لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای چلندر نوشهر
روستای چلندر نوشهر

روستای چلندر نوشهر

از آبی بیکران دریا تا سرسبزی جنگل و دشت؛ هر چه از شمال می‌خواهید اینجا در روستای چلندر نوشهر یکجا به روی شما گشوده شده است. نفس‌کشیدن در هوای پاک و تماشای لحظه‌لحظه زیبایی طبیعت، یکی از سفرهای بیادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. آماده شوید که با هم گشت‌وگذاری در روستای چلندر و اطراف آن داشته باشیم تا این بهشت زیبا را بهتر بشناسیم.

چلندر نوشهر کجاست؟

چلندر نوشهر کجاست؟

شهرستان نوشهر، در شمال ایران و استان مازندران است. شهری که روستای چلندر را مثل مرواریدی درخشان در دل خود جا داده است. چلندر در دهستان بلده کجور قرار دارد. روستای چلندر با جاذبه‌های گردشگری دیدنی در ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع شده است. چلندر بر روی نقشه در نزدیکی منطقه چالوس با مسافتی در حدود ۳۰ کیلومتر دیده می‌شود. رویان با ۳۰ کیلومتر فاصله و نور با ۳۶ کیلومتر فاصله در نزدیکی چلندر نوشهر قرار دارند.

مسیر دسترسی به روستای چلندر نوشهر

روستای چلندر در پاییز

برای لذت‌بردن از طبیعت چلندر نوشهر، اگر از شهر تهران قصد عزیمت دارید، باید ابتدا وارد آزادراه تهران به شمال شوید. در ادامه مسیر وارد جاده چالوس می‌شوید. در نهایت به جاده نور به سمت نوشهر می‌رسید که از طریق یک فرعی به چلندر نوشهر وارد می‌شوید.

شما می‌توانید از دو مسیر جاده چالوس با حدود ۲۲۷ کیلومتر مسافت و مسیر خسرو آباد و امامزاده علی با حدود ۲۵۴ کیلومتر مسافت، یکی را انتخاب کنید. در نهایت برای رسیدن به چلندر نوشهر باید ابتدا به نوشهر بروید. از آنجا در جاده‌‌های غرب حرکت کرده و بعد از عبور از روستای دزدک به مقصد خواهید رسید. اگر قصد سفر هوایی دارید می‌توانید تا نوشهر خود را برسانید و از آنجا به کمک وسیله نقلیه به چلندرنوشهر برسید.

لوکیشن چلندر روی نقشه

برای دسترسی به روستای چلندر نوشهر می‌توانید پیش از رفتن به اینجا از طریق لوکیشن به‌راحتی مسیر را بررسی کنید.

معرفی روستای چلندر

طبیعت روستای چلندر نوشهر

از چلندر نوشهر در سفرنامه‌ها بسیار یاد شده است. آثار تاریخی و طبیعی این روستا، گواه از قدمت و اصالت آن دارد. روایات متعددی برای چلندر نوشهر نقل شده. در روایتی گفته می‌شود؛ منوچهر بعد از گریختن از دست افراسیاب به اینجا آمده و خندقی به‌دور سپاه خود حفر کرد است. آب دریا  را در این خندق انداخته تا جان خود و سپاه خود را حفظ کند.

آبشار پلنگ دره سوادکوه مازندران
ادامه مطلب

چلندر نوشهر 140 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. از یک سو به دریا و از سمت دیگر در جوار جنگل، بهشتی رؤیایی بر روی زمین پدید آورده است. باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای روستای چلندر معتدل و مرطوب است. شرایط اقلیمی چلندر نوشهر باعث شده تا محلی برای رشد گیاهان و درختان بسیاری باشد. اینجا علاوه بر تنوع گیاهی، خانه امنی برای حیوانات اهلی و وحشی است.

کوچه پس کوچه های چلندر نوشهر

شغل اصلی مردم روستای چلندر کشاورزی و دامداری است. اهالی چلندر نوشهر با گویش زیبای محلی سخن می‌گویند که گپ زدن با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

هر فصلی از طبیعت با زیبایی‌های خود شما را غافلگیر می‌کند. در جایی مثل روستای چلندر این طبیعت جلوة خاصی دارد. از پاییز زرد و نارنجی تا بهار و تابستان سرسبز یا زمستان سفیدپوش باعث شده تا به‌خوبی سلیقه هر گردشگری در این منطقه بی‌جواب نماند. اگر به‌قصد لذت‌بردن از طبیعت و هوای مطبوع عازم سفر به چلندر نوشهر هستید؛ بهترین گزینه فصل بهار است.

جاهای دیدنی چلندر نوشهر

در روستای چلندر گذر زمان را متوجه نمی‌شوید. به هر طرف که نگاه کنید جز شور و زندگی در طبیعت نمی‌بینید. چلندر نوشهر با وجود تنوع مکان‌های طبیعی و تفریحی، گردشی لذت‌بخش برای شما فراهم می‌کند. در روستای چلندر می‌توانید به‌سادگی ظرف خود را از چشمه‌های زلال جوشیده از کوهستان پر کنید.

آبشار‌ چلندر

آبشار‌ چلندر

کفش‌هایتان را دربیاورد و پاهایتان را در آب جاری زلال آن بگذارید. آبشاری که زیبایی آن شهره گردشگرانی است که یک‌بار به اینجا سفر کرده‌اند.

جنگل‌ های چلندر نوشهر

جنگل‌ های چلندر نوشهر

قدم‌زدن در خنکای صبحدم زیر سقف سبز درختان جنگلی جانی تازه به مهمانان روستای چلندر می‌بخشد. درخت‌هایی که صدای پیچش باد در لابه‌لای گیسوی برگ‌هایشان زیباترین موسیقی را در گوش می‌نوازد.

ساحل چلندر

chalandar noshahr 5 jpg

همان مکانی است که می‌خواهید با قدم‌زدن در غروب آن روز خود را ماندگار و رؤیایی کنید. در ساحل چلندر نوشهر می‌توانید به تماشای صبر مردم محلی که به ماهیگیری مشغول هستند، بنشینید.

مکان زیارتی روستای چلندر

زیارتگاهی که فضایی امن برای خلوت‌کردن و رازونیاز با خداست. چلندر در دل خود زیارتگاهی به نام امامزاده‌ نوح دارد.

آبشار چلندر نوشهر

آبشار چلندر نوشهر

آبی که در رودخانه‌ها جریان دارد با گذشتن از دل کوه‌ها، آبشاری زیبا در روستای چلندر به وجود می‌آورد. رنگ‌های سفید حیات در قلب سبز طبیعت منظره‌ای تماشایی به وجود آورده که نگاه شما را به خود جذب می‌کند. برای رسیدن به این آبشار زیبا باید مقداری پیاده‌روی کنید. عبور از جنگل و برخورد با این آبشار زیبای روستای چلندر شما را غافلگیر می‌کند.

آبشار آق سو آبشاری كم نظیر در دل جنگل های گلستان
ادامه مطلب

علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، آبتنی در این آبشار آن هم در فصل‌های گرم سال می‌تواند دلیل خوبی باشد تا گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. ارتفاع این آبشار که در ضلع شرقی جنگل‌های چلندر نوشهر قرار دارد از نیم متر تا چهار متر متغیر است.

بهترین فصل سفر به آبشار روستای چلندر بهار و تابستان است تا از خنکای آبی که سخاوتمندانه جاری شده، لذت ببرید. از آبشار چلندر نوشهر تصاویری زیبا و دلنشین ثبت کنید تا به‌عنوان خاطره‌ای خوش همیشه ماندگار شود. اطراف این آبشار، محل خوبی برای پیک‌نیک و کمپ‌های دوستانه و خانوادگی است.

جاذبه‌های دیدنی اطراف چلندر

دریاچه ارواح چلندرنوشهر یا دریاچه ممرز

دریاچه ارواح چلندرنوشهر

با پیمایش مسیری در حدود ۳۰ کیلومتر از چلندر، به دریاچه ارواح می‌رسید. نترسید؛ اینجا خبری از روح نیست؛ اما به لوکیشن فیلم‌های ترسناک شبیه است. دریاچه ارواح در منطقه مرتفع و کوهستانی واقع شده است. جنگل‌های اطراف این دریاچه را درختان توسکا و ممرز پوشانده است. جنگل‌هایی که محل زندگی حیوانات زیادی است. شنیدن صدای پای جانوران از لابه‌لای درختان یا آواز پرندگان در این منطقه دور از انتظار نیست.

دریاچه ممرز

نام دیگر اینجاست. این دریاچه مساحتی زیادی را دربرگرفته است. طول این دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر است. در اطراف دریاچه درختانی وجود دراد که شکسته یا خشک شده‌اند. وجود مه در برخی روز‌های سال در لابلای درختان شکسته چهره‌ای رازآلود به این دریاچه می‌بخشد.

دریاچه سد آویدر یا آبیدر

دریاچه سد آویدر یا آبیدر

این دریاچه از جاذبه‌های دیدنی در منطقه ملاکلا نوشهر در نزدیکی روستای چلندر است. فاصله دریاچه تا روستا حدود ۲۵ کیلومتر است. از زیبایی‌های دریاچه سد خاکی آویدر یا همان دریاچه صلاح الدین کلا، وجود یک جزیره سبز و کوچک در میان آب‌ها است. سد خاکی اینجا منبع تأمین آب برای کشاورزی در زمین‌ها است.

پارک جنگلی کپشل

پارک جنگلی کپشل

منطقه ای سرسبز که در جنوب شرقی روستای چلندر واقع شده است. مسافت بین روستا تا این پارک حدود ۵۳ کیلومتر است. پارک جنگلی کشپل نور در دل جنگل‌های انبوه قرار گرفته است. جنگل‌هایی که کیلومترها مساحت دارند.

روستاهای نزدیک به چلندر

از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرهای شمالی کشور، روستای متعدد و نزدیک به هم است. روستاهایی که یادآور زندگی بی‌آلایش است.

مرداب کندوچال چالوس
ادامه مطلب

روستای چلک نوشهر

در غرب روستای چلندر واقع شده است. فضایی دیدنی و سرسبز که با چلندر حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد.

روستای کندلوس

روستای کندلوس

این روستای معروف و زیبا در فاصله ۸۸ کیلومتری از چلندر قرار گرفته است.

دیگر روستاهای هم‌جوار چلندر

روستاهای دزدک با ۲ کیلومتر، کهنه سرا با ۴ کیلومتر، ملکار و حمزه ده سلفی با ۳ کیلومتر فاصله از جمله روستاهای هم‌جوار چلندر به‌حساب می‌آیند.

سوغات چلندر

غذای بیج بیج

سوغات بردن برای دوستان و آشنایان یا حتی به‌عنوان یادگاری برای خودتان، در هر سفر از قسمت‌های لذت‌بخش به شمار می‌رود. سوغات‌های خوراکی مثل برنج خوش‌عطر محلی، چای اصیل ایرانی و شیرینی‌های خوش‌مزه که همراه خود می‌برید. صنایع‌دستی ساخته، دست‌های هنرمند زنان و مردان روستای چلندر یادگاری به یاد ماندی از سفر به چلندر نوشهر برایتان می‌سازد. از غذا‌های اصیل محلی مثل: خورشت آلو، آش کدو و بیج بیج که طعم آن تا مدتها بر زبانتان می‌ماند حتما امتحان کنید.

اقامت در نوشهر برای بازدید از روستای چلندر

شهرستان نوشهر  نزدیک‌ترین شهرستان به روستای چلندر برای اقامت است. وجود هتل‌ های مناسب در این شهر مثل هتل صحرا نوشهر و هتل صدف نوشهر، خیال شما را از بابت مکان اقامت راحت کرده است. برای اقامت در یکی از هتل های نوشهر، از ایران هتل آنلاین کمک بگیرید.

هتل صحرا نوشهر

هتل صحرا نوشهر

هتل صحرا نوشهر از قدیمی‌ترین هتل‌ های نوشهر است. هتل سه ستاره صحرا نوشهر در ساحل دریای خزر با ۳۸ اتاق هر روزه میزبان مسافران این شهر است. هتل صحرا در حدفاصل جاده نور به نوشهر مقابل دانشگاه آزاد نوشهر واقع شده‌ است.

هتل صدف نوشهر

هتل صدف نوشهر

هتل صدف نوشهر با ۳۹ اتاق در نزدیکی ساحل دریا، میزبان خوبی برای اقامت مسافران ‌است. هتل سه ستاره صدف نوشهر، بافاصله ۷ کیلومتری از این شهر، در ابتدای جاده نجارده – بعد از پل خیرود قرار دارد.

سخن آخر

بار سفر را از چلندر نوشهر با ریه‌ای پر از اکسیژن پاک می‌بندیم. حضور در چلندر نوشهر یادآور حیات و زندگی سالم بر روی زمین است. روستای چلندر با داشتن جاذبه‌های مثل جنگل، دریا، آبشار و کوهستان؛ کلکسیونی از بهشت است. جایی که قدم‌زدن در آن جان تازه می‌بخشد. تنها وظیفه ما در قبال این بهشت، مراقبت از آن است. چلندر نوشهر میراثی است که فرزندان آینده ما نیز باید از آن لذت ببرند.

4.1/5 - (16 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ویکتور
ویکتور
6 ماه قبل

تله کابین چلندر هم هست در ۳۵ کیلومتری، سمت غرب آن واقع شده ، همچنین هتل هایت ( خزر) که روبروی تله کابین می‌باشد.این ها رو یادتون نره.

امین
امین
6 ماه قبل
پاسخ به  ویکتور

عزیز من تله کابین که مال نمک آبرود چالوس هست ربطی به نوشهر نداره .. اینجا اومده درباره روستای چلندر صحبت کنه نه درباره نمک آبرود چالوس

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط امین
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر