لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 11 وسیله ضروری که باید همیشه در کمپینگ به همراه داشته باشید
11 وسیله ضروری که باید همیشه در کمپینگ به همراه داشته باشید

11 وسیله ضروری که باید همیشه در کمپینگ به همراه داشته باشید

چه کسی از سفری کوتاه و عالی به کوه و جنگل بدش می آید؟ نزدیک شدن به طبیعت روشی خارق العادیست تا روحتان را جلا دهد، ذهنتان را شفاف کند، و شما را از هیاهوی زندگی شهری دور کند ( تازه بدون اینکه مجبور شوید کیف پولتان را خالی کنید). بدون شک، سفر به دامان طبیعت می تواند روشی به صرفه برای سفرهای ماهیانه شما باشد، بدون خرج های سنگین و آمادگی های همه جانبه ای که سفرهای بین المللی نیاز دارند. البته چنین سفرهایی ممکن است با چالش های خاص خودشان همراه باشند. برای سفر به دامان طبیعت و رزرو هتل در کرمان به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو اقامتگاه کاشیلو شهداد سفری آرامش بخش را تجربه کنید.
اکثر عاشقان طبیعت معتقدند که سفر به دامان طبیعت بدون آمادگی، چندان جالب نخواهد بود. ساس، خاک، مواجهه با حیوانات وحشی، تامین غذا و آب، و البته ریسک آسیب دیدگی، جز خطرات واقعی هستند که باید از آنها آگاه باشید. بنابراین، قبل از اینکه راه بیفتید و به سمت کمپ مورد نظرتان بروید، شاید بخواهید از 11 وسیله ضروری که باید به همراه داشته باشید، آگاهی یابید.

1. طناب

اگرچه اکثر افراد فکر می کنند “چراغ قوه” یا “قوطی بازکن” جزء وسایل ضروری برای کمپینگ رفتن هستند، ولی اولین چیزی که باید برای سفر به طبیعت به همراه داشته باشید، چند متر طناب است. حتی بیر گریلز، طبیعت گرد حرفه ای، نیز تاکید می کند که طناب یکی از ضروریات هر نوع سفری به دامان طبیعت است.
از طناب می توان برای تکیه گاه سقف موقف، آویزان کردن غذا از شاخه درخت برای دور از دسترس نگه داشتنش از حیوانات شکارچی و آلودگی ها، حمایت از وزنتان حین عبور از مسیری ناهموار، و کمک به جمع کردن غذا و وسیله در حیات وحش استفاده کرد. حتما از طنابی بادوام و محکم و به مقداری زیاد (تا جایی که توان حملش را دارید) استفاده کنید. پنج متر طناب باید کافی باشد ولی اگر فکر می کنید هنوز جا دارید، می توانید بیشتر بردارید.
2. چاقو چندمنظوره
 چاقو چندمنظوره
زمانیکه در طبیعت سفر می کنید، متوجه می شوید که چاقو می تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد و پروسه ساخت کمپ موقتتان را آسان کند. چاقویی مطمئن می تواند به شما کمک کند تا وسیله جمع کنید، برگها را قطع کنید، هر چیزی که لازم دارید ببرید، و حتی اگر لازم شد از خودتان در محیط وحشی دفاع کنید.
اگر چاقوی خوبی داشته باشید دیگر نیازی به قوطی بازکن و قیچی ندارید؛ یعنی بدون اینکه برای انجام کارهایتان در دامان طبیعت دچار مشکل شوید، فضای بیشتری در کوله تان خواهید داشت و بار کمتری حمل خواهید کرد.

بهترین مقاصد برای اکوتوریسم
ادامه مطلب

3. کنسروجات
 کنسروجات
اگر ماهیگیر یا شکارچی ماهری نباشید، احتمالا نمی توانید غذایتان را در طبیعت تامین کنید. بله، درست است، شکار کردن نیاز به تمرین دارد. پس برای اینکه خودتان را از شر پیدا کردن حیوانات و کشتن آنها در امان نگه دارید، بهتر است چند قوطی کنسرو به همراه داشته باشید. حالا چرا قوطی کنسرو؟ سوال خوبی است:
بسته به اینکه در کجای حیات وحش به سر می برید، احتمال دارد در محدوده ی حیوانات وحشی باشید که در جستجوی غذا به محل کمپ شما می آیند. غذاهایی که بوی قوی ندارند (مانند غذاهایی که در قوطی کنسرو بسته بندی می شوند)، می توانند خطر حمله این جانوران به محل کمپ شما را کاهش می دهد. همچنین، این غذاها تا زمانیکه آنها را مصرف خواهید کرد، در بسته بندیهایی هستند که هوا به داخلشان نفوذ نخواهد کرد. راستی، یادتان باشد که همیشه آشغال هایتان را با خودتان ببرید.
4. بسته ی کمکهای اولیه
بسته ی کمکهای اولیه
این گزینه جز آن وسیله هاییست که اصلا احتیاج به فکر کردن ندارد. جعبه کمکهای اولیه برای سفر به دامان طبیعت ضروریست زیرا هیچ کس مطمئن نیست که در طول سفر ممکن است چه اتفاقی بیفتد: لیز بخورید، بیفتید، زانویتان زخم شود، یا حتی مشکلات بدتری پیش بیاید. اگر جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشید، در صورت زخمی شدن خودتان یا همسفرانتان، می توانید کمک های اولیه حیاتی را انجام دهید.
جعبه کمک های اولیه شامل چه چیزهایی باید باشد؟ باند، محلول ضدعفونی کننده، پنبه، مسکن های عمومی، ضدحساسیت ها، و یک قیچی کوچک تمام چیزهایی هستند که در صورت بروز سانحه می توانند به کمک شما بیایند و مراقب شما باشند.
5. آتش زنه
آتش زنه
بیایید صادق باشیم: اگر بخواهید دو تکه چوب را به هم بسابید تا آتش بگیرند، باید زمان زیادی را صرف این کار کنید. و اگر نزدیک غروب آفتاب باشد و شما هنوز درگیر آتش روشن کردن باشید، ممکن است خودتان را به دردسر بیندازید.
اگر کبریت یا فندک داشته باشید، می توانید با کمترین تلاش آتش روشن کنید. البته کارخانه های زیادی هستند که کیت های آتش زنه ارائه می کنند تا فرآیند آتش روشن کردن را آسانتر سازند. اگر به جای مالیدن چوبها به یکدیگر از یکی از این گزینه های پیشنهادی استفاده کنید، وقتیکه نور خورشید کم است و محیط اطرافتان ترسناک می شود، از خودتان تشکر می کنید که از این آتش زنه ها به همراه دارید.
6. تصفیه آب در محل کمپ
تصفیه آب در محل کمپ
ممکن است آب داخل قمقمه تان برای کل سفرتان کافی نباشد ولی از آنجا که حمل آب اضافه دشوار است، لازم است تا دستگاه تصفیه آّی داشته باشید که آب آشامیدنی را از سرچشمه بردارید. قمقمه یا نی تصفیه-کننده ی آب به شما امکان تصفیه ی آب شیرین را می دهند و این آبها را قابل آشامیدن می کنند. این وسایل خطر بیماری های معده یا آشامیدن آب آلوده از جوی ها یا برکه ها را کاهش می دهند.
7. لباس زیر یکبارمصرف

تا حالا برایتان پیش آمده تا با لباس زیری کثیف در حیات وحش راه بروید؟ بله، احساس کثیفی و آلودگی در دشت و جنگل همان چیزی است که می تواند به راحتی شور و شوق را در هر کسی از بین ببرد. پس حتما تعداد کافی لباس زیر یکبارمصرف به همراه داشته باشید تا حتی در اعماق جنگل نیز حس تازگی و تمیزی داشته باشید. یادتان باشد: حتی اگر این لباس ها قابل از بین رفتن باشند نیز باید آنها را جمع کنید و زمانیکه به شهر رسیدید، در یک سطل آشغال مناسب بیندازید.
8. تگ GPS
تگ GPS
واقعیت این است که حیات وحش آنقدر هم که به نظر می رسد، بی خطر و آرام نیست. مشتاقان طبیعت زیادی بوده اند که در حین طبیعت گردی در طبیعت گم شده اند و سرنوشت بدی پیدا کرده اند. پس الویت شما باید حفظ امنیت تان باشد.
تگ GPS وسیله ای کوچک و ساده است که در کوله تان قرار می گیرد و به وسایل الکترونیکی افراد خانواده و عزیزانتان متصل می شود. این وسیله به عزیزانتان کمک می کند تا محل قرارگیری شما را در زمان واقعی ببینند، در نتیجه اگر حادثه ای رخ بدهد و یا اگر گم شدید، آنها می توانند بدون نیاز به ابزار جستجو، جای شما را پیدا کنند.
9. پارچه کرباسی عایق آب
پارچه کرباسی عایق آب
پارجه کرباسی یک متریال ضدآب بزرگ است که می توانید با آن چادر بسازید، زیر باران خیس نشوید، و حتی در صورتیکه گم شوید و بخواهند شما را پیدا کنند، امکان جانمایی تان را افزایش می دهند. برخی اوقات، متخصصین طبیعت گردی از این پارچه ها برای ماهیگیری استفاده می کنند. اما کاربرد اصلی این پارچه ها ساخت سرپناه است، زیرا از حمل چادرهای سنگین و حجیم به مراتب راحت تر هستند.
10. لباس برای تعویض
حتی با وجود پیش بینی های هواشناسی، شما باز هم نمی توانید مطمئن باشید که مادر طبیعت قرار است چگونه با شما در محیط بیرون برخورد کند. پس بهتر است چند دست لباس به همراه داشته باشید، مخصوصا آن نوع لباس هایی که در آب و هوای متفاوت نیز کاربرد داشته باشند. علاوه بر این، اگر در دامان طبیعت لباستان خیس شود و سردتان باشد، دیگر از این سفر لذت چندانی نخواهید برد، و حتی ممکن است باعث سرماخوردگیتان شود.
11. چراغ قوه ضدآب
چراغ قوه ضدآب
می دانید چه چیزی بدتر از گم شدن در طبیعت است؟ گم شدن در طبیعت در تاریکی. پس بهتر است چراغ قوه ای ضدآب داشته باشید که چندین ساعت یا حتی چندین روز شارژ داشته باشد. آن را در نزدیکی خودتان آویزان کنید و زمانیکه نور خورشید رو به کم شدن می کند، آن را آماده نگه دارید. این چراغ قوه ها در تاریکی به شما کمک می کنند تا بفهمید که چکار باید بکنید و کجا باید بروید، و حتی در شرایط بحرانی به کمک شما خواهند آمد.

مرتفع ترین و کم ارتفاع ترین کشورهای جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر