لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> لوازم جانبی سفر سازگار با محیط زیست| از چمدان گرفته تا لوازم حمام
لوازم جانبی سفر سازگار با محیط زیست

لوازم جانبی سفر سازگار با محیط زیست| از چمدان گرفته تا لوازم حمام

برای مسافرانی که نمی خواهند ردپایشان را در طبیعت باقی بگذارند، در این مقاله لیستی از لوازم جانبی سفر که سازگار با محیط زیست هستند را به شما معرفی می کنیم. با اقامت در اکو کمپ های ایران مانند اکو کمپ دورنای مشگین شهر هم از طبیعت لذت ببرید و هم حامی حفاظت از محیط زسیت باشید.

این لوازم جانبی مسافرتی سازگار با محیط زیست برای هر کسی که می خواهد در حین سفرش کاری برای حفاظت از این سیاره انجام دهد بسیار مناسب است! همه می دانند که سفر برای روحیه بسیار خوب است اما آیا برای محیط زیست هم خوب است؟ هواپیماها بیشتر از هر نوع وسیله ی حمل و نقل دیگر CO2 تولید می کنند و هر لحظه حدود 500000 نفر در هوا و در حال پروازند.
بین هزینه های بالای زیست محیطی ای که سفر هوایی موجب می شود و نگرانی های روز افزون در مورد مصرف پلاستیک، آیا می توان هم سفر کرد و هم عاشق سیاره مان شد؟ در حالی که نمی توانیم کارهای زیادی را برای جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای انجام دهیم، بسیاری از شرکت ها و تولین کننده ها وجود دارند که لوازم جانبی مسافرتی ای را تولین می کنند که به شما کمک می کند تا در هنگام سفر یا خروج از کشور، تولید کربن را کاهش دهید. با این حساب، لیست ایران هتل آنلاین از بهترین لوازم جانبی سفر سازگار با محیط زیست در اینجا آورده شده است!

نی های قابل استفاده مجدد سازگار با محیط زیست
اخیراً پلاستیک های قابل استفاده مجددی که به تولید انبوه می رسند موضوعی هستند مورد بحث قرار گرفته اند و شرکت های بزرگی همچون Starbucks و دیزنی متعهد شده اند که مصرف نی های پلاستیکی را در سال های آینده متوقف کنند. در حالی که نی های پلاستیکی هنوز برای افراد با معلولیت های خاص لازم اند، توصیه می کنیم اگر نیازی به استفاده از نی ندارید، از آن ها استفاده نکنید. اگر می خواهید از نی استفاده کنید، از نوعی که قابلیت استفاده مجدد را دارد استفاده نمایید.

سرزمین عجایب شیمائو چین
ادامه مطلب

لباس ها را با کیسه شستشو تازه نگه دارید.
اگر قصد دارید مدتی در جاده باشید، لباس شستن در سفر راهی عالی برای صرفه جویی در فضای داخل چمدان است. اما، همانطور که همه ما می دانیم، برای شستشوی سنتی لباس ها باید آب زیادی استفاده کنید. یکی از راه های حفظ محیط زیست و در عین حال مرتب به نظر رسیددن در جاده، استفاده از کیسه ی شستشو برای شستن لباس ها است. کافی است لباس و مقداری صابون را در یکی از این کیسه ها قرار دهید، کیسه را با آب پر کنید و تکان دهید! نه تنها این روش، راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در مصرف آب است، بلکه از این کیسه ها در جاده ها و هتل ها نیز استفاده می شود و در وقتتان صرفه جویی خواهید کرد.

بدون تأثیر گذاشتن بر محیط، لباس هایتان را تمیز نگه دارید.
یک مسواک تجزیه پذیر

از یک مسواک تجزیه پذیر استفاده کنید.

ممکن است خیلی وقت ها به این موضوع فکر نکنید، اما استفاده از مسواک نیز در آلودگی پلاستیکی نقش دارد. هنگامی که از مسواکی با دسته و برس پلاستیکی استفاده می کنید، دور انداختن مسواک به ضایعات پلاستیکی می افزاید. یک راه حل برای جلوگیری از این آلودگی، خرید و مسافرت با یک مسواک تجزیه پذیر است. مسواک های بامبو دارای برسی با موهای از جنس زغال چوب هستند و تا سه ماه ماندگاری دارند.
شامپو

با ظرف های شامپویی که با مواد طبیعی ساخته شده اند سفر کنید.
ظرف های شامپو تنها در استفاده از پلاستیک و فضای چمدان صرفه جویی نمی کنند: بلکه برای استفاده در هواپیما نیز ایمن اند و معمولاً با مواد کاملا طبیعی ساخته می شوند. فقط کافیست با آب خیسش کنید، کف درست کنید و به روی موهایتان بریزید. فقدان مواد شیمیایی در این میله ها به معنای آن است که استفاده از آن ها برای موهایتان بهتر است تا شامپوهای سنتی! این شامپو ها نه تنها به حفظ محیط زیست كمك می كنند و در رایحه های متنوع موجودند بلكه هرگز روی حیوانات نیز آزمایش نشده و جزو مواد قابل بازیافت نیستند.
شارژر خورشیدی
استفاده از شارژر خورشیدی
شارژ بودن وسائل الکترونیکی در سفر بسیار ارزشمند است. این وسیله نه تنها این امکان را می دهد تا هرچه می خواهید از ماجراجویی هایتان عکس بگیرید، بلکه این اطمینان را به شما می دهد که با عزیزانتان بی وقفه در تماس باشید، یا با همسفرتان تماس برقرار کنید و در جریان خبرهای مهمی که می تواند در سفرتان تأثیر بگذارد باشید. استفاده از یک شارژر خورشیدی یک روش عالی برای آماده باش کامل و همچنین کمک به محیط زیست است و بسیاری از شرکت ها شارژرهای خورشیدی قابل حمل می فروشند.

مزایای جذاب سفرهای خارج از فصل شلوغی
ادامه مطلب

استفاده از ضد آفتاب های ارگانیک ( بر پایه گیاه)
به هر کجا که سفر کنید، بسیار مهم است که از ضد آفتابی استفاده کنید که از پوستتان در برابر اشعه مضر UV محافظت می کند. متأسفانه، بسیاری از کرم های ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به محیط زیست آسیب برسانند، به خصوص اگر قرار است در دریا شنا کنید. بهتر است ضد آفتابی پیدا کنید که از شما و محیط زیست محافظت کند: به دنبال نام های شیمیایی مانند اکسی بنزون باشید و سعی کنید یک ضد آفتاب ارگانیک تهیه کنید و به همراه ببرید.
ضد آفتاب های ارگانیک از شما و اقیانوس محافظت می کند.
سفر بخش مهمی از زندگی بسیاری از افراد است: مزایای آن تقریباً بی شمار است. اما، اگر می خواهیم سفر به مکان های شگفت انگیزی را ادامه دهیم، باید آن ها را حفظ کنیم! هر کمک محیط زیست دوستانه به هنگام سفر ب حفظ محیط زیست کمک شایانی می کند، بنابراین دفعه بعد که قصد سفر کردن داشتید و در حال بستن چمدانتان بودید، یک یا چند محصول از این محصولات را همراه ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر