لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 15 نکته ی مهم در رابطه با جمع آوری وسایل سفر
15 نکته ی مهم در رابطه با جمع آوری وسایل سفر

15 نکته ی مهم در رابطه با جمع آوری وسایل سفر

چه بخواهید برای دو هفته به یک تعطیلات کنار دریا بروید و چه برنامه ای برای آخر هفته ی خود داشته باشید، با آشنا شدن با این 15 نکته می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید..

– چگونه وسایل خود را مرتب کنیم؟

1- لیستی از لوازم مورد نیاز خود تهیه کنید.

پاسپورت ها، مسواک ها و حتی کرم ضد آفتابتان! برای اینکه هیچکدام از این وسایل حیاتی را فراموش نکنید لیست کوچکی را تهیه کنید و یا از لیست های موجود در اینترنت استفاده کنید.

– چگونه لباس ها را در چمدان بگذاریم؟
2- از به وجود آمدن لکه ها پرهیز کنید.
آیا تا به حال این مشکل برای شما پیش آمده است که زمان رسیدن به مقصد سفرتان با چمدانی پر از لباس های لکه دار رو به رو شده باشید؟ در این جا شما را با نکاتی آشنا می کنیم که دیگر هرگز این مسئله را تجربه نکنید! اول از همه لباس های رنگ روشن را برگردانید و آن ها را از داخل تا کنید. دوماً حتماً کلاه های حمام هتل خود را به همراه ببرید تا از آن ها برای پوشاندن کفش هایتان استفاده کنید.
3- بسته های لباس خود را لوله کنید و هوا را از داخل آن ها خارج کنید.
سفر خود را با کوله باری از لباس هایی که نیاز به اتو کردن دارند، شروع نکنید! برای کم کردن فضای اشغال شده و چروک شدگی، لباس های خود را به جای تا کردن به صورت لوله در آورید و آن ها را در کیف های مخصوص فشرده سازی و خارج کردن هوا قرار دهید. برای استفاده از این کیف ها شما باید در ابتدا لباس خود را در آن ها بگذارید و بعد در کیف را محکم به هم بچسبانید و سپس آن را فشار دهید تا هوای داخل آن کاملاً خارج شود. با این کار نه تنها فضای باقی مانده ی چمدان شما بیشتر می شود، بلکه کاملاً از شر چروک شدن لباس هایتان هم راحت می شوید!
4- از بسته های مکعبی شکل استفاده کنید.
یکی دیگر از راه حل های مناسب برای مشکل کمبود جا در چمدان استفاده از بسته های مکعبی شکل مخصوص بسته بندی می باشد. این جعبه های پلاستیکی کوچک وسایل شما را دسته دسته از یکدیگر جدا می کنند و پیدا کردن آن ها در موقع نیاز برای شما آسان تر می سازند.
5- تمام فضا های خالی چمدان را پر کنید.
در زمان جمع کردن وسایل حتماً تا می توانید از تمام فضا های مرده ی موجود در کیف ها و چمدان هایتان استفاده کنید. یکی از روش های معمول این است که لباس های زیر، تاپ ها و جوراب های خود را گلوله کنید و در داخل کفش هایتان بگذارید.
6- لباس های خود را تر و تازه نگه دارید.

خوشبو نگاه داشتن لباس ها مسئله ی بسیار مهمی است، مخصوصاً وقتی سفرتان برای مدتی طولانی باشد. با استفاده از لوازمی مانند؛ بسته های کوچک پاتپوری، ملافه های فابریک بوبر و یا کاغذ های محافظ خشبو کننده می توانید تا هر وقت که بخواهید لباس های خود را خوشبو و تمیز نگاه دارید.
جمع آوری وسایل سفر

– چگونه وسایل الکترونیکی را در چمدان بگذاریم؟
7- کیف های زیپ دار.

معمولاً با چه روشی گوشی ها، کابل ها و دیگر وسایل مشابهی را که در زمان بررسی امنیتی در فرودگاه لازم است از کیف خود خارج کنید مرتب می کنید؟ آیا مانند اکثر گردشگران، فقط آن ها را روی هم در کیف تلنبار می کنید؟ اگر که واقعاً می خواهید به این اقلام نظم دهید، بهتر است که چند کیف زیپ دار تهیه کنید. شارژر گوشی همراه و دوربین، آداپتور ها و هدفون ها همگی این کیف ها را نیاز دارند. چند کیسه ی پلاستیکی اضافی هم که از آن ها برای حمل مایعات استفاده می کنید، به همراه ببرید و وسایل کوچک برقی، وسایل لازم برای بازگشت به خانه مانند کلید ها و بلیط پارکینگ و ماشین، دارو ها و دیگر لوازم مشابه را درون آن ها حفظ کنید.
جمع آوری وسایل سفر

– چگونه لوازم آرایشی و بهداشتی را در چمدان بگذاریم؟
8- تشک های پنبه ای.

برای جلوگیری از فشار آمدن و شکسته شدن وسایل بهداشتی در هنگام سفر، از صفحه های باریک پنبه ای استفاده کنید و آن ها را در میان وسایل قرار دهید.
جمع آوری وسایل سفر
– چگونه کتاب ها را با خود ببریم؟

9- بهتر است این کار را انجام ندهید!

چه بخواهید رمان جدیدی را که شروع کرده اید و یا چه بخواهید کتاب راهنمای سفری را با خود به همراه ببرید، بهتر است که قبل از سفر به جای نسخه ی فیزیکی آن ها، از اینترنت نسخه ی دیجیتال آن ها را فراهم کنید. حتی اگر از آن دسته افراد هستید که از کتاب خواندن بر روی گوشی تلفن همراه و یا تبلت بیزارید، باز هم پیشنهاد می کنیم که در دوران تعطیلات وزن وسایل خود را کم کنید و فضای بیشتری را در بار همراه خود ایجاد کنید. زمانی که بر روی صندلی راحتی خود در کنار ساحل نشسته اید هم روی وای فای نمی توانید حساب باز کنید. حتماً از ضد آب بودن وسیله ی کتاب خوانی خود نیز مطمئن شوید.
جمع آوری وسایل سفر
– چگونه از وسایل با ارزش خود مراقبت کنیم.

10- تیوب ها و بطری های خالی.

برای جلوگیری از پیش آمدن بدترین سناریو های سرقت، بهتر است که تا می توانید در هیچ کجا جلب توجه نکنید. اگر که نگران وسایل با ارزش خود در اتاق هتل هستید، اسکناس ها و جواهرات همراه خود را در فضا های عمومی خارج نکنید و ترجیحاً آن ها را در بسته های خالی لوسیون و یا کرم پنهان کنید. از دیگر محفظه های مشابه هم می توانید برای پنهان کردن نت و کاغذ های مهم همراهتان استفاده کنید.
جمع آوری وسایل سفر
– چگونه از پرداخت هزینه های بار اضافی راحت شویم؟

11- چمدان های خود را وزن کنید.

برای تهیه ی یک وزنه ی بار سرمایه گذاری کنید و چمدان های خود را در ابتدا و انتهای سفر وزن کنید تا بدانید که نسبت به وزن استاندارد در چه وضعیتی قرار دارید. اگر که به حد وزن مجاز نزدیک شده اید، سعی کنید چند قلم از وسایل داخل آن ها را بپوشید و یا در کیف دستی همراه خود ببرید تا وزن چمدان را تا حد قابل توجهی پایین تر بیاورید.
جمع آوری وسایل سفر

12- تا حد امکان چمدان های سبک خریداری کنید.

فکر نکنید که با خرید چمدان های گران قیمت مارک دار امتیاز خاصی را به دست می آورید. چرا که برعکس بیشتر توجه سارقان حاضر در فرودگاه و یا در طول سفر هایتان را جلب می کنید. همیشه تهیه ی چمدان های ساده تر و سبک تر انتخاب بهتری است. اگر که از چمدان هایی با پوسته ی سخت استفاده می کنید، حتی قبل از پر کردن آن از وسیله حدود 4 کیلوگرم به وزن بار هایتان اضافه کرده اید! پس گران تر همیشه به معنای بهتر نیست.

13- با محدودیت های خود آشنا شوید.
وزن مجاز بار در هر شرکت هوپیمایی متفاوت می باشد. پس قبل از حرکت به سمت فرودگاه از قوانین آن ها در این زمینه با خبر شوید. بعضی از این شرکت ها به شما اجازه می دهند که 2 کیف را با خود ببرید و همه ی آن ها سطح استاندارد های مخصوص خود را دارند. پس با دانستن این قواعد از پیش، خود را از پرداخت هزینه های اضافی برای بار هایتان نجات دهید!

– چگونه کیف و چمدان های خود را گم نکنیم؟
جمع آوری وسایل سفر

14- چمدان خود را علامت گذاری کنید.
وقت خود را با جستجو های طولانی برای پیدا کردن بار هایتان در کنار دیگر ساک های مشابه تلف نکنید. بهتر است که بر روی چمدان خود برچسبی نصب کنید و کمی ظاهر آن را تغییر دهید تا بتوانید در میان شلوغی و ازدحام جمعیت هم آن را به آسانی ردیابی کنید. می توانید از روبان ها، استیکر ها و یا بند های کفش رنگی برای انجام این کار استفاده کنید.

– در صورت گم و یا دزدیده شدن چمدان چه کاری باید انجام دهیم؟
جمع آوری وسایل سفر

15- وسایل همراه خود را هوشمندانه انتخاب کنید.
هر چه قدر هم که برای تشخیص راحت تر، چمدان خود را تزئین کنید، بعضی مواقع حوادث ناگوار باز هم اتفاق می افتند و کیف و ساک ها گم می شوند. از همراه داشتن وسایل حیاتی و با ارزش در نزدیکی خود اطمینان حاصل کنید و همیشه یک دست لباس اضافی برای روز مبادا در کیف دستی خود داشته باشید. با انجام این کار دیگر لازم نیست که بعد از پیشامد چنین اتفاق هایی سریعاً به بازار ها بروید تا لباس های جایگزین خریداری کنید.

۹ لوازم جانبی برای چمدان بستن منظم
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر