لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای دشتک استان فارس، دل‌انگیز و خاطره ساز
روستای دشتک استان فارس، دل‌انگیز و خاطره ساز

روستای دشتک استان فارس، دل‌انگیز و خاطره ساز

اگر دلتان از گرما، دود و دم و گرد و خاک گرفته و هوای خنک دل‌پذیر را در کنار آب و کوه و درخت می‌طلبید، دشتک می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. روستای دشتک در نزدیکی مرودشت فارس، به دور از هیاهوی شهر و شلوغی و آلودگی، در دل کوه، آرام گرفته است. درخت‌های گردو، انگور، بادام و انار، باغ‌های پهناور، طبیعت بکر کوهستان و آبشارهای زیبا، همه و همه، دشتک را از مکان‌های دیگر متمایز می‌کند. کافیست به سکوت کوهستان و صدای پرندگان و چشمه‌ها گوش دهید و با انرژی مضاعف برای یک هفتۀ پرکار آماده شوید.

نمایی از روستای دشتک
روستای دشتک از توابع بخش درودزن شهرستان مرودشت است. قدمت آن را از قرن هفتم هجری می‌دانند که از جمله روستاهای قدیمی فارس محسوب می‌شود؛ وجود آثار تاریخی متعدد همچون آسیاب‌های قدیمی، گورستان قدیمی روستا، خرف‌خانه و قنات‌ها، گواه این مدعاست. دشتک به علت موقعیت جغرافیایی در بهار و تابستان آب و هوای معتدلی دارد. اکثر مردم آن به باغداری و دامداری مشغولند. شما می‌توانید در بهار و تابستان از میوه‌های نوبرانه دشتک مثل گردو و بادام و انگور و در پاییز از انار آن لذت ببرید. تولید صنایع دستی چون گلیم‌بافی، قالی‌بافی و گیوه‌دوزی نیز در این روستا رواج دارد. برای رفتن به دشتک باید از جاده‌ی کوهستانی آن با چشم‌اندازی زیبا بالا بروید. دیدن خانه‌های پلکانی روستا که بعضی از آن‌ها با خشت و گل ساخته شده‌اند، شبیه یک تابلوی زیباست. معابر روستا پیچ در پیچ، نامنظم و البته کم عرض‌اند. اما این بی نظمی و نزدیکی خانه‌‌ها نه تنها از زیبایی روستا نکاسته، بلکه آن را دوچندان کرده است.
خانه‌های پلکانی روستا
خانه‌های پلکانی روستا
کوهستان آن‌جا با منظره‌ای بکر و سرسبز جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بوی مست کنندۀ گل‌های وحشی در بهار و تصویر زیبای روستا در پاییز، به سختی می‌تواند از یاد شما فراموش شود. کتل، یک راه‌پلۀ سنگی با هزار و دویست پله است که در قدیم برای رفت‌و‌آمد استفاده می‌شده است. چای خوردن روی یکی از پله‌های کتل با چشم‌اندازی دل‌نواز می‌تواند ساعتی ذهن را از دغدغه‌های روزانه خالی کند.
کوهستان و کتل دشتک
کوهستان و کتل دشتک
دشتک چشمه‌های فراوان دارد، که برخی از آن‌ها خاصیت شفابخش دارند. آب‌تنی و صدای خنده‌های شیرین بچه‌ها جزء جدانشدنی این روزهای دشتک است. صدای چشمه‌سارها در یک عصر دلپذیر تابستانی زیر سایۀ درخت، با صدای پرندگان، می‌تواند از بهترین اوقات سفر شما باشد. چشمه‌های روستا بعد از رسیدن به سرازیری کوه، آبشارهای زیبایی را می‌سازند و درخت‌های تناور گردو را که با شاخه‌های انبوه، سایه‌های دل‌انگیزی را ساخته‌اند، آبیاری می کنند.
اقامت در دشتک

اقامت در دشتک
برای رفتن به دشتک باید از طریق شهر مرودشت در جادۀ شیراز- اصفهان و یا کامفیروز اقدام کنید. مسافران سایر استان‌ها نیز می‌توانند بازدید از دشتک را در برنامۀ سفرشان بگنجانند تا اعتدال هوای این قطعه از فارس را با عمق وجود درک کنند. دشتک برای یک سفر یک‌روزه و کم هزینه با عکس‌های یادگاری زیبا بسیار مناسب است. شما می‌توانید برای یادآوری سفر خوبتان به دشتک، گلیم، قالی و یا حتی گیوه تهیه کنید و با سبدی از میوه‌های تازه و مرغوب به خانه برگردید. اقامتگاه بوم‌گردی شیدگر مرودشت نزدیکترین مکان برای اقامت شماست که می‌توانید با رزرو آنلاین هتل، برای اقامت خود اقدام کنید. معطل نکنید، همسفران خود را انتخاب کنید، دشتک همین آخر هفته پذیرای شماست.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بهترین هتل شیراز
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر