لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه ی ممرز نوشهر
دریاچه ی ممرز نوشهر

دریاچه ی ممرز نوشهر

منطقه ی بکر و زیبای ممرز با داشتن کوههای بلند و رودهای فراوان و آبشارهای زیبا یکی از زیباترین مکان های گردشگردی نوشهر است. البته وجود دریاچه ای زیبا و راز آلود به همین نام باعث شهرت بیشتراین منطقه ی بکر و زیبا شده است. دریاچه ممرز یا ارواح تالابی محصور در میان درختان زیبا و سر به فلک کشیده ی ممرز می باشد.

همانطور که از نامش پیداست، پوشش گیاهی غالب این منطقه درخت ممرز است. ممرز درختی با برگ پهن و خزان کننده است وآن را ازتیره فندق یا غان به شمار می آورند. تنه ی این درخت باشکوه، شیاردار و پوست آن سبزمایل به خاکستری است و معمولا”ارتفاعی درحدود 15 تا 25 متر دارد که این ارتفاع گاهی به 30 متر هم می رسد.علاوه بر درختان ممرز درختانی همچون راش، آنجیلی، بلوط، توسکا، زبان گنجشک وسرخدار نیز در منطقه دیده می شوند.
پس ازگذشتن از میان جنگلی مملو از درختان سر به فلک کشیده و طی جاده ای ناهمواربا منظره ی زیبا و بی نظیر دریاچه ی ممرز روبرو می شویم. طول دریاچه در حدود 700 مترو عرض آن در حدود 300 متر می باشد. وجود تنه ی درختان خشکیده ی درون دریاچه، اولین چیزی است که توجه بینده را به خود جلب می کند، ظاهرا” یک آب بند باعث ایجاد این دریاچه وخشکیدن درختان درون آب شده است.و به گفته ی اهالی منطقه منشا تشکیل آن چشمه های همجوار و آب باران است. به هر حال این دریاچه می تواند بسیار تحسین برانگیز یا درعین حال وهم انگیز و راز آلود باشد. دریاچه ی ممرزدر فصل بهار و تابستان بسیار زیباست، زیرا زمانی که هوا صاف و آفتاب است،عکس آسمان آبی و درختان زیبا در آب دریاچه می افتد و منظره ی بدیع و بی نظیری را به وجود می آورد.اما زمانی که هوا سرد و مه آلود است درختان خشک ونیمه جان دریاچه و مه غلیظ منظره ی رازآلودی را بوجود می آورند وهمین امرباعث شده تا گردشگران آن را دریاچه ی ارواح بنامند.
دریاچه ممرز
از آن جا که منطقه ی ممرز هنوز بکر و طبیعی است، دریاچه ممرزهم اکوسیستم طبیعی خود را حفظ کرده و موجوداتی نظیر مار و ماهی و وزغ و گونه هایی از آبزیان در آن دیده می شود. وجود گونه های مهاجر و حیوانات وحشی هم در فصول سرد سال گزارش شده است .در واقع این منطقه ی حفاظت شده، تنها جنگل جلگه ای و بکر و ازآخرین بازمانده های اکوسیستم جنگلی محسوب می شود. بنابراین هیچ گونه امکانات رفاهی برای اقامت در منطقه در نظر گرفته نشده و طبیعت گردانان می توانند فقط برای سفر یک روزه به این منطقه برنامه ریزی کنند. اما در صورت نیاز برای رزرو هتل در نوشهر می توانید هتل عرش نوشهر و هتل آپادانا نوشهر را رزرو نمائید.

دریاچه ممرز

بهترین زمان سفر:

بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه است، زیرا نه تنها منظره ی این منطقه در این فصول زیباتراست، بلکه فصول گرم سال هم به لحاظ دسترسی و هم امنیت مسیر به دلیل وجود حیوانات وحشی مطمئن ترهستند.
دریاچه ممرز

دسترسی:
برای رسیدن به دریاچه ممرزباید از نوشهر به سمت نور حرکت کرده و پس از طی 12کیلومتروارد جاده فرعی روستای چلندرو صلاح الدین کلای سفلی شوید، با عبور از روستا به یک محیط بانی رسیده و پس از انجام کارهای اداری لازم به سمت جاده ی شمالی حرکت کنید. بعد از طی حدود 10 کیلومترتابلوی دشت و بند ممرز را مشاهده خواهید کرد، این تابلو شما را یک جاده ی فرعی راهنمایی می کند. این جاده ی فرعی ، جاده ای است که به دریاچه ی بند ممرز منتهی می شود.

آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر