لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> نكاتی در رابطه با ايمنی در دوچرخه سواری| هنگام دوچرخه سواری، چگونه سالم و آسوده بمانيم
نكاتی در رابطه با ايمنی در دوچرخه سواری

نكاتی در رابطه با ايمنی در دوچرخه سواری| هنگام دوچرخه سواری، چگونه سالم و آسوده بمانيم

دوچرخه سواری اغلب یكی از سریع ترین و ارزان ترین روش های گردش در یك شهر می باشد، اما در عین حال همین وسیله سفر می تواند تبدیل به خطرناك ترین روش گردد. این نكات مرتبط با دوچه سواری را برای ایمن نگاه داشتن خود بكار ببندید.
یكی از مهمترین مسائل شهری، تعریف مسیرهایی برای تردد دوچرخه سواران می باشد و این موضوع در بسیاری از شهرهای ایران پیش بینی گردیده است؛ بنابراین اگر با دوچرخه به سفر خواهید رفت، می توانید استان اصفهان را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب كرده و با رزرو هتل عباسی اصفهان ، اوقاتی خوب و خوش را برای خودتان رقم بزنید.
در نقاطی حركت كنید كه دیگران بتوانند شما را ببینند

در صورتی كه رانندگان نتوانند شما را ببینند، نمی توانند مانع از تصادف با شما گردند، بنابراین تا جایی كه امكان دارد (خودتان و دوچرخه تان) مشاهده پذیر باشید. من خودم چراغ با ویژگی دو در یك و ضد آب بریلز پیكسل لایت را می پسندم، چراغی كه نوری قرمز و سفید داشته و دارای بند ولكرو و امكان نصب چند حالتی می باشد و به این ترتیب می توان آن را به دوچرخه، كلاه ایمنی، بدن و یا لباس وصل كرد. از آنجائی كه پیكسل می تواند در هر جایی مورد استفاده قرار گیرد (و نیازی به وسیله ای دیگر برای نصب كردن ندارد)، برای استفاده با دوچرخه های كرایه ای نیز بسیار عالی و فوق العاده است. این چراغ به مدت 10 ساعت قابلیت استفاده داشته و باتری آن شارژ شدنی نیز می باشد.
از میان گزینه های مختلف چراغ های بزرگتر، چراغ شارژ شدنی برند نایت ایز رادیانت 125 وایت بایك، چراغی فوق العاده روشن با قدرت 125 لومن است كه با نصب بر روی سر، بدون نیاز به چراغ خود دوچرخه، نوری بسیار روشن را روی جاده ها می اندازد. این چراغ با بندهای سیلیكونی ارائه می گردد، بندهایی كه باعث راحتی نصب آن روی دوچرخه می گردد، همچنین به مدت 3 ساعت كار كرده و باتری آن نیز مجدداً شارژ می شود.
فراموش نكنید كه با رزرو هتل در كیش، می توانید از تفریح دوچرخه سواری در كنار ساحل هم لذت بسیاری ببرید.
حركت های خود را به اطراف مخابره كنید
دوچرخه سواری
برخلاف خودروها، دوچرخه شما دارای چراغ و بوق راهنما و یا چراغ ترمز نیست، بنابراین می بایست با بكارگیری حركات دست حركت ها و فعالیت های خود را به رانندگان، مخابره نمایید.
علامت ها در تاریكی به سختی قابل رویت هستند (و البته برای رانندگانی كه با علامت ها و حركت های مشخص دست، هنگام دوچرخه سواری، آشنایی ندارند، ممكن است گیج كننده هم باشد)، و این نشان دهنده میزان اهمیت استفاده از ترمز مبتكرانه برند برنر است. این چراغ (با قدرت 200 لومن) مانند چراغ ترمز یك خودرو كار می كند، یعنی كاهش سرعت شما را تشخیص داده و برای اطلاع رسانی به خودروهای پشت سری، نور فلاش مانندی می زند. از آن می توان هم در روز و هم در شب استفاده كرد و ضد آب و قابل شارژ مجدد هم می باشد.
همچنین، اگر می خواهید كه تصمیمات و تمایلات شما هنگام دوچرخه سواری بیشتر مشاهده پذیرتر و قابل درك تر باشد، می توانید بوق گردش به راست و چپ و یا دستكش های مخصوص دوچرخه سواری با نشانگرهای نوری گردش به چپ و راست تهیه نمایید.
كاری كنید كه مردم متوجه حضور شما شوند
دوچرخه سواری
به عنوان كسی كه اغلب اوقات پیاده روی كرده یا سوار بر دوچرخه هستم، احساس تنفر شدی از این موضوع دارم كه هنگام عبور از مسیری با صدای فریاد دوچرخه سواری كه داد می زند: “در سمت چپ هستم !!!”، وحشت زده شوم و وقتی دوچرخه سواری می كنم، دلم نمی خواهد كه با حركت در فاصله بسیار نزدیك در پشت سر كسی، او را بترسانم. چه پیاده باشم و چه سوار بر دوچرخه، از زنگ اسپورسایكلز بل راضی هستم – فشار آرامی بر روی زنگ، صدایی را ایجاد می كند كه نسبت به دیگر زنگ ها بسیار خوشایندتر بوده و با این حال همچنان صدایی بلندتر و طولانی تری‌ (حدوداً سه برابر زنگ های دیگر) را ایجاد می كند، به طوری كه به طرز مودبانه ای باعث می شود كه افراد از سر راه كنار بروند. این زنگ به اندازه كافی بلند و متمایز است و در نتیجه توجه رانندگانی كه ممكن است به نوعی متوجه حضور شما نباشند را نیز جلب می نماید. این زنگ ها در ایالات متحده ساخته شده اند و برای تمام عمر ضمانت دارند، همچنین نصب آن بر روی میله هایی با هر اندازه آسان می باشد.
مانع از دزدیده شدن دوچرخه تان شوید
دوچرخه سواری
طبق گزارش شركت بیمه ماركل، همه ساله، به طور متوسط تعداد 188500 دوچرخه دزدیده می شوند. برای توقف های كوتاه مدت، مانند توقف در مقابل یك كافه یا مغازه، قفل بسیار سبك وزن (145 گرم) اتولاك گزینه ای عالی است، قفلی كه جمع و جور بوده و حمل آن نیز آسان است و از دزدیده شدن دوچرخه تان توسط یك رهگذر معمولی ممانعت به عمل می آورد.
برای امنیت بالاتر و قوی تر، استفاده كردن از یك قفل تاشو مانند برند ایباس را نیز مد نظر داشته باشید، قفلی كه به اندازه جا شدن در جیب تا می شود، اما با این وجود سطح خوبی از محافظت و امنیت را برقرار می نماید. یك قفل دیگر از همین برند به شكل حرف U نیز جزء گزینه های مناسب به شمار می رود، قفلی كه كوچك و كم وزن است و هنوز هم با این وجود می تواند عامل بازدارنده خوبی برای دزدها باشد.
این قفل حتی با یك كلید نوری همراه است، بنابراین می توانید در تاریكی هم آن را به راحتی باز كنید.
خشك، تمیز و آسوده باقی بمانید
دوچرخه سواری
به احتمال زیاد هنگام دوچرخه سواری مكانی را به عنوان مقصد انتخاب خواهید كرد كه هنگام رسیدن به آن، تمیز و مرتب باقی مانده باشید، بنابراین حتماً از داشتن گلگیر برای جلوگیری از پاشیدن گِل هنگام حركت اطمینان حاصل نمایید. من قبلاً از وب سایت آمازون یك نوع گلگیر تهیه كرده بودم كه به هیچ دردی نخورد- با وجود آن گلگیر هم، هر زمان كه خیابان خیس می شد، من هم كاملاً خیس می شدم. اخیراً گلگیرهای پلانت بایك را خریده ام، و با اعتماد به نفس می توانم در خیابان های خیس و گل آلود بدون نگرانی از بابت كثیف شدن لباس هایم، دوچرخه سواری نمایم.
این گلگیرها به خاطر بلندتر بودن (130 میلی متر) و پیوسته بودن، از دیگر گلگیرها متمایز بوده و حتی بزرگترین گودال های گل آلود هم نمی تواند باعث كثیف شدن لباس شما بشوند. این گلگیرهای مشكی رنگ با جنس پلی كربنات، با تایر دوچرخه تركیب شده و از ظاهری بهتر نسبت به نوع پلاستیكی برخوردار هستند.
از كلاه ایمنی استفاده نمایید

هفت روش برای محافظت از اشیا ارزشمند هنگام سفر
ادامه مطلب

اگر در این مطلب فقط دنبال یك نكته مهم هستید، همین مورد را انتخاب نمایید: همیشه هنگام دوچرخه سواری، كلاه ایمنی به سر داشته باشید. كلاه ایمنی شما بایستی برچسب نشانگر استاندارد دوچرخه سواری CPSC (كمیته ایمنی محصولات مصرف كنندگان) را داشته باشد.
برای رفت و آمدهای روزانه خودم، از كلاه ایمنی برند ثاوزند استفاده می نمایم. علت انتخاب این برند نه تنها ظاهر كلاه، بلكه قفل مخفی آن نیز می باشد كه به شكل ایمنی كلاه را به دوچرخه شما وصل می كند، به این ترتیب نیازی نیست كه همه جا آن را همراه داشته باشم. اگر قصد كرایه كردن یا استفاده مشترك از یك دوچرخه را دارید، یك كلاه تاشو با برند اورِید، می تواند انتخابی مناسب باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر