لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته
آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته

آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته

درمیان کوه های بلند زاگرس، در انتهای یک دره ی سرسبز و باصفا، آبشارزیبایی وجود دارد، که یکی ازعریض ترین آبشارهای ایران است. برای رسیدن به این آبشارباشکوه، باید ازمسیری بگذریم، که مملو از زیبایی های بکرو روح نواز است. کوه ها و دره ها، درختان بلوط و صنوبروعطرگل های وحشی روح و جان را سرشارازطراوت وزندگی می کند. راه سخت و طولانی ؛ اما پراززیبایی های دلنوازی است، که تماشای آن ها تمام خستگی ها را ازتن بیرون می کند. سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

آبشارزرد لیمه کجاست؟
“آبشارزرد” لیمه درجنوب استان چهار محال بختیاری ودرانتهای دره ی زرد لیمه درمنطقه ی دیناران شهرستان اردل واقع شده است، درگویش محلی به این آبشار”بوینه “هم گفته می شود، ظاهرا زرد به معنای بلندی ولیمه به معنای پایین دست است و” زرد لیمه” به معنای آبی است که از بلندی به پستی می ریزد. “آبشار لیمه “که در دره ی سرسبزدیناران قرار دارد، یکی ازسرچشمه های رود کارون و ازمسیرهای اصلی کوچ عشایراست. در طی این مسیر پرپیچ و خم باید از پستی بلندی های بسیاری عبور کنیم، اما سرانجام این سراشیبی های تند و دره های ژرف وعمیق به دره ی سرسبزوزیبایی منتهی می شوند، که “آبشارلیمه “با شکوه تمام درآن خودنمایی می کند. زیبایی های طبیعی این مسیرآن قدرزیباست که در وصف نمی گنجد. جنگل های بلوط و درختان صنوبرو بادام، پوشش گیاهی خاص این منطقه هستند، مراتع دره ی لیمه پوشیده ازگیاهان وحشی مثل گون است، و مزراعی که مردم محلی درآن ها گندم وجوبه صورت دیم کاشته اند، چشم را می نوازد.

آبشار زرد لیمه

نقشه ی زرد لیمه
این آبشارکه درمنطقه ی دیناران ودرون دره ی طویل زرد لیمه قرر گرفته است، ارتفاعی در حدود40 متر دارد که با داشتن تاجی در حدود 65 مترازعریض ترین آبشارهای موجود در ایران است. موقعیت دقیق آن را می توانید درنقشه مشاهده کنید.
مسیرکوهپیمایی زرد لیمه
این آبشاربه علت قرارگرفتن دریک منطقه ی کوهستانی وجنگلی صعب العبور به مکانی شگفت انگیزودرعین حال ناشناخته تبدیل شده است. اما دیدن طبیعت بکراین منطقه که با انبوه درختان بلوط و کوه های زیبا احاطه شده ورودخانه ی بازفت که دراین مسیرجریان دارد، چنان روح بخش ودلپذیراست، که سختی های این مسیررا ازیاد می برد.
برای سفربه این آبشارزیبا نیاز به تمهیداتی دارید، از آن جایی که مسیر طولانی است وباید مقدارزیادی از مسیررا پیاده طی کنید، بهتر است بایک گروه و تجهیزات لازم این سفررا آغاز کنید و در صورت نیاز از یک راهنمای مجرب یا محلی کمک بگیرید. احتمال یک یا دو شب کمپینگ درطول این مسیردشوارهست، بنابراین پیشنهاد می شود قبل ازاین سفر ماجراجویانه یکی ازهتل های شهرکرد را رزرو کرده و با آسودگی خاطروهوشمندانه سفر کنید.
دراردیبهشت ماه این مسیرپرازگردشگران مشتاقی است، که برای دیدن این بهشت ناشناخته تمام خستگی ها و سختی های راه را به جان خریده و خود را به این دره ی افسانه ای می رسانند.
برای دسترسی به آبشاردوراه وجود دارد، که راه اول بیشترتوصیه می شود. از شهرکرد به سمت اردل رفته و با عبور از روستاهای کاج وکریم آباد ورستم آباد، دوراهی عباس آباد –دشتک را به سمت عباس آباد درپیش بگیرید، بعد ازروستاهای عباس آباد، گرد پینه، روپینه وچشمه سلیمان ولاخشک به روستای لشترکه آخرین روستای این مسیر است می رسید، بعد ازآن وارد یک مسیر 5 کیلومتری خاکی می شوید، این راه خاکی به یک سه راهی منتهی می شود، که باید مسیروسط را انتخاب کنید، این مسیردر نهایت به یک رودخانه وساختمان تعاونی عشایر منتهی می شود. ازآن جا که مسیردسترسی به آبشارمحل گذرعشایراست پاکوب مشخصی دارد، می توانید راه پیمایی را آغاز کنید.
آبشار زرد لیمه

مسیردسترسی دوم ازروستای گزستان و رودخانه ی بازفت می باشد.

پس از پشت سر گذاشتن جنگل های زیبای بلوط ، کوه ها ودره ها به محلی خواهید رسید که آبشارزرد لیمه و در کنارآن رودخانه ی خروشان بازفت در آن واقع است. اگرمایل هستید آثارتاریخی ادامه ی مسیررا مشاهده کنید، بعد ازمدتی راه پیمایی به “پل خداآفرین”و “پلکان باستانی دژپات”خواهید رسید.
1683369444 68 آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته
این پلکان بسیار قدیمی است، و یک کتیبه نیزدردیواره ی آن حجاری شده که قدمت شش هزارساله دارد، اما باید توجه داشت که ازمحل آبشار تا “پل خداآفرین”مسافت زیادی راه است و بعضی قسمت های آن مانند آخرین دره ی منتهی به “پل خدآفرین”بسیارخطرناک است. بنابراین برای طی این مسیربه یک راهنمای با تجربه نیاز دارید.
سخن آخراینکه اگر اهل طبیعت و کوهنوردی و سفرهای ماجراجویانه هستید، سفر به آبشار زرد لیمه می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. بهترین زمان سفراردیبهشت ماه است، فراموش نکنید، وجود راهنما، تجهیزات ویک گروه پرانرژی و باتجربه از ملزومات این سفرهیجان انگیزوپرماجراست. امیداست از این سفرلذت برده ومناظرو خاطرات زیبای آن را با عکس های خود برای همیشه ثبت کنید.

پارک جنگلی سراوان رشت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر