لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای جالب و سنتی جهان
غذاهای جالب و سنتی جهان

غذاهای جالب و سنتی جهان

هر شهری در دنیا فرهنگ غذای محلی خاص خود را دارد که ماهیت به خصوص آن محل را نشان می دهد. این در حالی است که بعضی از غذاها در جهان نمادین می شوند – مثل رامن مشهور توکیو. این مقاله برای افراد کنجکاوی است که پیوسته بعد از رزرو آنلاین هتل و رسیدن به مقصد سفر خود به دنبال بهترین غذاها درهر شهری هستند.
مرغ سوخاری در دوحه

معمولا مردم فکر می کنند که پایتخت بین المللی قطر، بخاطر اینکه بسیاری از دستورهای پخت و پز غذاهای آنجا گلچینی از فرهنگ های دیگری است که دهه ها به دوحه آمده اند و آنجا را خانه ی خود کرده اند، نمی تواد غذای منحصر به فرد خاصی داشته باشد؛ با این حال یک غذای اصلی خاورمیانه ای وجود دارد که اهالی دوحه می گویند که از ایتدا برای آن ها بوده است و آن مرغ سوخاری بسیار خوشمزه است. این غذا با برنج، ادویه جات، گوجه فرنگی، پیاز و مرغ در داخل یک دیگ بزرگ درست می شود. این غذای قدیمی شبیه بریانی ( یک غذای هندی که با برنج، ادویه ی تند و گوشت یا سبزیجات درست می شود) است و معمولا روی میز شام بسیاری از میزبانان قطری دیده می شود.

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

تعداد بسیار زیادی رستوران عربی درشهر دوحه وجود دارد که مرغ سوخاری خوشمزه و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می دهد. ولی دو مکان از سایرین معروف تر هستند- اولی رستوران باشکوه الصفورا در هتل مارسا مالاز کمپینسکی و دیگری داماسکا وان در سوق وقیف که ارزان تر و سنتی تر است.

Danish smorrebrod
اسموربراد در کپنهاگ دانمارک
اگر شما فقط می خواهید یک غذا در این شهر اسکاندیناویایی بخورید، قطعا باید اسموربراد را میل نمایید. اسموربراد محبوبترین غذای دانمارک و به نوعی یک سبک از زندگی است. اساس این غذا نون گندم آغشته شده در کره و آراسته شده با چاشنی های متنوع مانند ترشی شاه ماهی، گوشت خوک ترد یا میگو یا تخم مرغ است.این غذا هم به صورت طعم و مزه های سنتی موجود هست و هم به صورت های متفاوت به نوعی که در بعضی رستوران ها تا ۲۵۰ نوع، سرو می شود. قطعه های اسموربراد بزرگ هستند و باید آن را با چاقو و چنگال خورد.

چگونه دوبی در حل معضل دور ریز غذاهای رستورانی پیشگام شده است؟
ادامه مطلب

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

برای اسموربراد کلاسیک، رستوران سنتی کرنبراگ یا مرکز توروه هالرن را انتخاب کنید. برای امتحان نوآوری بیشتر از رستوران شیک کومپست یا رستوران جدید سلما دیدن کنید.

Hot wings
بال سوخاری در آتلانتا، جورجیا، آمریکا
شما اگر بال سوخاری ساده دوست داشته باشید یا چاشنی دار یا تند، فرقی نمی کند در هرصورت در اغلب غذاخوری های آتلانتا می توانید آن ها را پیدا کنید. و همه می توانند اذعان کنند که بال سوخاری یک غذای ایده آل بیرون بر هست. به طور مشخص بال های فلفل لیمویی – طعم مورد علاقه ی اهالی آتلانتا- که با سس یا بدون سس یا با فلفل لیموی پاشیده شده روی آن سرو می شود. اگه بخواهید غذایتان کاملا مانند افراد محلی باشد، فلفل لیموی خود را با سس تند یا ملایم مخلوط کنید.

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

در جی آر کریکتس، امریکن دلی و ای تی ال وینگز می توانید بهترین بال ها را درون شهر پیدا کنید.

fish kefta tagine
کوفته ماهی آب پز در طنجه، مراکش
شما در منوی غذای مراکشی ها نمی توانید غذای بدی پیدا کنید ولی بازدیدکنندگان باید سلیقه ی چشاییشان را با جغرافیای محلی وفق بدهند. غذاهای آب پز دریایی طنجه نماد تجاری این کشور خوش طعم هستند. به عنوان تنها شهری که هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس آرام قرار دارد، عجیب نیست اگر ماهی غذای اصلی اینجا باشد و یه طور خاص ماهی ساردین جزو مواد اصلی غذای محبوبشان یعنی کوفته ماهی آب پز هست. متاسفانه، این گزینه ی رایجی در رستوران های آن ها نیست چون زمان و صبر بسیار زیادی می برد تا آن را آماده کنند. بنابراین معمولا در خانه ها پخته می شود. ساردین را با احتیاط جدا می کنند و به صورت توپ های گوشتی آبدار در می آورند و سپس آن را به آرامی می پزند. به همین صورت بیف آب پز که مشهورتر هم هست را نیز در هرکجای این کشور می توانید پیدا کنید.

چرا بچه مار ماهی بی مزه یکی از گرانقیمت ترین غذاهای اسپانیایی است؟
ادامه مطلب

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

اگر هنوز با یک خانواده ی محلی دوست نشده اید، اشکالی ندارد چون می توانید ماهی آب پز قابل اطمینانی را در ریف کبدانی به عنوان نمونه میل نمایید و محل آن درون شهر قدیمی و پایین تراسی برج الحجوری است.

treat awaits through
دامپلینگ ژیالونگبائو در شانگهای، چین
شانگهای غذاهای منحر به فرد و خوش مزه ی زیادی دارد. تقریبا غیر ممکن است تا با انتخاب فقط یک غذا بتوانید روح فرهنگ غذایی شهر را دریابید. اگر شما دامپلینگ های خوشمزه ی شانگهای را نخورید، انگار از شانگهای بازدید نکرده اید.
ژیالونگبائو باریک هستند. بسته های خمیری پر شده از گوشت خوک و آبگوشت داغ که داخل یک سبد بامبوی کوچک بخار داده می شود. با وجود اینکه این دامپلینگ در سراسر دنیا مشهور است، شنجیانبائو ضخیم تر، لایه ی خمیری تری دارد و زیرش در ماهی تابه سرخ می شود تا حس رضایت بخش خرد شدن زیر دندان را به آن ها بدهد در حالی که باگوشت آبدار پر شده است.

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

برای طعم قابل قبول این غذا جیا جیا تانگ بائو یا دین تای فونگ را امتحان کنید. برای شنجیانبائو نیز رستوران دامپلینگ فرای یانگ را پیشنهاد می کنیم.

samoosa
سمووسه در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین جمعیت های یهودی های پراکنده ی هندی را دارد؛ پس بدون تعجب، غذاهای شبه قاره ی هند نقش طولانی ای را در بین غذاهای آفریقای جنوبی بازی کرده است. بعد از قرن ها اکنون نمایان شده است که ترکیب واحدی از عناصر و ادویه جات با اسامی کاملا مربوط به آفریقای جنوبی وجود دارد. سمووسه(با دوتا و) یک مثال عالی است. آفریقای جنوبی ها سموسه را ترجیح می دهند. علاوه بر انتخاب های سنتی برای پرکردن سمووسه، مثل سبزیجات و مرغ، شما هرچیزی از پنیر فتا تا ذرت و نارگیل را نیز می توانید پیدا کنید.

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟

برای بهترین سمووسه ها در ژوهانسبورگ، به دنیای سمووسه ها در اورینتال پلازای تاریخی بروید. اینجا تنها جایی در شهر هست که انواع نارگیل ها را سرو می کند و سس تند مایع آن بی نظیر است.

 feijoada
فیجوآدا در ریودو ژانیرو، برزیل
کاریوکاها(محلی های ریو) دوست دارند با حوصله کارهایشان را انجام دهند؛ و این اگر این معنی را می دهد که معمولا دیر می آیند، بله چنین است. فیجوآدا ترسیم غذایی این نوع رفتار است. لوبیای سیاه رسیده ی به آرامی پخته شده، گوشت خوک نمک زده شده، بیف و سوسیس بریده شده، ساعت ها طول می کشد تا آماده شود و مانند کاریوکاها از این مدت طولانی و ناهارهای آرام، لذت می برد و عجله نمی کند. اتفاقی نیست که این غذا شنبه ها و یا جمعه ها هنگامی که تعطیلی بیشتر کارمندان است سرو می شود. فعالیت رسمی مرسم معمولا سامبا رقصیدن است ولی بعد از آن همه پخت وپز آرام و سنگین، ابتدا یک چرت آرام میزنند و سپس غذا را میل می کنند.

طعم دل‌چسب غذاهای آذربایجان غربی (ارومیه)
ادامه مطلب

بهترین مکان برای لذت بردن از غذا؟
بار دو مومو شاید چشم نواز نباشد ولی میزهای پرو پیمان آن اصل داستان را می گوید. فیجوآدا ی بی نظیرشان جمعه ها و شنبه ها در وقت ناهار و تا ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر سرو می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر