لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی روستای چلاو آمل + عکس و آدرس
روستای چلاو آمل

معرفی روستای چلاو آمل + عکس و آدرس

روستای چلاو یکی از جاذبه‌ های گردشگری زیبا و سرسبز در خطه شمال است. جاذبه های تفريحی و بكر در شمال ايران به حدی متنوع و فراوان هستند كه هميشه و در همه حال جايی برای تفريح و گشت و گذاری تازه وجود دارد. در این میان از دیدن روستاهای دست‌نخورده و بافت سنتی این ناحیه شامل چلاو پاشاکلا، نجارمحله، تیار و… نباید غافل شد.

در این مطلب سعی داریم تا در مورد جاهای دیدنی آمل شامل روستای چلاو، جنگل چلاو، بهترین فصل برای بازدید آنها، اقامت در این منطقه، سوغات و محصولات و سایر ویژگی‌های مربوطه به آن صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با اطلاعاتی بیشتر به منطقه چلاو آمل سفر کنید.

نام روستای چلاو برگرفته از چیست؟

چلاو به چه معناست؟

نام روستای چلاو، چلاو آمل و دیگر اماکن مختلف از داستان‌هایی که بر آنها گذشته می‌آید. یکی از دلایل اصلی نام این روستا بارش‌های مکرر و جوشش چشمه‌های فراوان یا به قول اهالی چهل چشمه است که به زبان آنها چلاو گفته می‌شود.

در نقل قول‌هایی که از پیشینیان به جا مانده وجود چهل روستا را دلیل نام‌گذاری روستای چلاو می‌دانند. برخی دیگر از تاریخ‌نویسان معتقدند که در تاریخ طبرستان نام روستا با نام شلات نوشته شده است. شلات که به معنای باران فراوان است به مرور زمان و در گویش و زبان مازندرانی به چلاو تبدیل شده است.

جنگل چلاو کجاست؟

جنگل چلاو کجاست؟

یکی از جاذبه های روستای چلاو جنگل‌های بکر، با تراکم بالا و پوشیده از درختان زیبا و سرسبز است. برای رسیدن به جنگل چلاو پس از خروج از تهران مسیر جاده هراز را باید در پیش بگیرید. پس از عبور از این جاده زیبا که اصلی‌ترین راه رسیدن به شمال محسوب می‌شود نیازی به وارد شدن به شهر آمل ندارید.

شما فقط کافی است مسیر خروجی قبل از آمل را طی کنید. جنگل چلاو در منطقه چلاو آمل بی‌صبرانه منتظر استقبال از شما مهمانان عزیز است. اگر هم بخواهیم آدرسی دقیق‌تر در اختیار شما قرار دهیم بهتر است بدانید این جنگل به مانند نگینی زیبا در ٢٥ کیلومتری آمل می‌درخشد.

سوباتان تالش
ادامه مطلب

جاهای دیدنی چلاو آمل

جاذبه‌ها و مناطق دیدنی در  اطراف روستای چلاو آمل به قدری متنوع هستند که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای راضی نگه می‌دارند. سرسبزی درختان اطراف روستا‌های چلاو پاشاکلا، سنگچال و… روحتان را جلا می‌دهد و شما را به یک طبیعت‌گردی تمام عیار دعوت می‌کند. علاوه بر طبیعت سرسبز و دلنشین چلاو آمل، اماکن دیدنی زیر نمونه‌هایی از بخش‌های دیدنی این ناحیه به شمار می‌آیند:

  • امامزاده قاسم

امامزاده قاسم روستای چلاو

مرکز ده امام زاده قاسم چلاو نام دارد. این امام زاده مکانی مقدس برای مردم روستای چلاو به شمار می‌رود. گردشگران نیز علاوه بر سیاحت در طبیعت این منطقه از زیارت این زیارتگاه کوچک بهره‌مند می‌شوند.

  • رودخانه چلورد

رودخانه وسیع چلورد چلاو آمل، از تلاقی دو رود گنگرج کلا و رودبار تیار حاصل می‌شود. این رودخانه زیبا تصویری رؤیایی را در کنار طبیعت زیبای منطقه ایجاد کرده است.

طبیعت زیبای روستای چلاو

  • ییلاق چلو

اگر فصل تابستان را برای رفتن به شمال و روستای چلاو انتخاب می‌کنید، ییلاق چلاو با آب و هوای مطبوع و فرح‌بخش خود جان تازه‌ای در کالبدتان می‌دمد. در این ییلاق که بیشتر اوقات سال دارای هوایی بارانی و پوشیده از مه است طبیعتی سحر‌انگیز چشمانتان را نوازش می‌دهد.

  • منطقه شکار ممنوع

منطقه شکار ممنوع چلاو

به دلیل وجود گونه‌های جانوری فراوان و صد البته کمیاب قسمتی از منطقه اطراف روستای چلاو برای محافظت بیشتر قابل دسترسی برای شکار نیست. در این بخش از چلاو آمل زیبا می‌توان حیوانات و گونه‌های زیستی خاص این منطقه را به تماشا نشت و با عکاسی از آنها خاطرات را در این سفر دو چندان کرد.

بهترین فصل بازدید از روستای چلاو

بهترین فصل بازدید از روستای چلاو

بدون شک اکثر افرادی که به صورت حرفه‌ای گردش و سفر می‌کنند بر این نکته تاکید دارند که خطه سرسبز شمال از جمله روستای چلاو، چلاو پاشاکلا و دیگر روستاها در تمام فصول سال دیدنی هستند. اگر تماشای رنگ‌های گرم با غروبی دلچسب را می‌پسندید، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این چلاو آمل است.

جاده چالوس - پرخاطره ترین جاده ایران
ادامه مطلب

فصل بهار و تابستان نیز با سرسبزی بی‌نظیر و گل‌های تازه شکفته حال و هوایی دیگر به این منطقه می‌دهند. لازم به ذکر است فصل سرد زمستان زمانی مناسب برای سفر به این منطقه نیست چراکه بسیاری از اهالی روستای چلاو در این فصل به دلیل سرمای زیاد هوا به مناطق گرم‌تر مهاجرت می‌کنند.

سوغات و محصولات روستای چلاو

با توجه به پوشش گیاهی مطلوب اطراف روستاهای چلاو پاشاکلا، چمه‌بن و دیگر آبادی‌های اطراف و همچنین اقلیم مناسب آنها بسیاری از امور کشاورزی، دامپروی در فضای آن به راحتی قابل انجام است. اگر به روستای چلاو سفر کردید می‌توانید از شیر تازه گاو بنوشید و از خوردن ماهی‌های سردآبی آن لذت ببرید. همچنین در سفر به روستاهای چلاو آمل از صنایع دستی موجود در آن می‌توانید به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان استفاده کنید.

روستای چلاو روی نقشه

بهترین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به روستای چلاو عبور از جاده هراز است. برای اطلاع دقیق‌تر و به دست آوردن جزئیات بيشتر مي‌توانيد از روی نقشه تمام مسيرهای قابل ىسترسی را جستجو كنيد.

آب و هوای روستای چلاو چگونه است؟

آب و هوای روستای چلاو چگونه است؟

با توجه به قرار گرفتن روستای چلاو در ارتفاع، آب و هوایی نسبتاً سرد و خنک بر آن حاکم است. در پاییز بارش‌های فراوان هوای چلاو آمل را بسیار مطبوع می‌کنند. همچنین در فصول بهار و تابستان نیز می‌توان خنکی هوا را به راحتی در این منطقه احساس کرد. ناگفته نماند این روستا در فصل زمستان به دلیل بارش‌ زیاد برف بسیار سرد است.

چلاو فیلبند کجاست؟

چلاو فیلبند کجاست؟

پس از دیدن روستای چلاو و دیگر روستاهای چلاو آمل،  چلاو فیلبند یکی از روستاهای جنگل چلاو و البته آخرین روستای این ناحیه آماده استقبال از شما است. این روستا با قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی در بیشتر مواقع سال غرق در دریایی از ابرهای زیبا است.

با وارد شدن به این منطقه و دیدن چشم‌انداز بی‌نظیر آن روحتان جلا پیدا می‌کند به طوری که گویی به سرزمینی رؤیایی قدم می‌گذارید. با توجه به واقع شدن این منطقه در ناحیه شمال شرقی مازندران شما می‌توانید به راحتی پس از عبور از جاده هراز در ٥٧ کیلومتری جنوب آمل این روستای زیبا را مشاهده کنید.

معرفی هتل ماهان محمودآباد - هتلی مقرون به صرفه با ساحل اختصاصی
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به چلاو فیلبند

مسیر دسترسی به چلاو فیلبند

زمانی که از سمت تهران راهی شمال می‌شوید، ابتدا باید مسیر جاده زیبای هراز را در پیش بگیرید. پس از عبور از شهرهای سر راه مانند آبعلی، رودهن و… در ٢٥ کیلومتر مانده به شهر آمل به یک خروجی می‌رسید. پس از ورود به خروجی، دیدن روستای چلاو، دیگر روستاهای چلاو آمل و گذر از رودخانه هراز به روستای سنگچال می‌رسید.

در ادامه مسیر پر پیچ و خمی در پیش روی خود دارید پس از این که مسافتی هشت کیلومتری را طی کردید روستای زیبا و سحرانگیز فیلبند در جلوی چشمان شما خودنمایی می‌کند.

اقامت در آمل برای بازدید از روستای چلاو

برای لذت بیشتر از سفر  قبل از رفتن به روستای چلاو، فیلبند و چلاو پاشاکلا در ابتدا بهتر است خیال خود و همراهان را با انتخاب و رزرو هتلی مناسب راحت کنید. هتل های آمل با کیفیت مناسب و داشتن خدماتی به‌روز آماده پذیرایی از شما مهمانان گرامی هستند.

هتل المپیک شمال آمل هتلی سه ستاره واقع در پنج کیلومتری جاده آمل به تهران است. این هتل در سه طبقه و با داشتن ٢٩ واحد اقامتی به بهترین شکل از مهمانان شهر آمل و گردشگران روستای چلاو پذیرایی می‌کند. همچنین وجود امکاناتی مانند رستوران، پارکینگ، سالن بدنسازی، استخر، سالن همایش و چشم انداز زیبا از دیگر ویژگی‌های خاص این هتل هستند.

اتاق توئین هتل المپیک شمال آمل

هتل شهر آمل یکی دیگر از هتل‌های با کیفیت و سه ستاره برای بازدید از روستاهای چلاو آمل است. شهرداری نام قدیم این هتل بوده است. این مجموعه در سال ١٣٩٢ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وجود امكانات رفاهی مطلوب  مانند پارکینگی رایگان، کافی‌شاپ، رستوران و پرسنلی حرفه‌ای موجب شده تا مسافران این هتل را به عنوان یکی از اقامتگاه‌های خود برای اسکان در شهر آمل و بازدید از جاذبه‌هایی مانند روستای چلاو انتخاب کنند.

اتاق سه تخته هتل شهر آمل

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما مسافران عزیز را با روستای چلاو، چلاو فیلبند، مسیرهای قابل دسترسی، اقامت در آمل، دلیل نام‌گذاری روستای چلاو و… آشنا کنیم. امید است با این اطلاعات سفری بهتر و لذت بخش‌تر را به این منطقه سرسبز تجربه کنید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر