لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کویر هفت سنگ یزد کجاست؟ عکس + آدرس
پاراگلایدر در کویر هفت سنگ یزد

کویر هفت سنگ یزد کجاست؟ عکس + آدرس

شهر یزد در بخش مرکزی کشورمان واقع شده است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار در این شهر موجب شده تا همواره گردشگران از این شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود نام ببرند. حال و هوای باستانی و تاریخی یزد موجب می‌شود تا سفری متفاوت‌تر از بقیه جاها رادر این شهر تجربه کنید.

به جز بافت تاریخی شهر، کویر هفت سنگ یزد یکی از کویر های ایران است که علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این کویر زیبا، مسیر دسترسی به آن، بهترین زمان سفر به این بخش از یزد، فاصله کویر هفت سنگ تا یزد و دیگر ویژگی‌های مربوط به این جاذبه گردشگری صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی بیشتر در این زمینه کسب کنید.

معرفی کویر هفت سنگ یزد

قدم زدن در رمل های کویر هفت سنگ

کویر و جذابیت‌های موجود در آن یکی از گزینه‌های سفر افرادی است که همواره در حال گردش و تفریح در نقاط مختلف هستند. در حقیقت جاذبه‌ها و آب و هوای کویر متفاوت‌تر از جاهایی است که تا به حال به آنها سفر کرده‌اید. کویر هفت سنگ یزد جاذبه‌ای طبیعی برای علاقه‌مندان به کویر و کویرنوردی است.

این کویر یکی از کویرهای زیبای کشومان محسوب می‌شود. به دلیل فاصله نزدیک این نطقه با شهر یزد، مسافران از آن به عنوان مکانی برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت در فضایی به دور از دغدغه‌های شهری استفاده می‌کنند.

رمل های کویر یزد

لذت خوردن فنجانی چای خوش عطر و طعم را به همراه دوستان می‌توانید در شب‌های خنک و پر از ستاره این کویر تجربه کنید. در سال‌های اخیر کمپ‌های زیادی برای ارائه خدمات رفاهی در این کویر به وجود آمده‌اند. در این کمپ‌ها که از تنوع بالایی برخوردارند، امکانات و خدمات مختلفی برای میزبانی از گردشگران در نظر گرفته شده است.

امکاناتی مانند سوئیت و کپر برای اقامت و تفریحاتی هیجان‌انگیز در این کمپ موجب می‌شود تا خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به کویر در ذهن شما نقش ببندد. در واقع می‌توان گفت كوير هفت سنگ يزد در مكانی آرام و به دور از هياهوی شهری، فرصتی مناسب برای خلوت گزیدن و تماشای طبیعتی متفاوت و بی‌کران است.

کویر حلوان طبس
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به کویر هفت سنگ یزد

مسیر دسترسی به کویر هفت سنگ یزد

کویر هفت سنگ یزد در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی نسبت به شهر یزد واقع شده است. در واقع این موقعیت دسترسی مسافران را به این کویر زیبا آسان کرده است. شمال شرقی استان یزد محل واقع شدن این کویر است.

برای رفتن به کویر هفت سنگ یزد و اقامت در کمپ‌های آن نیاز به پیمودن مسافتی ١٢ کیلومتری دارید. در ابتدای مسیر دروازه قران را در پیش روی خود دارید. پس از دروازه قران باید وارد فلکه نصر شوید. در این بلوار مسافتی پنج کیومتری را به صورت جاده آسفالته طی می‌کنید.

در ادامه مسیر جاده خاکی به مسافت هفت کیلومتر را در پیش دارید. پس از طی کردن این مسیر کویر هفت سنگ یزد محل واقع شدن کمپ‌های گردشگری را در سمت چپ جاده مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که به خاطر خاکی بودن بخشی از مسیر، قبل از سفر از سالم بودن چرخ‌های خودروی خود مطمئن شوید.

بهترین زمان سفر به کویر هفت سنگ یزد

haftsang yazd desert 10

یزد شهری با آب و هوای خشک و گرم است. در فصل تابستان به علت تابش مستقیم آفتاب هوایی گرم و نسبتاً طاقت فرسا را تجربه می‌کنید. هر چند شب‌های کویری در تابستان برخلاف روزهای آن بسیار مطبوع و رو به خنکی می‌رود. اما در روزهای گرم تابستان کویرنوردی و لذت بردن از تفریحات منطقه بسیار دشوار و سخت‌تر است.

فصل پاییز  و زمستان در کویر با سردی هوا روبرو می‌شوید. البته در طول روزهای زمستان هوایی فرح‌بخش و بهاری را نسبت به جاهای دیگر کشور تجربه می‌کنید. شب‌ها هم با پیچیدن پتو به دور خود از سرمای لذت‌بخش کویری بهره‌مند می‌شوید.

در مجموع اگر نه گرمی بیش از حد هوا را می‌پسندید و نه سردی سوزدار زمستان، پیشنهاد ما سفر به کویر هفت سنگ یزد در فصل پاییز و اوایل بهار است.

کمپ زدن در کویر هفت سنگ یزد

کمپ زدن در کویر هفت سنگ یزد

این کویر مکانی مناسب برای دوستداران کویر و کویرنوردی است. در کویر هفت سنگ یزد امکانات لازم برای کمپ زدن و لذت بردن از آب و هوای کویری منطقه وجود دارد. برای رفاه حال مسافران و راهنمایی آنها کمپ‌های مختلف با امکات رفاهی به راحتی در این کویر در دسترس هستند.

کپرهای زیبا کویر هفت سنگ

این کمپ‌ها دارای سوئیت و کپرهایی برای اقامتی چند روزه هستند. در مجموع تعداد زیادی از کپر و سوئیت‌ها برای اقامت مهمانان در کمپ‌های کویر هفت سنگ یزد وجود دارد. علاوه بر این، در این کمپ‌ها امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را نیز برای تفریح مسافران تدارک دیده است. در واقع می‌توانید لذت یک کویرنوردی هیجان‌انگیز و بدون دغدغه را در کمپ‌های کویرنوردی کویر هفت سنگ یزد به صورت تمام عیار تجربه کنید.

بهترین هتل های یزد – شهر بادگیرهای ایران
ادامه مطلب

اقامت در یزد

haftsang yazd desert 12

برای بازدید از جاذبه‌های متنوع یزد از جمله کویر هفت سنگ یزد و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی آن نیاز به رزرو اقامتگاهی مناسب در این شهر دارید. هتل های یزد با داشتن امکانات رفاهی مطلوب و اتاق‌های متنوع مکان‌هایی مناسب برای چند روز استراحت و رفع خستگی پس از سفری طولانی هستند.

شهر یزد تعداد زیادی از هتل های کویری ایران را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و تعداد همراهان خود هر کدام از اقامتگاه های سنتی یا هتل های چند ستاره در این شهر را انتخاب و رزرو کنید.

وسایل مورد نیاز برای بازدید از کویر هفت سنگ یزد

تفریح و استراحت در اقامتگاه های کویر یزد

به خاطر ناشناخته بودن مسیر و طبیعت کویر هفت سنگ یزد بهتر است هنگامی که قصد سفر به این جاذبه طبیعی را دارید نکات مهمی را رعایت کنید و وسایل و تجهیزات لازم را با خود همراه داشته باشید. در ابتدا بهتر است بدانید به دلیل وسعت زیاد کویر همیشه یک راهنما یا لیدر را به همراه خود داشته باشید و از سفرهای تک نفره جداً خودداری کنید.

از دیگر نکاتی که قبل از سفر به کویر هفت سنگ یزد باید رعایت کنید همراه بردن کفشی مناسب برای پیاده‌روی در کویر است. کیسه خواب، چادر مناسب، لباس گرم و پتو برای استفاده در شب‌های زمستان نیز بسیار ضروری است.

رمل های کویر هفت سنگ

اگر در فصل تابستان به کویر هفت سنگ یزد سفر می‌کنید از پوشیدن لباس‌های ضخیم خودداری کنید. لباس‌های با جنس پنبه و دارای بافت سبک بهترین گزینه برای پوشش در این فصل هستند. همچنین لباس‌ها بهتر است تمام نقاط بدن را پوشش دهند تا بدن شما را از آفتاب سوختگی در مقابل نور خورشید و نیش حشرات محافظت کنند.

پس اگر با گروه خاصی به کویر هفت سنگ یزد نمی‌روید رعایت تمام نکات ایمنی و همراه بردن وسایل بسیار اهمیت دارد. اما اگر با گروه کویرنوردی یا تورهای ویژه‌ای به این منطقه سفر می‌کنید در مورد وسایلی که قرار است با خود داشته باشید با لیدرهای گروه صحبت کنید.

امکانات کویر هفت سنگ یزد

خانه های گلی در دل کویر هفت سنگ

در کویر هفت سنگ یزد با وجود کمپ‌ها و امکانات مختلف، اقامتی راحت و گردشی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد. در ادامه امکاناتی که دراین محل به مهمانان ارائه می‌شود را ذکر می‌کنیم:

  • سوئیت
  • رستوران با غذاهی محلی
  • کافی شاپ
  • وسایل رصد ستاره‌ها در آسمان
سرو قهوه در عزاداری های یزد
ادامه مطلب

از جمله این امکانات و خدمات رفاهی تفریحی هستند. در مجموع آنچه که برای یک اقامت راحت و بدون دغدغه و لذت بردن از یک کویرنوردی جذاب مورد نیاز است در کویر هفت سنگ یزد مهیا شده است.

تفریحات موجود در کویر هفت سنگ

سافاری در کویر هفت سنگ یزد

یکی از دلایکی که بسیاری از مسافران کویر هفت سنگ یزد را به عنوان محلی برای کویرنوردی و آشنایی با طبیعت خاص کویر انتخاب می‌کنند، وجود امکانات تفریحی در این مکان است. در زیر چند نمونه از این امکانات را نام می‌بریم:

  • شترسواری
  • پاراگلایدر
  • موتورچهارچرخ
  • رصد ستارگان
  • سافاری
  • والیبال ساحلی

نمونه‌هایی از تفریحات تدارک دیده شده در کویر هفت سنگ یزد هستند. علاوه بر این، در این مکان بزرگ‌ترین زیپ‌لاین کویری کشورمان برای تفریح مسافران وجود دارد. ناگفته نماند اضافه بر تمام خدمات تفریحی که در بالا نام بردیم تماشای طبیعت بکر کویر و داشتن لحظاتی آرام در شب‌های این منطقه خود به تنهایی یکی از دلایل جذب مسافران و گردشگران است.

فاصله کویر هفت سنگ از شهر یزد

غروب زیبای کویر هفت سنگ

کویر هفت سنگ یزد در حدود ٢٠ کیلومتر با مرکز شهر یزد فاصله دارد. اما اگر از بلوار نصر به سمت این مکان حرکت کنید به طور تقربیی چیزی در حدود ١٢ کیلومتر با این جاذبه فاصله دارید. طی کردن این مسافت در زمانی ٣٠ دقیقه‌ای امکان‌پذیر است.

نزدیک‌ترین کویر به شهر یزد

پیاده روی در کویر هفت سنگ

در اطراف شهر یزد کویرهای متعددی برای کویرنوردی مسافران و گردشگران وجوددارد. کویر کراکال، کویر سیاه کوه، کویر ریگ زرین، کویر هرات و مروست و… در اطراف این شهر با فاصله‌هایی متفاوت واقع شده‌اند. در میان کویرهای این شهر کویر هفت سنگ یزد نزدیک‌ترین فاصله را به شهر باستانی یزد دارد. کویر مصر نیز از دیگر کویرهای معروف مرکز ایران است.

جمع‌بندی

شهر یزد شهر خانه‌های تاریخی با قدمتی زیاد همواره میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان است. در این بین کویرهای اطراف این شهر از مکان‌های گردشگری هستند که علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارند. کویر هفت سنگ یزد نمونه‌ای از کویرهای اطراف و نزدیک یزد است. در این مقاله در مورد این کویر زیبا، چگونگی دسترسی به آن، امکانات تفریحی و رفاهی این جاذبه گردشگری، اقامت در یزد و… صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند اندک به دانش شما در مورد کویر هفت سنگ یزد اضافه کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر