لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ساحلی نمک آبرود
نمک آبرود

پارک ساحلی نمک آبرود

نمک آبرود شهری زیبا با مناظر طبیعی فراوان است که از یک سو به دریا و از سوی دیگر به جنگل و کوهستان ختم می‌شود. این شهرک توریستی در شهرستان چالوس قرار دارد و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. در این مقاله ما قصد داریم از پیچ ‌وخم جاده‌های سرسبز شمال عبور کنیم و خود را به پارک ساحلی نمک آبرود برسانیم. اگر شما هم می‌خواهید یک روز هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید، چمدانتان را ببندید و در این سفر با ما همراه شوید.

نمک آبرود کجاست؟


نمک آبرود شهرکی معروف با چشم‌اندازهای زیبا در غرب استان مازندران است که جای مناسبی برای گردش و تفریح محسوب می‌شود. این شهرک تماشایی، در 12 کیلومتری غرب شهرستان چالوس قرار دارد که از دو بخش مسکونی و توریستی تشکیل شده است.

اگر بخواهید از جاده چالوس خود را به نمک آبرود برسانید، کافی است در مسیر چالوس به تنکابن حرکت کنید. چند کیلومتر که در این مسیر پرپیچ‌وخم بروید، تابلوی نمک آبرود روبرویتان ظاهر می‌شود. در نظر داشته باشید که برای ورود به بخش توریستی باید مبلغی را به‌عنوان حق ورود بپردازید.

طبیعت بکر نمک آبرود در پاییز

این شهر لوکس مازندران با مساحت بالغ بر 650 هکتار از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز محدود می‌شود. بخش مسکونی این شهر، محل اقامت دائمی و موقت هزاران نفر است که بازدید از آن رایگان است.

  • آدرس نمک آبرود: مازندران، 12 کیلومتری غرب چالوس
  • فاصله تهران تا نمک آبرود: 211 کیلومتر
  • فاصله رامسر تا نمک آبرود: 70 کیلومتر

جاهای دیدنی نمک آبرود

دهکده توریستی نمک آبرود از نمای بالا

اگر از آن دسته افرادی هستید که از دیدن طبیعت سیر نمی‌شوید، حتما سفر به نمک آبرود را در برنامه خود قرار دهید. جاهای دیدنی نمک آبرود تنها به فضای تفریحی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه هر گوشه از این شهر چیزی در خود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند.

در این شهرک گردشگری از هر سو که سر بچرخانید، جایی برای تفریح و استراحت پیدا می‌کنید. وجود جنگل، کوهستان، دریا و پارک ساحلی نمک آبرود در این منطقه، آن را به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری مسافران تبدیل کرده است.

دهکده توریستی نمک آبرود

فرقی نمی‌کند شما عاشق تفریحات آرام و طبیعت‌گردی باشید یا سرگرمی‌های مهیج و نفس‌گیر؛ زیرا درهرصورت نمک آبرود رضایت شما را جلب می‌کند. در ادامه پارک ساحلی نمک آبرود و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی پارک ساحلی نمک آبرود

نمک آبرود

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی نمک آبرود که یک روز هیجان‌انگیز را برایتان می‌سازد، پارک ساحلی نمک آبرود است. این پارک یکی از معروف‌ترین و بهترین پارک‌های ساحلی ایران است که در آن انواع تفریحات آبی و ساحلی به چشم می‌خورد.

پارک ساحلی نمک آبرود که در حاشیه دریا جا خوش کرده است امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی را در دل خود جای‌داده است. توجه داشته باشید که برای ورود به این تفرجگاه شما باید مبلغی را به‌عنوان هزینه ورودی بپردازید.

ورود به پارک ساحلی نمک آبرود شروع یک روز متفاوت و زیبا در کنار عزیزانتان است. برویم که با تفریحات این مجموعه بیشتر آشنا شویم.

ساحل نمک آبرود

ساحل پارک نمک آبرود

یکی از چشم‌نوازترین جاذبه‌های تفریحی نمک آبرود، ساحل زیبای دریای خزر است. این دریای مواج و خروشان که در حاشیه جاده به چشم می‌خورد، حس‌وحال زیبایی را در شما ایجاد می‌کند.

با ورود به پارک ساحلی نمک آبرود شما می‌توانید روی ساحل ماسه‌ای آن قدم بزنید و از نزدیک به صدای موج دریا گوش کنید. همچنین بد نیست چند گوش‌ماهی از ساحل بردارید و به‌عنوان یادگاری به شهر خود ببرید تا یاد این ساحل خاطره‌انگیز را همیشه زنده نگه دارید.

ساحل تمیز و زیبای نمک آبرود

اگر می‌خواهید تنی به آب بزنید، محدوده‌های مشخصی در این پارک وجود دارد که این فرصت را برایتان فراهم می‌کند. اگرچه شنا در دریای مواج خزر صفای خاصی دارد؛ اما فراموش نکنید احتیاط را نیز چاشنی کار کنید.

سوباتان تالش
ادامه مطلب

حال که تا اینجا آمدید، حتما زمانی را به تماشای طلوع یا غروب آفتاب اختصاص دهید. در این مواقع، نور خورشید بر پیکره وسیع دریا می‌تابد و تصویری فراموش‌نشدنی را روبه‌روی چشمانتان ایجاد می‌کند.

تفریحات آبی پارک ساحلی نمک آبرود

تفریحات آبی پارک ساحلی نمک آبرود به‌حدی متعدد و متنوع است که برای هر سلیقه‌ای پیشنهادی در چنته دارد. از شنا گرفته تا قایق‌سواری و جت‌اسکی جزء تفریحات آبی این تفرجگاه ساحلی محسوب می‌شوند که در این بخش بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

شاتل‌سواری در پارک ساحلی نمک آبرود

شاتل‌سواری در پارک ساحلی نمک آبرود

یکی از تفریحات آبی پرشور که می‌توان آن را به‌صورت جمعی و انفرادی انجام داد، شاتل‌سواری در نمک آبرود است. در این تفریح، افراد روی تیوبی که توسط یک قایق تندرو هدایت می‌شود، سوار می‌شوند.

هنگامی که قایق باسرعت شروع به حرکت می‌کند، این تیوب به‌شدت با موج‌ها برخورد می‌کند و به بالا و پایین می‌رود. هرچه سرعت قایق و موج دریا بیشتر باشد، هیجان این تفریح نیز چندبرابر می‌شود و آدرنالین بدنتان حسابی بالا می‌رود.

شاتل‌سواری در پارک ساحلی نمک آبرود برای افرادی که عاشق سرعت و هیجان هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. راستی، حتما قبل از سوارشدن جلیقه نجات را به‌دقت به تن کنید تا اگر در سرعت بالا یا دورزدن قایق در آب سقوط کردید، مشکلی برایتان ایجاد نشود.

قایق‌سواری در پارک ساحلی نمک آبرود

یکی دیگر از تفریحات آبی پارک ساحلی نمک آبرود قایق‌سواری بر فراز دریای خزر است. در اسکله این پارک ساحلی، تعدادی قایق موتوری قرار دارد که افراد می‌توانند به‌صورت گروهی یا انفرادی از آن‌ها استفاده کنند.

حرکت سریع قایق روی موج دریا، شما را نیز با خود بالا و پایین می‌برد و شور و هیجان را به وجودتان تزریق می‌کند. از طرفی شما می‌توانید از قایق‌ران بخواهید در اواسط دریا قایق را متوقف کند تا دقایقی در آرامش، از زیبایی و عظمت دریا لذت ببرید.

درضمن، فیلم و عکس را فراموش نکنید! البته دقت کنید هنگام حرکت قایق، بااحتیاط از گوشی خود استفاده کنید تا خدایی ‌ناکرده از دستتان به آب سقوط نکند.

جت اسکی در نمک آبرود

جت اسکی در نمک آبرود

جت اسکی یکی دیگر از تفریحات آبی مهیج پارک ساحلی نمک آبرود است که طرف‌داران بسیاری دارد. در ساحل تفرجگاه نمک آبرود بخش امنی برای این تفریح در نظر گرفته شده است تا علاقه‌مندان با خیال راحت از آن لذت ببرند.

پاراسل نمک آبرود

پاراسل نمک آبرود

پاراسل تفریحی است که در آن شما توسط کمربندهای ایمنی به یک چتر متصل به قایق تندرو وصل می‌شوید. برای این کار شما باید ابتدا جلیقه نجات بپوشید و توسط افراد حرفه‌ای با کمربند در جای مخصوص، ثابت شوید.

زمانی که قایق آغاز به حرکت می‌کند، باد درون چتر جریان پیدا می‌کند و آن را به سمت بالا می‌برد. وزن و تعداد نفرات، سرعت قایق و وزش باد از جمله عواملی‌اند که در ارتفاع حرکت چتر اثر می‌گذارند.

اگر تابه‌حال پاراسل‌سواری را تجربه نکرده‌اید، در پارک ساحلی نمک آبرود این فرصت را دارید که آن را امتحان کنید. پاراسل به شما این امکان را می‌دهد تا از ارتفاع مشخص، دریا را تماشا کنید و از دیدن مناظر اطراف غرق لذت شوید.

هاور کرافت

هاور کرافت نوعی شناور دریایی سوار بر بالشتک است. این شناور هم در خشکی و هم در آب حرکت می‌کند و یکی دیگر از تفریحات پارک ساحلی نمک آبرود است. شما می‌توانید در پارک ساحلی نمک آبرود دسته‌جمعی یا تکی سوار این شناور دریایی شوید.

تفریحات ساحلی نمک آبرود

نمک آبرود استان مازندران

حال که با تفریحات آبی پارک ساحلی نمک آبرود آشنا شدید، زمان آن رسیده که برخی از تفریحات ساحلی را نیز به شما معرفی کنیم. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید وارد آب شوید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا کلی تفریح ساحلی در این پارک برای شما تدارک‌دیده‌شده است.

پیست اسب ‌سواری

پیست اسب ‌سواری

یکی از تفریحات ساحلی محبوب در پارک ساحلی نمک آبرود، اسب‌سواری است. در این پارک علاوه‌بر اسب‌هایی که در کنار ساحل کرایه می‌دهند، یک پیست نیز قرار دارد که می‌توانید ساعاتی در آن به اسب‌سواری بپردازید.

پیست موتور چهارچرخ و ماشین ATV نمک آبرود

پیست موتور چهارچرخ

از دیگر تفریحات مهیج در پارک ساحلی نمک آبرود، موتورسواری در حوالی دریا است. البته منظور ما از موتور، نوعی موتور چهارچرخ است که در دو طرف آن زینی برای قراردادن پا تعبیه شده است.

بوفه صبحانه هتل میزبان بابلسر؛ انواع خوراکی مناسب همه ذائقه ‌ها
ادامه مطلب

اگر می‌خواهید با کودکان خود یک تفریح مهیج و درعین‌حال کم‌ریسک را تجربه کنید، سری به پیست موتورسواری نمک آبرود بزنید. این موتورها تعادل خوبی دارند و شما می‌توانید با فرمانی که به‌شکل افقی روبه‌رویتان قرار دارد، به‌راحتی آن را کنترل کنید.

امکان سواری روی این موتورها به‌صورت تکی یا دونفره برای مسافران فراهم شده است. توجه داشته باشید هنگام بارش شدید باران، به‌دلیل خطرات احتمالی، پیست تعطیل خواهد شد.

پیست دوچرخه‌ سواری

پیست دوچرخه‌ سواری

اگر از دوچرخه‌سواری لذت می‌برید، در قسمتی از پارک ساحلی نمک آبرود پیست مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در این پیست تعدادی دوچرخه برای کرایه قرار گرفته است که فرصتی برای رکاب‌زنی در حوالی ساحل دریا را برایتان فراهم می‌کند.

شهربازی پارک ساحلی نمک آبرود

namakabrood park 3 jpg

در قسمتی از پارک ساحلی نمک آبرود، محوطه‌ای برای شهربازی در نظر گرفته شده است. اگر کودکی به همراه دارید یا هوس چرخ ‌و فلک‌سواری به سرتان زد، بهتر است گوشه‌چشمی به این شهربازی داشته باشید.

در شهربازی پارک ساحلی نمک آبرود چند دستگاه بازی قرار دارد که از غروب کم‌کم شروع به فعالیت می‌کنند. صدای فریاد کودکان و بزرگ‌سالان در شب که از این شهربازی به گوش می‌رسد، امید و زندگی را در دل آدم زنده نگه می‌دارد.

امکانات پارک ساحلی نمک آبرود

امکانات پارک ساحلی نمک آبرود

تا اینجا با تفریحاتی که در پارک ساحلی نمک آبرود می‌توانید به سراغشان بروید، آشنا شدیم. اما این همه ماجرا نیست، در این پارک امکانات دیگری نیز برای گردشگران فراهم شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • اسکان شبانه‌روزی برای مسافران
  • محوطه مخصوص شنا برای خانم‌ها و آقایان با امکاناتی همچون بوفه، دوش، سایبان و سرویس ‌بهداشتی
  • کلبه‌های چوبی
  • چای‌خانه‌های سنتی
  • آلاچیق
  • سوئیت مبله
  • رستوران ساحلی
  • چادر و کمپینگ به تعداد 180 عدد
  • صنایع‌دستی
  • عکاس‌خانه سنتی
  • پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو

تفریحات اطراف پارک ساحلی نمک آبرود

حالا که سری به شهرک توریستی نمک آبرود زدید و از تفریح در پارک ساحلی نمک آبرود لذت بردید، بهتر است چرخی هم در اطراف پارک بزنید. با ما باشید تا با هم گشتی در سایر جاهای دیدنی نمک آبرود بزنیم.

زیپ‌ لاین نمک آبرود

زیپ‌ لاین نمک آبرود

یکی از تفریحات جذاب در اطراف پارک ساحلی نمک آبرود که تجربه منحصربه‌فردی را برایتان می‌سازد، زیپ‌لاین است. زیپ‌لاین نمک آبرود امکان پرواز بر فراز درختان سبز که درهم‌تنیده شده‌اند را برایتان فراهم می‌کند.

در این تفریح شما بین زمین و آسمان معلق می‌شوید و حس رهایی و آزادی وجودتان را فرا می‌گیرد. برای استفاده از زیپ‌ لاین شما باید با تله‌کابین به ارتفاعات بروید و سپس با زیپ‌ لاین از روی جنگل‌های زیبای نمک آبرود عبور کنید.

قیمت بلیط زیپ‌ لاین نمک آبرود

زیپ‌ لاین نمک آبرود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در میان مناظر طبیعی زیبا است که در پایان خط 2 تله‌کابین قرار دارد. این زیپ‌ لاین قله دیوحمام را به مدوبن وصل می‌کند و قیمت بلیط آن در سال 1402 به‌ازای هر نفر، 120 هزار تومان است.

تله‌ کابین نمک آبرود

تله‌ کابین نمک آبرود

یکی از معروف‌ترین تفریحات نمک آبرود که مسافران را سر ذوق می‌آورد و گردشگران برای استفاده از آن صف می‌کشند، تله‌ کابین است. تله‌ کابین نمک آبرود در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب‌ترین تفریحات این منطقه محسوب می‌شود.

تله‌ کابین نمک آبرود دو خط دارد که یکی از آن‌ها به قله مدوبن و دیگری به دیوحمام منتهی می‌شود. اگر شما سوار خط یک تله‌ کابین شوید، پس از حدود 15 دقیقه به قله مدوبن می‌رسید. این خط نسبت به خط دو مسیری طولانی‌تر و حرکت کندتری دارد.

خط دو تله‌ کابین نمک آبرود مسیری 1700 متری را با سرعت بیشتری طی می‌کند و شما را به دیو حمام می‌برد. در انتهای این مسیر تفریحات مهیجی مانند پل معلق و زیپ‌ لاین انتظار شما را می‌کشند تا یک روز خاطره‌انگیز و پرانرژی را تجربه کنید.

جنگل راش مازندران
ادامه مطلب

قیمت بلیط تله‌ کابین نمک آبرود

قیمت بلیط تله‌ کابین خط یک و دو در سال 1402 به‌ازای هر نفر 190 هزار تومان است. البته با ارائه کارت جانبازی شما می‌توانید برای حداکثر 4 نفر بلیط را به‌صورت نیم ‌بها تهیه کنید. همچنین ساعت کاری تله‌ کابین از ساعت 8 صبح تا 19:00 است.

خرید آنلاین بلیط تله‌ کابین نمک آبرود

برای تهیه بلیط تله‌ کابین نمک آبرود دو گزینه پیش رو دارید. گزینه اول مراجعه حضوری و تهیه بلیط در گیشه‌های موجود است. روش دوم نیز خرید آنلاین بلیط است که در این روش باید به سایت رسمی نمک آبرود به آدرس www∙namakabroud∙com مراجعه کنید.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود

یکی از جذاب‌ترین تفریحات موجود در نمک آبرود، سورتمه است که تجربه‌ای متفاوت برایتان محسوب می‌شود. این سورتمه مسیری 1250 متری را طی می‌کند و به‌عنوان طولانی‌ترین سورتمه کشور شناخته می‌شود.

توجه کنید که اگر سوار سورتمه شوید، دیگر راهی برای بازگشت یا پیاده‌شدن بین مسیر ندارید و باید تا انتها با آن هم‌سفر شوید. هزینه بلیط سورتمه نمک آبرود در سال 1402 به‌ازای هر نفر، 150 هزار تومان است.

بهترین فصل بازدید از نمک آبرود

جنگل های نمک آبرود

نمک آبرود در هر فصلی زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. این شهرک گردشگری در بهار و تابستان با درختان سرسبز و بانشاط و در پاییز و زمستان با باران و برف به استقبال مسافران می‌رود.

بااین‌حال، اگر می‌خواهید با خیال راحت در پارک ساحلی نمک آبرود تفریح کنید، پیشنهاد ما به شما فصل بهار و تابستان است. در این فصول از سال، شما می‌توانید به‌راحتی دل را به دریا بزنید و از تفریحات آبی در کنار سایر تفریحات استفاده کنید.

نمای پلاژهای نمک آبرود رو به جنگل

اوایل پاییز که هوا کمی به سردی می‌رود و هنوز بارش باران‌های فصلی شدت نگرفته است نیز زمان مناسبی برای سفر به نمک آبرود است. در این فصل شما می‌توانید از تماشای طبیعت هزار رنگ لذت ببرید و در هوای خنک و مطبوع شمال به تفریح بپردازید.

توجه داشته باشید که برخی از امکانات تفریحی پارک ساحلی نمک آبرود هنگام بارش شدید باران تعطیل می‌شوند؛ با این تفاسیر بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به شهر رؤیایی است.

اقامت در نمک آبرود

هتل ونوس پلاس چالوس در دل جنگل

نمک آبرود شهری با امکانات تفریحی فراوان است که محال است یک‌روزه بتوانید به‌خوبی از تمام آن‌ها بهره بگیرید؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما، اقامتی چندروزه در این شهر است تا سرفرصت به جاهای دیدنی آن سر بزنید.

برای ماندن در نمک آبرود، شما می‌توانید در هتل های چالوس اقامت داشته باشید. علاوه‌بر هتل‌های موجود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آلاچیق‌هایی نیز برای برپایی چادرهای مسافرتی در این شهر وجود دارد. شما می‌توانید باتوجه‌به بودجه خود هر یک از این گزینه‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.

یکی از هتل‌های جدید و 5 ستاره در نمک آبرود، هتل ونوس پلاس چالوس است. این هتل فعالیت خود را در سال 1396 آغاز کرده است و مجهز به امکانات رفاهی مناسب و تجهیزات روز دنیا است. هتل ونوس پلاس در 100 متری شهرک توریستی نمک آبرود قرار دارد و نمای زیبایی از طبیعت مازندران را به مسافران هدیه می‌دهد.

یکی دیگر از هتل‌های معروف و 5 ستاره که در مقابل تله‌کابین نمک آبرود و در کنار دریای خزر قرار گرفته است، هتل پارسیان آزادی خزر نام دارد. این هتل باسابقه در سال 1354 به بهره‌برداری رسیده و از امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برخوردار است.

سفری خاطره‌انگیز به پارک ساحلی نمک آبرود

طبیعت بکر نمک آبرود

در این مقاله از ایران هتل ما سفری به‌یادماندنی به پارک ساحلی نمک آبرود داشتیم و سری به جاهای دیدنی اطراف آن زدیم. این پارک ساحلی یکی از معروف‌ترین تفرجگاه‌های شمال کشور است که در آن انواع تفریحات آبی و ساحلی به چشم می‌خورد.

همچنین اطراف پارک ساحلی نمک آبرود، جاذبه‌ های گردشگری فراوانی قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها خالی‌از لطف نیست. آیا شما تابه‌حال به این پارک تفریحی سفر کرده‌اید؟ اگر تجربه‌ای از سفر به پارک ساحلی نمک آبرود داشته‌اید، خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر