لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بازار گل خیام مشهد
بازار گل مشهد

بازار گل خیام مشهد

اگر اهل گل و گیاه هستید احتمالا موقعیت مکانی این بازار را می‌شناسید و شاید اسم آن نیز بارها به گوشتان خورده است. بازار گل خیام مشهد در بلوار خیام واقع شده و بخشی از مجتمع فتح آباد است. معرفی و ساعت کاری بازار گل مشهد را در این صفحه بخوانید.

بازار گل خیام مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید. در هر یک از هتل های مشهد که اقامت داشته باشید، مسیر مناسبی برای دسترسی به بازار گل مشهد بولوار خیام وجود دارد که به تفصیل در ادامه توضیحات لازم را داده‌ایم تا بتوانید در زمان مناسب برای بازدید از این بازار اقدام کنید.

در این بازار عرضه‌کننده‌های مختلفی غرفه دارند که انواع گل‌های آپارتمانی، گل‌های تزیینی، انواع گلدان با جنس‌ها و ابعاد مختلف، گل‌های مصنوعی با کیفیت‌های مختلف، کود و خاک، دانه انواع گیاهان، درختان میوه‌های منطقه، انواع نهال‌ها و محصولات مختلف مرتبط با باغبانی را ارائه می‌کنند. اگر گل و گیاه و نگهداری از آن‌ها بخشی از علاقه‌مندی‌های اساسی شماست، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

ساعت کاری بازار گل مشهد

ساعت کاری بازار گل مشهد

در چه ساعاتی می‌توانیم از بازار گل مشهد بازدید کنیم؟ بازار گل مشهد در طول ایام هفته از شنبه تا پنج‌شنبه بین ساعات 7 الی 20 فعال است. در روزهای جمعه ساعات کاری کوتاه‌تر است و بین 7 صبح الی 14 است. ساعت کار بازار گل در ایام خاصی از سال متغیر است. برای مثال در ماه رمضان بازار گل دیرتر شروع به فعالیت می‌کند و در ساعات پایانی شب نیز فعال است.

آدرس بازار گل مشهد دقیقا کجاست؟

آدرس بازار گل مشهد

خب حالا که ساعت فعالیت بازار گل خیام را می‌دانیم، بپردازیم به این که چطور می‌توانیم خود را به آن برسانیم. فرقی نمی‌کند که قصد خرید عمده یا تکی از گل و گیاه های این بازار را دارید، در هر حال اگر گل و گیاه چیزی است که به آن علاقه دارید، حداقل یک‌بار به این بازار سر بزنید. این بازار یکی از بازارهای ارزان مشهد است، با توجه به اینکه این بازار مخصوص گل و گیاه است می‌توانید با قیمت مناسب تری خرید کنید.

در ورود به این بازار در ابتدا در مرکز بازار پارکینگ را مشاهده می‌کنید و اطراف آن غرفه‌های متعدد فروش گل‌های طبیعی و مصنوعی را می‌بینید که پارکینگ را احاطه کرده‌اند. بازار گل در بلوار خیام شمالی است. این بازار بین خیام 40 و 42 قرار دارد.

در این خیابان مغاره‌های گل‌فروشی متعدد نیز ایجاد شده‌اند. برای بازدید از بازار گل خیام مشهد روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه همه این مسیرها و روش‌ها را توضیح می‌دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین روشی که مناسب شماست بتوانید در هر جا که هستید خود را به این بازار برسانید.

معرفی پارک خورشید مشهد همراه با عکس
ادامه مطلب

آدرس بازار گل خیام مشهد روی نقشه گوگل مپ

تصاویر بازار گل مشهد

چطور با مترو می‌توانم به بازار گل خیام مشهد بروم؟

اگر اهل رفت‌وآمد با وسایل حمل‌ونقل عمومی هستید و یا ترجیح می‌دهید در خیابان‌هایی که نمی‌شناسید، رانندگی نکنید، خب مترو انتخاب مناسبی برای دسترسی به بازار گل مشهد بولوار خیام است. برای استفاده از مترو، باید سوار خط یک مترو مشهد شوید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید، ایستگاه خیام است که حدود 4 کیلومتر با بازار فاصله دارد. پس از پیاده شدن در ایستگاه، فاصله باقی مانده را می‌توانید با استفاده از تاکسی و یا اتوبوس‌های خط 88 طی کنید.

چطور با اتوبوس می‌توانم به این بازار گل بروم؟

اتوبوس نیز می‌تواند با هزینه کم شما را به این بازار برساند. مسیر اتوبوس خط 88 از پایانه آزادی تا پایانه گردشگری است و می‌توانید از اتوبوس این خط استفاده کنید تا به مقصد برسید. ضمنا مسیر گذر اتوبوس خط 10 نیز از بلوار وکیل آباد و سه راه خیام است و می‌توانید از این اتوبوس نیز استفاده کنید.

چطور با ماشین خودم به بازار گل خیام بروم؟

اگر راحتی و آرامش خودروی شخصی خود را به وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهید ابتدا خود را از مبدأ تا بلوار خیام برسانید. از جهات مختلف، بلوار توس، سجاد و بلوار هدایت مناطقی هستند که به بلوار خیام منتهی می‌شوند. اگر در مشهد مهمان هستید و در هتل های مشهد در اطراف حرم مطهر امام رضا اقامت دارید از طریق بزرگراه شهید چراغچی و بلوار قرنی می‌توانید به سمت بازار گل مشهد حرکت کنید.

بازار گل مشهد چه بخش‌هایی دارد؟

آدرس بازار گل مشهد

یکی از بخش‌های اصلی این بازار بولوار خیام، پارکینگ آن است که از امکانات مهم این محل محسوب می‌شود. این پارکینگ ظرفیت بالایی دارد. علاوه بر غرفه‌های گل و گیاه و لوازم مربوطه، غرفه‌های فروش مواد غذایی نیز بخشی از بازار را شکل می‌دهد. بازار گل مصنوعی مشهد نیز در همین مجموعه است.

در غرفه‌های این بازار چه چیزهایی عرضه می‌شود؟

خرید گل در بازار گل مشهد

  • گل‌های مصنوعی
  • وسایل دکوری، انواع ساعت ایستاده، آینه‌های مختلف، سنگ‌های تزیینی و صدف، غرفه‌های اجناس چوبی مانند پایه گلدان و مجسمه‌های چوبی
  • ظروف سفالی خام و رنگ شده
  • لوازم جشن عروسی و عقد
  • عمده‌فروشی گل و گیاه
  • فروش انواع گلدان
  • گیاهان آپارتمانی
  • کود و خاک
  • انواع سموم شیمیایی
  • گل آرایی ماشین عروس
  • فروش دسته گل های ویژه مراسم عروسی
  • گل‌های ویژه مراسم ترحیم

قیمت گل در بازار گل مشهد

سر در ورودی بازار گل مشهد

قیمت گل‌ها به طور کلی در بازار گل مشهد در خرید تکی و عمده برای خریدار به صرفه است؛ اما این قیمت‌ها بسته به عوامل متفاوتی متغیر هستند و در طول ایام مختلف سال شامل تغییراتی می‌شوند.

معمولا برای خرید گل‌های تازه در ساعات اولیه صبح انتخاب‌های بهتری دارید و می‌توانید گل‌های سالم‌تری خریداری کنید که قیمت بالاتری دارند. به‌مرور و با گذر ساعاتی برخی گل‌ها کیفیت اولیه را از دست می‌دهند و ممکن است با تخفیف عرضه شوند؛ همچنین تعداد و نوع گل نیز در قیمت مؤثر است.

معرفی هتل مدائن مشهد - هتلی سه ستاره در نزدیکی حرم
ادامه مطلب

عید نوروز بهترین زمان برای بازدید از بازار گل خیام مشهد

عکس بازار گل مشهد

زمان مشخصی را نمی‌توان به عنوان بهترین زمان برای همه مخاطبان در نظر گرفت، شما همواره می‌توانید از حال و هوای خوب گیاهان متنوع و تازه بازار گل مشهد بولوار خیام لذت ببرید و در صورت تمایل خرید هم انجام دهید. ولی قطعا یکی از بهترین زمان‌هایی که ما پیشنهاد می‌کنیم اگر در مشهد اقامت دارید، به بازار گل بروید، شب عید و ایام نوروز است.

قطعا این حال و هوا نمی توانید در سایر ایام سال در بازارهای گل مشاهده کنید. در ایام عید نوروز بازار گل مشهد پر است از گل‌های بهاری مانند سنبل و بنفشه، آکواریوم‌هایی با ماهی قرمز و گلدان‌ها و مجسمه‌هایی که در آن سبزه با دانه‌های مختلف پرورش داده شده است.

مراکز مهم در نزدیکی بازار گل خیام مشهد

قیمت گل در بازار گل مشهد

اگر می‌خواهید از مکان‌های تفریحی و گردشگری اطراف بازار گل مطلع شوید و زمان‌بندی بازدید خود را بر اساس مراجعه به نقاط اطراف بازار تنظیم کنید، بهتر است به لیستی که در ادامه معرفی می‌کنیم توجه کنید و جاذبه‌هایی که برای شما مناسب هستند را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی مناسب این مجموعه باعث شده است که فاصله کمی با بهترین جاهای تفریحی، مرکز خرید و رستوران‌های متعدد داشته باشد.

در نزدیکی این مرکز خرید چه مکان‌های تفریحی وجود دارد؟

اگر خودتان اهل هیجان و تفریح هستید و یا در خانواده کودک خردسال به همراه دارید می‌توانید قبل یا بعد از بازدید از بازار گل سری هم به شهربازی و باغ پرندگان بزنید و اوقات لذت‌بخش برای خود و همراهانتان با طی مسافت کوتاهی رقم بزنید.

شهربازی قهرمانان

شهربازی قهرمانان

موقعیت مکانی شهربازی قهرمانان در بلوار خیام شمالی و بعد از میدان خیام است. ضمن این که در این مجموعه رستوران و کافی‌شاپ نیز برای رفاه مراجعان ایجاد شده است، می‌توانید با انواع بازی‌های خانوادگی، VR پارک، بازی‌های هیجانی مانند سالتو، ترن هوایی، چرخ و فلک، بانجی جامپینگ و کلوپ کودک سرگرم شوید.

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد

موقعیت مکانی باغ پرندگان مشهد در بلوار بهارستان و بعد از میدان خیام است. از بازار گل با طی مسافتی حدود 2 کیلومتر به پرندگان می‌رسید. در این باغ حدود 60 گونه از انواع مختلف پرندگان زینتی به نمایش درآمده‌اند.

چه مراکز خریدی در اطراف بازار گل مشهد وجود دارد؟

اگر بازارگردی چیزی است که علاوه بر بازار گل در جای دیگر نیز به دنبال آن هستید، در نزدیکی بازار گل می‌توانید سری به مرکز خرید پروما و یا مرکز خرید الماس شرق بزنید.

1- مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق

الماس شرق، یک مجموعه باسابقه و نسبتاً قدیمی با بخش‌های مختلف تجاری، تفریحی و رفاهی است. در الماس شرق مشهد می‌توانید پوشاک، کیف و کفش و بدلیجات تهیه کنید و در طول بازدید نیز می‌توانید کودک خود را به شهربازی که در مجموعه ایجاد شده است، بسپارید.

دره اجنه مشهد، بهشتی در دل کویر
ادامه مطلب

موقعیت مکانی مرکز خرید الماس شرق در خیابان بهارستان بعد از میدان خیام است. شما می‌توانید از بازار گل با طی مسافتی حدود دو کیلومتر به الماس شرق برسید.

2- مرکز خرید پروما

مرکز خرید پروما

موقعیت مکانی مرکز خرید پروما در میدان جانباز مشهد است که شما با طی حدود 3 کیلومتر از مبدأ بازار گل مشهد می‌توانید به این مرکز خرید برسید. در این مرکز خرید نیز مانند الماس شرق می‌توانید پوشاک، لوازم‌خانگی، کیف و کفش و بدلیجات تهیه کنید.

در شهربازی این مجموعه نیز می‌توانید اوقاتی را برای سینمای 5 بعدی، بیلیارد و بولینگ صرف کنید. بعد از کلی گشت و گذار اگر نیاز به میل کردن غذا و نوشیدنی دارید در رستوران و کافی‌شاپ مجموعه می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید.

آیا در اطراف بازار گل مشهد رستوران وجود دارد؟

بله. برای صرف غذاهای خوشمزه بعد از بازدید از این مرکز خرید می‌توانید به دو رستوران مشهور مشهد در بولوار خیام مراجعه کنید. رستوران پسران کریم و رستوران رضا همه روزه با انواع غذاهای خوشمزه به شما این امکان را می‌دهند تا با طی مسافت کوتاهی، ضمن استراحت غذایی باب میلتان انتخاب و نوش جان کنید.

1- رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم را در نقاط مختلف مشهد می‌توانید ببینید. شعبه این رستوران در نزدیکی بازار گل و بعد از تقاطع بلوار هدایت و بلوار خیام وجود دارد. در منوی رستوران پسران کریم انواع غذا و پیش غذای ایرانی را مشاهده می کنید. غذاهای محبوب این رستوران شامل ران سرخ شده، کباب برگ سلیمی و کباب لقمه میکس است.

2- رستوران رضا

رستوران رضا منو و قیمت‌های متوسط دارد و در کوتاه‌ترین زمان بعد از بازدید از بازار گل می‌توانید خود را به این رستوران برسانید. موقعیت مکانی رستوران رضا مشهد در بلوار عبدالمطلب و بین عبدالمطلب 43 و 45 است. این رستوران تنها حدود 1 کیلومتر با بازار گل مشهد فاصله دارد. در منوی رستوران رضا نیز انواع غذاهای ایرانی و سنتی برای انتخاب شما وجود دارد.

سخن پایانی

در این صفحه به توضیح مشخصات کلی بازار گل مشهد از قبیل موقعیت مکانی، ساعات کاری، قیمت محصولات، زمان مناسب بازدید و مکان‌های مهم گردشگری در اطراف این بازار پرداختیم. اگر در حال حاضر در مشهد اقامت دارید و زمان مناسب برای بازدید از بازار گل مشهد بولوار خیام در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از بازار گل و جاذبه‌های اطراف آن زمانی را در نظر بگیرید.

ضمناً می‌دانید که این مقالات بر اساس نظرات همراهان تهیه می‌شوند پس اگر با خواندن این مطلب سؤالات دیگری از بازار گل به ذهن شما رسید که در این جا به آن پاسخ نداده‌ایم، می‌توانید در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر