لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> جاده های هیجان انگیزی که روح ماجراجویی شما را تازه می کند
جاده های هیجان انگیزی که روح ماجراجویی شما را تازه می کند

جاده های هیجان انگیزی که روح ماجراجویی شما را تازه می کند

امروزه، به لطف افزایش بسته های راحتی رانندگی که مشکلات ما را پیرامون اجاره ماشین، برنامه ریزی کردن برای مسیر، زمان توقف و استراحت، وعده های غذایی و حتی فرصت های عکاسی در کنار جاده کاهش داده اند، لذت مسافرت کردن کمی از بین رفته است. اما نباید به این شکل باشد. شما هنوز هم می توانید احتیاط را کنار بگذارید، یک چمدان بردارید و به جاده بزنید.

تمام چیزی که نیاز دارید کمی قدرت تخیل، کمی برنامه ریزی و داشتن روحیه ماجراجویی است. می توانید هیجان جاده را از آن خود کنید. اما از کجا باید شروع کرد؟ برای بسیاری، بریتانیا به دلیل داشتن مقاصد رمانتیکی مانند اسنودونیا، مناطق کوهستانی، یورک شایر، کورن وال و هایلند در اسکاتلند نقطه شروع خوبی برای رانندگان است. شرایط رانندگی قابل پیش بینی، تنوع منظره های دیدنی و مناسب بودن آن با میزان هر بودجه ای، مکانی خوبی برای شروع سفرتان می باشد.
برای ماجراجویی های بیشتر، فرانسه می تواند مقصد بعدی سفرتان باشد. می توانید با کشتی از تونل چنل عبور کنید و به فاصله یک یا چند ساعت در بهترین جاده اروپا که غالبا خالی از اتومبیل است، بروید. از کالایس به بعد، تمام قاره زیر پای شما قرار دارد. در اینجا به معرفی هیجان انگیز ترین جاده های جهان می پردازیم. از بریتانیا گرفته تا فرانسه، اتریش و برخی از چالش برانگیز ترین مسیرها که شما را در صندلی تان میخکوب می کند.


1-اسنودونیا، ولز
خلاصه: یک جاده دور افتاده، 70 مایل رانندگی در کوهستان، دهکده های زیبا، سواحل و آبشارها.
راهنمای مسیر: توقف های شبانه ای در طول مسیر داشته باشید. این سفر را از روستای بی نظیر و زیبای پورتمیرین با استراحتگاه های زیادی آن که به جا مانده از سال 1925 است، شروع کنید. سپس سفر خود را به پورتماداگ و ترماداگ و سپس راید ادامه دهید.
از اوکلی به جاده A487 متصل شوید و سپس از جاده A496 برای رسیدن به Ffestiniog استفاده کنید. همچنان با بالا رفتن از روستا، مسیر برای شما به طور فزاینده ای ناهموار می شود اما با ادامه مسیر به سمت Betws-y-coed جاده هموار تر می شود.

در کنار جاده A4086 پر و پیچ و خم توقف کنید تا از دور به تحسین اسنودون با ارتفاع 3560 پایی بنشینید. از مقصد بعدی، آب هایLlynnau Mymbyr و از گذرگاه Llanberisبه بعد، منظره های پیش روی تان قلب شما را از کار می اندازد. پیش از 20 دقیقه رانندگی می توانید برای بالا رفتن از خود اسنودون با پا و یا قطارهای توریستی توقفی کوتاه داشته باشید.
سفر با خانواده
2-جاده جنگل ابر- شاهرود
جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین و هیجان انگیزترین جنگل های هیرکانی است که حاوی گونه‌های گیاهی و جانوری نادرمی باشد، این جاده یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور به حساب می آید. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک اند که به‌نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است.
به دلیل اهمیت بالای طبیعی جنگل ابر، این جنگل توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
این جنگل در منطقه البرز مرکزی و در نزدیکی روستای ابر (شاهرود) واقع شده و تقریباً مرز استان سمنان و استان گلستان است. جنگل ابر پس از عبور از میان باغات باصفای بسطام در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزاد شهرواقع شده است.
سفر با خانواده
3-گذرگاه هاردنات، منطقه لیک

خلاصه: بر روی علامت موجود در ابتدای این جاده چالش بر انگیز و پر ارتفاع که بین اسکدال تا غرب و گذرگاه راینوز تا شرق قرار دارد این چنین نوشته شده است: “احتیاط شدید. مسیر باریک. پیچ های خطرناک.”
راهنمای مسیر: این بخش مانند اسکی کردن بر روی یک کیک به صورت زیگزاگی است. این مسیر را از لانگدال کوچک شروع کنید و مهارت های موتورسواری تان را در گذرگاه های پر پیچ و خم راینوز نشان دهید. وقتی به علامت ها رسیدید متوجه می شوید که قسمت سخت گذرگاه هاردنات رسیده اید.

مرتبا برای استراحت توقف کنید و از تماشای منظره ها لذت ببرید و در نهایت به پایان جاده ترسناک که یک آزمایش برای تست رانندگی، ماشین و ترمز است، می رسید. وقتی به پایان جاده رسیدید بگردید و دوباره تمام مسیر را برای بازگشت رانندگی کنید.

سفر با خانواده

4- North Coast Drive ،ایرلند شمالی
خلاصه: از بلفاست شروع کنید، 130 مایل ساحل با گذرگاه های بزرگ.
راهنمای مسیر: از بلفاست به سمت شمال حرکت کنید، از قلعه کاریکفرگاس و گلنارم جایی که دارای طبیعت بکر و دست نخورده ای است، گذر کنید. پس از عبور از منطقه گارون به سمت چپ بپیچید و سپس به پارک جنگلی گلناریف دور افتاده می رسید.

از پشت کوه های Tievebulliagh بزرگ و از میان شهرهای زیبای Cushendall و Cushendun تا رسیدن به علامت شهر Torr Head رانندگی کنید. سپس به خلیج Ballycastle با قلعه های Dunluce رمانتیک و مخروبه خواهید رسید.
سفر با خانواده

5-ساحل شمالی 500، اسکاتلند
خلاصه: این جاده پاسخ اسکاتلند به مسیر 66 به حساب می آید. در حقیقت این مسیر نسبت به پسرعموی خود در ایالات متحده کاملا متفاوت است و یکی از جاده های دور افتاده Highlands را متصل می کند. از اینورس ( شهری در اسکاتلند) شروع کنید، سپس مسیر خود را به سواحل غربی ادامه دهید و از طریق سواحل شمال و شرق ناهموار مسیر را به عقب برگردید و از کوه ها، قلعه ها و سواحل موجود در مسیرتان حیرت زده می شوید.

راهنمای مسیر: پس از اینورس، لوچ لوچارت را با کوه های سر به فلک کشیده اطراف اش به سرعت پشت سر بگذارید، جاده های پیچ در پیچ زیبایی پیش روی شماست و پیش از اینکه کوه اورکنی از دریای شمالی پدیدار شود، از مناظر منحصر به فرد، هایلند که بین اولاپول و دورنس قرار دارند، لذت ببرید. از طریق هواپیما و یا با رانندگی کردن می توانید برای یافتن استراحتگاه های موجود در مسیر به اینورس سفر کنید و 500 مایل مسیر را در یک روز کاهش دهید.
سفر با خانواده

6-جاده کوهستانی اسنافل، آیسل
خلاصه: The Isle of Man TT به دلیل مسابقات موتور سواری اش در دنیا معروف است و بهترین بخش آن، جاده کوهستانی باریکA18 بین رمزی و داگلاس، پر از مسیرهای پر پیچ و خم است.

راهنمای مسیر: بهترین مسیر، همان مسیری است که مسابقه دهندگان از رمزی هیرپین انجام می دهند، چیزهایی از این جا سریع تر می شوند، و هنگام مواجهه مستقیم و بلند کوهستان روبرو می شوید. به داگلاس پرواز کنید، از فرودگاه یک موتورسیکلت و یا اتومبیل اجاره کنید و یک مسیر 73/37 مایلی را رانندگی کنید و از هفته هایی که در این جاده مسابقه برگزار می شود، غفلت نکنید.
سفر با خانواده

7- Côte d’Opale، فرانسه
خلاصه: یک جاده اروپایی بی نظیر، کوتاه، پر از چیزهای رنگارنگ و جذاب که دسترسی به آن آسان است

راهنمای مسیر: این مسیر زیبا معمولا توسط توریست هایی که به کالایس و تنها برای دیدن جزیره می آیند، نادیده گرفته می شود. این جاده که بین کالایس و بولوگن واقع شده، دارای 26 مایل خط ساحلی خیره کننده است. هویت آرام و آرامش بخش آن همیشه مایه فخر فرانسوی هایی بوده که عاشق رستوران های دریایی پنهان در روستاهای ماهیگیری، مایل ها خط ساحلی شنی و خلیج زیبای هستند. پیش از حرکت به سمت Boulogne که دارای 1000 مغازه، 200 رستوران و بازارهای سنتی است، می توانید با توقف های شبانه در Audresselles و Ambleteuse سواحل زیبا آنجا را تماشا کنید و در Wissant نیز موج سواری کنید.

سفر با خانواده

8-بریتانی، فرانسه
خلاصه: ساختمان های نیمه چوبی تاریخی، سواحل شنی سفید و خط ساحلی در یک مسیر 500 مایلی که طی کردن آن چهار یا پنج شب طول می کشد.
راهنمای مسیر: با یک کشتی، شبانه از پورتموث به مالو بروید، سپس برای صرف یک صبحانه دیرهنگام در دینان به سمت جنوب رانندگی کنید. در جنوب و با توقف در اقامتگاه ساحلی بیلیر به بررسی یوسلین قرون وسطی بپردازید. سپس، آئورای زیبا و پس از آن کارناک آرام را نظاره کنید. و با دنبال کردن جاده های محلی پر پیچ و گیج کننده، توقف بعدی تان می تواند ساحل دوراننز باشد.

از طریق لوکورانون تاریخی و در امتداد D7 شمالی به سنت مالو برگردید. از برخی از جالب ترین جاده های زیبا در بریتانی که در پارک طبیعی Régional d’Armorique و در مسیر شهر Morlaix قرار دارد، لذت ببرید. پیش از بازگشت از سنت مالو، ساحل گرانیتی صورتی را نیز مکان عالی برای دیدن هستند.
سفر با خانواده

9- Grossglockner Hochalpenstrasse، اتریش
خلاصه: این مسیر 30 مایل طول دارد و با داشتن منظره بیش از 37 کوه، یکی از بهترین های جاده های اروپا است.
راهنمای مسیر: این مسیر که به جاده آلپ بلند نیز معروف است در میان پارک ملی هوهو تئوارن قرار دارد. این مسیر را از بروک در دره سالزبرگ شروع کنید و سپس با عبور از ورودی Ferleiten ( اتومبیل ها 31/36 یورو، موتورسیکلت 26 یورو) به مسیر خود ادامه دهید. با بالا رفتن از جاده تا ارتفاع 8215 پایی همراه با 36 پیچ چالش برانگیز، منظره های بی پایان و خیره کننده ای در مسیرتان خواهید دید. مسافران می توانند به زیبایی دریاچه ها، یخچال ها، تپه های کاج، چهره های صخره ای مراتع سرسبز که در حال تغییر هستند، خیره شوند.

توقفی برای دیدن موزه طبیعی آلپ که اکوسیستم طبیعی منطقه را نمایش می گذارد، داشته باشید و همچنین نمایشگاه ” ساختن جاده” که چالش های لابرور، فردی که در سال 1935 ” زیباترین جاده دنیا” را ساخت به تصویر می کشد. سفر شما زمانی که به کارینتیا می رسید، به پایان می رسد. این مسیر در اوایل ماه مه تا اوایل نوامبر تنها به دلیل شرایط آب و هوایی باز است.
سفر با خانواده

10-گذرگاه استلویو، ایتالیا
خلاصه: این جاده با 60 پیچ تند که طول آن به 15 مایل می رسد، به عنوان آزمونی برای آزمایش توانایی رانندگان و اتومبیل ها رتبه بندی شده است.
راهنمای مسیر: با عبور از پیچ های در هم این جاده احساس سرگیجی به شما دست می دهد، دسترسی به این مسیر از سمت شمال بهتر است. پیش از گذرگاه استلویو مشهور، ذوق شما با عبور از پارک ملی استلویو برانگیخته می شود. در بالای قله و پیش از حرکت به پایین و برگشتن به سمت بورمیو از چشم نوازی منظره های اروپا که پیش روی شما قرار دارد لذت ببرید. سرازیری آن چندان دلچسب نیست اما با وجود پیچ های تند و منظره های زیبا این مسیر هنوز هم بهترین است.

می توانید از بریتانیا تا گذرگاه استلویو را رانندگی گنید و یا اینکه به اینزبرک اتریش پراوز کنید و یا یک ماشین اجاره کنید. صبح زود و قبل از یورش علاقمندان به این جاده سفر خود را آغاز کنید. این گذرگاه از ژوئن تا سپتامبر باز است.
سفر با خانواده

11-ترولستی گن( گذرگاه ترول ها)، نروژ
خلاصه: این مسیر دارای یازده پیچ، منظره ای زیبا از کوهستان، آبشارها، شیب تند و چهار مایل پر پیچ و خم هیجان انگیز است که مسافران مشتاق هیجان را به ترولستی گن فرا می خواند.

راهنمای مسیر: این مسیر به عنوان گذرگاه ترول ها شناخته می شود. یک جاده کوهستانی باریک با پیچ های تند و منظره های قابل توجه. بهترین منظره ها در ارتفاع 2300 پایی قرار دارند اما بهترین حس خوشی آن از منزوی بودن و پر پیچ و خم بودن آن ناشی می شود. از آندانس در روما شروع کنید سپس علامت کناره جاده 63 را دنبال کنید تا به روستای والدا برسید. در اینجا سه ساعت برای تماشای منظره ها توقف کنید. این مسیر از پاییز تا زمستان بسته است.
سفر با خانواده

12- نیو اینگلند، ایالات متحده
خلاصه: یک جاده 1300 مایلی خیره کننده، دو و یا سه هفته طی کردن مسیر و گذر از کنتاکی، ماساچوست، مین، نیو همپشایر، ورمونت و سپس برگشت با گذر از نیویورک.

راهنمای مسیر: قبل از اجاره کردن یک RV (وسیله نقلیه تفریحی) و شروع مسیر نیو اینگلند سبز، یک شب را در مکان های پرجمعیت اردوگاه سپری کنید. جاده های باز کنتاکی پیش از حرکت به نیوپورت و سپس جنوب مین آغاز بسیار خوبی برای این مسیر هستند. سپس در مسیر خود از نیو همپشایر جنگلی جایی که می توانید گوزن ها را ببینید، خواهید گذشت. در ادامه از مراتع سبز و خانه های کلبه ای ورمونت خواهید گذشت. قبل بازگشت به نیویورک، جنوب ماساچوست زیبایی کلاسیک نیواینگلند را همراه با استبطل ها و کلیساهای قدیمی اش به شما عرضه می کند.
سفر با خانواده

13- Big SUR، کالیفرنیا
خلاصه: یک مسیر کوهستانی و تپه ای، پر و پیچ و خم در ارتفاع 1000 پایی. جاده ” کالیفرنیا 1″ از مونتری تا خلیج مورو یکی از بهترین و زیباترین جاده های آمریکا است. این مسیر را می توانید در یک روز طی کنید و یا در مسیر توقف کنید و یک کلبه چوبی اجاره کنید.
راهنمای مسیر: از مونتری که به دلیل کارخانه های کنسرو سازی تاریخی اش معروف است، جایی که رمان جان استین بک نوشته شد شروع کنید و سپس به سمت جنوب، در حالی که اقیانوس آرام در سمت راست شما قرار دارد، رانندگی کنید تا به کارمل توریستی با سواحل دارای درخت کاج اش برسید. به مسیر خود ادامه دهید تا به Big Sur دست نخورده که در سمت چپ دارای درختستان قرمز و در سمت راست دارای ساحل است، برسید. قبل از رسیدن به ایستگاه Point Sur Light از روی پل کریک بیکس بای گذر کنید. قبل از رسیدن به خلیج مورو، از رودخانهBig Sur که در پارک ملی آن قرار دارد گذر خواهی کرد.

این مسیر قابل برگشت است، یک ماشین در لس آنجلس اجاره کنید و به سمت شمال رانندگی کنید و یا در سان فرانسیسکو ماشین اجاره کنید و به سمت جنوب رانندگی کنید. این مسیر در طول سال محبوب است.

سفر با خانواده

14– کوستا وردا، برزیل

خلاصه: جزیره های جادویی، عاشقانه ترین شهر آمریکای جنوبی و بخش های حیرت انگیز جنگل های آتلانتیک باعث شده که این مسیر پنج روزه به ساحل کوپاکابانا یک مسیر کلاسیک باشد.
راهنمای مسیر: برای این ماجراجویی 370 مایلی ساحلی، از شهر پورت در سانتوز شروع کنید و شاید پیش از شروع سفرتان و حرکت در جاده BR101 اولین شب خود را در جزیره آرام گئوروجا سپری کنید. با کشتی برای اولین توقف تان در ایلهابلا سفر کنید، سپس در اوباتوبا از کوه های سرا دو مار بالا روید -از منظره های پیش روی تان لذت ببرید- تا به کاتوکابا برسید و در غرق در هوای تازه و سرد آنجا شوید.

مکان بعدی پاراتی است که با داشتن خیابان ها، خانه های شبیه پرتغالی ها، رستوران ها، هتل های شیک و سواحل اش به عنوان زیباترین شهر جنوبی برزیل نامبرده می شود. برای یک یا دو روز از رانندگی کردن دست بکشید و استراحت کنید. می توانید از طریق کشتی از آنگرا دو ریس به جزیره بدون چراغ راهنمای ایلها گراند بروید تا از پیاده روی و بودن در ساحل آنجا لذت ببرید.

سفر با خانواده

15- رودخانه سنت لورنس، کانادا
خلاصه: جزر ومد های متغیر و کوه ها در زمینه این جاده 650 مایلی است و در دل جنگل های کبک و دره های یخچالی قرار دارد.
راهنمای مسیر: آسمان مونترال را به قصد سفر به مسیر 138 ترک کنید و همزمان با عبور از سواحل بزرگ در مسیر سفرتان، می توانید تعداد جزیره های موجود در سنت لورنس را بشمارید. سپس از جزیره شمالی به سنت آلکسیس د مونتز بروید. شب را می توانید در لژ Sacacomie که با درختان متراکم احاطه شده است، حیات وحش Mastigouche و منظره های زیبای کوهستان، سپری کنید.

وارد قلمرو خرس سیاه در جنگل های وسیع Station Duchesnay شوید و سپس جاذبه های کبک را قبل از حرکت به سوی چارلویکس، تماشا کنید. پیش از برگشتن به مونترال، روستاهای زیبا و چشم نواز مالبایی و تادئوساک را نیز بررسی کنید.
سفر با خانواده

16- یوکون طلایی، آمریکای شمالی
خلاصه: این جاده 487 مایلی یک مسیر دور افتاده، چشم نواز، گذرگاه های پر ارتفاع، کوه های پوشیده از برف و شهرهای تاریخی است که باعث شده این مسیر مانند نارنیا باشد. این مسیر را در 10 ساعت طی کنید.
راهنمای مسیر: منظره کوهستانی سنگلاخ از لحظه ای که شما وایت هورس، کانادا در آلاسکا را ترک می کنید، شروع می شود. در ادامه مسیر به رودخانه Dezadeash و قله های یخچال محدوده کولان می رسید. سپس از شهر کوچک کنار جاده Haines Junction تا رسیدن به مسیر شماره 3 جنوبی پر پیچ و خم عبور کنید.

با کشتی Alaska Marine Highway به شهر Skagway بروید و در آنجا همچنان با بالا رفتن از Klondike Highway 3292 پایی، می توانید عقاب ها را ببینید. دریاچه های درخشان را به سمت کارکراس زیبا، صحرای eerie Carcross و سپس به Whitehorse برگردید.
سفر با خانواده

17-جاده اقیانوس بزرگ، استرالیا
خلاصه: این جاده ساحلی با داشتن ویژگی هایی مانند قرار داشتن در برابر جنگل های بارانی اوتوی، نزدیکی به دشت، سواحل شنی و صخره های حیرت انگیز یکی از بهترین جاده های دنیا به شمار می رود.

راهنمای مسیر: این مسیر آفتابی از تورکوای شروع می شود و سپس شما را به منظره 150 مایلی خیره کننده همراه با B100 راهنمایی می کند و در نهایت در وارنامبول به اتمام می رسد. در طول مسیر این جاده، از 25 مایل جاده پر و پیچ و خم به سمت خلیج آپولو، جنگل های بارانی اوتوی 1417 پایی، چراغ برقی که از سال 1848 در این ساحل وجود داشته و پارک ملی ملبا گولی که به دلیل جنگل های بارانی متراکم اش شناخته می شود، لذت ببرید. مهیج ترین خط ساحلی در پارک ملی پورت کمپل، جایی که صخره های باشکوه تا ارتفاع 200 پایی کشیده شده اند، قرار دارد.

سفر با خانواده

18- Garden Route ،آفریقای جنوبی
خلاصه: این جاده به طول 120 مایل که بین خط ساحلی و کوه قرار دارد بهترین جاده آفریقای جنوبی محسوب می شود و تالاب، سواحل بیابانی، جنگل ها و دریاچه هایی می باشد در خود جای داده است در یک جاده عالی بین کیپ تاون و پورت الیزابت قرار دارد.
راهنمای مسیر: نقطه شروع این سفر، شهر بندری قدیمی موسل است، با ادامه مسیر به شمال شرقی جاده n2 و سپس به شهر جورج با تمام ساختمان ها مشابه اش که در پایین رشته کوه های اوتنیکوا قرار دارد می رسید.

روحیه شما همزمان با ورود به پارک ملی 13 مایلی سرسبز با دریاچه ها، تالاب ها و پرنده ها موجود در آن و قبل از رسیدن به استراحتگاه ساحلی اسدگفیلد و خلیج بوفالو تغییر می کند. در ادامه در مسیر خود به کنیزنا با بارها و رستوران های متنوع خود که در یک جنگل با تالاب محاصره شده خواهید رسید. خلیج پلنتنبرگ پیش از رسیدن شما به رودخانه استورمز، سواحل شنی زیبایی را به شما عرضه می کند و می توانید با برگشت از همان مسیری که آمدید لذت دوباره ای را تجربه کنید.
سفر با خانواده

می توانید با هواپیما به کیپ تاون پرواز کنید و یا با اجاره کردن اتومبیل و چهار و نیم ساعت رانندگی به خلیج موسل برسید. می توانید در کنیزنا و خلیج پلتنبرگ برای استراحت توقف داشته باشید.

بهترین مقاصد سفرهای فرهنگی در سال 2019
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر