لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> باغ غذای تهران کجاست؟ قیمت غذا + مسیر دسترسی

باغ غذای تهران کجاست؟ قیمت غذا + مسیر دسترسی

یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین تفریحات برای بسیاری از افراد خوردن غذای موردعلاقه‌شان است. زمانی که غذا علاوه بر کیفیت مناسب دارای چیدمان زیبایی نیز باشد این تفریح دلچسب‌تر هم می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد یکی از مکان‌هایی که که پاتوق بسیاری از افراد اهل خوراکی و غذا است آشنا شویم.

باغ غذای تهران یکی از معروف‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌ها برای تجربه کردن طعم‌های متنوع است. با ما همراه باشید تا در مورد اینکه این مکان کجاست، آدرس باغ غذا تهران، قیمت غذا در این مکان، جاهای دیدنی نزدیک باغ غذا، مسیر دسترسی به این جاذبه و… صحبت کنیم.

معرفی باغ غذای تهران

bagh ghaza tehran 2

یکی از مکان‌هایی که بسیاری از افراد از آن به عنوان محلی برای غذاخوردن و تفریح استفاده می‌کنند باغ غذای تهران است. با این که عمده خدمات ارائه شده در این باغ بر روی غذا و غذا خوردن تمرکز دارد ولی با کمی گردش در آن متوجه چندین نوع از اتومبیل‌های وینج و کلاسیک خواهید شد. هنگام بازید از این خودروها تاریخچه آنها را نیز مطالعه می‌کنید.

در باغ غذای تهران از این وسایل حمل و نقل  که دارای طراحی زیبایی هستند به عنوان مکانی برای خوردن غذا استفاده می‌شود. بهتر است بدانید اگر نام این مکان را با نام دیگری مانند فود تراک شنیدید زیاد تعجب نکنید. وجود این خودروها دلیل نامگذاری این مجموعه با این نام است.

باغ غذای تهران کجاست؟

باغ غذای تهران کجاست؟

اراضی عباس‌آباد، ضلغ غربی باغ کتاب تهران مکانی است که می‌توانید به راحتی باغ غذای تهران را مشاهده کنید.

آدرس باغ غذای تهران

آدرس باغ غذای تهران

اگر بخواهیم آدرس دقیق‌تری از باغ غذای تهران در اختیار شما قرار دهیم این مکان  را به راحتی می‌توان پس از گذر از بزرگراه حقانی در بلوار کتابخانه ملی مشاهده کرد.

مسیر دسترسی به باغ غذای تهران

مسیر دسترسی به باغ غذای تهران

مسیر دسترسی به باغ غذای تهران اصلاً مسیر سخت و پیچیده‌ای نیست. برای رفتن به این مکان هر کجای تهران بزرگ که باشید باید وارد اتوبان شهید حقانی شوید. سپس این مسیر را از غرب به شرق ادامه دهید. پس از اینکه تقاطع شهید مدرس را پشت سرگذاشتید خروجی کتابخانه ملی را می‌بینید. اینجا زمانی است که باید از خروجی کتابخانه ملی خارج شوید. از این پس تابلوی باغ غذای تهران را مشاهده می‌کنید.

باغ غذای تهران در زمستان

همچنین اگر تردد در شهر تهران را با مترو ترجیح می‌دهید، باید با استفاده از خط یک مترو تهران به ایستگاه حقانی بروید، پس از پیاده شدن در ایستگاه حقانی نزدیک به ١٥ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید. ناگفته نماند اگر پیمودن مسیر با پای پیاده برایتان دشوار است ، می‌توانید با استفاده از ون و تاکسی به باغ غذای تهران بروید.

بخش‌ های مختلف باغ غذای تهران

معرفی بخش های مختلف باغ غذای تهران

در باغ غذای تهران چندین بخش متفاوت از هم وجود دارد؛ منطقه اول اختصاص به بخش سلامتی و کشاورزی دارد. در مکانی دیگر یا همان بخش دوم انواعی از خودروهای وینتج جنگ جهانی دوم و موتورهای جنگی را می‌بینید. در آخرین قسمت باغ غذای تهران هم مکانی برای بازی و تفریح کودکان در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید ونک کجاست و چه امکاناتی دارد؟
ادامه مطلب

تنوع غذایی در باغ غذای تهران

سرو غذای فرنگی در باغ غذای تهران

اگر می‌خواهید طعم غذاهای متنوع و جدید را در مکانی متفاوت تجربه کنید، باغ غذای تهران محلی مناسب برای این کار است. علاوه بر خوردن غذای دلخواهتان می‌توانید خود و عزیزان همراهتان را در کافه‌های باغ غذای تهران به نوشیدن فنجانی قهوه داغ و دلچسب همراه با دسری شیرین و لذیذ دعوت کنید. همچنین از خوردن دیگر نوشیدنی‌ها مانند آبمیوه، بستنی، کیک و.. نیز غافل نشوید.

جاذبه‌ های باغ غذای تهران

فضای داخلی باغ غذای تهران

یکی از جذابیت‌های خاص موجود در باغ غذای تهران دیدن خودروهای کلاسیک، جنگی و دیگر وسایل خاص دوران گذشته و همچنین به دست آوردن اطلاعات در مورد آنها است. در ادامه این وسایل را بیشتر توضیح می‌دهیم:

ون سیتروئن اچ وای

  • ون سیتروئن اچ وای

ون کلاسیک صورتی رنگ تولیدی کشور فرانسه در این باغ نمونه‌ای از خودروهای ذکر شده است. جالب است بدانید از این ون‌ها در گذشته به عنوان وسیله حمل شیر، پول یا خودروی پست برای رساندن نامه استفاده می‌شده است.

ون سبز رنگ آبمیوه در باغ غذای تهران

  • اولین خودرو برقی اهدایی به ایران

یکی دیگر از خودروهای موجود در این مجموعه سیتی کار است. سیتی کار خودرویی برقی تولیدی در سال ١٩٧٤ است. این خودرو در زمان حکومت خاندان پهلوی به عنوان هدیه و نمونه‌ای از این خودروها به ایران هدیه داده شد. محل دقیق این خودرو در منطقه یک باغ غذای تهران است.

غرفه باهاماس باغ غذا تهران

  • تراکتور پورشه دیزل

علاقه‌مندان به وسایل کشاورزی قدیمی می‌توانند تراکتور سوپر ٣٠٨ را در این مجموعه از نزدیک مشاهده کنند. این تراکتور محصول سال ١٩٥٦ است. این خودروی زیبای قرمزرنگ را نیز می‌توانید در ناحیه یک باغ غذای تهران به راحتی ببینید و با خصوصیات و تاریخچه آن از نزدیک آشنا شوید.

فضای بیرونی باغ غذای تهران

  • اتوبوس مدرسه آمریکایی

اتوبوسی زیبا و زرد رنگ از سری اتوبوس‌های شورولت  در باغ غذای تهران در معرض دید عموم است. این محصول تولید سال ١٩٩٦ است. در آن زمان از این خودرو برای حمل و نقل دانش‌آموزان در آمريكا استفاده می‌شده است.

اتوبوس مدرسه آمریکایی باغ غذا تهران

  • موتور امداد روسی

موتور روسی سفید واقع در باغ غذای تهران در زمان‌های گذشته به عنوان امداد رسان سربازها به کار برده می‌شده است. این موتور دارای حجم و قدرت زیادی است. در واقع این موتور قوی با کابین بزرگش به عنوان امبولانس برای کمک به زخمی‌های جنگ جهانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

موتور امداد روسی در باغ غذا

  • موتور جنگ جهانی دوم

موتوری جنگی مربوط به سال ١٩٤٦ در باغ غذای تهران برای بازدید عموم وجود دارد. از این موتور مجهز در زمان جنگ جهانی استفاده می‌کردند. جالب است بدانید این موتور ساخت اوکراین به دلیل آفرود بودنش در میان بازدیدکننده‌گان بسیار محبوب است.

موتور جنگ جهانی دوم باغ غذا

  • پیاژو وسپا

موتورسیکلت‌های سه چرخ نیز یکی دیگر از دیدنی‌های باغ غذای تهران هستند. از این موتور در گذشته به خاطر به‌صرفه بودن و داشتن هزینه‌ای اندک برای حمل و نقل استفاده می‌شد. اولین بار از این موتور در ایران برای حمل و نقل پول در بانک سپه استفاده شد.

پیاژو وسپا یا همان موتور سه چرخ باغ غذای تهران

  • مینی جیپ

یکی دیگر از خودروهای جذاب این مجموعه مینی جیپ سفید رنگ است. این مینی جیب توسط یکی از طراحان داخلی کشورمان با نام ابوالفضل صابری نویسی ساخته شده است. محبوبیت این جیپ بیشتر به دلیل قابلیت اتصال آن به موتور است.

مهمانخانه پهلوان رزاز تهران
ادامه مطلب

مینی جیپ باغ غذای تهران

  • دژاوو گاردن

علاوه بر خودروهای نوستالژیک زیبایی که در بالا نام بردیم، برای عوض کردن حال و هوا و روحیه پس از صرف غذا می‌توانید به فرشگاه گل و گیاه باغ غذای تهران بروید. گل‌های زیبایی که در این فضا نگهداری می‌شود شامل برگ انجیری، زاموفیلیا و انواع دیگری از گیاهان آپارتمانی هستند. لازم به ذکر است که این فروشگاه گل و گیاه را می‌توانید در منطقه سه باغ غذا تهران به راحتی ببینید.

کامیون روبرتو باغ غذا تهران

  • سینک دستشویی نامتعارف

سینک‌های دستشویی با طراحی غیر معمول بخش دیگری از فضای باغ غذای تهران را به خود اختصاص داده‌اند. طراحی این سینک‌ها به صورت تایر ماشین است. برای بازکردن آب این سینک‌ها باید از پدال طراحی شده در زیر تایر استفاده کرد.

ماشین های کلاسیک در باغ غذا تهران

  • کیوسک تلفن انگلیسی

کیوسک زیبای انگلیسی تعبیه شده در باغ غذای تهران نمادی از خیابان‌های لندن در زمان گذشته است. امروزه و در باغ غذا از این کیوسک قرمزرنگ به عنوان گرم کننده غذا استقاده می‌شود.. در واقع هنگامی که احساس کردید غذای شما سرد شده و نیاز به دمایی بالاتر دارد می‌توانید از این کیوسک استفاده کنید.

قیمت غذا در باغ غذا

قیمت غذا در باغ غذا

پس از ورود به باغ غذای تهران می‌توان بسیاری از شعبه‌های رستوران و کافه‌های شهر تهران را مشاهده کرد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم قیمت غذا در این مکان تفاوت آنچنانی با رستوران‌های داخل شهر ندارد. آنچه که این مکان را از سایر کافه و سالن‌های غذاخوری سطح شهر متمایز می‌کند، طراحی زیبا و متفاوت آن در مقایسه با رستوران‌های دیگر است.

جاهای دیدنی نزدیک باغ غذا

پس از خوردن غذای دلخواهتان در باغ غذای تهران می‌توانید از جاذبه‌های بسیاری که در اطراف آن است نیز دیدن کنید در ادامه چند نمونه از این اماکن تفریحی و دیدنی را ذکر می‌کنیم:

پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از زیباترین جاذبه‌های نزدیک باغ غذای تهران است. بدون شک این پل در میان جاذبه‌های فراوان کلان شهر تهران به مانند نگینی زیبا می‌درخشد. این پل در دو طبقه ساخته شده است. هر دو طبقه به صورت پیاده‌رو برای تفریح و پیاده‌روی گردشگران قابل استفاده هستند. این پل دو پارک مهم تهران را به هم مرتبط می‌کند. زمانی که بر بلندای این سازه می‌ایستید نسیم خنک هوا در بهار و تابستان روحتان را نوازش می‌دهد.

از بالای پل همانطور که محو زیبایی  خیره‌کننده سازه آن هستید منظره زیبای پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج‌های آتش و گنبد مینا توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند.  بزگراه‌های مدرس، حقانی و همت نیز جلوه‌ای دیگر از آن بالا دارند. همچنان که در روی پل قدم می‌زنید هر لحظه زیبایی‌هایی متنوعی را در پیش چشمان خود می‌بینید.

علاوه بر احساس لذت بخشی که هنگام قدم زدن بر روی پل به شما دست می‌دهد، شاید در مورد ساختمان پل نیز برایتان سوال پیش آید؛ بهتر است بدانید پل طبیعت سازه‌ای با طراحی ارگانیک است. طراحی این مکان زیبا به نوعی الهام گرفته از پل تاریخی سی‌سه پل اصفهان است.

لازم به ذکر است که این پل جوایز بین‌المللی بسیار زیادی را در سال‌های مختلف کسب کرده است. جایزه معماری آقا خان در سال ٢٠١٦ نمونه‌ای از این جوایز ارزنده است. ناگفته نماند این پل به عنوان بزرگ‌‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه شناخته می‌شود.

بهترین هتل های تهران که قبل از سفر به پایتخت بایستی بشناسید!
ادامه مطلب

در مجموع چشم انداز بی‌نظیر این سازه زیبا موجب شده تا همواره پذیرای گردشگران زیادی چه در داخل و چه در خارج این شهر باشد.

موزه دفاع مقدس

سر در ورودی موزه دفاع مقدس

باغ موزه دفاع مقدس تهران نیز یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که پس از رفتن به باغ غذای تهران می‌توانید از آن دیدن کنید. این مجموعه کم‌نظیر در سال ١٣٩١ برای بازدید عموم و آشنایی مردم با سلحشوری‌های جنگ تحمیلی هشت ساله افتتاح شد. در واقع این موزه در جوار باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی، باغ هنر و مصلی مجموعه‌ای بزرگ را برای بازدید گردشگران تشکیل داده‌اند. این باغ موزه را می‌توان به راحتی در نزدیکی باغ غذای تهران در بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، مقابل پارک طالقانی مشاهده کرد.

اگر بخواهیم توضیحی کلی در مورد این مجموعه ارائه دهیم باید بگوئیم این محل مکانی برای نمایش قسمتی بسیار کوچک از حماسه مردم کشورمان در طی سالیان دفاع مقدس است. طراحی زیبای وسایل کار گذاشته شده در موزه دفاع مقدس بخشی از مقاومت مردم جنوب به‌خصوص خرمشهر را به تصویر می‌کشاند.

المان اصلی باغ موزه دفاع مقدس

همچنین در این مجموعه چندین تالار با نام‌های پروانه‌ها، آستانه، تالار حیرت و واقعیت، دفاع، آرامش، شهادت، پیروزی و سرانجام با فضاهای متفاوت برای نمایش قسمت‌های مختلف جنگ وجود دارد.

در مجموع بازدید از بخش‌های مختلف این باغ موزه موجب افزایش اطلاعات شما در مورد هشت سال دفاع مقدس می‌شود. شاید بتوان گفت بازدید از موزه دفاع مقدس در واقع تجربه گردشی متفاوت برای گردشگران و مهمانان شهر تهران است.

پارک بهشت مادران

طبیعت پاییزی پارک بهشت مادران

پارک بهشت مادران یکی از دیگر جاذبه‌های حوالی باغ غذای تهران است. پس از صرف غذایی لذیذ در این مجموعه، در ابتدای کاویان می‌توانید به گردش در پارک زیبای مادران مشغول شوید. این پارک دارای فضایی اختصاصی مخصوص مادران است. بانوان در این پارک می‌توانند با هر نوع پوششی به تفریحاتی مانند نرمش‌های صبحگاهی، دوچرخه‌سواری، شطرنج  و… مشغول شوند.

پارک بهشت مادران

همچنین سالن‌های اين پارک مناسب برای انجام ورزش‌هايی مانند بسكتبال، بدمينتون و واليبال هستند. از دیگر امکانات این پارک زیبا می‌توان به کتابخانه، استخر روباز، زمین بازی کودکان، پینگ پونگ، خانه فرهنگ، سالن آمفی تئاتر و بوفه اشاره کرد.

اقامت در تهران برای بازدید از باغ غذا

فضای نشیمن بیرونی باغ غذای تهران همراه با برف

برای بازدید از بسیاری از جاذبه‌های تهران بزرگ در صورتی که توریست هستید در ابتدا نیاز به رزرو هتلی مناسب دارید. هتل های تهران مکان‌هایی مناسب برای سکونتی چند روزه در این شهر هستند. اگر برای بازدید از این مجموعه زیبا به دنبال هتلی با فاصله زمانی اندک هستید هتل ارم تهران نزدیک‌ترین هتل به باغ غذای تهران است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد باغ غذای تهران، جاذبه‌های مختلف در آن، آدرس، مسیر دسترسی به این باغ جذاب، اقامت در تهران برای بازدید از این مکان زیبا، تنوع غذایی موجود در رستوران‌های آن و… صحبت کنیم. امید است توانسته باشیم تا در مورد باغ غذا تهران اطلاعاتی مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

5/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر