لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بازدیدی متفاوت از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو
مکان های تفریحی تهران با مترو

بازدیدی متفاوت از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو

اینکه در پایتخت ایران و دومین شهر بزرگ خاورمیانه، مکان های تفریحی بسیاری وجود داشته باشد کاملاً بدیهی است؛ اما در چنین شهری با وجود شلوغی و ترافیک، برای بازدید باید به بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو نیز فکر کرد که دردسر کمتری دارد. شاید باورش کمی سخت باشد؛ اما در شهری مثل تهران ممکن است استفاده از وسایل حمل نقل، مثل تاکسی های اینترنتی بسیار پرهزینه‌تر از خطوط مترو باشد. بهتر است نگران این موضوع نباشید؛ چون با وجود خطوط سریع مترو در پایتخت، بازدید از جاهای تفریحی تهران با مترو برایتان ارزان تمام می‌شود. دیدن نقشه مترو تهران حتما به کارتان می‌آید.

امروز را می‌خواهیم در تهران به گشت و گذار بپردازیم و کمی تفریح کنیم. فرقی نمی‌کند اهل تهران باشید یا برای گردش روانه این شهر شده باشید؛ خیابان های تهران با جاذبه ‌های تفریحی و گردشگری خود منتظر شماست. در این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی بهترین مکان های تفریحی تهران که با مترو دسترسی راحتی دارند، کار را برای شما راحت کنیم.

چرا بهتر است از مترو برای بازدید از مکان های تفریحی تهران استفاده کنیم؟

جاهای تفریحی تهران که با مترو میشه رفت

تهران شهری با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت، شلوغ‌ترین شهر ایران به‌حساب می‌آید. شهری که زرق و برق آن هم سرگرم کننده است و هم گیج‌کننده. تصور کنید در چنین جایی حتی اگر یک ‌سوم جمعیت هم روزانه از خانه بیرون بیایند باز هم در خیابان ها جای سوزن انداختن نیست. در جایی مثل تهران برای رفت و آمد باید به سمت وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو رفت تا راحت‌تر به مقصد برسید.

پل طبیعت تهران

اما در بررسی بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو خواهیم دید که تفریح نکردن به خاطر شلوغی و یا نداشتن خودروی شخصی تنها یک بهانه است. امروزه در جایی مثل تهران چاره‌ای ندارید جز اینکه به سمت مترو بروید که البته از هر نظر به نفعتان است. وقتی برای بازدید از یک جاذبه و یا تفریح در یک مکان مجبور باشید ساعت‌ها در ترافیک بمانید لذت آن تفریح برایتان کم‌رنگ می‌شود و ترجیح می‌دهید سفری امن‌تر، آرام‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر به مکان های تفریحی تهران داشته باشید.

مکان های تفریحی تهران که با مترو میشه رفت

مکان های تفریحی تهران که با مترو میشه رفت

تفریح کردن جز جدانشدنی از زندگی انسان‌ است تا جایی که همه ما سعی می‌کنیم در طول روز و یا هفته برای آن برنامه ریزی کنیم. در شهری مثل تهران با وجود دغدغه‌های زیاد، نیاز به تفریح برای مردم بیشتر احساس می‌شود. ‌در این بخش از مقاله می‌خواهیم ببینیم مکان های تفریحی تهران که با مترو میشه رفت چه جاهایی هستند.

 پارک آب و آتش

entertainment places tehran subway 1

حضور در یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران نزدیک مترو بدون شک پارک آب و آتش است. در این پارک تا دلتان بخواهد موقعیت تفریح و گردش برای شما فراهم است. این پارک یکی از محبوب‌ترین پارک های تهران است که در سال 1388 در منطقه عباس آباد افتتاح شد.

این پارک که مجسمه‌ های زیبای آن شما را به خود جذب می‌کند از جمله مکان های تفریحی تهران با مترو است که در دسترس گردشگران قرار دارد. پارک آب و آتش یا بوستان ابراهیم 24000 متر مربع مساحت دارد و قسمت‌های مختلفی چون: چهار برج آتش، آب‌نما، لانه کبوتر، آمفی‌تئاتر، فانوس دریایی، گنبد مینایی، محوطه دوچرخه‌سواری، محوطه اسکیت سواری، مسیر پیاده روی، آلاچیق و… در آن دیده می‌شود.

پارک آب و آتش در شب

برای دسترسی به پارک آب و آتش تهران با مترو، باید خط یک مترو کهریزک – تجریش را سوار شوید و در ایستگاه مترو شهید حقانی از قطار پیاده شوید. با طی حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و عبور از روی پل طبیعت یا استفاده از تاکسی‌های خطی به پارک آب و آتش می‌رسید.

  • آدرس بوستان آب و آتش: در منطقه سه تهران حوالی شمال شهر، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین است.
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک آب و آتش، بر روی نقشه کلیک کنید.

پل طبیعت

پل طبیعت

یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو که به آن دسترسی راحتی دارید، پل زیبای طبیعت است. بسیاری از مردم برای تفریح به سمت جاذبه های تاریخی و قدیمی می­روند؛ اما از جایی مثل پل طبیعت تهران برای تفریح اصلا نمی­شود گذشت. در پل طبیعت هنر معماری و مهندسی را به خوبی می­توانید ببینید.

مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران
ادامه مطلب

قدم زدن بر روی طبقات مختلف این پل و استفاده از امکانات آن، یکی از لذت­بخش­ترین تفریحاتی است که در دل پایتخت امروزی می‌توانید به خودتان هدیه دهید. این پل سن زیادی ندارد و قدمت احداث آن در حدود 10 سال است.

پل طبیعت در شب

پل طبیعت بزرگ­ترین پل غیر خودرویی ایران است که در طراحی و ساخت آن از طبیعت الهام گرفته شده است. این پل حدود 40 متر ارتفاع و 300 متر طول دارد و در قسمت­های مختلف بین 6 تا 13 متر عرض دارد. موضوع مهم و جالب توجه در مورد جاذبه تفریحی پل طبیعت تهران این است که بوستان آب و آتش و بوستان جنگلی طالقانی را به هم متصل کرده است.

دسترسی به پل طبیعت، از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو، از طریق سوار شدن در خط 1 امکان پذیر است. شما باید در ایستگاه حقانی از مترو خارج شوید. این ایستگاه در نزدیکی بوستان طالقانی است و پس از آن با حدود 15 دقیقه پیاده­روی و یا استفاده از تاکسی به پل زیبای طبیعت تهران می­رسید.

  • آدرس پل طبیعت: میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک.
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پل طبیعت، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک قدیمی لاله

پارک لاله

در بین مکان های تفریحی تهران با مترو می­خواهیم به سراغ معرفی یکی از قدیمی ترین پارک های تهران به نام پارک لاله برویم. پارک لاله تهران در حوالی مرکز شهر است که موقعیت بسیار مناسبی برای تفریح و گردش به­حساب می­آید.

پارک لاله در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد؛ اگر بخواهیم دقیق­تر بگوییم، پارک لاله از شمال با خیابان فاطمی، از غرب به خیابان کارگر شمالی، از جنوب با بلوار کشاورز و از شرق با خیابان حجاب محدود می­شود.

 بوستانی سرسبز با بیش از ۵۰ سال سن که هنرمندان و ورزشکاران عاشق آن هستند و حدود ۳۵ هکتار وسعت دارد. قرار است در این بوستان که یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران نزدیک مترو است حسابی سرگرم می­شوید. در طبیعت اینجا انواع درختان سرو و کاج، بلوط، توت، پالم، اقاقیا، بید سرخ، نارون، صنوبر دیده می­شود.

پارک لاله در پاییز

این پارک در ابتدا نام خسرو گلسرخی را بر روی خود داشت که بعدا به لاله تغییر نام داد. طراح این پارک معماری فرانسوی به نام ژوفه با تیمی از افرد ایرانی و فرانسوی بودند. نخستین کتابخانه کودکان یا همان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این پارک تأسیس شد. این مجموعه از بهترین مکان های تفریحی کودکان تهران است.

غیر از جنبه فرهنگی و علمی این مکان تفریحی، تندیس‌­های زیبایی مثل تندیس شاعران، غرفه های فروش پوشاک و وسایل هنری، آلاچیق، آب نما، حوضچه و… نیز وجود دارند. دسترسی به پارک لاله از طریق سوار شدن در خط ۶  و پیاده شدن در ایستگاه لاله ممکن است. این ایستگاه بین ایستگاه کشاورز و کارگر قرار دارد.

  • آدرس پارک لاله: خیابان فاطمی، خیابان حجاب، بلوار کشاورز، خیابان کارگر شمالی.
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک لاله، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

به سراغ یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی تهران نزدیک مترو می­رویم که ظاهری متفاوت با پارک هایی دارد که تا کنون دیده­اید. تفریحی جذاب با پا گذاشتن در دنیای دایناسورها و حیات میلیون سال پیش در انتظار شماست. در پارک ژوراسیک دایناسورهایی غول‌ پیکری را می­بینید که بازدید کنندگان را در هر سنی شگفت‌زده می­کند.

در اینجا ۲۸ مجسمه متحرک از گونه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت دیده می­شود. نگران نباشید با اینکه تحرک و هیبت دایناسورها ترسناک است؛ اما مجسمه ها کاملا بی آزار هستند و کاری به شما ندارند.

پارک ژوراسیک در تهران

این مجموعه با ۳۰۰۰۰ مترمربع مساحت در سال ۱۳۹۲ تأسیس شد و نام آن از رمان پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایکتون گرفته شده است. این پارک تنها مجموعه از دایناسورهای منقرض شده نیست و می‌توانید در بازدید از اینجا از تفریحاتی مثل کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما هشت ‌بعدی و کافی شاپ نیز استفاده کنید.

معرفی شله های شمشک و دیزین (کلبه های کوچک)
ادامه مطلب

برای دسترسی به پارک ژوراسیک یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو هم تنها کافی است از طریق خط ۷ متروی تهران به ایستگاه میدان صنعت بروید و سپس از آن‌جا به خود را با تاکسی یا اتوبوس تا میدان بهرود برسانید. از میدان بهرود تا ورودی پارک ژوراسیک، زمانی در حدود 5 دقیقه پیاده روی پیش رو دارید.

  • آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک ژوراسیک، بر روی نقشه کلیک کنید.

پردیس سینمایی آزادی

پردیس سینمایی آزادی

در لیست بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو به سینماهای این شهر روبرو می‌شوید که از زمان قدیم تابه‌حال از بهترین تفریح ها برای هر سلیقه‌ای بوده‌اند. پردیس سینمایی آزادی و یا همان سینما فرهنگ، پیش از انقلاب در سال 1348 در چهارراه عباس‌آباد افتتاح شد. این مجموعه از بهترین و به‌روزترین پردیس‌های سینمایی کشور است که در 4 طبقه تجاری، رستوران و کافی شاپ ساخته شده است.

کافی شاپ پردیس سینمایی آزادی

فیلم دیدن در سینما تفریحی بسیار لذت بخش است که بسیاری آن را به تماشا از طریق صفحه تلویزیون ترجیح می‌دهند. گذراندن ساعاتی کوتاه در مکانی مثل سینما آزادی، از نظر زمان و هزینه به نسبت بسیاری از تفریحات می‌تواند کم هزینه‌تر باشد. دسترسی به پردیس سینمایی آزادی از طریق سوار شدن در خط 3 و پیاده شدن در ایستگاه میرزای‌ شیرازی ممکن است.

  • آدرس پردیس سینمایی آزادی: خیابان بهشتی، نبش خالد اسلامبولی (وزرا).
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پردیس سینمایی آزادی، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهر بازی ارم

شهر بازی ارم در شب

شهربازی و پارک ارم یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو در غرب این شهر است. در قدیم نام پارک خرم بر روی این مکان قرار داشت و امروزه آن را به پارک ارم می‌شناسند. پارک ارم را یکی از سرمایه گذاران قدیم تهران به نام رحیم علی خرم در سال 1350 در وسعتی به اندازه‌ 72 هکتار افتتاح کرد. شهربازی و پارک ارم تهران را می‌توانیم به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران معرفی کنیم که دریاچه، باغ‌ وحش، استخر روباز و سه مجموعه شهربازی با وسایل متعدد دارد.

شهر بازی ارم

این پارک از امکاناتی چون تالار پذیرایی، رستوران، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دکه‌های خوراکی، سفره‌خانه، سالن آمفی‌تئاتر، دستگاه خودپرداز، آب‌خوری و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند است تا نیاز گردشگرانی که برای تفریح  به اینجا می‌آیند را مرتفع سازد. شهر بازی ارم از مکان های تفریحی تهران مترو خور است که برای رفتن به سمت آن باید به سمت خط 4 کلاهدوز – ارم سبز بروید و از آن جا به سمت پارک ارم روانه شوید که حدود 5 دقیقه به صورت پیاده فاصله دارید.

  • آدرس شهربازی ارم: کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج، بعد از اتوبان ستاری، کنار گذر پل اتوبان شهید باکری.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهربازی ارم، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک آبی او پارک

سرسره های پارک آبی او پارک

نوبتی هم باشد باید سر وقت یکی از مکان های تهران سربسته برویم که به پارک آبی، او پارک معروف است. گاهی که دلتان بازی های آبی می‌خواهد و امکان رفتن به دریا، رودخانه و دریاچه را ندارید، جایی مثل پارک های آبی برای تفریح بهترین گزینه هستند. او پارک از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک های آبی تهران است که می‌تواند نیم روزی شاد و مفرح در کنار دوستان و خانواده برایتان بسازد.

پارک آبی او پارک

 او پارک تهران در فضایی به وسعت 55000 و شم مترمربع در سال 1396 افتتاح شد. از سرسره‌ های پر پیچ و خم آبی گرفته تا چاله های فضایی و بازی‌های آبی دیگر، چنان صدای هیاهو و شادی را بین گردشگران بلند می‌کنند که شما را به هیجان و بازی وامی‌دارد. اگر می‌خواهید با مترو خود را به اوپارک برسانید باید از خط ۵ مترو استفاده کنید و در یکی از ایستگاه‌های ایران خودرو و یا چیتگر از قطار پیاده شوید. هر یک از این ایستگاه‌ها به یکی از ورودی‌های مجموعه اوپارک راه دارند و کار برای شما آسان است.

  • آدرس پارک آبی او پارک: بزرگراه تهران – کرج، خروجی شهرک گلستان، خیابان شمیم.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک آبی او پارک تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب

خوشبختانه در پایتخت ایران تفریحات متنوعی وجود دارد که می‌تواند اهالی این شهر و گردشگران را حسابی سرگرم کند. باشگاه انقلاب یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو است که یک تجربه متفاوت از تفریح به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌کند.  باشگاه انقلاب در زمان پهلوی تأسیس شد. این باشگاه در زمان پهلوی، کلوپ شاهنشاهی نام داشت و در سال ۱۳۳۷ راه اندازه شده‌ است که امروزه به آن باشگاه انقلاب می‌گویند.

باغ غذای تهران کجاست؟ قیمت غذا + مسیر دسترسی
ادامه مطلب

باشگاه انقلاب

 باشگاه ورزشی انقلاب شما را با بازی ها و تفریحات متنوع خود مثل: زمین تنیس، باشگاه اسکواش، صخره‌نوردی، سالن‌های بدنسازی، تیراندازی و بولینگ غافل‌گیر خواهد کرد. در باشگاه انقلاب تهران علاوه بر بازی و ورزش های متفاوت می‌توانید از مسیر پیاده‌روی که با درختان سرسبز پوشیده شده است لذت ببرید.

برای دسترسی به باشگاه انقلاب باید در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید. همچنین ایستگاه مترو شهید صدر نیز فاصله نزدیکی تا باشگاه انقلاب دارد.

  • آدرس باشگاه انقلاب: خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب.
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی باشگاه انقلاب تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

پیست اسکی توچال

تله کابین پیست اسکی توچال

لذت تفریح و برف بازی از لاکچری ترین و بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. پیست اسکی توچال یکی از محبوبت ترین مکان های تفریحی است و نزدیک­ترین پیست به مرکز شهر نیز می­باشد. یکی از پیست های اسکی توچال پیست قله است که از ایستگاه هفت تله کابین شروع می­شود.

پیست اسکی توچال

در این پیست اسکی مسیری ۱۲۰۰ متری وجود دارد که اوج بازی و هیجان را برای یک روز تفریحی به شما هدیه می­دهد. در ضمن این پیست برای کسانی که در این ورزش حرفه ای نیستند نیز انتخاب مناسبی است. دسترسی به اینجا که از طریق سوار شدن در خط یک  ممکن است. از هر مبدأ کافی است سوار خط یک مترو شوید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید و پس از آن با تاکسی­های ولنجک به پیست بروید.

  • آدرس پیست اسکی توچال: انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال، ایستگاه هفت تله‌کابین
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پیست اسکی توچال تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

بام تهران

بام تهران

از تفریحات هر شهری می­توان به حضور در بلندترین نقطه آن یا همان بام شهر نام برد. اگر می­خواهید تهران را از دور و زیر پایتان یک جا ببینید باید به بام های تهران بروید. سوسوی چراغ­هایی که به مانند ستارهای رو زمین می­درخشند نظر هر کسی را به خود جذب می­کند.

در بام تهران یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران با مترو می­توانید گردشی دلچسب و متفاوت در پایتخت را تجربه کنید. فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، آلاچیق و… از جمله امکاناتی است که در این مکان تفریحی در اختیار گردشگران قرار دارد.

بام تهران در شب

در بام تهران تفریحات مختلفی مثل: بادی جامپینگ، بگ جامپینگ، سورتمه‌سواری، شبیه‌ساز واقعیت مجازی، تله سیژ، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی و … وجود دارد. حتی یک شب نشینی ساده یا قدم زدن در محیط این منطقه تفریحی جذاب به­حساب می­آید که نباید از آن غافل شد. دیگر جاهای دیدنی تهران در شب را در این مقاله بخوانید.

بهتر است با حضور در بام پایتخت روزی شاد و دور از شلوغی نصیب خودتان کنید. بری دسترسی به بام تهران با مترو باید در خط یک سوار قطار شده و در ایستگاه تجریش از مترو خارج شوید. تاکسی های خطی که در میدان تجریش حضور دارند شما را به این منطقه میرسانند.

  • آدرس بام تهران: بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک.
  • برای مشاهده موقعیت مکانی بام تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

کلام آخر

اینکه تهران را برای تفریح انتخاب کنید؛ نشان از آگاهی و هوش شماست که گول ظاهر شلوغ و پر سر و صدای آن را نمی­خورید. در واقع می­توان گفت جاذبه های تفریحی تهران آن‌قدر زیاد است که بازدید تکراری نخواهید داشت. رفتن به مکان های تفریحی تهران با مترو بی شک تجربه ای متفاوت برایتان به ارمغان خواهد آورد و البته دردسرهای ترافیک تهران را نخواهید داشت. در این مقاله سعی کردیم با معرفی جاهای تفریحی تهران نزدیک مترو، سفری زیر زمینی برای رسیدن به تفریح و لذتی فرا زمینی به شما هدیه دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نینا
نینا
2 ماه قبل

بسیار عالی. تهران یه تفریح گاه بزرگه و چه خوب که شما به دسترسی با مترو اشاره کردید

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر