لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی گرگان

جاهای دیدنی گرگان

گرگان، مركز استان گلستان، یكی از شهرهای خوش آب و هوا در شمال ایران است که در میان با شكوه ترین جنگل ها و در همسایگی دریا و قله های سر به فلک کشیده شمال كشور واقع شده است. جاهای دیدنی گرگان و آب و هوای خوش این منطقه با قرار گرفتن این شهر و استان در نزدیكی دریای خزر باعث تبدیل شدن آن به یكی از مناطق مسافرپذیر و پرگردشگر كشور شده است. شهر گرگان در میان استان های شمالی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین وجود فرهنگ و تاریخ پربار در دل خود، می تواند هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای را جذب دیدنی های خود کند. وجود اقامتگاه های سنتی و جنگلی و همچنین زیباترین و مدرن ترین هتل های گرگان مانند هتل قصر بوتانیک گرگان توانسته خیال گردشگران را از محل اقامت آسوده کند. در ادامه شما را با بهترین و زیباترین جاذبه های دیدنی این شهر آشنا خواهیم کرد.

مسجد جامع گرگان

همانند بسیاری از شهر ها و روستاهای تاریخی، در شهر گرگان نیز می توان به مسجد جامع این شهر به عنوان یكی از جاذبه های تاریخی و مذهبی اشاره كرد. بنای تاریخی این مسجد زیبا كه ساخت آن به دوران سلجوقیان بر می گردد، یكی از زیباترین مکان های دیدنی گرگان است كه چشمان گردشگرانی كه به این منطقه سفر می كنند را به خود خیره می کند. معماری این بنا و نقش و نگار های سردر و داخل مسجد نشان از هنرمندی استادان معمار در زمان های دور در این شهر را می دهد.
آدرس: گرگان- محله ی نعلبندان

آبشار زیارت

آبشار زیارت
شهر گرگان و مناطق اطراف آن به دلیل آب و هوای مرطوب و پربارش، مهد چشمه ها، آبشارها و رود های بسیاری است. یكی از جاهای تفریحی گرگان كه محل مناسبی برای گشت و گذار به شمار می آید، آبشار زیارت نام دارد. آبشاری در دل جنگل های ناهارخوران و در جوار روستایی به همین نام كه با ارتفاع زیاد صحنه زیبایی را برای هر بیننده ای به وجود می آورد. این منطقه از پرطرفدارترین جاذبه های گرگان برای گردشگران و بومیان است.
آدرس آبشار زیارت: بیست کیلومتری جاده گرگان به روستای زیارت

دریاچه توشن

1683196876 329 جاهای دیدنی گرگان با عكس و آدرس
در 5 کیلومتری جنوب گرگان و در نزدیکی النگدره، روستای زیبایی است به نام توشن قرار دارد که در این روستا دریاچه ای با همین نام واقع شده است. دریاچه توشن از چشم نوازترین جاهای دیدنی گرگان به حساب می آید و در اطراف آن جنگلی زیبا و سرسبز با درختانی تنومند واقع شده که به سبب آب و هوای مطلوب اطراف دریاچه پدید آمده است. ماهیگیری، قدم زدن اطراف دریاچه، برپایی کمپ در نزدیکی آن، همگی باعث جذب طبیعت گران و گردشگران به این دریاچه می شود.

 

آدرس دریاچه توشن: استان گلستان، شهرستان گرگان، روستای توشن، جاده توشن

 

"سرولات" روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی
ادامه مطلب

آبشار رنگو

آبشار لوه
دوستداران طبیعت و علاقمندان به پیاده روی در كوه و جنگل، می توانند یكی از زیباترین مناطق گردشگری را در دل جنگل های شمال كشور تجربه كنند. آبشار رنگو یكی از كم نظیر ترین آبشار های نیم دایره ای در این منطقه است. این مكان محل مناسبی برای علاقمندان به پیاده روی و قدم زدن در طبیعت بكر و یکی از جاهای دیدنی گرگان در بهار محسوب می شود.
آدرس آبشار رنگو گرگان: 15 كیلومتری جنوب شهر گرگان- جنگل رنگو.

دیوار دفاعی گرگان

دیوار دفاعی گرگان
سالانه توریست های بسیاری به كشور چین برای بازدید از دیوار چین سفر می كنند. جالب است بدانید دومین دیوار طویل جهان در نزدیكی شهر گرگان واقع شده است. دیوار گرگان یا همان دیوار اسكندر از بزرگ ترین دیوار های جهان است که برای مقابله در برابر دشمن در گذشته های دور در این منطقه ساخته شده است. البته هم اكنون بخش اعظمی از این دیوار 200 كیلومتری كه از سمت دریای خزر تا نزدیكی شهر كلاله كشیده شده از بین رفته است.
آدرس دیوار دفاعی گرگان:کلاله- ارتفاعات كوه گلیداغ

آبشار لوه

1683196877 947 جاهای دیدنی گرگان با عكس و آدرس
آبشار و جنگل لوه در همجواری جنگل های گلستان كه از معروف ترین جنگل ها و مناطق گردشگری گرگان محسوب می شود، قرار گرفته است. این آبشار ازجمله جاهای دیدنی پرطرفدار گرگان در پاییز به شمار می آید. از زیبایی های آبشار لوه می توان به ارتفاع 75 متری آن اشاره نمود. وجود این آبشار در دل جنگل های شمال كشور، طبیعتی بی نظیر را به وجود آورده است. در فصل تابستان و اوایل پاییز می توان ساعات خوشی را در این منطقه و در كنار این آبشار زیبا تجربه كرد.
آدرس آبشار لوه: جاده گرگان به مشهد – 20 كیلومتری گالیكش.

میل گنبد

میل گنبد

در شهر گنبد كاووس می توان بلندترین برج آجری جهان را از نزدیک مشاهده کرد. تاریخچه این برج بلند كه به میل معروف است به دوران آل زیار برمی گردد. از این برج ها برای نگهداری آتش در آتشدان بر روی آن ها استفاده می شده و اغلب این میل ها در حومه شهرها و در نزدیكی ورودی آن ها ساخته شده اند.

بندر کیاشهر
ادامه مطلب
آدرس: استان گرگان- شهر گنبد کاووس

جنگل قرق

جنگل قرق
اگر به دنبال آن جاذبه های گردشگری گرگان می گردید که بکر باشند، جنگل قرق بهترین مكان برای تفریح و اقامت است؛ منطقه ای حفاظت شده كه می توان در آن گونه های مختلف حیوانات و گیاهان را از نزدیک دید. تمام امكانات رفاهی برای اقامت در این منطقه پیش بینی شده است.
آدرس منطقه گردشگری قرق: 25 كیلومتری جاده گرگان به مشهد

پارک موزه دفاع مقدس

پارک موزه دفاع مقدس
موزه دفاع مقدس، موزه ای تمام عیار با نمایش تمام جنگ افزارهای مختلف دفاع مقدس و به جای مانده از دوران استقامت این خطه در زمان های مختلف است؛ همچنین جنگ تحمیلی در شهر گرگان و در منطقه پارک ملی گلستان و در جنگل های ناهارخوران قرار گرفته است.
آدرس: گرگان- جنگل ناهارخوران

كاروانسرای قزلق

کاروانسرای قزلق
كاروانسراها یكی از مكان های بین راهی در گذشته های دور بوده اند که برخی از آن ها هنوز هم پابرجا هستند. در نزدیكی شهر گرگان یكی از قدیمی ترین این كاروانسراها را می توان دید. كاروانسرای قزلق مربوط به دوران اسلامی از شاهكارهای معماری در این استان است.
آدرس كاروانسرای تاریخی گرگان: 35 كیلومتری جنوب شرقی گرگان – كنار كتل قزلق

مدرسه عمادیه

مدرسه عمادیه
یكی از بناهای قدیمی شهر گرگان مدرسه عمادیه این شهر است که تاریخچه بنای آن به دوران صفویه بازمی گردد و مجموعه ای از حمام، آب انبار، آرامستان را در خود جای داده است. پس از گذشت سال ها هنوز هم مدرسه عمادیه ازجمله جاهای دیدنی گرگان که بسیار کم نظیرند به شمار می آید.
آدرس مدرسه عمادیه گرگان: گرگان- محله ی استر آباد

بازار گرگان

بازار گرگان
در بافت قدیمی شهر گرگان بازاری تاریخی كه به‌جای مانده از دوران هخامنشیان است به چشم می خورد. بازار سنتی نعلبندان یكی از جاذبه های پر گردشگر در این شهر به شمار می آید.
آدرس بازار نعلبندان: گرگان- بافت قدیمی گرگان

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران گرگان
از معروف ترین جاذبه های شهر گرگان كه اغلب گردشگران این شهر را با آن می شناسند، جنگل ناهارخوران نام دارد. این جنگل در جنوب گرگان و در فاصله ای نزدیک به 4 كیلومتری آن قرار دارد. در كنار این جنگل های سرسبز، می توان كافه ها، رستوران ها، هتل ها و بسیاری از امكانات گردشگری این شهر را از نزدیک دید و اقامتی راحت را در كنار زیبایی های این شهر تجربه نمود.

جنگل النگدره

یکی از دیگر از مناطق جنگلی و جاذبه های طبیعی استان گلستان که در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است جنگل النگدره نام دارد که در بلوار ناهارخوران گرگان واقع شده است. رودخانه ای که از وسط این پارک جنگلی می گذر بر زیبایی و محبوبیت آن افزوده است. لازم به یادآوری است که به منظور رفاه حال بیشتر مسافران امکانات و خدمات متعددی مانند سرویس بهداشتی، جاده‌های آسفالت شده، نمازخانه، منطقه کمپینگ و غیره در نظر گرفته شده است.

 

4/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر