لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> نمک آبرود رامسر کجاست
نمک آبرود رامسر کجاست

نمک آبرود رامسر کجاست

 

نمک آبرود کجاست؟

شهرک زیبای نمک آبرود در استان مازندران و نزدیکی رامسر قرار گرفته است. از شمال به دریای خزر و از جنوب به کوه های البرز ختم می شود.از ویژگی های بی نظیر این شهر توریستی وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشادهای بسیار زیبا در آن است که باعث جلوه های بصری فراوانی در این منطقه شده اند. در قسمت شرق شهرک نمک آبرود مرتفع ترین تله کابین کشور قرار دارد. در قله کوه می توان بر منظره ی زیبای جنگل و دریای خزر اشراف کامل داشت. اگر قصد سفر به نمک ابرود رامسر را دارید با رزرو آنلاین هتل های نمک آبرود از استراحتگاه خود خاطر جمع شوید وتجربه ی متفاوتی را برای اسکان خود داشته باشید. فاصله نمک ابرود تا رامسر 68 کیلومتر است و جهت مسیریابی صحیح نیز می توانید از نقشه ی نمک آبرود استفاده کنید.
نمک آبرود

درختان جنگلی و پوشش گیاهی نمک آبرود

جنگل های نمک آبرود رامسر از مهمترین سرمایه های طبیعی ایران به حساب می آیند. به دلیل نزدیک بودن این منطقه به دریای خزر و کوه های البرز، پوشش گیاهی فراوان و متنوعی در این منطقه وجود دارد، همین جنگل های سرسبز و شاداب باعث اعتدال هوا شده اند و در تنظیم رودها نیز نقش بسزایی دارند.
درختان نمک آبرود دارای برگ های بسیار پهن هستند و همین امر باعث تمایز بسیار زیاد این جنگل ها با سایر جنگل های کشور شده است.
برخی از درختان جنگلی نمک آبرود عبارتند از: درخت های خودروی بسیار زیادی که باعث به وجود آمدن طبیعتی بکر و وحشی شده اند، درخت آزاد ( درارتفاعات متوسط)، شمشاد ( در میان بند)، افرا، نمرا، بلند مازو و ممرز ( در ارتفاعات میان بند )، زبان گنجشک ( ون)، توسکا ( دردره های مرطوب و کناره های جویبارها )، شاه بلوط، انجیلی ( در ارتفاعات خیلی کم ) و درختان راش که از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار هستند، به عنوان مثال در صنعت کاغذ سازی، درود گری، نجاری، تهیه سوخت و ذغال از آن ها استفاده می شود.
نمک آبرود در زمستان

آب و هوای نمک آبرود

آب و هوای نمک آبرود رامسر به دلیل نزدیک بودن به دریای خزر به “آب و هوای خزری ” معروف است که آب و هوایی معتدل و مرطوب است. آنچه جریانات هوا را در نمک آبرود باعث می شود: کوه های البرز، نزدیکی به دریا، ارتفاع مکان، بادهای محلی، پوشش گیاهی و عرض جغرافیایی می باشند.
به طور کلی سه دسته هوا در این منطقه وجود دارد:
جریان اول: هوایی است که از سمت سیبری می وزد. این توده هوا در زمستان باعث بارندگی و ریزش برف می شود و در تابستان اگر بوزد هوا را خنک می کند.
جریان دوم: بادهایی است که از سمت اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه می وزند. این توده هوا در زمستان سبب بارندگی و در تابستان باعث شرجی شدن هوا می شود.
جریان سوم: بادهای محلی هستند که از معروف ترین آن ها می توان به سورتوک، باد خوش آباد دره نور، گیل و سام اشاره کرد.

در مقاله ی جاهای دیدنی رامسر در مورد دیگر دیدنی های رامسر بیشتر بخوانید.

تقسیم بندی جغرافیایی شهرک نمک آبرود

بخش مسکونی: بخش مسکونی در هشت محله ساخته شده است که در آن حدود صد هزار نفر زندگی می کنند. در این قسمت ویلاهایی نیز ساخته شده اند که به گردشگران اجاره داده می شوند.
بخش توریستی: در بخش توریستی امکانات تفریحی و گردشگری و رفاهی ساخته شده است و پذیرای مسافران از همه جای ایران و دنیا می باشد.
نمک آبرود تله کابین

آبشار ترز مازندران، شکوهی در غوغای سکوت
ادامه مطلب

جاهای دیدنی رامسر و نمک آبرود

در شهرک نمک آبرود رامسر یک مجتمع اقامتگاهی – تفریحی برای جذب جمعیت غیر ساکن این شهرستان احداث شده است. امکاناتی مانند مهد کودک، پارکینگ، کافه آکواریوم و رستوران های مجلل جهت رفاه حال گردشگران در این مکان ساخته شده اند.با ما همراه باشید که تفریحات و جاهای دیدنی نمک آبرود را با هم مرور کنیم.

تله کابین: مرتفع ترین تله کابین ایران نیز در این شهرک می باشد و همین بزرگترین دلیل جذب توریست به این منطقه است. این تله کابین امکان صعود و رسیدن به بالای قله ی حیرت انگیز مدوبن و دیو حمام را فراهم می کند. در حال حاضر دو تله کابین در نمک آبرود فعال می باشند:

خط یک: در این خط چهل و دو کابین وجود دارند که در هر کابین چهار نفر جا می شوند. این تله کابین مسیری را که می پیماید به دو هزار و صد متر می رسد و سرعت حرکتش حدود سه متر بر ثانیه است. با سوار شدن در این تله کابین سفری پانزده دقیقه ای را تا رسیدن به قله در پیش خواهید داشت. ارتفاع دکل تله کابین حدودا بین چهار تا پنجاه متر می باشد. اینکه در طول سال تله کابین چقدر مسافر جا به جا کند به عوامل مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و ایام تعطیلی سال بستگی دارد. ساعت کار تله کابین نمک آبرود همه روزه بین ساعت هشت صبح تا هفت شب می باشد. اگر در ایام تعطیل به نمک آبرود سفر کردید به فکر تهیه بلیط تله کابین باشید چون ممکن است به سرعت تمام شوند.
خط دو: در این خط سی و پنج کابین وجود دارند و هر کابین شش نفر را در خود جای می دهد.این خط مسیر هزار و هفت صد متری را می پیماید و سرعت آن حدود شش متر بر ثانیه است. از طریق این خط می توان به قله ی بسیار زیبا و دست نخورده ی دیو حمام رسید.
امنیت مسافران در تله کابین: آنچه باعث شده است تله کابین نمک آبرود مورد توجه شرکت های داخلی و خارجی قرار بگیرد امنیت بالای آن است، به طوریکه اولویت ساخت این تله کابین تامین امنیت مسافران بوده است. جالب است بدانید یکی از خصوصیات ویژه ی این تله کابین ها سیستم های اتوماتیک آن ها است که نواقص و اشکالات کابین ها را رد یابی می کنند و آن ها را به اطلاع کارشناس مربوطه می رسانند، آنان نیز وارد عمل شده و اگر جایی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای باشد به سرعت اقدامات لازم را انجام می دهند. بنابراین جای تعجب نیست که تا به حال هیچ گونه اتفاق ناگواری در تله کابین نمک آبرود رامسر نیفتاده است.
نمک آبرود آلاچیق
در آن بالا دو قله به نام های مدوبن و دیو حمام را فتح خواهید کرد. قله ی مدوبن به دلیل داشتن هوای بسیار خنک در ماه های گرم سال طرفداران بسیاری دارد و قله ی دیو حمام نیز به دلیل غارهای بسیار زیبایی که دارد پر طرفدار است.
از تله کابین که پیاده می شوید آسمان را زیر پای خود احساس می کنید و در مه غوطه ور می شوید. جنگل های سرسبز از یک سو و دریای آبی از سوی دیگر حلاوت عجیبی را به این منظره داده اند. ضمن اینکه پیمودن مسیر از روی زمین تا مرتفع ترین مکان ممکن از طریق تله کابین تجربه ی یک سیر صعودی جالبی است، اینکه شما به مرور از محل استقرار خود دور می شوید و به راهبر خود که همان کابین ها هستند اعتماد می کنید تا به مقصد خود که مکانی ناشناخته است برسید. سفری است کوتاه اما بسیار هیجان انگیز. البته برای آنهایی که از ارتفاع می ترسند می تواند همراه با اضطراب باشد. بالای کوه هوا بسیار خنک می شود بنابراین یک دست لباس اضافه با خود ببرید. آن جا آش رشته های بسیار خوشمزه ای می فروشند که در آن هوا بسیار می چسبد. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر کار می‌کند.
پینت بال در نمک آبرود
تله کابین تنها یکی از جاذبه های نمک آبرود این منطقه است، ازامکانات تفریحی دیگرمنطقه می توان از پیست اسب سواری، زمین تنیس، اسکیت، پرواز با هواپیماهای دو نفره نیز نام برد. در این منطقه شهر بازی هم وجود دارد که جای بسیار سرگرم کننده ایست ودر آن وسایل بازی های مختلفی مانند برکه ی فلامینگو، باشگاه تیراندازی، پاراگلایدر، کایت، گلایدر، نمایش شیر دریایی و سینمای شش بعدی وجود دارند. از دریاچه مصنوعی با پدالو و پیست دوچرخه سواری در کنار ساحل هم می توانید استفاده کنید. در ساحل پیست موتور و ماشین هم وجود دارد.از تفریحات ساحلی که بگذریم در این ناحیه تفریحات آبی فراوانی هم به وفور یافت می شوند. از تفریحات آبی نمک ابرود شمال می توان به جت اسکی اشاره کرد.جت اسکی، یک وسیله آبی یک نفره است که با سرعت روی آب حرکت می کند و شما را به وجد می آورد. قایق سواری پدالی و موتوری نیز آن جا وجود دارد. شاتل هم یکی دیگر ازتفریحات آبی این منطقه به حساب می آید و شبیه موشک فضایی است که از طریق طناب به یک قایق وصل می شود و با حرکت قایق موشک روی امواج دریا به حرکت در می آید. البته یادتان باشد شنا کردن در دریای خزر را هرگز از دست ندهید. در این ساحل دو پلاژ شنا وجود دارد، هم برای خانم ها و هم برای آقایان. هر پلاژ هم حدود چهل سایبان (چتر) دارد. این منطقه برای شنا کردن بسیار امن و مناسب است.
زیپ لاین نمک آبرود
از تفریحات هوایی نمک آبرود می توان به چتر پاراسل که امکان چتر بازی بر فراز دریا را مهیا می سازد اشاره کرد. در این ورزش شما همچنان که بر چتر پاراسل سوارید، توسط یک طناب به یک قایق متصل می شوید، قایق به سرعت حرکت می کند و شما را می کشد و شما اوج می گیرید و از ارتفاع لذت می برید. از دیگر تفریحات هوایی می توان به هاور کرافت هم اشاره کرد، این وسیله با کنده شدن از زمین و لغزیدن بر لایه هوای زیرین خود خاطره جذابی را برایتان خلق می کند. با هاور کرافت می توانید حرکات چرخشی و مانورهای جذابی را انجام دهید. از هنگ گلایدر و اسکای واکر نیز که در همان حوالی هستند می توانید لذت ببرید.
سورتمه نمک آبرود
یکی از جالب ترین وسایلی که در نمک آبرود وجود دارد سورتمه است، سورتمه ی نمک آبرود اولین سورتمه ی ایران است که از میان جنگل می گذرد. این دستگاه بازی برای هیجان طلب ها بسیار مناسب است. در این اقامتگاه کارتینگ هم برای آن هایی که ماشین سواری را دوست دارند وجود دارد، پیست ماشین های چهار چرخ هم برای نوجوانان و هم بزرگسالان موجود می باشد. یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود رامسر زیپ لاین نمک آبرود است که در این منطقه درست کرده اند، در زیپ لاین در حالیکه از یک کابل آویزان هستید به این طرف و آن طرف پرت می شوید و زیر پایتان کاملا خالی است.تصور کنید این تجربه جالب و منحصر به فردی تا چه اندازه می تواند هیجان انگیز و جالب باشد. ضمن گشت و گذار در این منطقه از پینت بال و پل معلق نیزغافل نشوید. اگر هم به خرید هم علاقمندید می توانید ازبازارچه های محلی صنایع دستی های بسیار زیبا و لباس های چرمی خاص بخرید.
سوغات نمک آبرود

سوغات نمک آبرود

از بهترین سوغاتی های خوراکی نمک آبرود رامسر می توان به کلوچه و کوکی اشاره کرد. آغزنون نیز از شیرینی های بسیار خوشمزه ی شمالی است که در جشن هایشان جایگاه خاصی دارد. این شیرینی سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و ویتامین D می باشد. آب دندون یا نان برنجی شیرینی بسیار تردی است که به راحتی در دهان آب می شود. پشت زیک یا همان سوهان از دیگر خوراکی های لذیذ این منطقه است که بسیار خوش رنگ و بو است و نام آن با الهام از پرنده ای به اسم زیک انتخاب شده است. کماج و رشته به رشته هم بسیار خوش طعم هستند. قماق یک شیرینی خاصی است که در طبخ آن از شکر استفاده نمی شود و به همین دلیل در میان کسانی که رژیم غذایی دارند بسیار پرطرفدار است. برنجک یا بهار دانه و نان ییلاقی یا نان کوهی را حتما بچشید.
طبیعت نمک آبرود
راه دسترسی
فاصله ی نمک آبرود تا رامسر: 69 کیلومتر

استان مازندران، دوازده کیلومتری جاده چالوس، نزدیک رامسر، شهرک نمک آبرود

روستای اولسبلنگاه ماسال
ادامه مطلب

 

3.2/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر