لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> سوغات ساری؛ چمدانی پر از هنر و خوراکی

سوغات ساری؛ چمدانی پر از هنر و خوراکی

تعارف را کنار بگذاریم، اینکه عزیزمان در سفر باشد و چشم‌انتظار خودش به همراه سوغات و هدایا باشیم سن‌وسال نمی‌شناسد. سوغات گرفتن همیشه لذت‌بخش است، البته برای کسی هم که سوغات را تهیه می‌کند کاری شیرین و دوست‌داشتنی است؛ چون در تلاش برای لبخند نشاندن بر لب عزیزان است. شمال ایران و ساری از آن جاهایی هستند که با دست پر از آن برمی‌گردید. تنوع سوغات ساری آن‌قدر زیاد است که هر سلیقه‌‌ای داشته باشید شما را راضی نگه می‌دارد.

در سفر به ساری می‌توانید از بین هتل های ساری با کمک ایران هتل آنلاین اقامت دلچسبی داشته باید. اولین کسی که باید برایش سوغات ببرید شخص دوست‌داشتنی خودتان است. جنبه مادی سوغات برای کسی مهم نیست، اینکه شخص حتی در سفر و تفریح هم به یاد کسی باشد ارزشمند است. اگر قصد سفر به ساری را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که سبدی متنوع از سوغاتی ساری با خود به همراه ببرید.

سوغات شهر ساری چیست؟

بعد از گشت‌وگذار در گوشه‌وکنار ساری، تا حدودی با آداب، سبک غذایی، هنرهای دستی و سایر ویژگی‌های مردم ساری آشنا شده‌اید و حتماً دوست دارید یادگاری از این شهر شرجی با خودتان به همراه ببرید. ساری با جاذبه های دیدنی، خوراکی، تاریخی و مردمی خود تا مدت‌ها شما را به خود درگیر می‌سازد. در بازارگردی، شکم گردی و آشنایی با صنایع دستی این شهر می‌توانید سبد سوغات ساری را تکمیل کنید.

تنوع سوغات ساری بسیار زیاد است از مرکبات خوش‌عطر و طعم، سبزی‌های معطر، ترشی، مربا و کلوچه‌های نرم و لذیذ گرفته تا صنایع دستی ارزشمندی چون سازهای چوبی، سفالی، نمدبافی و جوراب بافی و هنرهای بی‌شمار مردم این دیار. به‌جرئت می‌توان گفت حتی کم‌ذوق‌ترین و سخت‌پسندترین افراد نیز جذب چند قلم از سوغات ساری خواهند شد.

صنایع دستی ساری

اینکه ایرانی‌ها در تمام جهان به مردمانی هنرمند و هنردوست شهرت دارند بی‌دلیل نیست. یکی از زیباترین کارهایی که در سفرتان به هر شهری می‌توانید انجام دهید؛ خرید سوغاتی از هنر دست مردم  و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان است. مردم ساری از دیرباز تا کنون در کنار کارهایی چون کشاورزی و دامداری به خلق آثار هنری با دستان توانمند خود مشغول بوده‌اند و تولید صنایع دستی که ما به امروزه به‌عنوان سوغات ساری به یادگار می‌بریم از مهم‌ترین فعالیت‌ها به‌حساب می‌آید که به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

سفالگری و سرامیک سازی

سفالگری و سرامیک سازی در ساری

از زیباترین و خاص ترین صنایع دستی که می‌توانید به‌عنوان سوغات ساری انتخاب کنید کارهای ساخته شده با هنر سرامیک سازی و سفال گری است. خاک‌رس مرغوب در این منطقه علت اصلی تمایل مردم اینجا به ساخت آثار از این جنس است. پیشنهاد می‌کنیم در بین انتخاب‌هایتان برای سوغات ساری حتماً از هنرهای سفالی و سرامیکی که با دستان هنرمند اهالی اینجا ساخته شده تکه‌هایی را داشته باشید.

امروزه در برخی از مراکز سفال‌گری ساری امکان بازدید برای عموم مردم وجود دارد. هنر سفالگری از قدیمی‌ترین هنرهای مردم ایران است که در هر جایی با سبکی و طرحی متفاوت ساخته می‌شود.

لاک تراشی ساری

لاک تراشی ساری سوغاتی متفاوت

لاک تراشی هنری بسیار قدیمی اما کم‌رونق در بین اهالی هنرمند ساری است. ساخته‌های لاک تراشی از آن کارهای خاصی است که شاید بتوانید در بین بازارگردی صنایع دستی به‌عنوان سوغات ساری با خودتان ببرید. امروزه این هنر آن‌قدر کمرنگ شده که اگر آثاری ازاین‌دست پیدا کنید باید بگوییم بسیار خوش‌شانس هستید.

تلفیقی از خلاقیت، شناخت چوب و ذوق هنری وسایل با هنر لاک تراشی را ایجاد می‌کند. معمولاً کارهایی که با این هنر ساخته می‌شود فقط جنبه زینتی دارد. وسایل خلق شده با لاک تراشی با چنان خطوط ظریف و استادانه ساخته شده که شما را شگفت‌زده می‌سازد.

استادان خلاق این هنر با کمک ریشه و تنه درختان، ظروف چوبی از جمله جوله، لاک دانه پاش، کلز، قند چوله، تنباکو چوله، قاشق، ملاقه و غیره می‌ساختند. در تهیه و ساخت این ظرف‌ها از چوب درختانی مثل افرا، ممرز، راش، ملج، توسکا، شمشاد و انجیلی استفاده می‌شود. اساتید این هنر معتقدند ظروفی که از ریشه درختان ساخته ‌شود در برابر سرما و گرما مقاوم‌تر است و ترک نمی‌خورد و اگر درست از آن‌ها نگه‌داری شود تا بیش از صدسال هم عمر می‌کند.

کنده کاری روی چوب

کنده کاری روی چوب یا منبت کاری ساری

در شمال ایران آثار ساخته شده با چوب بسیار است که با وجود جنگل‌های فراوان جای تعجبی هم ندارد. یکی دیگر از سوغات ساری که می‌توان روی آن حساب کرد کارهای هنری کنده کاری شده با دست بر روی چوب است. اینجا با وجود دسترسی به چوب مرغوب می‌توانید انواع وسایل ساخته شده با چوب را ببینید. مجسمه، ظروف، تابلوهای زیبا، صندوقچه، میز و صندلی از جمله آثاری است که با هنر منبت و کنده کاری بر روی چوب در ساری اجرا می‌شود.

آبشارهای مازندران، جادوی طبیعت در دل جنگل های مازندران
ادامه مطلب

موج بافی

موج بافی سوغاتی معروف ساری

هنر موج بافی که حتی اسمش هم زیباست یکی دیگر از صنایع دستی است که جز سوغات ساری شمرده می‌شود. موج بافی نام دیگر گلیم بافی در شمال ایران و مناطق عشایرنشین است. بافته‌های این هنر آن‌قدر زیبا و گیراست که چشم‌بستن از آن‌ها کاری دشوار است. رنگ‌های به‌کاررفته در موج بافی و استفاده از نخ‌های پشمی،  تولیدات این هنر را بسیار ارزشمند و ماندگار کرده است.

در روزگار قدیم در جهاز دختران این دیار حتماً یکی از گلیم‌های بافته شده توسط اهالی ساری قرار داده می‌شد که امروزه کم‌رنگ‌تر شده است. از این کالا می‌شود به‌عنوان یک روانداز گرم در روزهای سرد زمستان  یا سجاده‌ای برای عبادت استفاده کرد.

نمدمالی

نمدمالی سوغات شهر ساری

نمدمالی یکی دیگر از سوغات ساری است،  هنری رنگین و ارزشمند که از تماشای آن بر سر ذوق می‌آیید. خوشبختانه این هنر هنوز هم در بسیاری از روستاهای ساری به کمک مردان و زنان باسلیقه تولید می‌شود. ساخت محصولات با دشواری و در زمان طولانی انجام می‌شود. نمد هم مثل گلیم کاربردهای مختلفی دارد و بسیاری از آن به‌عنوان، کلاه، پالتو، زیرانداز و پادری استفاده می‌کنند.

در نمدمالی از رنگ‌های متنوع و گیرایی استفاده می‌شود که معمولاً به‌صورت طبیعی تولید شده‌اند تا ارزش این هنر را بالاتر ببرند. جنس نمد ضخیم و زبر است؛ در ساخت نمد از پشم گوسفند استفاده می‌شود که با استفاده از رطوبت، حرارت و تحت‌فشار قراردادن به محصولی زیبا و ارزشمند تبدیل می‌شود.

جاجیم بافی

جاجیم بافی هنر اصیل ساری

جاجیم‌ های زیبای تولید شده توسط عشایر و مردم محلی جز سوغات ساری است. بسیاری در نگاه اول متوجه فرق بین جاجیم و گلیم نمی‌شوند؛ اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان آن‌ها را از هم تفکیک کرد. جاجیم زیراندازی دورویه است که در روزگار گذشته بر روی کرسی‌ها می‌انداختند. محافظی از جنس پشم که سرماهای استخوان‌سوز را قابل‌تحمل می‌کند.

در این سوغات ساری از نخ‌های پشمی و پنبه‌ای و رنگ‌های چشم‌نواز استفاده شده است. از جاجیم ساری علاوه بر زیرانداز به‌عنوان پشتی، فرش و پتو، رویه کرسی و رختخواب‌پیچ استفاده می‌شود.

پارچه بافی

پارچه بافی در ساری

هنر مردم این دیار تمامی ندارد. وقتی شروع به شمردن صنایع دستی ساری می‌کنید به هنر پارچه بافی می‌رسید که گزینه‌ای عالی برای سوغات ساری به‌حساب می‌رود. پارچه بافی هنری قدیمی است که از شاخه‌های نساجی به شمار می‌رود. از این پارچه‌ها در دوخت لباس‌های مردانه و زنانه بسیار استفاده می‌شود. پارچه های بافته شده از نوع ابریشمی، نخی و پشمی هستند که با ریسیدن نخ به دست می‌آیند.

حصیر بافی

حصیر بافی سوغاتی ساری

یکی دیگر از پرطرف‌دارترین صنایع دستی ساری حصیر بافی است. از حصیر بافی در ساخت انواع ظروف، زیرانداز، کیف، سفره، سبد و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. پیچ و تابی که در بافت محصولات با حصیر به کار می‌روند بسیار زیبا و جالب است. در این هنر ریشه را به ریشه گره می‌زنند و این کار را ادامه می‌دهند تا کالایی باارزش خلق شود. یکی از دلایل محبوبیت بافته‌های حصیری رنگ و وزن سبک آن‌هاست.

ازآنجایی‌که تعداد زیادی از مردم اینجا به این هنر مشغولند، خرید سوغات ساری از اهالی، کمک به رونق این هنر و حمایت از هنرمندان این منطقه می‌کند.

جوراب بافی

جوراب بافی

در روزگار قدیم تا حالا، درامان‌ماندن پاها از سرما و درد فقط با پوشیدن و محافظت از آن‌ها میسر بوده است که سبب ایجاد هنر و صنایع دستی به نام جوراب بافی شده است که از سوغات ساری به‌شمار می‌رود. جواب بافی به‌صورت دستی بدون دخالت ماشین بافته می‌شود که رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی دارد. یادگاری کوچک و گرم از هنر مردمان خوش‌ذوق ساری که با هزینه‌ای کم می‌توانید از اهالی اینجا تهیه کنید.

بازار صنایع دستی ساری

برای تهیه صنایع‌دستی که در این مقاله به شما معرفی شد باید سری به بازار سوغاتی ساری  بزنید که مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش به شما معرفی می‌کنیم.

بازار ترکمن ساری

بازار ترکمن ساری

کسانی که دوست دارند هنر دست اهالی اینجا را ببینید و خرید کنند باید به بازار ترکمن ساری بیایند. رنگ‌های متنوعی از محصولات مختلف در اینجا می‌بینید که باید از بین آن‌ها سوغات ساری را انتخاب کنید. این بازار مشهورترین بازار ساری است که در آن انواع صنایع دستی و پوشاک به فروش می‌رسد. برای خرید  سوغات ساری در این بازار باید به خیابان ملا مجدین بروید.

بازار روز راه آهن و کشاورز

بازار روز راه آهن و کشاورز

یکی دیگر قدیمی‌ترین بازارهای ساری بازار روز راه آهن و کشاورز است که رونق خوبی دارد. در این بازار یکی از روزهای هفته به‌عنوان روز اصلی انتخاب می‌شود و عرضه‌کنندگان شهری و روستائیان، محصولات مختلف خود را به فروش می‌رسانند. این بازار در بلوار کشاورز ساری قرار دارد.

دریاچه عباس آباد بهشهر
ادامه مطلب

سوغات خوراکی ساری

از صحبت در مورد  هنر دست و زیبایی‌های آن که بگذریم به لذتی تمام‌نشدنی از نوع سوغات خوراکی ساری می‌رسیم. با وجود این‌همه خوراکی‌های خوشمزه که عطرشان در کوچه‌پس‌کوچه‌های ساری پیچیده، محال است دلتان نخواهد چندتایی را امتحان کنید و به‌عنوان سوغات ساری با خودتان ببرید. خوش‌مزه‌هایی که بتوان از آن‌ها به‌عنوان سوغات ساری یادکرد بی‌شمارند که در این بخش سعی می‌کنیم به معرفی تعدادی از آن‌ها بپردازیم.

مرکبات ساری

درخت مرکبات در ساری

میوه‌ها و مرکبات ساری از آن خوردنی‌هایی هستند که باید اول سیر دلتان به آن‌ها نگاه کنید بعد بو کنید و در نهایت مزة آن را بچشید تا برای همیشه طعم خوش آن در ذهنتان بماند. خوشبختانه فراوانی و مرغوبیت مرکبات ساری سبب شده تا به‌راحتی در هر بازاری آن را پیدا کنید. در گذر از کوچه و خیابان ساری رنگ‌های قرمز و زرد و نارنجی با عطر خوش مرکبات نگاه شما را به سمت خود می‌کشاند.

پرتقال تامسون، بالنگ، نارنج، لیمو و نارنگی از خوش‌مزه‌های سوغات ساری هستند. اگر در فصل بهار به اینجا بیاید عطر خوش شکوفه‌های نارنج شما را دیوانه می‌کند و دلتان می‌خواهد این عطر برای همیشه در مشامتان بیایید. کدبانوهای ساری از مرکبات اینجا مشتقات زیادی تولید می‌کنند. شربت پرتقال، رب نارنج، مربای پوست پرتقال، شربت بهارنارنج و عرقیات از دست‌پخت‌هایی است که در ساری می‌توانید مزه کنید.

گزنه

گیاه گزنه در ساری

گزنه گیاهی معروف است که خواص زیادی دارد؛ ولی در هر جایی خوب رشد نمی‌کند. دم‌نوش و چایی که با این گیاه تهیه شود بسیار دلچسب است. گزنه از سوغات ساری است که برای برخی ممکن است ایجاد حساسیت و خارش کند؛ اما خیالتان راحت چون عصاره، خشک شده و  جوشانده آن در دسترس است.

از این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی و گوارشی استفاده می‌کنند که به‌صورت دم‌کرده میل ‌می‌شود. این گیاه در درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز کاربرد دارد؛ اما استفاده زیاد از آن غیرمجاز است. محلی‌ها به کمک این گیاه غذای خوش‌مزه‌ای به نام آش گزنه می‌پزند که طرف‌داران زیادی دارد.

انواع مربا

انواع مربا محبوب ‌ترین سوغاتی ساری

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که بتواند از مرباهای متنوع و خوش‌عطر و رنگ شمالی بگذرد. حالا که تا اینجا آمده‌اید حیف است اگر از سوغات ساری بگذرید و چند ظرف از آن با خود نبرید. اهالی ساری آن‌قدر خوش‌سلیقه و خوش‌ذوق هستند که رنگین‌ کمانی از شیشه‌های مربایی را در خانه‌ و مغازه‌هایشان می‌توانید پیدا کنید. ممکن است اینجا مرباهایی را ببینید که اولین‌بار است با آن آشنا می‌شود، از هر میوه‌ای که فکرش را بکنید مربا وجود دارد که مردم ساری به بهترین روش آن را طبخ می‌کنند.

آلبالو، گیلاس، به، سیب، کدو، توت‌فرنگی و بی‌شمار طعم دیگر در دسته مرباها وجود دارد که از ساری به سوغات می‌توانید ببرید.

عرقیات

عرقیات ساری بهترین سوغاتی شهر ساری

هنر کدبانوهای ساری تمام ندارد از گیاهان و میوه‌های مختلف علاوه بر مربا می‌توانند عرقیجات را نیز تهیه کنند. طعم عرقیات اینجا متفاوت است و می‌توانید به‌عنوان سوغات ساری روی آن حساب کنید. علاوه بر طعم و عطر برخی از این عرقیات و شربت‌ها جنبه درمانی نیز دارند که حتماً تابه‌حال در قفسه عطاری‌ها و فروشگاه دیده‌اید. یک شیشه از عرق نعنا، عرق بهارنارنج، گلاب و… انتخاب خوبی برای سلامتی و سوغات است.

ازگیل ساری

درخت ازگیل در ساری

ازگیل میوه‌ای وحشی است که با کاشت آن در باغ‌ها و مناطق مختلف بیشتر از گذشته در دسترس است. مزه ترش‌وشیرین این میوه چیزی متفاوت از طعم‌هایی که تا حالا چشیده‌اید به شما می‌دهد. میوه درخت ازگیل در اواخر پاییز می‌رسد که از سوغاتی های ساری است. اهالی خوش‌سلیقه اینجا از این میوه برای تهیه ترشی، رب، مربا و لواشک نیز استفاده می‌کنند.

ازگیل خواص بسیاری دارد که لذت خوردنش را دوبرابر می‌کند. اگر به این شهر سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتماً طعم این میوه را بچشید که از آن پشیمان نمی‌شوید.

ترشی ها

ترشی ها بهترین سوغاتی شهر ساری

اگر شیرینی  مرباها هنوز زیر زبانتان است و دوست دارید آن را با طعمی دیگر جایگزین کنید باید به سمت ترشی‌های متنوع شمالی بروید. اینجا دنیایی از ترشی‌های مختلف می‌بینید که دهانتان آب می‌افتد. انتخاب از بین آلوچه‌ها، ترشک‌ها و ترشی‌های مختلف بسیار سخت است. حالا که تا اینجا آمده‌اید با چند ظرف ترشی، سوغات ساری را کامل کنید و از چشیدن مزه ترش و ملس آن‌ها لذت ببرید.

ترشی از آن خوراکی‌های است که در همه شهرها وجود دارد؛ اما تهیه آن با میوه‌های جنگلی چیز دیگری است و طعم فراموش‌نشدنی دارد. سیر ترشی‌ و زیتون‌های شمال آنقدر معروف است که اگر یکبار خورده باشید مشتری وفادار آن می‌شوید. از هر نوع میوه و سبزی و صیفی‌جاتی که می‌شناسید و نمی‌شناسید در ساری ترشی تهیه شده است که تجربه چشیدن طعم متفاوت را به شما هدیه می‌کند. ترشی از قسمت‌های جدانشدنی سفره مردم شمال است که لذت غذا را بیشتر می‌کند.

جنگل بلیران آمل
ادامه مطلب

رب انار ساری

رب انار ساری

اولین چیزی که با شنیدن رب انار یادمان می‌آید خورش فسنجان است که همه عاشق آن هستند. حالا تصور کنید این غذا با رب اناری تهیه شده باشد که از انارهای جنگلی گرفته شده. رب انار ملس، ترش‌ و شیرین از طعم‌هایی هستند که بنا به ذائقه‌ خودتان در ساری می‌توانید تهیه کنید. علاوه بر رب انار می‌توانید ترشی انار را هم در لیست خرید سوغات ساری قرار دهید که بسیار لذیذ است.

زردکیجای ساری

زردکیجای ساری قارچ کوهی

احتمالاً شما هم اولین‌بار است که این نام را می‌شنوید و تا حالا طعم این خوراکی را نچشیده باشید. اگر در فصل پاییز به شمال سفر کنید می‌توانید زردکیجای را در سبد سوغات ساری بگنجانید. زردکیجای ساری نوعی از قارچ به رنگ زرد است که طعمی متفاوت دارد و از آن خورش و کباب تهیه می‌کنند.

این قارچ در روستاهای دارابکلا، کوشکسرا و اسبوکلا رویش بیشتری دارد که به‌صورت گروهی به زردکیجا چینی می‌روند و در بازار ساری نیز عرضه می‌شود. شناختن این قارچ مقوی از قارچ‌های سمی تنها کار افراد محلی ماهر است.

برنج ساری با شهرت جهانی

برنج ساری معروف‌ ترین سوغات ساری

برنج شمال را اگر یکبار امتحان کرده باشید در همان ابتدای سفرتان یک کیسه از آن را به‌عنوان سوغات ساری در گوشه‌ای کنار می‌گذارید. از عطر و طعم برنج ساری چنان مدهوش می‌شوید که نیاز به خوردن خورش یا کبابی در کنار آن ندارید. شالیزارهای ساری برکت برنج را در سفره مردم شمال کشانده که با فراوانی آن سایر مردم ایران نیز از آن بهره می‌برند. در کنار طعم لذیذ برنج خواص این محصول آن‌قدر زیاد است که شما را ترغیب به خوردن و خرید آن می‌کند. خوب است بدانید، برنج مازندران از کشت‌های نمونه کشور است که بخش زیادی از آن صادر می‌شود و همین امر سبب شهر جهانی این سوغات ساری شده است.

عسل کوهی سوغات ساری

عسل کوهی معروف‌ترین سوغاتی شهر ساری

در شهری چون ساری با طبیعت بی‌نظیر و سرسبز از رود گرفته تا کوه و جنگل؛ دیدن این‌همه برکت دور از انتظار نیست. عسل کوهی که در دامنه دشت‌ها و کوه‌های این منطقه تولید می‌شود با عطر و طعمش شما را شیفته خود می‌کند تا کمی از آن را مزه کنید و به کوه‌ها و دشت‌های پر گل ساری سفر کنید. عسل‌های این منطقه غیر از طعم بی‌نظیر از خواص بی‌شمار درمانی بهره‌مند هستند که سبب شهرت و محبوبیت آن در بین اهالی و گردشگران شده است تا ظرفی از آن به‌عنوان سوغات ساری با خود ببرند.

کلوچه ساری

کلوچه سنتی ساری

در گذر از محله‌های مختلف و روستاهای این شهر بویی خوش شما را به سمت خود می‌کشاند که عطر زندگی می‌دهد. هر وقت این حس را داشتید باید بدانید که قرار است طعمی خوش از خوراکی به نام کلوچه ساری در دهانتان بیاید. در ساری کارگاه‌های سنتی و صنعتی متعددی برای تولید کلوچه ایجاد شده تا مردم سایر شهرها نیز از طعم آن لذت ببرند.

کلوچه‌های ساری مزه بهشت می‌دهد و شما را به دنیای کودکی‌ می‌برد که از آن سیر نمی‌شوید. چندتایی از این کلوچه‌های داغ و نرم را در سبد سوغات ساری بگذارید تا دوستانتان را هم در این لذت شریک کنید.

سوغات سرای ساری

حالا که با بیشتر سوغاتی های ساری آشنا شدید بهتر است بازار سوغاتی ساری را به شما معرفی کنیم که بتواند سوغات را از آن تهیه کنید.

پاساژ الهیه

پاساژ الهیه

یکی از بهترین مراکز خرید ساری پاساژ الهیه است که می‌توانید تنوعی از سوغات ساری را در آن ببینید. این مجتمع با ۶ طبقه تجاری و ۳ طبقه پارکینگ در خیابان قارن، فرصت خوبی برای بازارگردی و خرید به شما می‌دهد.

بازار نرگسیه و رجایی

بازار نرگسیه و رجایی

بخش عمده‌ای از  بازار نرگسیه ساری،  به عرضه ملزومات بافندگی رسیده است که به‌عنوان بورس کاموا هم شناخته می‌شود. علاوه بر این می‌توانید انواع خوراکی‌ها، لباس های محلی و وسایل دیگر را در اینجا تهیه کنید. بازار نرگسیه در ساری، خیابان انقلاب، کوچه نواب نادر، پشت استانداری، جنب کاخ آقا محمد خان قاجار قرار دارد.

بازار بزرگ امام رضا (ترکمن مرکزی)

بازار بزرگ امام رضا

یکی دیگر از سوغات سراهای معروف ساری همین بازار است که با ارائه تنوع بالایی از محصولاتی چون پوشاک زنانه، کودکان، آقایان، انواع زیورآلات و صنایع‌دستی مشتریان زیادی را به سمت خود کشانده است. بازار رضا در بلوار امام رضا، قبل از پل فراورده‌های نفتی واقع شده است.

 سخن آخر

ساری از آن شهرهایی است که سوغات خریدن از آن هم مثل دیدن جاذبه های طبیعی آن لذت‌بخش است. تنوع محصولات، چمدان سوغات ساری را پر کرده و با خیال راحت می‌توانید این شهر را ترک کنید. با بردن سوغات ساری برای خانواده و دوستان به راحتی آن‌ها را ترغیب به گردشگری و سفر به ساری می‌کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر