لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> مالزی، مناسب ترین مقصد برای مسلمانان
مالزی، مناسب ترین مقصد برای مسلمانان

مالزی، مناسب ترین مقصد برای مسلمانان

برای ششمین سال متوالی، شاخص جهانی گردشگری مسلمانان (GMTI)، رتبه بندی 130 کشور را منتشر کرده که نشان می دهد کدام مقاصد در زمینه ی سفر برای مسلمانان بهتر است. مالزی مجددا در صدر لیست بهترین کشورها برای گردشگری حلال قرار دارد. هتل های ایران هم مقاصد مناسبی برای انتخاب می باشند که با رزرو آنلاین هتل می توانید به راحتی برای سفر خود برنامه بریزید.
این شاخص توسط این شرکت، ویژه ی موضوع گردشگری حلال و با همکاری مستر کارت جمع بندی شده است. در بین کشورهای رتبه بندی شده در این شاخص، 48 کشور مسلمان و 92 کشور غیر مسلمان قرار دارد.
مالزی برای ششمین سال متوالی در صدر شاخص قرار گرفت. این کشور توانسته به شکلی ثابت جایگاهش را در سه زمینه ی اصلی خانواده پسند بودن و ارائه ی خدمات و امکانات رفاهی مناسب به مسلمانان، در نظر گرفتن مواد غذایی حلال و بازاریابی کشور مقصد، حفظ کند. امارات جای ترکیه را در مکان دوم گرفته، در حالی که اندونزی جایگاهش را ارتقاء داده و به مقام چهارم رسیده است. در میان کشورهای غیر مسلمان، سنگاپور رتبه اول خود را حفظ کرده در حالی که تایوان و ژاپن رتبه ی خود را بهبود داده اند.

10 مقصد برتر مناسب برای مسلمانان (کشورهای مسلمان):

1. مالزی
2. امارات متحده عربی
3. ترکیه
4. اندونزی
5. قطر
6. عربستان صعودی
7. عمان
8. مراکش
9. اردن

10. مصر
10 مقصد برتر مناسب برای مسلمانان (کشورهای غیر مسلمان):

1. سنگاپور
2. تایلند
3. بریتانیا
4. آفریقای جنوبی
5. هنگ کنگ
6. فرانسه
7. تایوان
8. ژاپن
9. سری لانکا

10. ایالات متحده آمریکا

مطابق صحبت نویسنده های GMTI، تجارت گردشگری حلال در سال 2015 ، 117 میلیون مسافر مسلمان را شامل شده است. انتظار می رود این رقم تا سال 2020 به 168 میلیون برسد که درآمدی 200 میلیارد دلاری را نشان می دهد. آسیا و اروپا دو منطقه ی محبوب برای جذب بازدید کنندگان مسلمان است.
تجارت گردشگری مسلمانان دارای یکی از سریع ترین رشد ها در صنعت جهانی گردشگری به شمار می آید. یکی از علل کلیدی این سیر صعودی، رشد جمعیت مسلمانان است که انتظار می رود تا سال 2030، 26 درصد از جمعیت جهان را شامل شود.
همچنین، طبقه ی متوسط جامعه با درآمد قابل خرج بیشتر، در کشورهایی که جمعیت زیادی از آنها مسلمان هستند رو به افزایش است. این مورد شامل کشورهای حوزه ی خلیج فارس، اندونزی، مالزی، ترکیه، نیجریه و بنگلادش می شود.
پتانسیل تجارت گردشگری حلال در این حقیقت نیز نهفته است که طبق تحقیق انجام شده، مسلمانان جوان ترین قشر در بین ادیان بزرگ هستند (متوسط سن 23 سال در 2010)، که هفت سال جوان تر از متوسط سن غیر مسلمانان است. گردشگران مسلمان آگاه و مطلع تر هستند و بطور فعال بر روی برنامه ریزی تعطیلات خانواده هایشان تاثیر می گذارند.
مالزی
دسترسی روز افزون به اطلاعات مسافرتی بوسیله ی اینترنت پیشرفته و نفوذ بیشتر گوشی های هوشمند، برنامه ریزی برای مسافرت را برای گردشگران مسلمان بسیار ساده تر کرده است. کشورهای عمدتا مسلمان مثل عربستان سعودی و امارات در بین کشورهای برتر در خصوص نفوذ تلفن های هوشمند هستند.
در سالیان اخیر، تعداد شرکت ها و مقاصدی که خدماتشان را با گردشگری حلال تطبیق می دهند رو به افزایش است. در نتیجه، تعداد شهرهای بزرگ جهان که رستوران های غذای حلال و خدمات مختص مسلمانان ارائه می دهند بیش از پیش شده است.

گنتینگ هایلند مالزی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر