لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چشمه های آبگرم سرعین + قیمت بلیط آبگرم سرعین ١٤٠٣
چشمه های آبگرم سرعین

چشمه های آبگرم سرعین + قیمت بلیط آبگرم سرعین ١٤٠٣

بدون شک یکی از جاهای دیدنی اردبیل آن هم در تابستان‌های داغ و طاقت‌فرسا چشمه های آبگرم سرعین هستند. این چشمه‌ها با تنوع زیاد هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد این چشمه‌های گوناگون، بهترین آبگرم سرعین، خواص آب گرم سرعین، بهترین آب گرم سرعین کجاست؟ و دیگر ویژگی‌های آنها با شما صحبت كنيم. امیدواریم در ادامه با شناخت این چشمه‌ها سفری دلپذیرتر و بهتر به سرعین داشته باشید.

قیمت بلیط آبگرم سرعین ١٤٠٣(قیمت آب گرم سرعین)

sareen spa springs 2

با توجه به اینکه هر کدام از چشمه‌ های آبگرم سرعین دارای امکانات و موقعیت متفاوتی هستند، قیمت‌های مختلفی نیز برای هر کدام با توجه به شرایط و تجهیزات آنها تعیین شده است. شما می‌توانید با توجه به امکانات مطابق سلیقه خود بهترین چشمه آبگرم سرعین را انتخاب کنید. در ادامه معرفی هر کدام از آبگرم‌ها قیمت روز آنها نیز اعلام شده است.

لیست بهترین چشمه های آب گرم سرعین

لیست بهترین چشمه های آب گرم سرعین

هر چند تمام چشمه‌ های آبگرم دارای خصوصیات و ویژ‌گی‌های مشترکی هستند ولی برخی از آنها در لیست بهترین چشمه‌های آبگرم اردبیل جای گرفته‌اند. این لیست شامل موارد زیر می‌شود:

  • چشمه آبگرم ایرانیان سرعین
  • چشمه آبگرم هتل رویال پارک
  • چشمه آبگرم گاو میش گلی
  • چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد
  • چشمه آبگرم سبلان سرعین
  • چشمه آبگرم مجتمع شهر آفتاب
  • چشمه آبگرم بش باجیلار
  • مجتمع آب درمانی قهوه‌ سویی
  • چشمه آبگرم ژنرال
  • چشمه آبگرم ٩ چشمه

لیست استخرهای سرعین (بهترین استخر های سرعین)

بهترین استخر های سرعین

برخی از چشمه ‌های آبگرم سرعین به صورت استخری کامل و مجهز برای شنا و آبتنی مهمانان ساخته شده‌اند. این استخرها علاوه بر داشتن حالت معمولی استخرهای دیگر، منبع آب آنها از چشمه‌های کوهستانی و آبگرم تامین می‌شود.

1. چشمه آبگرم ایرانیان سرعین

چشمه آبگرم ایرانیان سرعین

از جمله بهترین آبگرم های‌ سرعین که به صورت استخر از مهمانان پذیرایی می‌کند، چشمه آبگرم ایرانیان سرعین است. این استخر اولین استخر آبدرمانی در شهر سرعین است. موقعیت این استخر و قرار گیری آن در ورودی شهر سرعین هر ساله موجب جذب بسیاری از مسافران می‌شود.

سرسره‌های آب و سالن‌های مجزا خصوصيات بارز اين مجموعه محسوب می‌شوند. آب گرم مطبوع اين استخر حتی در فصل‌های سرد سال نيز پذیرای خيل زیادی از مسافران و گردشگران است.

چشمه آبگرم ایرانیان سرعین

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به پارکینگ اختصاصی برای مسافران دارای وسیله نقلیه اشاره کرد. همچنین رستوران، سالن بدنسازی، سونا بخار، سونا نمک، حمام ترکی، سرسره کودکان، بوفه و جکوزی نیز برای رفاه مهمانان در کنار استخر در نظر گرفته شده است.

آدرس اردبیل، سرعین، ورودی اول شهر سرعین، شرکت تفریحی توریستی آبدرمانی سرعین ایرانیان
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٤٠٥٠
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم ایرانیان سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٩ صبح الی ١١ شب

2. چشمه آبگرم هتل رویال پارک

چشمه آبگرم هتل رویال پارک

یکی از چشمه‌‌های آبگرم مهم سرعین در هتل رویال پارک این شهر قرار دارد. در حقیقت می‌توان گفت یکی از امکانات ویژه این هتل بخش آب درمانی آن با تجهیزات خاص است. اين مجموعه يكی از بهترین مراکز آب درمانی در تمام خاورمیانه به حساب می‌آید.

آبگرم این مجموعه از محل چشمه‌های گاو میش گلی تامین می‌شود. چشمه آبگرم این مجموعه از ترکیب برف‌های ذوب شده با سنگ‌های ماگمایی و آتشفشانی در عمق زمین به وجود می‌آید.

چشمه آبگرم هتل رویال پارک

یکی از خواص اصلی این چشمه جذب سریع املاح از راه پوست است. شما مهمانان عزیز می‌توانید با مراجعه به بخش استخر آبگرم معدنی این هتل از خواص ویژه آن بهره‌مند شوید. در این استخر محیطی شاد و دلپذیر و البته پر از آرامش برای سپری کردن ساعتی مفید فراهم شده است.

ناگفته نماند در کنار استخر آب درمانی این مجموعه می‌توانید از دیگر بخش‌های مجموعه نیز مانند سونا، غار آهکی، جکوزی و… نیز بهره ببرید.

  • قیمت بلیط آبگرم هتل رویال پارک (در سال ١٤٠٣)، ١٢٦٥٠٠ تومان اعلام شده است.
آدرس اردبیل، شهرستان سرعین، خیابان دارایی، مجموعه هتل آبدرمانی رویال پارک سرعین
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٢٢٢٢
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم هتل رویال پارک روی نقشه
ساعت کاری ٩ صبح الی ١١ شب

3. چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد

چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد

یکی دیگر از بهترین آبگرم های سرعین که آب آن در فضای بهداشتی و زیبای استخر قابل استفاده است، چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد است. این مجتمع در سال ١٣٩٤ به بهره‌برداری رسید. آب این استخر از چشمه‌های آبگرم پهنلو تامین می‌شود. مجتمع آب درمانی پهنلو دارای دو هتل سه و چهار ستاره است. این هتل‌ها از بهترین هتل های سرعین هستند.

تمام خدمات آب درمانی شامل سونا، دوچرخه در آب، جکوزی، تونل مه سرد، گذر سلامت، حمام ترکی، آبشار آب داغ و… را می‌توانید در آن به بهترین شکل استفاده کنید.

چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد

آب این چشمه نیز به مانند چشمه‌های دیگر سرعین در درمان برخی بیماری‌ها مانند روماتیسم، دردهای عضلانی و… موثر است. ناگفته نماند در این مجتمع واحدهای آب درمانی به صورت VIP و خانوادگی نیز قابل استفاده است. داشتن امکانات خاص برای معلولین و جانبازان از دیگر ویژگی‌های بارز این مجتمع است.

  • قیمت بلیط آبگرم چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد (در سال ١٤٠٣)، ٨٢٥٠٠ تومان است.
آب گرم معدنی در نیر، شهر چشمه های جوشان
ادامه مطلب
آدرس اردبیل، شهر سرعین، خیابان ولیعصر، مجتمع هتل و آبدرمانی ارشاد سرعین
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢١٢١٥
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد روی نقشه
ساعت کاری ساعت ٨ صبح تا ١٢ شب

4. چشمه آبگرم سبلان سرعین

چشمه آبگرم سبلان سرعین

مجتمع آبگرم سبلان یکی از محبوب‌ترین و بهترین آبگرم های سرعین است. سال ساخت این مجتمع به سال ١٣٧٤ برمی‌گردد. این مجتمع بزرگ در زمینی به مساحت ٧٢٠٠ مترمربع در دو طبقه احداث شده است.

یکی از این طبقات به خانم‌ها و یکی دیگر به آقایان اختصاص دارد. خواص درمانی آب این مجتمع موجب شده تا هر ساله بسیاری از مسافران برای تسکین و رفع دردهای پوستی، روماتیسمی، عضلانی و… راهی این مرکز آبدرمانی شوند.

چشمه آبگرم سبلان سرعین

در این مجتمع مجهز امکانات مختلفی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است. سونای خشک و بخار، استخر ویژه کودکان و بزرگسالان، حوضچه‌های آب سرد و گرم، فیزیوتراپی و ماساژ از جمله خدمات و امکانات هستند.

همچنین برای رفاه بیشتر مهمانان و پذیرایی از آنها امکانات دیگری مانند رستوران، بوفه، فضای سبز، نمازخانه، کافی شاپ و.. نیز در فضای این مجتمع در نظر گرفته شده است. در ضمن سیستم‌های ویژه رطوبتی، تنفسی، ضدعفونی کننده و… نیز فضای بهداشتی‌تری را در مجتمع ایجاد کرده است.

آدرس اردبیل، سرعین، خیابان دانش
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٤٠٦٠
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم سبلان سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ١٢ شب

5. چشمه آبگرم شهر آفتاب

چشمه آبگرم شهر آفتاب

يكی از به‌روزترین و بهترین آبگرم های سرعین، چشمه آبگرم شهر آفتاب نام دارد. مجتمع شهر آفتاب در دره‌ای با نام سلامت یا پهنلو واقع شده است. در مجموع پایه‌گذاری این مجتمع بر اساس دو فاز در نظر گرفته شده است. در حال حاضر از یکی از فازها استفاده می‌شود. فاز دوم در حال تکمیل شدن است.

ساختمان مجتمع شهر آفتاب در چهار طبقه ساخته شده است. امکانات مختلفی در این طبقات پراکنده شده است. در طبقه اول این مجتمع آنچه که مد نظر شما است دیده می‌شود؛ استخر بزرگسالان، استخر بازی کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، تونل آب سرد، ماساژ درمانی (انجام کلیه ماساژهای تایلندی، سوئدی و…)، دوش آب، رختکن و… نمونه‌هایی از خدمات موجود در بخش آبدرمانی مجتمع شهر آفتاب هستند.

چشمه آبگرم شهر آفتاب

جالب است بدانید خدمت ذکر شده در طبقات بالاتر به صورت VIP در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. همچنین در یکی دیگر از طبقات امکانات لازم مانند فضای رستوران و کافی شاپ برای استراحت، نوشیدن خوراکی و غذای دلخواهتان وجود دارد. فروشگاه عرضه لوازم شنا و آب تنی به مهمانان نیز در طبقه سوم مجتمع شهر آفتاب واقع شده است. مدیریت مجتمع نیز در یکی از طبقات آماده شنیدن انتقادها و پیشنهادهای مهمانان است. در مجتمع چشمه آبگرم شهر آفتاب هر آنچه که از یک مرکز آبدرمانی انتظار می‌رود وجود دارد.

  • قیمت بلیط آبگرم چشمه آبگرم شهر آفتاب (در سال ١٤٠٣)، ٧٧٠٠٠ تومان اعلام شده است.
آدرس اردبیل، شهر سرعین، میدان ولیعصر، جاده سلامت
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٠٦٣٠
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم شهر آفتاب سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ١٢ شب

6. مجتمع آب‌درمانی قهوه‌سویی

مجتمع آب‌درمانی قهوه‌سویی

از  معروف‌ترین و بهترین آبگرم های سرعین که از زمان‌های قدیم تا به امروز محلی برای آبدرمانی گردشگران بوده مجتمع آب درمانی قهوه سویی است. این مجتمع نام یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های سرعین را به دوش می‌کشد. در گذشته از چشمه قهوه سویی با نام چشمه قهوه خانه یعقوب نام برده می‌‌شده است.

این مجتمع سالهاست که توسط یک شرکت خصوصی مورد بازسازی قرار گرفته و امکانات زیادی به آن اضافه شده است. ساختمانی که امروزه خدمات آبدرمانی به مهمانان ارائه می‌کند شامل سه فاز است. در فاز اول امکانات آبدرمانی برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است. در این فاز حوضچه‌های آب گرم، سونا، جکوزی، دوش‌های انفرادی و … وجود دارد. فاز دوم آب چشمه سرد است که دارای خواصی متفاوت‌تر نسبت به آب فاز اول است.

مجتمع آب‌درمانی قهوه‌سویی

فاز سوم این مجتمع نیز از یک هتل تشکیل شده است. در این هتل سه ستاره امکانات رفاهی بسیاری مانند رستوران، سالن کنفرانس، پارکینگ، فیزیوتراپی و … برای راحتی و رفاه مهمانان مجتمع در نظر گرفته شده است.

با توجه به خواص متنوع و مفید آبگرم مجتمع قهوه‌سویی گردشگران از آن به عنوان محلی برای تسکین و بهبود دردهای مفصلی، روماتیسمی و چشمی یاد می‌کنند. یکی از خواص این آبگرم که آن را متفاوت‌تر از بقیه آبگرم‌های سرعین کرده ضدعفونی چشم است. همچنین به دلیل وجود املاح بی‌کربناته، سیلیس و رسوبات آهن در آبگرم این مرکز، گردشگران از آن برای دفع سنگ کلیه و بهبود امراض گوارشی، استفاده می‌کنند.

مجتمع آب‌درمانی قهوه‌سویی

لازم به ذکر است که آب این مجتمع آب درمانی در حدود ٤٤ درجه سانتی گراد است. این دمای بالا نسبت به دمای بدن به تسکین دردهای روماتیسمی و عضلانی و اتساع عروق کمک می‌کند. البته آب چشم سرد با دمایی کمتر در حدود ٢٠ درجه، مورد استفاده گردشگران است.

  • قیمت بلیط آبگرم مجتمع آبدرمانی قهوه سویی (در سال ١٤٠٣) ٧٠٠٠٠ تومان اعلام شده است.
شهرهای دیدنی استان اردبیل
ادامه مطلب
آدرس اردبیل، شهر سرعین، خیابان طالقانی
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٢٣٢٤
لوکیشن موقعیت جغرافیایی مجتمع آبدرمانی قهوه سویی سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ٢٤ شب

7. چشمه آبگرم ژنرال

چشمه آبگرم ژنرال

یکی دیگر از معروف‌ترین چشمه‌های آبگرم  سرعین زیبا چشمه آبگرم ژنرال است. اما چرا نام ژنرال را بر این چشمه نهاده‌اند. در زمان جنگ جهانی اول یکی از ژنرال‌های روسی زخم‌های ناشی از جنگ را به وسیله یکی از آب گرم‌های سرعین در همان نزدیکی اقامت خود درمان می‌کرد. از همان زمان نام این آبگرم را ژنرال گذاشتند.

خواص درمانی آب گرم ژنرال موجب شده تا هر ساله افراد زیادی از آن برای تسکین و درمان امراض خود مانند تسکین دردهای عضلانی، روماتیسمی، مفصلی، اعصاب و روان و… بهره ببرند. آب درمانی ژنرال قسمتی از هتل آپارتمان سپید سرعین محسوب می‌شود.

چشمه آبگرم ژنرال

همچنین در این آب درمانی مانند خیلی از آب درمانی‌های سرعین امکانات متفاوت دیگری نیز مانند جکوزی، سونا، استخر و… برای رفاه و راحتی مهمانان در نظر گرفته شده است.

  • قیمت بلیط آبگرم مجتمع آبدرمانی ژنرال (در سال ١٤٠٣) ٧٠٠٠٠ تومان اعلام شده است.
آدرس اردبیل، سرعین، میدان گاومیش گلی، خیابان ژنرال
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٣٧٤١
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم ژنرال سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ٢٤ شب

8. آبگرم ۹ چشمه

آبگرم ۹ چشمه

یکی دیگر چشمه های معروف سرعین آبگرم ٩ چشمه است. این مجموعه یکی از نوسازترین مجتمع‌های آب درمانی سرعین است. آب این مجتمع آبدرمانی از چشمه‌های جوشان پهنلو تامین می‌شود.

با توجه به نوساز بودن مجتمع امکانات مختلفی مانند استخر، سونا، جکوزی، تونل آب سرد و… در دو سانس آقایان و بانوان برای مهمانانان در نظر گرفته شده است.

  • قیمت بلیط آبگرم مجتمع آبدرمانی ۹ چشمه (در سال ١٤٠٣) ٧٥٠٠٠ تومان اعلام شده است.
آدرس اردبیل، سرعین، خیابان ولیعصر، اول مسیر سلامت، روبروی فروشگاه پوشاک ایرانیان
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢١٩٣٠
لوکیشن موقعیت جغرافیایی آبگرم ۹ چشمه سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ١٢ شب

9. آبگرم شفا

آبگرم شفا

آبگرم شفا نیز یکی از آبگرم‌های محبوب در بین گردشگران است. دمای ٤٠ درجه سانتی گرادی و آبدهی بالا از جمله ویژگی‌های بارز این آبگرم هستند. ظاهر این آبگرم کمی کدر و مزه آن روبه ترشی می‌رود. املاح موجود در آب این آبگرم شامل آنیون‌ها و کاتیون‌های مهم کلر، سدیم، کلسیم و بی‌کربنات هستند.

بسیاری از گردشگران علاوه بر شنا و آبتنی در این آبگرم از خواص متعدد مواد معدنی موجود در آن برای تسکین دردهای عضلانی، بیماری‌های عصبی و… بهره می‌برند.

جالب است بدانید که تاریخچه اولیه ساخت این آبگرم به دوران پهلوی می‌رسد. امروزه امکانات و تجهیزات زیادی مانند استخر و دوش‌های متعدد به آن اضافه شده و فضایی مفرح و شاد برای ساعتی دور بودن از دغدغه‌ای روزمره و استراحت را فراهم آورده است.

آدرس اردبیل، طالقانی، خیابان امام علی
لوکیشن موقعیت جغرافیایی آبگرم شفا سرعین روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ١٢ شب

قدیمی ترین آبگرم سرعین

قدیمی ترین آبگرم سرعین

برخی از چشمه های آبگرم سرعین از قدمت بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند. در حقیقت این آبگرم‌ها از مجموعه‌های اولیه ساخته شده در سرعین برای شنا و آبتنی مسافران و گردشگران هستند.

10. چشمه آبگرم گاومیش گلی

چشمه آبگرم گاومیش گلی

یکی از چشمه‌ های آبگرم سرعین چشمه آبگرم گاومیش گلی است. نام این چشمه به دلیل استراحت گاومیش‌ها در زمان گذشته در کنار چشمه است. در این چشمه بهترین مواد معدنی برای آب درمانی وجود دارد.

خواص درمانی چشمه گاومیش گلی موجب شده تا مجتمعی استخردار را برای استفاده مهمانان احداث کنند. وجود مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، کربنات، بی‌کربنات و… باعث شده تا آب این چشمه مزه‌ای ترش و همراه با بویی مخصوص به خود داشته باشد.

چشمه آبگرم گاومیش گلی

دمای آب زیاد این این چشمه در حدود ٤٦ درجه سانتی گراد است. این دمای بالا لذت شنا و آب تنی را در فصل زمستان نیز برای مسافران فراهم کرده است. جالب است بدانید این استخر به صورت روباز دارای طولی ٢٥ متری و عرضی ١٧ متری است. بسیاری از مسافران به قصد تسکین دردهای عضلانی، بیماری‌های قلبی و عروقی، روماتیسم و… هر ساله به این مکان مراجعه می‌کنند.

استخر این مجموعه یکی از استخرهای قدیم ساز است و در آن امکانات رفاهی قابل توجهی به چشم نمی‌خورد. از جمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به ١٧ دوش آبگرم و سرد، اتاق کوچک ماساژ، حوضچه کلر، مغازه فروش لوازم شنا، سرویس بهداشتی و بوفه اشاره کرد.

آدرس اردبیل، سرعین، خیابان دانش، میدان گاومیش گلی
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٢٢٣٥
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم گاومیش گلی روی نقشه
ساعت کاری آقایان ٧ الی ١٢ و خانم ها ١٣ الی ١٩
جاهای دیدنی اردبیل؛ شاهکارهای تاریخی و طبیعی در دامنه كوه‌های سبلان
ادامه مطلب

11. چشمه آبگرم بش باجیلار

چشمه آبگرم بش باجیلار

یکی دیگر از قدیمی‌ترین چشمه های آبگرم‌های سرعین بش باجیلار نام دارد. آب کدر و بودار این آبگرم کمی آن را متفاوت‌‌تر از سایر آبگرم‌های سرعین کرده است. آب این چشمه با جوشش از اعماق زمین به سوی استخر بش باجلار هدایت می‌شود.

چشمه‌های زیبای بش باجیلار منبع این آب گرم هستند.  خواص معدنی و شگفت‌انگیز آن در درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های روماتیسمی، مفصلی و دردهای عصبی موثر است. مواد معدنی این چشمه از املاحی مانند سولفات، سدیم، کلسیم، سیلیس و.. تشکیل شده است.

خوب است بدانید نام قدیمی این چشمه، چشمه آبگرم دره لرسویی بوده است. نام دره لرسویی برگرفته از دره‌ای سرسبز و پر از درختان کهن چنار است و نام باجیلار امروزی الهام گرفته از پنج چشمه با نام پنج خواهران است.

آدرس اردبیل، سرعین، ولیعصر شرقی، شریعتی، آب معدنی بش باجیلار سرعین
شماره تماس ٠٤٥٣٣٢٤٩٦٣٠
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آبگرم بش باجیلار روی نقشه
ساعت کاری ٨ صبح الی ٧:٣٠ شب

12. چشمه آبگرم گوزسویی

چشمه آبگرم گوزسویی

چشمه آبگرم قهوه‌سویی یکی از قدیمی‌ترین چشمه‌ های آبگرم در سرعین است. علاوه بر خود چشمه قهوه سویی چشمه آبگرم گوزسویی نیز انشعاب گرفته از این چشمه است. چشمه گوزسویی به آب چشم نیز شهرت دارد. بیشتر برای درمان بیماری‌های چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خاصیت ویژه موجب شده تا از سوی گردشگران بسیار پرطرفدار باشد.

دمای این آب گرم سرعین در حدود ٢١ درجه سانتی گراد است. از دیگر خصوصیات این چشمه می‌توان به مزه گس مانند، بدون بو بودن و بی کربنات بودن آن اشاره کرد. چشمه آبگرم در دو سانس آقایان و بانوان از گردشگران پذیرایی می‌کند.

  • قیمت بلیط آبگرم گوزسویی (در سال ١٤٠٣) ٧١٠٠٠ تومان تعیین شده است.
آدرس اردبیل، شهر سرعین، خیابان طالقانی، مجتمع آب درمانی قهوه سویی سرعین
شماره تماس ٠٤٥٣٢٢٢٢٣٢٤
ساعت کاری ٨ صبح الی ١٢ شب

عکس چشمه های آب گرم سرعین اردبیل

با اینکه چشمه‌ های آب گرم سرعين به دليل خواص معدنی زیاد دارای طرفداران بسيار هستند، امکانات متنوع موجود در این مجتمع‌های آبدرمانی نیز نظر مهمانان و گردشگران را به خود جلب می‌کند. عكس چشمه‌های آبدرمانی ٩ چشمه، آبگرم پهنلو، گاومیش گلی، آبگرم ژنرال و… که پیشتر در مقاله مشاهده کردید، نشان از امکانات و تجهیزات به‌روز در آنها دارد.

سایر چشمه‌ های آبگرم سرعین

13. چشمه آب معدنی ارجستان

چشمه آب معدنی ارجستان

روستای ارجستان یکی از روستاهای اطراف سرعین است. این روستا به وجود چشمه‌های آب معدنی فراوان شهرت دارد. خواص کم‌نظیر این چشمه‌ها در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مانند مفصلی و روماتیسمی تاثیر دارد.

دمای آب چشمه‌های معدنی ارجستان در حدود ١٥ درجه سانتی گراد است. این دمای پایین، بی‌بو بودن و طعم گس مانند آن موجب شده تا از آب این چشمه‌ها به عنوان نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنند.

علاوه بر نوشیدن آب این چشمه به صورت بسته بندی در بطری‌های بهداشتی، برخی از این چشمه‌ها به صورت دایمی در حوضچه‌هایی سیمانی برای استفاده مردم و اهالی روستا نیز هدایت شده‌اند.

آدرس اردبیل، ٢١ کیلومتری سرعین

14. آب معدنی ساری‌ سو

آب معدنی ساری‌ سو

از جمله جاهای دیدنی سرعين می‌توان به آب معىنی ساری سو اشاره کرد. وجود این آبگرم در قسمت غربی سرعین موجب شده هر ساله مسافران زیادی برای بهره از آن راهی سرعین شوند.

آب این چشمه در طول سال تقریبا رو به گرمی می‌رود. دمای این آب معدنی در حدود ٤٤ درجه سانتی گراد گزارش شده است. وجود املاح معدنی بسیار در این آب معدنی یکی از مهم‌ترین دلایل آبتنی مهمانان در آن است؛ چراکه این املاح در درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله مفاصلی، استخوانی و عضلانی تاثیر دارند.

این آب گرم شامل دو حوضچه نسبتا بزرگ است. در ابتدا حوض اول پر می‌شود و در نهایت آب اضافی خود را به حوض دوم هدایت می‌کند. این آبگرم سرعین در دو سانس آقایان و خانم‌ها پذیرای گردشگران برای داشتن ساعتی به دور از هر دغدغه و هیاهو است.

آدرس اردبیل، بخش غربی سرعین، نزدیک میدان گاومیش گلی
لوکیشن موقعیت جغرافیایی چشمه آب معدنی ساری سو روی نقشه

سوالات متداول

بهترین آبگرم سرعین کجاست؟

هتل رویال پارک، آبگرم قهوه سویی، شهر آفتاب، مجتمع آبگرم ایرانیان، سبلان، بش باجیلار از جمله بهترین چشمه های آبگرم سرعین هستند.

آبگرم سرعین چه خاصیتی دارد؟

آبگرم‌ سرعین با جوشش از دل چشمه‌های معدنی دارای املاح بسیاری مانند کاتیون‌ها و آنیون‌هایی مانند سدیم، پتاسیم هستند. خواص آب گرم سرعین در بهبود و تسکین بیماری‌هایی مانند بیماری‌های عصبی، روماتیسمی، چشمی و… موثر هستند.

جمع‌بندی

همه ما استان اردبیل سرسبز و دیدنی را بیشتر با آب گرم سرعین می‌شناسیم. خاصیت درمانی چشمه های آبگرم سرعین موجب شده تا هر ساله بسیاری از مسافران راهی این شهر شوند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین این چشمه‌ها آشنا کنیم. امید است این اطلاعات راهنمای سفر شما به سرعین دیدنی باشند.

4.1/5 - (58 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
9 روز قبل

خوشگل بود ولی بعضی عکس ها شبیه الانشون نیست حالا این اولین روزیه که افتتاح شده اون موقع عکس انداختن

فاطمه
فاطمه
9 روز قبل

من خودم سرعینی هستم

سام
سام
9 روز قبل

توروخدا ایرانیان نرید من ۱۷خرداد ۱۴۰۳رفتم بی نهایت کثیف و هرج و مرج بسیارزیاد اصلا دربرابرقیمت بلیطش نمیصرفه.رویال خیلی عالی بود تمیزو بانظم بلیطش۱۵تومن گرونتر از ایرانیانه

بابک
بابک
8 روز قبل

همش دروغه با آبگرم کن گرمشان میکنند

عزیز
عزیز
8 روز قبل

باسلام بهترین وپر خاصیترین چشمه های آب درمانی در مشکین شهر قراردارند

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر