لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> نکات پیاده روی برای مبتدیان و صرفه جویی در هزینه ها| همه چیزهایی که باید بدانید
نکات پیاده روی برای مبتدیان و صرفه جویی در هزینه ها

نکات پیاده روی برای مبتدیان و صرفه جویی در هزینه ها| همه چیزهایی که باید بدانید

اگر عاشق فضای بیرون از خانه و طبیعت هستید، احتمالاً دوست دارید پیاده روی کنید. فضای گسترده ی باز، مناظر زیبا و هوای تازه – چه چیزی وجود دارد که ممکن است دوست نداشته باشید؟ چه اینکه تمام وقتتان را در مسیرهای پیاده روی می گذرانید یا قبلاً هرگز پیاده روی نکرده اید، باید بدانید که پیاده روی فعالیتی است که هر کسی می تواند از آن لذت ببرد. اما شروع کار می تواند مشکل باشد. از داشتن دغدغه تصمیم گیری برای اینکه کجا باید پیاده روی کنید یا اینکه روی خرید چه وسایلی سرمایه گذاری کنید، شروع این سرگرمی جدید می تواند گیج کننده و پر هزینه باشد.
اگر به پیاده روی علاقه مند هستید، در این جا همه ی نکاتی را که باید درباره ی نحوه ی شروع این فعالیت بدانید وجود دارد. علاوه بر این مسیر هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که از پیاده روی لذت ببرید. این مسیر ها در هر کشوری از جمله در ایران وجود دارند که با رزرو هتل های کیش یا هتل های رشت می توانید به چند نمونه از آن ها همراه با بازدید از جاذبه های تاریخی سری بزنید.

پیاده روی چیست؟

برای تبدیل شدن به یک کوهنورد نیازی نیست که یک متخصص بدن سازی یا قهرمان باشید. در اکثر موارد، پیاده روی فقط پیاده روی است. پیاده روی به طور معمول به عنوان تجربه کردن پیاده روی در مسیرهای ساخته ی انسان یا جاده هایی که به خوبی برنامه ریزی شده اند و دارای شرایط مطلوبی هستند تعریف می شود. در حالی که مشکلاتی نیز پیش روی عاشقان پیاده روی است، اما انجامش اغلب زیاد سخت نیست و اگر وقتتان را کمی صرف تمرین کنید، این کارمی تواند توسط هر کسی که از سلامتی خوبی برخوردار باشد انجام شود. پیاده روی می تواند از قدم زدن در دره های پر از گل تا تپه های کوهستانی پوشیده از برف، باشد. همه این ها به سطح سلامت فیزیکی، علاقه و تجربه ی شما بستگی دارد.

با رها کردن مسائل، پیاده روی بسیار ارزنده تر می شود.
نحوه آماده شدن برای پیاده روی
آماده سازی برای پیاده روی مانند آماده شدن عادی آسان و همچنین گیج کننده است. بدون تحقیق، برنامه ریزی لازم، یک پیاده روی ساده می تواند به کابوس تبدیل شود. بنابراین مطمئن شوید که برای سفرتان آماده شده اید و این نکات را دنبال کنید:

تحقیق کنید
این سوال ها را از خودتان بپرسید: قرار است کجا پیاده روی کنید؟ هوا چطور خواهد بود؟ آیا سرویس بهداشتی در طول مسیر وجود دارد؟ یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید (به خصوص به عنوان یک کوهنورد مبتدی) رفتن به پیاده روی بدون انجام برخی تحقیقات است. وبلاگ ایران هتل آنلاین را برای راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات در این مورد بخوانید، با پارکی که قرار است بازدید کنید تماس بگیرید و لطفا همیشه آب و هوا را بررسی کنید!
تجهیزات مناسب را بسته بندی کنید
پیاده روی های مختلف به تجهیزات مختلفی نیاز دارند به عنوان مثال، بعضی اوقات ممکن است نیاز به لباس های گرم داشته باشید تا گرم بمانید، در حالی که سایر مواقع ممکن است شورت و پیراهن کافی باشد. این کاملاً به جایی بستگی دارد که پیاده روی می کنید و البته فصل و ترجیحات شخصیتان. صرف نظر از این وسائل، به همراه بردن یک کت بارانی، قطب نما و یک نقشه همیشه کار عاقلانه ای است.
برنامه ای داشته باشید
پیاده روی قرار است یک ماجراجویی آرامش بخش باشد، بنابراین بهتر است همه چیز را برای ذهنتان شفاف کنید و همیشه یک برنامه داشته باشید. بدانید از کجا می خواهید شروع و به پیاده رویتان خاتمه دهید، همیشه کسی را از سفرتان مطلع کنید و آن مناظر و مکان هایی که دوست دارید ببینید را مدنظرتان قرار دهید.
پیاده روی
چرا برخی دوستانتان را با خود نمی برید؟
برای پیاده روی به چه چیز هایی نیاز دارید؟
همانطور که قبلاً ذکر کردیم، لیست لوازم مورد نیاز برای هر سفر پیاده روی ای متفاوت است و به تجهیزات مختلفی نیاز است. اما اگر واقعاً بخواهند به سرگرمی شیرجه بزنند، مواردی وجود دارد که هر فرد پیاده باید از آنها استفاده کند:
لباس های پایه برای پیاده روی (پیراهن های سریع خشک شو، پیراهن های سبک، شلوار راحتی گرمکن، و یک بارانی واقعی)
چکمه های پیاده روی یا کفش ورزشی
چوب پیاده روی (اگر احساس می کنید لازم هستند)
کوله پشتی (اندازه ی آن به طول پیاده روی شما بستگی دارد، اما به طور معمول چیزی کوچک و راحت ایده آل است)
ضد آفتاب
یک کلاه
پتوهای گرم
دستمال توالت (قابل تجزیه و تخریب پذیر در طبیعت اگر باشد، ترجیح داده می شود)
جعبه ی کمکهای اولیه
غذای کافی و آب برای سفرتان (به علاوه مقداری اضافی برای موارد اضطراری)
دوربین (اگر به عکاسی نیز علاقه دارید)
دوربین شکاری (اگر می خواهید حیوانات وحشی را تماشا کنید)
قطب نما

نقشه
پیاده روی

هنگام پیاده روی حتماً بارتان را سبک کنید
مکان های عالی برای پیاده روی
به عنوان یک مبتدی، شاید دوست داشته باشید ساده تر و راحت تر از این ها به پیاده روی بروید. نکته ی خاصی در تلاش برای مقابله با یک مسیر بسیار دشوار در اولین حرکتتان وجود ندارد، بنابراین آن را آسان کنید و این مکان ها و مسیرهای “عالی برای مبتدیان” را در نظر بگیرید:

تفاوت پیاده روی و راهپیمایی |راهنمای مبتدیان 1
ادامه مطلب

The Bruce Trail – انتاریو، کانادا
مسیر Bruce Trail با دارا بودن بیش از 400 کیلومتر مسیر جانبی در طول رودخانه نیاگارا تا توبرموری است که بیش از 850 کیلومتر است. در حالی که ممکن است کل مسیر برای مبتدیان خوب نباشد، ده ها جاذبه با چشم اندازهای شگفت انگیز وجود دارد که سفرهای روزانه ی مناسبی را برای هر مبتدی ایجاد می کند.

پارک ملی یوسمیتی – کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
پارک ملی یوسمیتی به دلیل طیف وسیعی از مناظر، مسیرهای پیاده روی و سطوح مختلف دشواری، برای پیاده رو ها تبدیل به یک افسانه شده است. برای مبتدیان، این پارک تعدادی سفر روزانه را ارائه می دهد که بدون کبود شدن پاهایتان، لذت مناظر را به شما منتقل کنند.
پیاده روی
پیاده روی یک فعالیت چهار فصل است: در زمستان از مسیرهای پیاده روی پارک ملی یوسمیتی لذت ببرید
Fairy Pools – Isle of Skye، اسکاتلند
این یک مسیر پیاده روی عالی است زیرا زیبا و آسان است و طی کردن مسیر فقط حدود سه ساعت طول می کشد. برای هرکسی که به اسکاتلند مراجعه می کند و به دنبال پیاده روی است، با داشتن فرصت گرفتن عکس هایی بی نظیر نا امید نخواهد شد و راهی عالی برای آزمایش مهارت های پیاده روی هر شخصی قبل از پرداختن به مسیر های چالش برانگیز است.

دیدگاه های کوه فی فی – تایلند
این ساحل به یکی از دیدنی ترین جاذبه ها برای مسافران تایلند تبدیل شده است و به دلایلی خوب: منظره ها دیدنی هستند و آب آن کریستالی است. برای دیدین بهترین مناظر باید به پیاده روی در مسیر سواحل بروید. با فقط 25 دقیقه پیاد روی در هر جهت، این یک پیاده روی کوتاه است که یک مبتدی را به چالش نمی کشد.

راهنمای جامع آماده شدن برای پیاده روی در ارتفاعات
ادامه مطلب

حتما و حتما زمانی که در جزایر Phi Phi، تایلند، در حال پیاده روی هستید متوقف شوید و از آن مناظر لذت ببرید
نکاتی برای بودجه تان
در حالی که پیاده روی برای بسیاری از افراد به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده است، باید بگوییم که پیاده روی، ارزانترین سرگرمی کره زمین است. زمانی که وسایل مورد نیازتان را خریداری می کنید و برای مسیرهای پیاده روی آماده می شوید، شگفت آور است که چقدر پول صرفه جویی کرده اید. قبل از اینکه به این سرگرمی متعهد شوید، با این نکات در هزینه های پیاده رویتان صرفه جویی کنید. سپس، اگر تصمیم گرفتید که باز هم این سرگرمی را تکرار کنید، می توانید هزینه های زیادی برای تجهیزات پیاده روی صرف کنید.

از دوستانتان قرض بگیرید
به دلیل اینکه پیاده روی یک سرگرمی بسیار محبوب است. شانس این وجود دارد که کسی باشد که همه وسایل مورد نیازتان را داشته باشد و حاضر باشد به شما قرض بدهد. بنابراین با برخی افرادی که در ذهن دارید تماس بگیرید یا درخواستتان را در فیس بوک پست کنید تا ببینید آیا کسی می تواند به شما کمک کند یا خیر.
فروشگاه ها فرصت هایی طلایی هستند.
بسیاری از مردم فکر نمی کنند که بتوانند تجهیزات مورد نیاز در پیاده روی را در فروشگاه هایی که حراج دارند پیدا کنند، اما در بسیاری از مواقع می توانید بارانی، کوله پشتی و لباس گرمکن مناسبی در این فروشگاه ها پیدا کرده و آن ها را نصف قیمت تهیه کنید.
اجاره کنید ( فقط چند بار)
بسیاری از پارک ها اجاره دادن تجهیزات پیاده روی و کمپینگ مورد نیاز ما را، مشابه پیست های اسکی، که اسکی را اجاره می کنند، آغاز کرده اند. این قابلیت می تواند یک روش واقعا مقرون به صرفه برای امتحان کردن این سرگرمی بدون صرف هزینه های کلان باشد، اما بعد از چند بار، بهتر است لوازم مورد نیاز شخصی خودتان را تهیه کنید.
از تلفنتان استفاده کنید.
فناوری هایی که در تلفن همراهتان است شگفت انگیز است. امروزه، بیشتر تلفن های هوشمند مجهز به قطب نما، نقشه های آفلاین و برنامه هایی برای برقراری ارتباط اضطراری هستند. بنابراین از ابزارهای گرانقیمت GPS صرف نظر کنید و از تلفن خودتان استفاده کنید.
از غذاهای فانتزی استفاده نکنید.
نیازی به سرمایه گذاری برای مواد غذایی گران قیمت مخصوص پیاده روی که خرده فروشان در فضای باز یا فروشگاه های فروش لوازم کوه می فروشند نیست. 90 درصد مواقع غذای مورد نیازتان در آشپزخانه ی شماست، بنابراین برخی از چاشت هایی مانند سیب، آجیل و ساندویچ را بسته بندی کنید. این مواد غذایی برای شما کافی خواهند بود.
سری به فروشگاه های آنلاین لوازم دست دوم بزنید

کیت های کمک های اولیه، جوراب، کبریتها، کلاه، پانچو ها و بسیاری موارد دیگر در آنجا با قیمت 1پایین موجودند. در مورد نام مارک ها نگران نباشید، فقط آنچه را که لازم دارید بخرید و با خیال راحت در برنامه های پیاده روی شرکت کنید.
پیاده روی

اگر بدانید وسایل را از کجا تهیه کنید، پیاده روی یک ورزش پر هزینه نخواهد بود.
برای پیاده رو های مبتدی، آماده سازی برای رفتن به مسیرهای پیاده روی می تواند دلهره آور باشد. کار زیادی است. بنابراین وقتتان را در اختیار بگذارید: تحقیق کنید، یک مقصد را انتخاب کنید و وسایلتان را با برنامه ریزی جمع کنید. پیاده روی قسمت آسانش است، بنابراین این نکات را دنبال کنید و تضمین خواهیم کرد که بتوانید بخش سخت و بدون مشکلش را کنترل خواهید کرد.

زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر