شبانه، سواحل ترکیه برای هر نوع سلیقه ای گزینه ای خاص دارد. برای کسانی که به یک استراحت واقعی نیاز دارند یک قایق بادبانی چوبی که ملوانان آن افراد حرفه ای هستند بهترین گزینه خواهد بود. مرکز سفر دریایی بادبانی ترکیه بودروم است، یک منطقه تفریحی بین المللی در سواحل شمالی خلیج گوکووا که از آنجا به راحتی می توانید به بندرهایی مانند گوموشلوک، خلیج های کوچک با رستوران های محلی مانند کوکرتمه یا خلیج های کوچکی مانند آمازون کریک بروید. خلیج هیسارونو شهرهای حیرت انگیزی مانند داتکا، سلیمیه و بوزبورون در ساحل خود دارد. به سمت شرق که بروید از مارماریس زیبا خواهید گذشت که شما را به آب هایی آرام و دریانوردی لذت بخش در خلیج فصیه خواهد برد. در ابتدای خلیج نیز به شهرهای شلوغ گوچک و فصیه می رسید که رستوران های و بازارهای متعددی برای اقلام و خوراکی های محلی دارند.
کرواسی
کرواسی
کرواسی جواهری در دریای آدریاتیک است که شهرهای تاریخی، بنادر رنگارنگ، لنگرگاه های زیبا و جزایر بدون سکنه زیادی دارد که یک بسته کامل گردشگری را در شمال مدیترانه پیش روی علاقمندان به دریانوردی قرار می دهد. ساحل کرواسی که از پولا آغاز شده و به شهر معروف دوبروونیک ختم می شود، فرصت های دریانوردی متعددی را با بادهای قابل اعتماد و بیش از 1.100 جزیره برای گشت و گذار در اختیار شما قرار خواهد داد. پارک ملی کورناتی یک واحه ی بکر و دست نخورده است که زیبایی آن باعث شد جورج برنارد شاو بنویسد که این جزایر توسط خداوند از اشک، ستاره و نسیم خلق شده است. ساحل دالماتیان در جنوب سپلیت نیز جزایر براک، هوار، ویس و کورکولا را در خود دارد که محل بدنیا آمدن مارکو پولو بوده است. از خلیج ها و شهرهای آرام تا شهر بزرگ و شلوغ هوار و کورکولا همه چیز برای شما مهیاست. آنسوی جزیره جنگلی ملجت، با جواهر تاج کرواسی روبرو خواهید شد: شهر رمانتیک دوبروونیک، یک سایت تاریخی به ثبت رسیده در یونسکو با بخش قدیمی مسحور کننده خود که بسیاری از سکانس های سریال «بازی تاج و تخت» در آن فیلم برداری شده اند.
سیسیل، ایتالیا
Sicily
در شمال شرق جزیره سیسیل در ایتالیا جزایر حیرت انگیز آئولیان واقع شده اند. رشته کوه های آتشفشانی نوک تیز که به نام خدای باد یونانیان (آئولوس) نامگذاری شده دارای 7 جزیره بسیار زیباست. این جزایر که از درون دریایی فیروزه ای بیرون زده اند هر یک شخصیت خاص خود را دارد، از کوه های مخروطی فعال تا شن های سیاه استرومبولی تا چشمه های آب گرم وولکانمو تا آلیکودی بدون اتومبیل و لیپاری سرزنده. جزیره فیلیکودی نیز جزیره استخوان را دارد زیرا دزدان دریایی متعددی در آن و به دنبال یک محاصره طولانی مرده اند. از تروپی تاریخی در سرزمین اصلی ایتالیا، ملوانان می توانند به راحتی به سواحل زیبا و مکان های شنا، لنگرگاه های آرام و شهرهای بندری خوآب آور که بهترین غذاهای محلی سیسیلی را تولید می کنند بروند. برای کسانی که فرصت زمانی بیشتری دارند یا به شهر پالرمو آمده اند، جزایر سحرآمیز ایگادی در ساحل شمال غربی سیسیل می توانند بهترین گزینه برای دور بودن از شلوغی و هیاهو باشند. جزیره زیبای فاویگنانا که پایتخت ماهی تُن در مدیترانه شناخته می شود و جزیره دوس درست مارتیمو نیز گزینه های دیگر با مناظر خیره کننده خواهند بود.
جزایر ویرجین بریتانیا، کارائیب
The British Virgin Islands
بهشت بادهای گرم، دریاهای عمیق آبی، سواحل عمیق و بهترین غذاهای ساحلی برای یک ملوان در جزایر ویرجین در کارائیب نهفته است. طوفان ایرما در سال های گذشته آسیب های زیادی به این منطقه وارد کرده است اما سفر دریایی و توریسم خیلی زود بار دیگر رونق گرفته است. تورتولا اصلی ترین جزیره این منطقه و نقطه شروع برای گردش در جزایر و سواحل زیبای منطقه است. جزیره ویرجین گوردا با سازه های سنگی زیبای خود در منطقه باث، و جوست ون دایک که کوچکترین 4 جزیره اصلی است، همراه با فاکسی و ساگی دولار بار و جزیره مرجانی آنگادا که کشتی های غرق شده متعدد و حیات وحش دریایی زیبایی در خود دارد و همچنین جزیره نورمن که گفته می شود الهام بخش نوشتن رمان «جزیره گنج» بوده همگی در این منطقه واقع شده اند.
آنتیگوا، کارائیب
Antigua
آنتیگوا به داشتن بیش از 365 ساحل مشهور است، یکی به ازای هر روز از سال و هیچ روشی بهتر از سفر دریایی برای گشت و گذار در آن ها وجود ندارد. بادهای گرم و آرام، آب های فیروزه ای و لنگرگاه های رنگارنگ باعث شده که این منطقه رویای ملوانان در قلب جزایر لیوارد باشد. باربودا در جزیره سیستر که در 40 مایلی شمال این منطقه واقع شده نیز دارای پرندگانی بسیار بیشتر از انسان های است و یک تجربه مفرح تر غواصی را با شن های صورتی و ریف های مرجانی ممکن خواهد ساخت. مسابقه هفتگی کشتی بادبانی آنتیگوا نیز مراسمی پرطرفدار در میان ملوانانی است که به مسابقه و جشن و پایکوبی علاقه دارند.
باهاماس
Bahamas
بیش از 700 جزیره کوچک مرجانی مانند یک گردنبند در دریاهای نیلگون در جنوب شرقی سواحل فلوریدا سر برآورده اند. بادهای موافق آرام، آب های دارای سایبان و زندگی دریایی حیرت انگیز، باعث شده که باهاماس به یک مقصد گردشگری دریایی ایده آل برای خانواده ها و افراد کمتر باتجربه در زمینه دریانوردی باشد. جزیره آباکوس مرکز دریانوردی باهاماس بوده و مارش هاربر نیز پایگاهی در این جزیره است که از آن می توان برای گشت وگذار در 120 مایل پر از جزایر مختلف استفاده کرد. می توانید یک روز را در ساحل زیبا با آب های کریستالی جزیره ترژر بگذرانید و روز دیگر به یکی از شهرهای کوچک دوران استعمار مانند هوپ تاون در جزیره البو و نیو پلیموث در جزیره گرین ترتل بروید. سواحل شنی صورتی در الوثرا یا 365 جزیره کوچک مرجانی گروه اسکوما نیز فرصت هایی بی پایان برای گردش و آرامش در اختیار شما قرار می دهند. ماهیگیری و شیرجه در مناطقی مانند بلو هول در جزیره دین و قبرستان کشتی ها و قایق ها در آباکوس نیز تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.
تایلند
Thailand
سواحل شنی سفید در کنار درختان خرما و جنگل های انبوه، برج های آهکی بلندی که از دل دریا بیرون زده اند و حیات وحش گیاهی و جانوری منحصربفرد باعث شده که بسیاری برای سفرهای دریایی به تایلند بروند. از پوکت پهناور، قایق های تفریحی به سمت شرق و به خلیج پانگ انگا و دریای آدامان رفته تا این منطقه تقریباً توسعه نیافته پر از ریف های مرجانی رنگارنگ، روستاهای ماهیگیری دور دست و سواحل مشهور و مکان های محبوب دوران ماه عسل مانند خلیج مایا را از نزدیک ببینند و بعد از آن نیز به سراغ جزایر جیمز باند و جزایر شناخته شده فی فی بروند. تایلند سرزمین لبخندهاست با فرهنگ غذایی معطر که تجربه ای بی بدیل از ماجراجویی در آسیا را برای گردشگران رقم می زند.
سیشل
Seychelles

سیشل که از مکان های محبوب فعالان اینستاگرامی است را بهشت اقیانوس هند می نامند. این مجمع الجزایر که در 1.000 مایلی ساحل شرقی آفریقا واقع شده مکانی برای آرامش با بیش از 115 جزیره ساکت و بدون سکنه در کنار دریاهای پر از حیات وحش دریایی است. تمرکز سفرهای قایقی بر جزایر داخلی منطقه و جزایر ماهه، پارسلین و لا دیگو است. بادهای آرام، آب های گرم، سواحل برفی، جزایر مرجانی رنگارنگ و حیات وحش منحصربفرد سیشل مانند لاک پشت های غول پیکر، خرچنگ های نارگیل و کوسه های دوست داشتنی باعث شده که این منطقه شانگاریالای ملوانان لقب بگیرد. از جزیره اصلی ماهه، قایق های تفریحی می توانند از یک جزیره زیبا جزیره دیگر بروند و از سواحل دیدنی مانند آنسه سورس دی آرجنت، آنسه لاتزیو و آنسه جئورجته دیدن کند و در پایان روز در زیر ستاره ها لنگر بگیرند.
واژه های کلیدی: دریا، دریانوردی، جاذبه گردشگری، گردشگری، سفر دریایی

قطب جنوب، سفر با کشتی کروز به قعر دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر