لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> خوشمزه ترین غذای دنیا
خوشمزه ترین غذای دنیا

خوشمزه ترین غذای دنیا

جرج برنارد شاو می گوید: «هیچ عشقی صادقانه تر از عشق به غذا وجود ندارد» و با امتحان کردن برخی از غذاهایی که در ادامه این فهرست آمده اند به این حرف شاو ایمان می آوریم. اما سوال این است که خوشمزه ترین غذاهای دنیا کدامند؟ کدام یک غذاهای بهتری هستند؟ بهترین غذای دنیا در چه جاهای سرو می شوند؟ در ادامه این مطلب 10 غذایی که بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا و خوراکی های خوشمزه ی شناخته می شوند به ترتیب ارائه می شوند. متاسفانه در این مقاله تنها می توانید چشمهایتان را از این غذا های خوشمزه سیر کنید و برای سیر کردن شکمتان باید به مکان هایی که این غذاها در آنجا سرو می شوند بروید.
10- موامبای جوجه، گابن
نمونه متفاوت غربی گرفته شده از این غذای خوشمزه گابنی با کره بادام زمینی سرو می شود. دستورالعمل اصلی این غذای آفریقایی شامل ترکیب گوشت مرغ، فلفل قرمز تند، سیر، گوجه فرنگی، فلفل سبز، نمک، بامیه و روغن پالم است.
 Ice cream, global

9- بستنی، سراسر جهان

شاید به حدی پرخوری کرده اید که دیگر نفستان بالا نمی آید اما همیشه در شکم شما جایی برای بستنی سرد تزیین شده با آجیل، شیرینی ژله ای یا سس شکلات وجود دارد. می توانید با یک قاشق تمامی ترکیبات این غذای خوشمزه چاق کننده که جزو خوشمزه ترین خوراکی های دنیا را به هم زده و بعد از کمی آب شدن با لیوان آن را سر بکشید.
در مقاله ی خوشمزه ترین بستنی های جهان و میتوانید در مورد این خوراکی خوشمزه بیشتر بخوانید.
 Tom yum goong, Thailand

8- تام یوم گونگ، تایلند

در بین بهترین غذاهای دنیا، بهترین غذای تایلندی از ترکیب میگو، قارچ، گوجه فرنگی، گیاه لیمو، زنجبیل عربی و برگ های لیموی کافیر درست می شود. این غذا معمولاً با شیر آناناس و خامه سرو شده و بسته به مزه مورد علاقه افراد در طعم های شور، تلخ، فلفلی و شیرین آماده می شود. اما از همه مهم تر قیمت نسبتاً ارزان این غذای خوشمزه است.
Penang assam laksa, Malaysia

7- لاکسای پنانگ آسام، مالزی

ترکیب ماهی ماکرل پخته و ریز ریز شده، تمبر هندی، فلفل قرمز، نعنا، علف لیمو، پیاز و آناناس یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای مالزی یک آش ماهی تند و شور است که بعد از اضافه کردن مقداری زنجبیل مقاومت در برابر آن غیرممکن می شود. تنها فرو بردن قاشق در کاسه حاوی این سوپ خاص می تواند آب بینی شما را راه بیندازد.
Hamburger, Germany

6- همبرگر، آلمان

وقتی که یک غذا آن قدر خوشمزه است که مردم سالانه 20 میلیارد دلار برای خوردن آن تنها در یک رستوران زنجیره ای هزینه می کنند باید در این فهرست جایی داشته باشد. مک دونالد خوشمزه ترین ساندویچ های جهان را تولید نمی کند اما نکته این است که این رستوران زنجیره ای نیازی به این کار نمی بیند. ترکیب نان، گوشت و سالاد چنان خوشمزه و پرطرفدار است که کشورهای جهان برای تولید گوشت قرمز بیشتر دست به هر کاری می زنند.
Peking duck, China

5- خوراک اردک، چین

تزیین کردن پوست اردک با شربت مالتوز که به آن درخشندگی خاصی می دهد رمز و رازی است که تنها چینی ها از آن اطلاع دارند. این پوست آغشته شده به مالتوز، در اثر کباب شدن آرام در فر چنان ترد می شود که باعث شده طرفداران پوست اردک بسیار بیشتر از طرفداران گوشت آن باشند. ترکیب این غذا با کلوچه، پیاز و سس لوبیای شیرین باعث شده که این غذای چینی در رده بالای فهرست خوشمزه ترین غذای دنیا قرار بگیرد.
 Sushi, Japan

4- سوشی، ژاپن

وقتی که ژاپنی ها بخواهند چیزی درست کنند سعی می کنند آن را به بهترین شکل ممکن درست کنند و در این کار نیز موفق می شوند. شاید برندهای ژاپنی بزرگی مانند تویوتا، سونی، نینتندو، نیکونو و یاماها نتوانسته باشند به اندازه ماهی خام و برنج جهانیان را شیفته ژاپن سازند. اما در واقع ترکیب این دو و نحوه انجام این کار است که باعث شده سوشی از محبوب ترین غذاهای دنیا برای شب اول قرار باشد. ژاپنی ها بدون سوشی نمی توانند زندگی کنند.
Chocolate, Mexico

3- شکلات، مکزیک

مایاها آن را می نوشیدند، لاس هالستروم فیلمی در مورد آن ساخت و همه ما با خوردن بیشتر و بیشتر از این خوراکی های خوشمزه احساس گناه خود را بیشتر می کنیم. داستان دانه های کاکائو داستانی از دل جنگل های بارانی تا مرکز تمدن است. بدون این شیرینی خامه ای شیرین و تلخ، روز والنتاین تنها با کارت هدیه و گل به پایان می رسید و شاید مراسم متفاوت دیگری برای عشاق برگزار می شد.
در مقاله ی 10 مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان میتوانید در مورد این خوراکی های خوشمزه بیشتر بخوانید.
Neapolitan pizza, Italy

2- پیتزا ناپلئونی، ایتالیا

هنوز هم مانند گذشته از بین بهترین غذا ها، بهترین پیتزا، پیتزای ساده ناپلئونی است. پیتزای ناپلئونی سنتی در مهد پیتزای جهان، ایتالیا، هنوز هم با نمک دریایی، آرد گندم بسیار مرغوب، استفاده از تنها 3 نوع گوجه فرنگی تازه، خمیر دستی و استفاده از اجاق های با سوخت چوب پخته می شود. با ترکیب تنها چند ماده غذایی- خمیر پیتزا، گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک و ریحان، پیتزا ناپلئونی به غذایی تبدیل شده که تنها تعداد کمی می توانند به درستی و با دستورالعمل سنتی آن را بپزند اما همه از خودن آن لذت خواهند برد.
Massaman curry, Thailand

1- آبگوشت کاری ماسامان، تایلند
آبگوشت کاری ماسامان پادشاه ادویه های کاری است و شاید سلطان خوشمزه ترین غذاهای جهان: تند، با طعم نارگیل، خوشمزه و لذیذ. حتی سس ترکیبی کاری که ممکن است از سوپرمارکت محلتان بگیرید نیز می تواند ساده ترین غذاها را به غذایی در حد گرفتن ستاره میشلین تبدیل نماید. این ترکیب غذایی خوشمزه در هر گوشه ای از خیابان های تایلند تهیه و به فروش می رسد.

حقایق غذایی| یک تور کوتاه آشپزی به سراسر جهان
ادامه مطلب

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر