لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سریع ترین ترن هوایی های دنیا
سریع ترین ترن  هوایی  های دنیا

سریع ترین ترن هوایی های دنیا

هیچ کاری هیجان انگیزتر و ترسناک تر از این نیست که تنها در چهار ثانیه سرعتت از صفر به 120 مایل در ساعت برسد. واقعا ممکن است که با یک چشم بر هم زدن، لذت تجربه کردن کل این ماجرا را از دست بدهید. مهندسان در سراسر دنیا، هنوز هم در حال ساخت ترن های هوایی هستند که نه تنها باورهای مورد قبول درباره سرعت، ارتفاع و شتاب مناسب را به چالش می کشند، بلکه کسانیکه را که حتی جرات قدم گذاشتن بر سازه ای که آنها ساخته اند و در آنها تولید ایندورفین می کند، ندارند مورد تمسخر قرار می دهند.

ای معتادین به آدرنالینی که همیشه به سرعت نیاز دارید، بهتر است کمربندهایتان را محکم ببندید و دست و پایتان را داخل ترن جمع کنید، چرا که این ترن ها دیوانه وار سریع هستند. در تهران نیز چنین ترن هایی وجود دارد، اگر سفری تابستانی به پایتخت دارید، هتل استقلال تهران آماده پذیرایی از شماست.

10- LEVIATHAN
Leviathan تنها ترن هوایی کانادایی در این لیست ده گانه است که دلایل قانع کننده ای برای شهرت دارد. این ترن رازآلود که به شکل هیولای دریایی ساخته شده است، با سرعت 92 مایل بر ساعت (حدود 148 کیلومتر) برای مدت 3 دقیقه و 28 ثانیه، تجربه ای سرشار از آدرنالین برای شما به همراه خواهد داشت.

این ترن که در واندرلند پارک انتاریو واقع شده است، بلندترین و سریع ترین ترن هوایی در کاناداست. طبق گفته Coasterpedia این ترن با هزینه ای به ارزش 28میلیون دلار در سال 2012 ساخته شد و تبدیل به یکی از شش ابر ترن هوایی در دنیا شد (طبق گفته CoasterCritic). کسانیکه می خواهند سوار این ترن شوند باید قدشان بین 137سانتی متر تا دو متر باشد. توصیه می کنیم که بعد از اینکه سوار ترن شدید، در یکی از چندین رستوران واندرلند غذا بخورید.
(MILLENNIUM FORCE)

9- ملینیوم فرس (MILLENNIUM FORCE)
اگر به دنبال دو دقیقه هیجان خالص هستید، ترن میلینیوم فرس واقع در شهربازی سدار پوینت، همان جاییست که به دنبالش هستید. ترن میلینیوم فرس که نهایتا به 310 فوت ارتفاع میرسد و حداکثر سرعتش 93 مایل بر ساعت است، در طول مسیر پر از هیجانش از دو تونل رد می شود و از چهار تپه بالا می رود.

پارک موضوعی سدار پوینت در اوهایو آمریکا واقع شده است و ارائه دهنده ی بازی ها، جاذبه ها، غذاها و سرگرمی های متنوع برای سنین مختلف است. این پارک دارای هتل، کمپینگ و حتی تعدادی برنامه سفر پیشنهادی است. مهمانان در روزهای داغ تابستانی می توانند در پارک آبی ساحلی سدار پوینت آب بازی کنند و خنک شوند.

STEEL DRAGON

8- استیل دراگون 2000 (STEEL DRAGON 2000)
اگرچه استیل دراگون 2000 سریع ترین ترن هوایی دنیا نیست ولی می تواند ادعای طولانی ترین ترن را داشته باشد، چرا که در طول مسیر چهار دقیقه ای خود از 2479 متر پیچ و خم عبور می کند.

بیشترین سرعت استیل دراگون 95 مایل بر ساعت است که دو مایل از میلینیوم فرس سریع تر است و قطعا مانند نمونه های قبلی اش، به شدت هیجان انگیز است. این ترن در شهربازی اسپالند ناگاشیمای ژاپن در استان میه واقع شده است و از ابتدای قرن 21 (به همین دلیل 2000 نامیده می شود) مشغول به کار است. آیا این قدر شجاع هستید که سوار این اژدهای غران شوید؟
RING RACER

7- رینگ ریسر (RING RACER
همه ما می دانیم که اتومبیل های فرمول یک با سرعتی بسیار زیاد به دور پیست مسابقه می چرخند، و این دقیقا همان کاریست که این ترن هوایی انجام می دهد. ترن رینگ ریسر که در مجموعه موتور اسپرتز نوربرگرینگ آلمان واقع شده است، به عنوان ترن هوایی با تم فرمول یک، به سرعت بسیار زیاد 99.4 مایل بر ساعت نیز دست یافته است.

قرار بود تا این ترن به عنوان سریع ترین ترن هوایی دنیا و حداکثر سرعت 135 مایل بر ساعت ساخته شود ولی این موضوع به خاطر مشکلی در سطح سیستم آغازگر ترن به حاشیه رفت (بر اساس نشریه LA Times). حتی اگر این ترن هیچ رکورد جهانی را جابجا نکرده باشد، هنوز هم برای کسانیکه جرات سوار شدنش را داشته باشند، یکی از جدی ترین تجربه های وجدآور است.
TOWER OF TERROR II

6- مشترکا برای تاور آف ترور 2/ سوپرمن: فرار از کریپتون (TOWER OF TERROR II / SUPERMAN: ESCAPE FROM KRYPTON)
از آنجا که حداکثر سرعت هر دوی این ترن ها به 100 مایل بر ساعت می سد، جدا کردنشان ناممکن است.
ترن تاور آف ترور 2 که در پارک موضوعی دریم ورلد در گلد کست کوئینزلند واقع شده است، سریع ترین ترن هوایی استرالیا نام گرفته است. اگرچه این ترن از سال 1997 فعالیت می کند ولی در سال 2010 زمانیکه ترن را به سمت زمین تغییر مسیر دادند تا هیجان سوار شدنش را بیشتر کنند، به نسخه شماره 2 این ترن تغییر نام یافت. ترن سواران از یک مسیر افقی به برجی عمودی پرتاب می شوند، و با سرعتی سرسام آور به سمت زمین برمی گردند.
متاسفانه، تصادفی وحشتناک در یکی دیگر از وسایل بازی دریم ورلد، باعث تعطیلی موقت پارک و وسایل بازی هیجان انگیزش شده است ولی تاور آف ترور 2 در اوایل سال 2017 مجددا بازگشایی شد.

اگرچه ممکن است ترن هوایی سوپرمن که در Six Flags Magic Mountain کالیفرنیا قرار دارد، از لحاظ سبکی کاملا متفاوت از تاور آف ترور 2 باشد، ولی از لحاظ سرعتش که به سرعت سرسام آور 100 مایل بر ساعت میرسد، کاملا مشابه هم هستند. جالب است که این ترن از لحظه شروع تا زمان رسیدن به این سرعت حیرت انگیز، تنها 7 ثانیه زمان لازم دارد.

RED FORCE

5- رد فرس (RED FORCE)
ترن رد فرس از زمان افتتاحش در آوریل 2017، هر کسی را که جرات سوار شدن بر آن را داشته است، به هیجان آورده است. این ترن که به شکل ماشین فراری طراحی شده است با حداکثر سرعت 112 مایل بر ساعت و حداکثر ارتفاع 112 متر، در حال حاضر مدعی جایگاه سریع ترین و بلندترین ترن هوایی در اروپاست. اگر این القاب به اندازه کافی برای پز دادن کافی نیستند، باید بگویم که این ترن، مسافرانش را در زاویه 90 درجه بالا میبرد و البته در همان حالت پایین می آورد.

این ترن هیجان انگیز به همراه بسیاری از جاذبه های دیگر در فراری لند در PortAventura World قرار دارند که در سالوی کاتالونیای اسپانیا واقع شده است.
DO-DODONPA

4- DO-DODONPA
ترن هوایی Do-Dodonpa که در جایگاه قابل توجه چهارم، در میان این لیست 10 تایی از سریع ترین ترن های دنیا، قرار دارد، یک شگفتی مهندسی است که به سرعت دیوانه کننده ی 107 مایل بر ساعت میرسد. این ترن در زمان ساختش، عنوان سریع ترین ترن هوایی دنیا را در اختیار داشت تا زمانیکه سایر ترن ها آن را کنار زدند.

افرادی که به دنبال هیجان Do-Dodonpa هستند، باید در شهربازی فوجی کیو های لند در یاماناشی ژاپن به دنبال ایتن وسیله ترسناک باشند. اگرچه مسیر این ترن تنها 55 ثانیه است ولی جز آن 55 ثانیه های برتر زندگی هر کسی که سوارش شود، محسوب خواهد شد. البته این ترن مناسب کسانیکه ناراحتی قلبی دارند، نیست.
TOP THRILL DRAGSTER
3- تاپ تریل درگستر (TOP THRILL DRAGSTER)

ترن تاپ تریل درگستر که در شهربازی سدار پوین اهایو قرار دارد، مدعی جایگاه دوم سریع ترین ترن در آمریکا و سومین ترن در دنیاست. این ترن با حداکثر سرعت 120 مایل بر ساعت، 30 ثانیه هیجان و آدرنالین خالص به افراد پیشکش می کند.

عاشقان ترن هوایی که برای هنوز آماده رو در رویی با بزرگترین و سریع ترین ترن آمریکا (در ادامه به آن خواهیم پرداخت) را ندارند، این ترن هوایی دست گرمی خوبی محسوب می شود. اگرچه با شتابی که 0 تا 120 مایل بر ساعتش تنها در 3.8 ثانیه اتفاق می افتد، این ترن دقیقا راحت ترین دست گرمی ممکن نیست. پس بهتر است قبل از آن، سرعت های پایین تر را تجربه کنید.
KINGDA KA

2- کینگدا کا (KINGDA KA)
ترن هوایی کینگدا کا که واقعا که ترسناک است در جایگاه ستودنی دوم قرار دارد و به سرعت غیرقابل تصور 128 مایل بر ساعت می رسد. اصلا نباید این ترن هوایی را دست کم گرفت، ترنی که از زمان افتتاحش در سال 2005، تمام کسانیکه که سوارش شده اند را به هیجان آورده است. اگرچه طول این ترن تنها 28 ثانیه طول می کشد ولی این موضوع نباید شما را از این حقیقت غافل سازد که این غول آهنی و مهندسی اش، رسما بلندترین ترن هوایی دنیاست و 456 فوت از سطح زمین ارتفاع دارد.
کینگدا کا در شهربازیSix Flags Great Adventure نیوجرسی آمریکا قرار دارد و اگرچه این شهربازی جاذبه های بسیار دیگری نیز دارد ولی هیچ کدامشان با کینگدا کا بزرگ قابل مقایسه نیستند.
FORMULA ROSSA
1- فرمولا رسا (FORMULA ROSSA)
حالا نوبت شماره یک است. ترنی که شماره یک لیست ماست و رسما دارنده ی عنوان سریع ترین ترن هوایی دنیاست، ترنی نیست به جز فرمولا رسا که متعلق به فراری ورلد است. افرادی که سوار این ترن می شوند تا سرعت 149 مایل بر ساعت را نیز تجربه می کنند و معنای واقعی عبور هوا از میان موهایشان را درک خواهند کرد.
فراری ورلد یک پارک موضوعی سرپوشیده است که در یاس ایلند در ابوظبی واقع شده است. اگر چه این پارک جاذبه های زیاد دیگری نیز دارد، هیچ کدامشان به پای تحسین و تشویقی که فرمولا رسا می شود، نمی رسند. بعد از سواری هیجان انگیز، می توانید نمایش های مرتبط با فراری را ببینید و هیجان های بیشتری را تجربه کنید.

بهترین شهربازی های تهران | تجربه‌ای هیجان انگیز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر