لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران
پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران

پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران

برای دستیابی به چشم اندازی بینظیر از بزرگ ترین و پرآب ترین رودخانه ایران، کارون، می توانید از روی پل کابلی لالی عبور کنید. این پل که با نام پل کابلی شهدای لالی نیز شناخته می شود، یکی از پروژه های عظیم ارتباطی در ایران است و یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان لالی به شمار می رود.

پل کابلی لالی. طولانی ترین پل کابلی ایران است. این پل بر روی رود زیبای کارون قرار گرفته است. از مسجد سلیمان که به سمت لالی حرکت می کنیم این پل را در مسیر می بینیم.
لالی، شهرستانی است که در قسمت شمال شرقی خوزستان واقع شده است. این منطقه قشلاق عشایر بختیاری است. در اطراف منطقه لالی حوزه های نفتی متعددی کشف شد و به همین سبب این منطقه به یک منطقه صنعتی تبدیل شد و رونق بسیاری گرفت. می توانید در صورت تمایل برای رزرو هتل در شوشتر و رزرو هتل در خوزستان به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.
1683366550 352 پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران
ویژگی های پل کابلی لالی
این پل طولی به اندازه 460 متر دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 75 متر می باشد. این پل دارای عرضی به اندازه 5 متر برای عبور ماشین و 2 متر برای عبور لوله های نفت و همچنین گاز است. عرشه پل فلزی است و با کابل های ترکه ای ساخته شده است. از روی پل ماشین آلات و تجهیزات سبک و سنگین می توانند عبور کنند.

در گذشته پل دیگری در این مکان وجود داشت که پس از ساخته شدن سد، آن پل در زیر آب رفت. فاصله پل جدید تا پل قدیمی 3 کیلومتر است.
در هنگام آبگیری سد گتوند علیا، بخش هایی از جاده لالی به سمت مسجد سلیمان به زیر آب رفت. به همین دلیل طراحی و ساخت بزرگترین پل کابلی کشور در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد. هدف از ساخت این پل برقراری ارتباط بین دو شهر لالی و مسجد سلیمان بود. علاوه بر آن برای ارتباط دادن میادین نفت و گاز در دو سوی دریاچه گتوند نیز از این پل استفاده می شود. این پل در مرداد سال 1390 به بهره برداری رسید. شایان ذکر است که این پل در چهارمین کنفرانس بین المللی پل که در بهمن 1393 برگزار گردید، در میان شش پل برگزیده کشور قرار گرفت.

ایرانگردی در دوهفته
ادامه مطلب

رود کارون، رودی پر اهمیت است. از آب این رود، هم برای آشامیدن، هم برای مصارف پزشکی، هم تولید برق و هم به منظور تفریح و سرگرمی استفاده می شود. از این رو، این رود از جایگاه بالایی در کشور ایران برخوردار است. بر روی قسمت های مختلف این رود، سدهای گوناگونی ساخته شده است.
پل کابلی لالی که پلی معلق است یکی از جاذبه های گردشگری است که بر روی این رود ساخته شده است که امروزه به عنوان یکی از جذاب ترین مکان ها برای تفریح و تماشا در شهرستان لالی به شمار می رود.
عده زیادی برای تماشای جریان زیبای رود بر فراز این پل می ایستند و منظره زیبای زیر پای خود را تماشا می کنند. برخی عکس های بینظیری از این نقطه برای خود ثبت می کنند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

نورپردازی های زیبایی بر روی این پل انجام شده است و شب ها در کنار آرامش کارون، منظره ای رویایی و شگفت انگیز ایجاد می کند.
1683366550 466 پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران
به دلیل ماشین رو بودن این پل، دسترسی به آن بسیار آسان است. دو طرف پل حفاظ دارد و در انتهای پل مکانی برای نگه داشتن ماشین و تماشای منظره آن پیدا می کنید.
1683366550 147 پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران
اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به سفر کردن علاقه زیادی دارید، نام ایران هتل آنلاین را به خاطر بسپارید. قبل از آغاز هر سفر و با مراجعه به این سایت می توانید به رزرو هتل در شهر مورد نظر خود بپردازید و سفری امن و بدون دغدغه را آغاز نمایید.

دره چال کندی دزفول، جاذبه‌ ای طبیعی در خوزستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر