لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> معرفی جشنواره ی گلستنبری (Glastonbury)
معرفی جشنواره ی گلستنبری (Glastonbury)

معرفی جشنواره ی گلستنبری (Glastonbury)

گلستنبری بزرگترین جشنواره ی موسیقی گرین فیلد و باشکوه ترین جشنواره ی هنرهای نمایشی در جهان است و الگویی برای تمام جشنواره هایی است که پس از آن برگزار شدند. تفاوت گلستنبری در این است که تمام ابعاد حیرت انگیز یک جشنواره ی بی نظیر را یکجا داراست.
انگلیسی ها با سفر به شهر گلستنبری انگلستان و لذت بردن از جشنواره ی موسیقی هیجان انگیز و امروزی بریگدون، تصور می کنند به کشوری دیگر سفر کرده اند. برای آمدن به اینجا سفری طولانی در پیش دارید و احتمالا بایستی در صف بایستید. اما هنگامی که این موانع را پشت سر گذاشتید، با شهری بسیار بزرگ و پر از خیمه مواجه خواهید شد که خبری از رزرو هتل نیست و مانند ایالتی کوچک در زیر چادرهای خیمه هاست. قوانین بریتانیا در اینجا همچنان پابرجاست، اما قوانین اجتماعی آن کمی متفاوت و آزادتر است. هرکسی اینجا آمده تا به شیوه ی خودش خوشگذرانی کند.
محل این جشنواره مناطق اجتماعی-جغرافیایی متمایز دارد. مواردی که بیشتر جنبه ی تجاری دارند در نزدیکی مناطق پیرمد، آدر و سیلور هیز قرار دارند که این احساس را القا می کند که مرکز تفریحی-تجاری لندن در شبی از تعطیلات آخر هفته به دشتی منتقل شده و کاملا زیباسازی شده است. بر خلاف این مرکز، میهمانان گلستنبری در تمام لیست های میهمانان حضور دارند؛ از سینماهای شبانه گرفته تا بزرگترین کنسرت ها.
اما آن هیجان و جنب و جوش متناسب ذائقه ی هرکسی نیست. در مسافتی کوتاه، می توان مناطق آرامِ وست هولتز و اکاستیک را یافت که متناسب با ذائقه ی مسافرانی است که در پی آرامش و تن آرامی هستند. اگر فردی هیچ کدام از این مناطق را نپسندید، مناطقی برای فعالیت های خانوادگی مانند کیدزفیلد برای بازی کودکان، و زمین های Theater و Circus برای تماشای سیرک گزینه های مناسبی هستند. و اگر شما علاقه مند به دوری از شلوغی و هیاهوی جشنواره ها هستید، می توانید از زمین های Avalon، Tipi و Green دیدن فرمائید. در قسمت بالای محل جشنواره، مکانی با نام Sacred Space (فضای معنوی) قرار دارد که دارای حلقه ای سنگی است. این حلقه ی سنگی با آن که سازه ای تازه تاسیس است، همچون مکان های تاریخی تا به حال جشن ها و مراسم زیادی را به خود دیده است. طلوع آفتاب درصبح روز پایانی هفته، با شنیدن صدای تبل و شعرخوانی و دیدن نور فانوس ها و شادی بی پایان شب بیداران حلقه ی سنگی، جلوه های باشکوهی پدید می آورد که دیدنی است.
1683356220 385 معرفی جشنواره ی گلستنبری Glastonbury

این جشنواره در محلی زیبا برگزار می شود؛ این منطقه که مساحتی برابر 900 جریب دارد و در درّه ی Avalon واقع شده است، غرق در نمادشناسی، اسطوره شناسی و آیین های دینی است که صدها سال قدمت دارد. اینجا جایی است که کینگ آرتور( رهبر افسانه ای بریتانیا) احتمالا دفن شده باشد، جایی است که جوزف آو آریماتا در آن قدم زده است و یکی از مکان هایی است که خطوط جغرافیایی لی (Ley lines) به هم می رسند. محل برگزاری این جشنواره با عرضی برابر یک مایل و نیم و فضای پیرامونیِ برابر هشت و نیم مایل بسیار پهناور است.

و اما مردم؛ هزاران نفر با گوناگونی حیرت انگیز و با شکوهشان که تنها خصوصیت مشترکشان این است که باور دارند جشنواره ی گلستنبری از هر رخدادی دیگر فرصت های بیشتری برایشان فراهم می کند تا بهترین آخر هفته ی سال یا حتی عمرشان را در آنجا بگذرانند و هم چنین مصمم هستند که بهترین لحظاتشان را در آنجا سپری کنند. شما در اینجا انواع انسان ها با پیشینه های مختلف زندگی در گروه های سنی متفاوت و انواع ملت ها با سبک های زندگی، عقاید و علاقه مندی های مختلف راجع به موسیقی و مد خواهید یافت. در اینجا برخی از افراد لباس هایی می خرند که تا سال بعد نخواهند پوشید یا کلاه هایی مضحک می پوشند؛ این ویژگی ها بدون شک به اینجا اختصاص دارد. حال و هوای کلی این جشنواره دوستانه و صمیمی است؛ حتی در هنگام بارش باران؛ تنها چیزی که باران با خود به اینجا می آورد، صدای هزاران هزار گامی است که بر روی زمین آن در حرکت هستند.
1683356220 869 معرفی جشنواره ی گلستنبری Glastonbury

در اینجا بعضی اوقات از خود می پرسید: « چرا نمی شود زندگی همیشه اینطوری باشد؟» تشریفات مذهبی همچون حالت اینلاینمت (مربوط به آیین بودایی)، بیدارشدن (مربوط به آیین هیندوئیسم) تجلی دمشقی( مربوط به مسیحیت) و اتفاقاتی عجیب غریب اتفاق می افتد و مردم عجیب ترین کارها را در حضور دیگران انجام می دهند. برخی اوقات عجیب ترین رخدادهایی که در اینجا می بینید از قبل رزرو شده اند اما اغلب این رخدادها واکنش فی البداهه افراد به حال و هوای جشنواره هستند. هیچ دو فردی در اینجا نمی بینید که دارای تجربه ی یکسانی از این جشنواره باشند مگر اینکه احتمالا به علت فعالیت در یک شرکت نمایشی همیشه با هم باشند.

بهتر است با ذهنی پر از پیش پنداشت یا دفتری پر از طرح و برنامه ریزی برای آنچه در نظر دارید ببینید به جشنواره گلستنبری نیایید. اگر واقعا دوست دارید به یک یا دو گروه موسیقی در روز بروید، بگذارید روزتان به همین نحو سپری شود؛ عجله کردن برای لیست کردن چیزهایی که احساس می کنید باید تماشا کنید بهترین راه برای لذت بردن از این جشنواره نیست. اگر نمی توانید چشم انداز خوبی بیابید یا از نمایشی لذت نمی برید، به فعالیتی دیگر بپردازید؛ در زمین بعدی شاید چیزی دیگر باشد که جهان بینی شما را تغییر دهد! اغلب بهترین خاطرات این جشنواره چیزهای جدیدی است که با زرق و برق خود شما را مبهوت کرده است.
1683356220 946 معرفی جشنواره ی گلستنبری Glastonbury

با استفاده از لیست برنامه های گلستنبری یا کیوسک های اطلاعات واقع در جشنواره می توانید از طرز قرارگیری و مناطق آن مطلع شوید. در اینجا دریایی از عجایب برای تماشا، شنیدن و یا دیدن وجود دارد. جشنواره گلستنبری مانند ساعت عظیم الجثه ی بیگ بن لندن است؛ صرف نظر از اینکه یک چرخ دنده اش چند پره چرخ دارد بهتر است به جای ماندن و زل زدنِ به آنها، در جهت عقربه های ساعت سفر کرد و به بررسی طرزکار همه ی اجزاء آن پرداخت. اگر تمام آن صحنه های نمایش و جذابیت ها ارزش دیدن نداشتند، در آنجا قرار نداشتند؛ همه ی آنها این قابلیت را دارند که بیننده ای را به وجد آورند.

توصیه آخر ما به شما: زمانی که در این جشنواره حضور دارید، تمام دستورالعمل های معمول برای انجام کارها را به فراموشی بسپارید ( البته تا جایی که انجام دادن آن باعث آزار و اذیت کسی نشود) هوشمندانه سفر کنید و لذت ببرید!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
جشنواره لاس فالاس، چهارشنبه سوری اسپانیایی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر