لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای ماهیگیری در بابلسر، مدیتیشن در طبیعت
جاهای ماهیگیری در بابلسر

جاهای ماهیگیری در بابلسر، مدیتیشن در طبیعت

در شمال ایران غیر از دریا، تا دلتان بخواهد چشمه، آبشار، دریاچه و رودخانه دیده می‌شود. در طبیعت اینجا، به هر سو که می‌روید صدای آب و آبادانی شما را به سمت خود می‌کشاند. در شمال ایران و جایی مثل شهرستان بابلسر، اصلا حوصله‌تان سر نمی‌رود و با تفریح‌های مختلف حسابی سرگرم می‌شوید. اگر اهل ماهیگیری هستید پیشنهاد می‌کنیم وسایل و تجهیزات لازم را با خودتان به همراه بیاورید که می‌خواهیم با جاهای ماهیگیری در بابلسر آشنا شویم. ماهیگیری تفریحی بسیار لذت‌بخش است که به طرفداران خود آرامشی عمیق هدیه می‌کند.

ماهیگیری در بابلسر

ماهیگیری در بابلسر

ماهیگیری یک سرگرمی محبوب در سراسر جهان است که برخی مردم حاضرند برای این تفریح کیلومترهای بسیاری را طی کنند. تفریحی آرامش‌بخش و البته چالش برانگیز که شما را شیفته خود می‌کند. وقتی که به تماشای ماهیگیرها می‌نشینید به‌خوبی می‌توانید ببینید؛ این تفریح چطور از یک آدم آرام و نشسته در سکوت کامل، می‌تواند بعد از لحظاتی با صید ماهی، یک آدم شاد و هیجان‌زده را بسازد.

کسانی که حتی یک بار ماهیگیری کرده‌اند معتقدند که لذت گرفتن حتی یک ماهی کوچک چیزی غیر‌قابل وصف است که برای آن حاضرند تا ساعت‌ها کنار رودخانه و یا چشمه‌ها بنشینند.

معرفی بکرترین جاهای ماهیگیری بابلسر

در شمال ایران و شهر بابلسر موقعیت‌های بسیار خوبی برای طرفداران ماهیگیری فراهم شده است که پیشنهاد می‌کنیم اگر تا‌بحال تجربه آن را نداشته‌اید با رفتن به بابلسر از این تفریح لذت ببرید. هر کسی برای ماهیگیری شیوه‌ای را انتخاب می‌کنند؛ برخی با تور به سمت آب می‌روند و برخی ترجیح می‌دهند در کمال آرامش با یک قلاب بیرون از آب منتظر صید شوند.

در شمال ایران انواع ماهی شامل: انواع کپور طلایی و نقره ای و معمولی، اردک ماهی، کفال، سیاه کولی و… قابل صید هستند. قصد داریم در این مقاله، جاهای ماهیگیری در بابلسر که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند را به شما معرفی کنیم تا وقتی به این شهر سفر می‌کنید یک راست به سراغ اصل مطلب بروید.

آشنایی با بابلسر

دریای بابلسر

بهتر است قبل از اینکه به سراغ جاهای ماهیگیری در بابلسر روانه شویم، کمی با این شهر آشنا شویم و بدانیم قرار است به کجا برویم. بابلسر جایی که قرار است مقصد سفر ما برای ماهیگیری باشد در بین رشته کوه­های البرز و دریای خزر قرار دارد. این شهر از غرب به فریدون‌کنار، از شمال به دریا، از جنوب به بابل و از شرق به شهر جویبار می‌رسد.

لوکس ترین هتل های مازندران
ادامه مطلب

بابلرود بابلسر

بابلسر از جاهای دیدنی شمال ایران است که با جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری خود شما را حسابی غافل‌گیر می‌کند. . شنیدن صدای امواج دریا در ساحل این شهر آرامشی که به‌دنبال آن می‌گردید را نصیبتان می‌کند. بابلسر در دوران قاجار مشهد سر نام داشت و به مرور زمان از همسایه خود یعنی بابل؛ نام بابلسر را گرفت. علاقه زیاد خاندان پهلوی به شمال کشور سبب رونق و آبادانی بسیار خوبی در این منطقه از جمله بابلسر شده است که حتی تا امروز رد آن پابرجاست.

دسترسی به بابلسر

بابلسر

اگر از پایتخت راهی بابلسر می‌شوید بهتر است بدانید؛ از بابلسر تا تهران ۲۲۴ کیلومتر فاصله وجود دارد که می­توان با زمانی در حدود ۳ و نیم ساعت به اینجا رسید. در این شهر امکان دسترسی به قطار و هواپیما وجود ندارد و تنها راه جلوی شما مسیر جاده‌ای است. برای بررسی بهتر موقعیت مکانی بابلسر می­توانید از لوکیشن آن بر روی نقشه استفاده کنید.

معرفی جاهای ماهیگیری در بابلسر

مکان های مناسب ماهیگیری در بابلسر

از آن‌جایی که بابلسر شهری پر رود و پر آب است، امکان ماهیگیری در فصل‌های مختلف در نقاط گوناگون آن از جمله روستاها و طبیعت خارج شهر، بسیار است. پرداختن به تمام مکان‌های این چنینی که در آن بتوان به ماهیگیری مشغول شد کاری است که طی تجربه شخصی بدست می‌آید. ما در این بخش شما را با مهم‌ترین جاهای ماهیگیری در بابلسر آشنا می‌کنیم که با خیالی آسوده بتوانید برای صید به سراغ آن‌ها بروید.

شازده رودخانه

شازده رودخانه از بکرترین جاهای ماهیگیری در بابلسر

شازده رودخانه یکی از مکان های ماهیگیری در بابلسر است که می‌توانید به آن سر بزنید. این رودخانه در قسمت شرقی شهر بابلسر دیده می شود که در اطراف آن در نزدیکی دریا، زمین‌های کشاورزی نیز وجود دارد. برای رفتن به شازده رودخانه برای ماهیگیری، جاده كوچك و خاكي در خیابان شهید بهشتی، شما را به سمت آب و ماهی‌ها هدایت می‌کند. در این رودخانه می‌توانید با قلاب‌تان، ماهی‌هایی از جمله کولی و کپور را صید کنید.

سفر به شمال کشور و انتخاب هتل در شهر رامسر در سایت ایران هتل آنلاین
ادامه مطلب

شازده رودخانه بابلسر

شازده رود بابلسر، زهکشی با طول تقریبی ۶ کیلومتر واقع در شهرستان بابلسر است و برای روزهای که دریا طوفانی باشد موقعیت ماهیگیری خوبی به شما می‌دهد. این زهکش یکی از قدیمی ترین زهکش‌ها، جهت انتقال و تخلیه آب‌های سطحی در شهرستان بابلسر به سمت دریا است.

  • آدرس: شهرستان بابلسر، خیابان بابلسر ، سمت راست خوابگاه دانشجویی
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شازده رودخانه، بر روی نقشه کلیک کنید.

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود از جاهای ماهیگیری بابلسر

بابلسر بیشتر از هر چیز با رودی که از مرکز آن می‌گذرد شناخته می‌شود؛ این رود از کوه‌های البرز و سوادکوه سرچشمه می‌گیرد و با وقار و آرامش به دریای خزر می‌ریزد. رودخانه بابلرود یکی از جاهای دیدنی بابلسر است و قرار است به‌عنوان یکی از جاهای ماهیگیری در بابلسر به سراغ آن برویم.

بابلرود حدود ۷۸ کیلومتر طول دارد؛ این رودخانه، شهر بابلسر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند و با موقعیت مناسب گردشگری که دارد، گردشگران بسیاری را برای قایق‌سواری و ماهیگیری به سمت خود می‌آورد.

رودخانه بابلرود در بابلسر

وجود موج شکن‌های اطراف این رودخانه، بابلرود را به محلی ایده‌ال برای صید ماهی  در بابلسر تبدیل کرده است. ماهی‌هایی مانند كفال، اورنج ، کپور و… از جمله ماهی‌های هستند که در این رود زندگی می‌کنند.

در اطراف این رود، رستوران و کافی‌شاپ‌هایی نیز وجود دارد که فرصت خوبی برای صرف خوراکی به شما می‌دهد. راستی یکی از جاذبه های بابلسر، پل معلق این شهر است که بر روی بابلرود ساخته شده است که در حین ماهیگیری می‌توانید آن را ببینید.

  • آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران، خیابان فلسطین
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی رودخانه بابلرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

رودبست بابلسر و سنت زیبای ماهیگیری

رودبست بابلسر از جاهای ماهیگیری متفاوت در بابلسر

در بین جاهای ماهیگیری در بابلسر بهتر است شما را با مکانی آشنا کنیم که در آن ماهیگیری به روشی سنتی و قدیمی و البته گروهی انجام می‌شود. در روستای رودبست بابلسر، فصل تابستان هر سال طبق یک رسم و آیین قدیمی، اهالی روستا بعد از برداشت برنج و تمام شدن کار کشاورزی در روزی مشخص به برپایی این رسم می‌پردازند.

لاریجان کجاست؟ معرفی جاذبه‌ های دیدنی لاریجان + عکس
ادامه مطلب

مردم با کم شدن آب بندان، با دست خالی و یا ابزارهای مختلف ماهیگیری از جمله چپی، کن، کرفا و سالیک که هر کسی با خود به همراه می‌آورد، در تالاب مشغول صید ماهی می‌شوند.

تالاب رودبست بابلسر مناسب برای ماهیگیری

نکته جالب در مورد این سنت زیبا، این است که ماهیگیری در این روز برای صیادان جنبه مادی ندارد و درآمد حاصل از فروش صید خود را صرف کمک به نیازمندان و یا مصرف شخصی می‌کنند. ماهی‌های موجود برای صید در اینجا از نوع کپور، آمور، فوتی فاک و… است. در این سنت که به آن قرق شکنی هم می‌گویند، افراد با هر سنی دیده می‌شود و صمیمیت بین آن‌ها، ماهیگیری را به تفریحی لذت‌بخش در این روز خاص تبدیل کرده است.

  • آدرس: ۱۲ کیلومتری جنوب بابلسر، منطقه رودبست
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی رودبست بابلسر، بر روی نقشه کلیک کنید.

برای ماهیگیری در بابلسر کجا اقامت کنیم؟

 حالا که برای ماهیگیری در شمال ایران راهی بابلسر شده‌اید، چه بهتر که فرصت را غنیمت بشمارید و به بازدید از مکان های دیدنی این شهر زیبا بروید. ماهیگیری تنها یکی از تفریح‌های متنوعی است که در اینجا می‌توانید به سراغ آن بروید و با وقت گذاشتن برای گردش در بابلسر، یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه خواهید کرد.

در چنین سفرهایی بهتر است از قبل به فکر مکانی برای اقامت باشیم تا با خیال راحت به تفریح برسیم. بخش اقامت سفرتان را با رزرو هر کدام از هتل های بابلسر، مثل هتل پنج ستاره میزبان بابلسر، هتل 4 ستاره میزبان بابلسر و هتل ساحلی میزبان بابلسر، می‌توانید به ایران هتل آنلاین بسپارید.

سخن آخر

در این مقاله به موضوعی متفاوت پرداختیم که شاید به خاطر کم توجهی به آن طرفداران محدودی داشته باشد. جاهای ماهیگیری در بابلسر، سفر ما در این شهر، متفاوت‌تر از آنچه انتظار داریم پیش می‌برد. تفریح لذت‌بخشی مثل ماهیگیری، آن هم در جایی مثل شمال ایران و شهر زیبای بابلسر، یک مدیتیشن درست و حسابی به ذهن و جسم شما هدیه می‌دهد که نباید از آن غافل شوید و بهتر است در لیست گردش‌های خود قرار دهید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر