لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار سیاسرت رامسر
آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

کشور ایران با مناطق مختلف آب و هوایی که دارد آلبوم کاملی از چهره های مختلف طبیعت است. با اینکه هر چهره زیبایی خاص خود را دارد اما چهره هایی که با آب و آبادانی همراه هستند صفای دیگری دارند. شهر رامسر واقع در استان مازندران ازجمله شهرهایی است که شادابی و سرزندگی در آن موج می زند و حس و حال خوبی را به آدمی منتقل می کند. یکی از جاذبه های این شهر آبشار سیاسرت است که در مسیر رودخانه چالک در نزدیکی روستای دیدنی جنت رودبار قرار دارد. این آبشار از آن دسته جاذبه هایی است که در اطراف خود مناظر زیبایی را پدید آورده است به طوری که شاید دلیل جذب برخی گردشگران طبیعت اطراف آبشار باشد نه صرفا خود آن.
برای دیدن از آبشار زیبای سیاسرت می توان در شهر دیدنی رامسر اقامت کرد. این شهر با جاذبه های بسیاری که دارد می تواند میزبان خوبی برای مسافران به شمال ایران باشد. برای اقامت در رامسر مانند هر شهر دیگری می توانید سری به سایت ایران هتل آنلاین زده و بعد از جست وجوی نام آن لیست هتل های رامسر را مشاهده کنید. ایران هتل آنلاین با اطلاعات کاملی که قبل از سفر در اختیار شما قرار می دهد کمک می کند تا هوشمندانه سفر کنید. رامسر از آن دسته شهرهایی است که هتل های فراوانی دارد که یکی از آن ها هتل بام سبز است و در کيلومتر 5 غرب رامسر، در مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز (تله کابین رامسر) واقع شده است. این هتل که در سال 1389 افتتاح شده دارای 2 طبقه مثبت و 4 طبقه منفی می باشد. لازم به ذکر است ایستگاه تله کابین در ساختمان اصلی هتل بام سبز رامسر قرار دارد. واحدهای اقامتی این هتل چهار ستاره، شامل دو دسته کلبه جنگلی و سوئیت های VIP می باشد که سوئیت های VIP در طبقات منفی ساختمان قرار دارند. کلبه های جنگلی نیز با فاصله ای کم از ساختمان اصلی واقع شده اند. لازم به ذکر است این هتل دارای سوئیت های ماه عسل هم است که می تواند بهترین خاطرات را در این سفر تکرار نشدنی برای زوج های جوان به ارمغان آورد.
آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت که در موقعیت جغرافیایی E5038 N3647 واقع شده است یک جاذبه دیدنی متعلق به شهر زیبای رامسر از استان مازندران واقع در شمال ایران می باشد که در فاصله ‌۳۵ کیلومتری از سمت جنوب این شهرستان قرار دارد. ازجمله مزایای این آبشار زیبا و با طراوت قرارگیری در نزدیکی جاده ای است که به منطقه ‌ییلاقی جنت رودبار منتهی می شود. این مورد یک مزیت برای آبشار سیاسرت به حساب می آید زیرا منطقه جنت رودبار خود یک جاذبه گردشگری طبیعی از استان مازندران محسوب می شود؛ جاذبه ای که گردشگران عزیز می توانند در کنار بازدید از آبشار سیاسرت آن را نیز ملاقات کنند و از طبیعت بکرش لذت ببرند. جنت رودبار در واقع یک روستای دیدنی از توابع بخش مرکزی رامسر و یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشد. آدرس دقیق آبشار سیاسرت ۳۰۰ متر پایین ‌تر از جاده ‌اصلی جنت رودبار است و يک راه پاکوب گردشگران را از جاده به آبشار می رساند. آبشار سیاسرت علاوه بر چهره زیبایی که دارد در اطراف خود طبیعتی ناب را به وجود آورده است؛ طبیعتی که با رفتن به آن روح تازه ای از زندگی در جسم آدمی دمیده می شود و شور و هیجانی وصف ناشدنی در وجود وی شکل می گیرد به طوری که ناخواسته آدمی شکر این همه نعمت و زیبایی را به جای می آورد و از خالق یکتا برای خلق این چنین مناظری تشکر می کند.
آبشار سیاسرت که بخشی از رودخانه پر آب چالک رود است تصاویر فوق العاده زیبایی در مقابل چشمان گردشگران به نمایش می گذارد. رودخانه چالک رود که طول آن ۴۰ کیلومتر است از دامنه شرقی کوه سماسوس نشات می گیرد و راه خود را در میان کوه ها، دره‌ ها و جنگل‌ ها ادامه می دهد تا اینکه با رودخانه ‌های ارمو، لاک تراشان و جالیسان یکی شود و در پایان مسیر به دریای نیلگون خزر بپیوندد. مناطق مرتفع و ییلاقی روستای جنت رودبار مانند منطقه اکراسر، چاک، چرته، نمکدره، ایزکی و جیررود از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردارند و میزبان چهره های بی نظیری از طبیعت الهی اند و با چشم اندازهای نابی که دارند لذت فراوانی را برای گردشگران از این منطقه به ارمغان می آورند. آبشار آزارک، آبشار حسینیه، آبشار چاردر، آبشار خشکا، آبشار ریش بزار و آبشار هیسیان از دیگر آبشارهای موجود در منطقه ییلاقی جنت رودبار هستند که در کنار دیدن از آبشار سیاسورت رامسر می توان سری هم به آن ها زد و از تماشای وجودشان شاداب و سرمست گشت.
دشت زیبای لپاسر
یکی دیگر از دلایلی که موجب جذب گردشگر در این منطقه و مناطق اطراف آن می شود دسترسی آسان از روستای جنت رودبار به دشت زیبای لپاسر است. این دشت با چشم اندازهای منحصر به فردی که دارد مکان بسیار مناسبی برای یک گردش یک روزه یا حتی چند روزه می باشد. ازجمله جنبه های زیبای این دشت می توان به وجود آبگیرهای کوچک و گل های زرد اشاره کرد که مانند پارچه ای یکدست دشت را می پوشانند و آن را به شکلی هرچه زیباتر می آرایند تا هیچ کس تاب تحمل گذر از کنار آن بدون تماشای عمیق زیبایی هایش را نداشته باشد. این در حالی است که روستای جنت رودبار و دشت لپاسر مسیر عبور کوهنوردانی است که به قصد صعود به قله سماموس حرکت می کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری که در مسیر روستای جنت رودبار می توان دید عبارتنداز جنگل دالخانی، سد میجران و ییلاق گرسماسر که تماشای آن ها در کنار بازدید از آبشار سیاسرت خالی از لطف نیست.
1683352153 93 آبشار سیاسرت رامسر

نکات تکمیلی برای سفر به آبشار سیاسرت

مسیر رفتن به آبشار سیاسرت یک مسیر پاکوب جنگلی است که از جاده اصلی جنت رودبار شروع می شود و به آبشار سیارت ختم می گردد. با اینکه این آبشار در نزدیکی جاده اصلی جنت رودبار واقع شده و تنها 300 متر از آن فاصله دارد اما از آنجا که احتمالا با رفتن به این آن راهتان متوقف نمی شود و مسیر را ادامه می دهید تا دیگر جاذبه های منطقه را نیز ببینید پیشنهاد می شود وسایلی ازجمله جعبه کمک های اولیه، لباس اضافی، کفش مناسب، آب، چادر مسافرتی و غذا به همراه داشته باشید تا از ماندن در دل طبیعت لذت بیشتری ببرید.

بهترین زمان سفر آبشار سیاسرت رامسر

به طور کلی مناطق شمالی کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی در تابستان ها دارای آب و هوایی گرم و شرجی و در زمستان ها آب و هوایی سرد هستند و شهر زیبای رامسر نیز از این قاعده مستنثی نیست. با این حال بهتر است گردشگران برای تجربه سفری آسوده و دلپذیر در اواسط فصل بهار و یا اوایل فصل پاییز برای بازدید از آبشار سیاسرت رامسر اقدام کنند.

کلام پایانی

یکی از زیباترین جاذبه هایی که در طبیعت وجود دارند آبشارها هستند. شمال کشورمان ایران به سبب موقیعت قرارگیری و آب و هوای مطلوب جاهای دیدنی زیادی دارد که یکی از آن ها آبشار سیاسرت رامسر است. اگر به دنبال مکانی برای دوری از شلوغی و ازدحام شهر و گذراندن اوقاتی راحت و آسوده هستید این منطقه یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مرداب کندوچال چالوس
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر