لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> متل قو (سلمان شهر)| جاهای دیدنی،هتل ها،رستوران ها،مسیرهاو…
متل قو  (سلمان شهر)

متل قو (سلمان شهر)| جاهای دیدنی،هتل ها،رستوران ها،مسیرهاو…

سلمان شهر، متل قو یا ساقی کلایه، نام های متفاوتی هستند که همه شان راه یک بهشت بر روی زمین را نشانتان می دهند. شاید باورتان نشود اما رویای یک مرد جوان این بهشت را ساخته که حالا تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایران شده است. جایی که شما محصور بین دریای زیبا با ساحلی رویایی و جنگی انبوه با درختانی کهن و سربه فلک کشیده اید. برای رسیدن به شهر برج های دوقلو سلمانشهر، نقشه راه های زیادی را روبرویمان می گذارد. درمیان این راه ها، سلمان شهر، چالوس، تنکابن محوری است که با یک جاده ساحلی یک دنیا زیبایی را در خود پنهان کرده است.

اگر هوای یک شمال گردی بی عیب و نقص به سرتان زده است، با ایران هتل آنلاین، متخصص در رزرو آنلاین هتل های سلمانشهر، در سفری به شهر خاطره های دور و نزدیک، سلمانشهر همراه شوید.
سلمان شهر
مسیر دسترسی به سلمانشهر
سلمانشهر در مسیر جاده ارتباطی چالوس به تنکابن قرار گرفته است.
سلمان شهر

فاصله این شهر از ساری 194 کیلومتر و از رشت 173 کیلومتر است. این شهر زیبا و کوچک از شمال به دریا و از جنوب به جنگل می رسد. شرق سلمانشهر را کلارآباد و غرب آن را عباس آباد احاطه کرده است. سلمانشهر از هر چهارطرف توسط زیبایی اعجاب انگیز محصور شده است.
سلمان شهر

برای رسیدن به سلمانشهر دو مسیر پیش رو دارید که هر دو شما را ابتدا به چالوس رسانده و بعد از مسافتی 30 کیلومتری در مسیر جاده ساحلی به سلمانشهر می رساند. مسیرهای متعدد دیگری نیز برای رسیدن به سلمانشهر وجود دارد.
متل قو سلمانشهر
• مسیر 1: جاده زیبای چالوس، بعد از رسیدن به چالوس از مسیر جاده ساحلی سیاهکلرود-مازندران بعد از عباس آباد به سلمانشهر می رسید.
متل قو سلمانشهر
• مسیر2: جاده زیبای هراز تا سلمانشهر مسیری 195 کیلومتری است.
متل قو سلمانشهر
چرا متل قو؟
همه ما شمال کشورمان را با دریای نیلگون خزر و کوه های سربفلک کشیده و پوشیده از جنگل البرز به خاطر داریم. در میان تمام شهرهای استان های شمالی تنها شهری که واقعا می توان آن را ساحلی دانست، سلمان شهر است.
متل قو سلمانشهر
شهری که بی هیچ واسطه و فاصله ای به دریا متصل است و با یک پیاده روی کوتاه به اعماق جنگل های اساطیری و کهن می رسد.

شهری ساحلی با ساحلی ماسه ای چشم نواز و چشم اندازی زیبا که دور تا دورش را زیبایی های طبیعی و خدادادی احاطه کرده اند.

در میان این چشم اندازهای بی بدیل و طبیعی وجود رستوران ها، هتل های متل قو، مراکز خرید متنوع، پلاژهای مناسب و انواع تفریحات دریایی سبب شده تا بسیاری سلمانشهر را به عنوان یک مقصد ایده آل برای مسافرت به شمال کشور برگزینند.

متل قو یک فرصت نهفته ما بین دریا و جنگل است که اتفاقا ظاهر مدرن دلچسبی هم دارد.
متل قو
تفریحات متل قو
این جا در ساحل زیبای متل قو می توانید یک فنجان قهوه سفارش داده یا آفتاب بگیرید. کودکانتان را در ماسه بازی همراهی کرده و در امتداد ساحل ماسه ای با پای برهنه قدم بزنید. اما اگر به دنبال هیجان هستید، مطمئن باشید ساحل متل قو شما را برای همیشه عاشق این شهر خواهد کرد.
متل قو
پاراسل و لذت پرواز بر فرازساحل متل قو اولین گزینه است. بنانا سواری، شاتل، جت اسکی اسکی روی آب و قایق سواری گزینه هایی است که مجتمع های تفریحی کنار ساحل برایتان مهیا می کنند. اگر به رانندگی در سواحل شنی علاقمندید ماشین های مخصوص این کار در اختیارتان قرار می-گیرد.
متل قو
فلای برد و شرکت در دوره های آموزشی شنا، از دیگر تفریحاتی است که حتما از آن ها لذت خواهید برد.
متل قو
انواع برندها در متل قو
اگر اهل خرید هستید، برترین برندهای داخلی و خارجی را میتوانید در متل قو بیابید. برج های دوقلو لوکس متل قو و بسیاری از فروشگاه ها و بوتیک های های اطراف آن، انواع محصولات را ارائه می-دهند.

سلمانشهر، شهر رستوران های محبوب
هر سلیقه ای که داشته باشید در سلمان شهر حتما غذای باب میل تان را پیدا خواهید کرد. از کته کبابی و ماهی ترش گرفته تا انواع پاستاها در این شهر ساحلی پیدا می شود. بیایید سری به برخی رستوران ها و کافه های شهر بزنیم.
رستوران ارکیده
• رستوران ارکیده
ساعات کاری: هر روز از ساعت 12 الی 24
آدرس: سلمانشهر، جاده ساحلی سیاهکل رود-مازندران
در میان رستوران های متل قو این رستوران از امتیاز خوبی برخوردار است. رستوران ارکیده 5 شعبه دارد که یکی از شعبه هایش در متل قو و در کنار ساحل قرار دارد. این رستوران شیک مجهز به کافی شاپ، سالن پذیرایی کلاسیک و آلاچیق هایی سنتی برای پذیرایی در هوای آزاداست.
رستوران فرزین
• رستوران فرزین
ساعات کاری: هر روز از ساعت 8 الی 22
آدرس: سلمانشهر، جاده ساحلی سیاهکل رود-مازندران
رتبه بعدی در میان رستوران ها به رستوران قدیمی فرزین می رسد. رستوران فرزین که قبلا به پلوهای ایرانی اش شهره بود، اکنون منو ایتالیایی و کافه را نیز به مجموعه خود افزوده و با نام کافه رستوران ایرانی، ایتالیایی فرزین مشغول به کار است.
باغ رستوران ملورین
• باغ رستوران ملورین
ساعات کاری: هر روز از ساعت 8 الی 23:30
آدرس: سلمانشهر به کلارآباد، جاده نمک آبرود
شعار رستوران ملورین از گیلان تا میلان است. اگر سری به وب سایت این رستوران بزنید این شعار را به همراه منوی متفاوت این رستوران خواهید دید. سه وعده اصلی به همراه میان وعده ها و کافه این باغ-رستوران آماده پذیرایی از شماست. وب سایت این رستوران امکان ررو آنلاین میز و سفارش غذا را نیز برای شما مهیا کرده است.
فست فود دانانو
• فست فود دانانو
ساعات کاری: هر روز از ساعت 12:30 الی 24
آدرس: سلمانشهر، جاده ساحلی سیاهکل رود- مازندران
یکی از خوشنام ترین فست فودهای متل قو دانانو است. این فست فود با سرو انواع پاستا و پیتزا سر و شکلی کاملا ایتالیایی دارد. انواع برگرها، سالادها و قهوه از دیگر اعضای منوی دانانو هستند.
کته کبابی محمدی
• کته کبابی محمدی
ساعات کاری: هر روز از ساعت 9 الی 16
آدرس: سلمانشهر، جاده چالوس- تنکابن

اگر هوس یک غذای محلی متل قویی آن هم با برنج شمال کرده اید حتما کته کبابی محمدی گزینه مناسبی برای شماست. در میان رستوران ها و غذاخوری های سنتی این رستوران از امتیاز مناسبی برخوردار است. اگر در کوچه پس کوچه های متل قو بگردید حتما چشمتان به غذاخوری های سنتی و کوچک خواهد افتاد. برخی معتقدند غذا خوردن در این غذاخوری ها و چشیدن طعم یم غذای اصیل محلی لذت بخش تر است.

جاذبه های نزدیک متل قو
غار دانیال
• غار دانیال
متل قو جادوگری هست که هر آن شگفتی در آستینش دارد. یکی از همان شگفتی ها یک غار استثنایی آن هم در اعماق جنگل های روستای دانیال است. روستایی در نزدیکی سلمانشهر که چهار کیلومتری با آن فاصله دارد. از میدان متل قو، خیابان دریا گوشه را پیش رو گرفته و بعد از ده دقیقه رانندگی به روستای دانیال می رسید. از روستای دانیال تا غار را بهتر است با یک راه بلد ادامه دهید. باید مسیر رودخانه را در جنگل پیش رو گرفته و اولین انشعاب از سمت چپ رودخانه را به سمت غار ادامه دهید. دانیال یک غار رودخانه ای است، پس از همان ابتدا لباس اضافه برای تعویض به همراه داشته باشید. باید از رودخانه گذشته و راهی غار شوید
غار دانیال
غار از همان ابتدا با تاریکی اولیه اش غافلگیرتان می کند و بعد آنچه می بینید شاهکارهای چند میلیون ساله این غار در مجاورت رودخانه است. چکیده ها و چکنده های زیبا و آبی که از همان ابتدای مسیر بی پروا شما را به آغوش می کشد. خفاش ها ساکنین آرام این غارند پس آهسته و آرام حرکت کنید تا آرامششان را بر هم نزنید. اگر قصد ادامه غارنوردی را دارید بهتر است با تجهیزات کامل مسیر را ادامه دهید اما اگر مبتدی هستید خیالتان راحت باشد که اغلب زیبایی های غار در همین تالار اصلی روبروی شماست. تمام بینندگان غار معتقدند پیاده روی در جنگل ارزش دیدن این غار حیرت انگیز را دارد.
جنگل تیلاکنار
• جنگل تیلا کنار
نیازی نیست از سلمانشهر فاصله زیادی بگیرید. بازهم یک مسافت 5 الی 10 دقیقه ای شما را به روستای زیبایی می رساند که در دل جنگل خانه کرده است. در اعماق جنگل یک هتل چهار ستاره معروف هم حضور دارد. جنگل بی نهایت زیباست و البته باز هم بهتر است برای جنگل نوردی روی یک محلی حساب کنید. مسیرهای فرعی جنگل شما را به کلارآباد و گاه آن سوی رشته کوه ها به کلاردشت رویایی خواهند رساند.
پارک ملی خشکه داران
• پارک ملی خشکه داران
فاصله کوتاه عباس آباد به سلمانشهر سبب می شود به راحتی به جاذبه های جادویی هر دو شهر دسترسی داشته باشید. این بار در کیلومتر سی جاده چالوس- تنکابن پارک ملی قرار دارد که چسبیده به دریاست. خشکه داران بهشتی استثنایی با انواع درختان ممرز، انجیلی، انار، تمشک وحشی، توسکا، شمشاد و … است که شما را مسحور طبیعت خواهد کرد. تا دریا 120 متر فاصله دارید.
منطقه جنگلی جیسا
• منطقه جنگلی جیسا
جنگل جیسا نزدیک کلارآباد درست زیر گوش سلمانشهر است. جنگلی جادویی با رودخانه و چشمه و درختان کهن، شما را در دل طبیعت زیبا ذوب خواهد کرد.
متل قو سلمانشهر
(اقامت در هتل های متل (سلمانشهر
اگر قصد اقامت در خود متل قو را داشته باشید، می توانید روی هتل لیلیوم متل قو حساب کنید، از نمای ساحل، دریا و جنگل لذت ببرید. هتل چهار ستاره لیلیوم در میان جنگل تیلاکنار، که از میدان دریاگوشه و خیابان دریاگوشه قابل دسترسی است، با کافه و رستوران و امکانات مناسب پذیرای شماست. اقامتگاه های محلی و هتل های عباس آباد نیز از دیگر گزینه های پیش رو شماست.
متل قو سلمانشهر
متل قو
آدم های بزرگ اغلب کسانی هستند که رویاهایشان را با تمام وجود دنبال کرده اند. نمونه اش آقای جوانشیر است که رویای داشتن یک باغ مرکبات بزرگش در شمال حالا تبدیل به یک شهر ساحلی زیبا و پرطرفدار شده است. داستان به چیزی در حدود هفتاد سال قبل باز می گردد. روزگاری که جوانشیر جوان پدرش را از دست داده و با سرمایه به جا مانده از پدر در پی ایجاد یک کسب و کار بود. موضوع از یک علاقه قلبی آغاز شد که از همان دوران کودکی با وی همراه بود. عشق به دریا و جنگل و سرسبزی.
متل قو سلمانشهر
زیبایی های شمال جوانشیر جوان و پرسودای آن روزها را راهی شمال کرد تا رویای داشتن باغ مرکباتش را حقیقت ببخشد. بنابراین در منطقه ای که یک جنگل مخروبه بود زمینی وسیع خریداری کرد تا آرزوهایش را جامه عمل بپوشاند. هرس زمین، کاشت صیفی جات، کاشت پنبه، استخدام کارگر و بسیاری اقدامات دیگر اولین قدم های مرد جوان آن روزها برای ایجاد یک مرکز کشاورزی بود اما غافل از اینکه این جنگل اگر قرار بود بار بدهد که مخروبه نمی شد! روزها می-گذشت و تلاش ها یک به یک نابکام می شد اما اشتیاق مرد جوان اصلا کم نمی شد.
متل قو سلمانشهر
تا اینکه یک بار آقای جوانشیر در همان بحبوحه ی کاشت نهال های مرکبات متوجه می شود سه هتل مطرح و مناسب منطقه بیشتر به خانواده های اشراف و متمولین تعلق دارد و خانواده های متوسط و ضعیف جامه قادر به استفاده از امکانات این هتل ها نیستند و یا دست کم رفتار مناسبی با آن ها صورت نمی گیرد. این تصویر در ذهن مرد رویاپرداز ما نقش می بندد تا یک روز که محو تماشای دلبری قوها در دریای زیبایی خزر بود، ایده ای نو در ذهنش جرقه می زند.
متل قو سلمانشهر
ساخت یک متل آن هم اینجا درست کنار دریا. اما چرا متل؟ جوانشیر جوان آن روزها بارها متل های آمریکا را دیده بود اما این بار قرار بود یک متل کنار دریا بسازد. بنابراین تلاشش را آغاز کرده و یکبار دیگر رویایش را دنبال کرد. دو ویلای زیبا و یک سالن بزرگ نتیجه این تلاش بود و خوشبختانه در همان روزهای افتتاحیه اول به قدری از این طرح استقبال شد که بسیاری از مسافران موفق به کرایه اتاق یا ویلا نشدند. طرح موفقیت آمیز بود و همین امر مرد جوان را تشویق می کرد تا طرحش را وسعت دهد. حالا متل قو در ساحلی نزدیک به عباس آباد آنقدر شهره شده بود که جمعه ها و ایام تعطیل جای سوزن انداختن نیز پیدا نمی شد.
متل قو سلمانشهر
کم کم سروکله دست فروش ها و بعد هم جمعه بازار محلی ها پیدا شد. چند فروشگاه اطراف متل ساخته شده و طولی نکشید که یک خیابان در منطقه احداث شد. متل قو که حالا به عشق دختر کوچولوی آقای جوانشیر ساقی کلایه نامیده می شد، مکانی برای استقرار خانواده هایی بود که خانه-شان را آنجا می ساختند. یک درب فلزی در ورودی ساقی کلایه که حالا شبیه یک شهر کوچک بود قرار داده شد. بانک، مدرسه، درمانگاه اسکله و حالا شهری که قرار بود شهردار داشته باشد. همسر آقای جوانشیر ، اولین شهردار ساقی کلایه می شود و شهر روز به روز مشهورتر می شود اما با وقوع انقلاب از رونق شهر کاسته می شود و آتش سوزی سال هفتاد متل قو را که حالا بعد از انقلاب به سلمان شهر تغییر نام یافته به ویرانه ای مبدل می کند.
متل قو سلمانشهر

سه دهه بعد یک پروژه جدید با نام “قو الماس خاورمیانه” در همان مکان ویرانه های متل قو آغاز می شود و حاصل آن دو برج دوقلوی بیست و پنج طبقه ای است که حالا همه آن را با نام متل قو می شناسند. بازهم بازار متل قو داغ می شود و حالا در برخی از روزها جای سوزن انداختن هم در شهر یافت نمی شود.
هتل لیلیوم
هتل لیلیوم متل قو، ثبت لحظات ماندگار درمتل قو
حالا که تصمیمتان برای سفر به متل قو جدی است بهتر است فکری برای اقامتتان بکنید. دل کندن از این شهر زیبای ساحلی آنقدرها هم راحت نیست و حتما چند روزی شما را پایبند خود خواهد کرد. در میان هتل های متعدد، لوکس و چند ستاره شهر پیشنهاد ما هتل چهار ستاره لیلیوم است. حتما می پرسید چرا لیلیوم؟
هتل لیلیوم
خوب چرا که نه! هتل لیلیوم یک هتل لوکس و چهار ستاره است که از قضا امکانات رفاهی بسیار خوبی ارائه می کند. هتلی که در دامنه البرز درست زیر گوش جنگل تیلاکنار جا خوش کرده و اغلب اتاق هایش مناظری خیره کننده رو به دریا و جنگل دارند. لیلیوم که در سال 1393 آغاز به کار کرده است، درست در انتهای خیایان دریا گوشه قرار دارد و از متل قو با یک رانندگی ده دقیقه ای قابل دسترس است. بعد از یک تفریح هیجان انگیز و شاید یک خرید دلچسب، آرامش لیلیوم ضروری است.
هتل لیلیوم
اتاق های دو نفره، سه نفره، سوئیت جونیور و سوئیت های خانوادگی از گزینه های رزرو شماست. این هتل امکانات رفاهی کاملی را برای اتاق ها و سوئیت ها مهیا کرده است. اینترنت، پرستار کودک، خدمات کانسریژ، پارکینگ، تاکسی سرویس و سایر امکانات که تمام اتاق ها را برای یک اقامت بی دردسر مجهز کرده است.
اگر شما هم به شیوه پذیرایی و طعم غذای هتل اهمیت می دهید به گفته اغلب میهمانان هتل لیلیوم، رستوران های این هتل سرویس دهی بسیار مناسب و غذاهای خوش طعمی را ارئه می دهد و البته خوشبختانه کافه رستوران لیلیوم بیست و چهارساعته در حال ارائه خدمات است.
هتل لیلیوم
باید بگویم که صبحانه های هتل لیلوم بسیار پربار و شهره است و از ساعت 7:30 الی 10:30 سرو می شود. انواع غذاهای ایرانی و خارجی نیز در این رستوران سرو می شود که به این منوهای متنوع انواع نوشیدنی های سرد و گرم را نیز اضافه کنید. علاوه بر اتاق های محل اقامتتان که با نمای بی نظیر جنگل و دریای نیلگون بسیار دلپذیرند، کافه و رستوران های هتل لیلیوم نیز از طراحی زیبای و محیط بسیار آرامی برخوردارند.
صرف صبحانه در فضایی جنگلی و سرشار از آرامش می تواند آغازگر یک روز خوب باشد. رستوران تابستانه هتل لیلیوم نیز در فضای باز بسیار دلپذیر است.
هتل لیلیوم
اما اگر ترجیح می دهید که صبحانه را در اتاق خودتان صرف کنید، روم سرویس هتل لیلیوم نیز به صورت بیست و چهار ساعته خدمات کاملی را ارائه می دهد.
هتل لیلیوم
اگر هوس یک نوشیدنی گرم یا خنک به سرتان زد کافی است به لابی معروف لانژ رز هتل لیلیوم رفته و در فضایی مشرف به باغی فوق العاده زیبا از روز خود لذت ببرید. در طبقه پنجم هتل نیز یک رستوران زیبا با نمایی 360 درجه ای از جنگل و دریا پیش روی شماست که با انواع و اقسام غذاهای ایرانی حتما شما را پایبند خود خواهد کرد.
هتل لیلیوم
صرف نهار در این رستوران زیبا تصمیم عاقلانه ای است. از دیگر خدمات این هتل زیبا برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه است. یکی دیگر از دلایل خوب اقامت در هتل لیلیوم همین سهولت دسترسی به جاذبه های اطراف است. ساحل متل قو و مراکز خرید آن، غار دانیال، جنگل زیبای تیلاکنار، منطقه جنگلی جیسا و یا پارک ملی خشکه داران و حتی تله کابین نمک آبرود در فاصله ای بسیار کوتاه از هتل قرار دارند و دورترین آن ها با یک رانندگی نیم ساعت قابل دسترس است.
• هتل لیلوم تا متل قو
فاصله هتل لیلیوم تا متل قو
• هتل لیلیوم تا جنگل تیلاکنار
1683362260 341 متل قو سلمان شهر جاهای دیدنی،هتل ها،رستوران ها،مسیرهاو
• هتل لیلوم تا غار دانیال
هتل لیلوم تا جنگل جیسا
• هتل لیلوم تا جنگل جیسا
هتل لیلوم تا پارک ملی خشکه داران • هتل لیلوم تا پارک ملی خشکه داران
هتل لیلوم تا پارک ملی خشکه داران
• هتل لیلیوم تا تله کابین نمک آبرود
هتل لیلیوم تا تله کابین نمک آبرود
اگر قصدبازدید از جنگل و یا غار را داشته باشید دیگر نیازی به پیدا کردن راهنما ندارید بلکه می توانید با یکی از همین تورهای یک روزه هتل لیلیوم همراه شوید و فقط از دیدن اعجاز طبیعت لذت ببرید.

اتاق های هتل بام سبز رامسر را بهتر بشناسید!
ادامه مطلب

به همه این امکانات امکان رزرو آنلاین و بهره گیری از تخفیفات گاه و بیگاه هتل را نیز حساب کنید. خوب حتما متوجه شدید اقامت در این هتل صرفا یافتن یک مکان برای به صبح رساندن شب نیست. اقامت در هتل لیلیوم زندگی کردن با کیفیت ایده آل است که لذت هایتان را چند برابر می-کند. اگر هم قصد اقامت در لیلوم را نداشتید می توانید از خدمات کافه رستوران 24 ساعته آن استفاده کنید. برای برگزاری مراسم جشن و شادمانی تان هم می توانید بر روی این هتل مجهز و شیک حساب باز کنید و مطمئن باشید که این هتل با خط مشی که دنبال می کند، حتما سربلندتان می کند.

متل قو
آدم های بزرگ اغلب کسانی هستند که رویاهایشان را با تمام وجود دنبال کرده اند. نمونه اش آقای جوانشیر است که رویای داشتن یک باغ مرکبات بزرگش در شمال حالا تبدیل به یک شهر ساحلی زیبا و پرطرفدار شده است. داستان به چیزی در حدود هفتاد سال قبل باز می گردد. روزگاری که جوانشیر جوان پدرش را از دست داده و با سرمایه به جا مانده از پدر در پی ایجاد یک کسب و کار بود. موضوع از یک علاقه قلبی آغاز شد که از همان دوران کودکی با وی همراه بود. عشق به دریا و جنگل و سرسبزی.
زیبایی های شمال جوانشیر جوان و پرسودای آن روزها را راهی شمال کرد تا رویای داشتن باغ مرکباتش را حقیقت ببخشد. بنابراین در منطقه ای که یک جنگل مخروبه بود زمینی وسیع خریداری کرد تا آرزوهایش را جامه عمل بپوشاند. هرس زمین، کاشت صیفی جات، کاشت پنبه، استخدام کارگر و بسیاری اقدامات دیگر اولین قدم های مرد جوان آن روزها برای ایجاد یک مرکز کشاورزی بود اما غافل از اینکه این جنگل اگر قرار بود بار بدهد که مخروبه نمی شد! روزها می گذشت و تلاش ها یک به یک نابکام می شد اما اشتیاق مرد جوان اصلا کم نمی شد.
تا اینکه یک بار آقای جوانشیر در همان بحبوحه ی کاشت نهال های مرکبات متوجه می شود سه هتل مطرح و مناسب منطقه بیشتر به خانواده های اشراف و متمولین تعلق دارد و خانواده های متوسط و ضعیف جامه قادر به استفاده از امکانات این هتل ها نیستند و یا دست کم رفتار مناسبی با آن ها صورت نمی گیرد. این تصویر در ذهن مرد رویاپرداز ما نقش می بندد تا یک روز که محو تماشای دلبری قوها در دریای زیبایی خزر بود، ایده ای نو در ذهنش جرقه می زند.
متل قو
ساخت یک متل آن هم اینجا درست کنار دریا. اما چرا متل؟ جوانشیر جوان آن روزها بارها متل های آمریکا را دیده بود اما این بار قرار بود یک متل کنار دریا بسازد. بنابراین تلاشش را آغاز کرده و یکبار دیگر رویایش را دنبال کرد. دو ویلای زیبا و یک سالن بزرگ نتیجه این تلاش بود و خوشبختانه در همان روزهای افتتاحیه اول به قدری از این طرح استقبال شد که بسیاری از مسافران موفق به کرایه اتاق یا ویلا نشدند. طرح موفقیت آمیز بود و همین امر مرد جوان را تشویق می کرد تا طرحش را وسعت دهد. حالا متل قو در ساحلی نزدیک به عباس آباد آنقدر شهره شده بود که جمعه ها و ایام تعطیل جای سوزن انداختن نیز پیدا نمی شد.
کم کم سروکله دست فروش ها و بعد هم جمعه بازار محلی ها پیدا شد. چند فروشگاه اطراف متل ساخته شده و طولی نکشید که یک خیابان در منطقه احداث شد. متل قو که حالا به عشق دختر کوچولوی آقای جوانشیر ساقی کلایه نامیده می شد، مکانی برای استقرار خانواده هایی بود که خانه-شان را آنجا می ساختند. یک درب فلزی در ورودی ساقی کلایه که حالا شبیه یک شهر کوچک بود قرار داده شد. بانک، مدرسه، درمانگاه اسکله و حالا شهری که قرار بود شهردار داشته باشد. همسر آقای جوانشیر، اولین شهردار ساقی کلایه می شود و شهر روز به روز مشهورتر می شود اما با وقوع انقلاب از رونق شهر کاسته می شود و آتش سوزی سال هفتاد متل قور را که حالا بعد از انقلاب به سلمان شهر تغییر نام یافته به ویرانه ای مبدل می کند.
سه دهه بعد یک پروژه جدید با نام “قو الماس خاورمیانه” در همان مکان ویرانه های متل قو آغاز می شود و حاصل آن دو برج دوقلوی بیست و پنج طبقه ای است که حالا همه متل قو را با آن می شناسند. بازهم بازار متل قو داغ می شود و حالا در برخی از روزها جای سوزن انداختن هم در شهر یافت نمی شود.

متل قو از زیباترین و پر طرفدارترین مقاصد در بین شهرهای شمالی کشور است. مخصوصا اگر اینکه از طریق جاده چالوس بخواهید به ناحیه ی سرسبز مازندران بروید. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی متل قو، رستوران های متل قو سلمانشهر، مراکز خرید متل قو و … آشنا نمودیم تا اگر عزمتان را برای رفتن به این مقصد بی نظیر جزم کرده اید در مورد متل قو بیشتر بدانید.
معرفی هتل دوریکا عباس آباد - هتلی با دسترسی راحت به دریا و جنگل
ادامه مطلب
3.2/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر