لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کوهسنگی مشهد؛ لذت پیاه روی در کنار قایق سواری در دریاچه
پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد؛ لذت پیاه روی در کنار قایق سواری در دریاچه

مشهد یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار در ایران است که هر ساله به گرمی از مهمانان خود استقبال می‌کند. این شهر مذهبی به لطف وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، امکانات رفاهی و جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری دارد که پارک کوهسنگی یکی از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

این پارک معروف و البته بزرگ، در صدر لیست جاهای دیدنی مشهد قرار دارد و بیشتر مسافران بازدید از آن را در برنامه خود قرار می‌دهند. پارک کوهسنگی مشهد آب‌وهوای خوش، طبیعتی زیبا و مراکز تفریحی متعددی دارد. اگر علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری درباره این مکان گردشگری زیبا کسب کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

معرفی پارک کوهسنگی مشهد

معرفی پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی پارکی مثلثی شکل شامل دو رشته‌کوه کم‌ارتفاع بینالود است که از فراز آن‌ها چشم‌اندازی رویایی انتظارتان را می‌کشد. این پارک پس از حرم رضوی و آرامگاه فردوسی، سومین جاذبه پربازدید در مشهد است که امکانات خوبی نیز دارد.

پارک کوهسنگی مشهد از دوره پهلوی به مجموعه‌ای گردشگری با محیطی خانوادگی تبدیل شده است. این مجموعه شامل هفت باغ است که در هر کدام از آن‌ها امکانات متعدد و متنوعی برای هر سن و سلیقه‌ای فراهم شده است.

تاریخچه پارک کوهسنگی مشهد

تاریخچه پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد است که قدمتی دیرینه و تاریخچه‌ای شنیدنی دارد. این پارک ابتدا منطقه‌ای ییلاقی با ساختاری طبیعی بود که به دلیل مناظر سرسبز و تماشایی و اقلیم خوبش، به عنوان مکانی تفریحی شناخته می‌شد.

این تفرجگاه تا سال 1310 ساختار طبیعی خود را حفظ کرد و هیچ تغییری در آن ایجاد نشد. سپس امکانات سیاحتی همچون استخر و قنات به آن اضافه شد که همین امر وسعت و اهمیت آن را دوچندان کرد.

در سال 1318 آلمانی‌ها ساختمانی دو طبقه در این مکان ساختند و با نرده‌کشی و گل‌کاری آن را به یک پارک طبیعی زیبا تبدیل کردند. از طرفی شهردار وقت میلان نیز هدایایی شامل مجسمه‌های شیر سنگی و دو تندیس انسانی به شهردار مشهد هدیه کرد که از آن‌ها برای تزئین پارک استفاده شد.

مجسمه‌های دو شیر سنگی اهدایی از میلان هنوز هم پس از سال‌ها در جای خود استوارند و در ورودی مجموعه دیده می‌شوند، اما تندیس‌های انسانی برداشته شدند و مجسمه‌هایی جدید جای آن‌ها را گرفتند.

مجموعه کوهسنگی در سال 1340 با گسترش بافت شهری مشهد شهرت بیشتری یافت و از طریق خیابانی عریض و مشجر به مرکز شهر وصل شد. این خیابان کوهسنگی نام گرفت و تا سال‌ها به عنوان یکی از بهترین خیابان‌های کشور شناخته می‌شد.

در دوران پهلوی به شهرت و محبوبیت این پارک پرماجرا افزوده شد و رستوران و تالاری در آن برای اشراف‌زادگان و ثروتمندان برپا شد. همچنین نمادی از تاج پهلوی بر فراز آن ایجاد گردید که پس از انقلاب آن را تخریب کردند و امروزه اثری از آن به جا نمانده است.

نکته جالب دیگر، ایجاد نخستین باغ‌وحش مشهد در ضلع غربی پارک است که آن هم به دلایلی تخلیه شد و امروزه جایش را به ساختمانی بلندبالا داده است. از رویدادهای مهم تاریخی در این جاذبه تفریحی مشهد می‌توان به تاج‌گذاری شاه‌عباس در آن اشاره کرد.

قیمت ورودی کوهسنگی مشهد

قیمت ورودی کوهسنگی مشهد

خبر خوب اینکه برای بازدید از پارک کوهسنگی مشهد نیاز به پرداخت ورودی نیست و شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای روزی مفرح را در کنار عزیزان خود در محیطی زیبا سپری کنید. البته برای استفاده از برخی امکانات تفریحی و فرهنگی مانند بازدید از موزه بزرگ خراسان یا قایق‌های پدالی و موتوری و تجهیزاتی از این دست شما باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

ساعت بازدید از پارک کوهسنگی مشهد

ساعت بازدید از پارک کوهسنگی مشهد

مجموعه کوهسنگی در همه روزهای هفته و در هر ساعتی پذیرای مهمانان است. البته در نظر داشته باشید که چنانچه قصد استفاده از امکانات تفریحی بوستان را دارید باید از ساعت 9 صبح تا 2 بامداد به آنجا مراجعه کنید.

عکس کوهسنگی مشهد

عکس کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد یکی از زیباترین جاذبه‌های مشهد است که به‌ویژه در شب بسیار تماشایی می‌شود. این بوستان به واسطه نورپردازی‌های جذاب و رنگارنگی که دارد در شب همچون نگینی در دل شهر می‌درخشد و افراد را از دور و نزدیک به خود فرامی‌خواند.

البته در روز هم شما می‌توانید مناظر دلنشینی را در این پارک ببینید و از هوای مطبوع و چشم‌اندازهای پیش رویتان لذت ببرید. در ادامه چند عکس از این مجموعه مشهور را برایتان آورده‌ایم.

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم، تفریح در کنار زیارت
ادامه مطلب
دریاچه پارک کوهسنگی
دریاچه پارک کوهسنگی
آبشار پارک کوهسنگی
آبشار پارک کوهسنگی
عکس پارک کوهسنگی
عکس پارک کوهسنگی
استخر پارک کوهسنگی
استخر پارک کوهسنگی

امکانات پارک کوهسنگی مشهد

امکانات پارک کوهسنگی مشهد

همان‌طور که می‌دانید پس از پارک ملت مشهد، پارک کوهسنگی بزرگ‌ترین بوستان این شهر است. این مجموعه از دوران پهلوی به مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری با امکانات قابل‌قبول تبدیل شد و در سال‌های بعدی توسعه یافت.

در این بوستان سرسبز و باطراوت برای افراد مختلف تفریحاتی خاص و امکاناتی مناسب تدارک دیده شده است. کوهسنگی مجموعه‌ای از هفت بوستان به هم پیوسته با نام‌های باغ آرامگاه، باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ فرهنگی، باغ ورزشی و باغ تفریحی است که هر کدامشان امکانات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان دارند.

امکانات پارک کوهسنگی مشهد

  • باغ آرامگاه: این آرامگاه محل دفن چند عارف بزرگ است و به میرزا ابراهیم رضوی تعلق دارد. این شخصیت معروف در زمان شاه‌صفی در این مکان مقبره‌ای برای خود ساخت که امروزه عرفای دیگری نیز در آنجا آرام گرفته‌اند.
  • باغ پذیرایی: این باغ شامل چندین رستوران سنتی، فست‌فود، کافه و سالن پذیرایی جشن‌ها است که در آن می‌توانید خستگی را از تنتان بیرون و خود را مهمان یک وعده خوشمزه کنید.
  • باغ سنگی: باغ سنگی به صخره‌ها و قسمت سنگی مجموعه، آبشار جاری از آن و محل استراحت گردشگران گفته می‌شود.
  • باغ طبیعی: باغ طبیعی به قسمت جنوبی بوستان گفته می‌شود که شامل پارک و دریاچه‌ها است.
  • باغ فرهنگی: این باغ شامل چند مجموعه فرهنگی مانند موزه بزرگ خراسان، نمازخانه و آمفی‌تئاتر روباز می‌شود.
  • باغ ورزشی و باغ تفریحی: این قسمت از پارک مکانی ایده‌آل برای تفریح و ورزش است که در آن می‌توانید به کالسکه‌سواری، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری و… بپردازید.

از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان سرویس بهداشتی، مسجد، پارکینگ و زمین بازی کودکان اشاره کرد. در واقع این بوستان هر چه که برای یک پیک‌نیک و تفریح تمام‌عیار به آن نیاز است را، یک جا دارد.

آدرس پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

آدرس پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

پارک کوهسنگی در فاصله حدودی 12 کیلومتری از جنوب غربی مرکز مشهد قرار دارد. ورودی اصلی این مجموعه در انتهای خیابانی به همین نام واقع شده و ورودی شمالی آن در خیابان ابوذر غفاری و دیگری در بزرگراه کلانتری قرار دارد.

  • آدرس: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار کلانتری، خیابان کوهسنگی.
  • شماره تلفن: 05138400265

آدرس کوهسنگی مشهد روی نقشه گوگل مپ

آدرس کوهسنگی مشهد روی نقشه گوگل مپ

اگرچه کوهسنگی به دلیل عظمتی که دارد از بیشتر جاهای شهر دیده می‌شود و دسترسی به آن خیلی دشوار نیست؛ اما در این بخش آدرس آن روی گوگل مپ را نیز آورده‌ایم تا راحت‌تر و بی‌دردسرتر خود را به آن برسانید.

بهترین مسیر برای رسیدن به پارک کوه سنگی مشهد

بهترین مسیر برای رسیدن به پارک کوه سنگی مشهد

برای رسیدن به این بوستان شما باید ابتدا از هر جای ایران که هستید از طریق هواپیما، خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس خود را به مشهد برسانید. سپس از طریق تاکسی، اتوبوس‌های درون‌شهری یا مترو به پارک کوهسنگی مشهد در بلوار کلانتری بروید.

برای دسترسی به این مجموعه از پایانه‌های اتوبوس و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، شما می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. در ایستگاه قطار مشهد نیز دسترسی به آن با تاکسی و اتوبوس امکان‌پذیر است.

بهترین مسیر دسترسی به این جاذبه گردشگری استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری است؛ زیرا ایستگاه اتوبوسی در نزدیکی پارک قرار دارد که شما را با کمی پیاده‌روی و در کمتر از 2 دقیقه به درب شرقی پارک می‌رساند.

مسیر دسترسی به کوهسنگی مشهد با مترو

مسیر دسترسی به کوهسنگی مشهد با مترو

مترو مشهد 4 خط دارد که با آن می‌توان با هزینه کم و در کمترین زمان به جاهای دیدنی شهر سفر کرد. برای رسیدن به مجموعه جبل‌النور نیز مترو یکی دیگر از گزینه‌های در دسترس است. برای این کار شما می‌توانید سوار قطارهای خط 2 شوید و در ایستگاه کوهسنگی که در یک کیلومتری درب شرقی پارک قرار دارد، از مترو پیاده شوید.

آرامگاه ها در کوهسنگی مشهد

در بوستان چندمنظوره کوهسنگی، چند آرامگاه نیز وجود دارد که شخصیت‌های مهمی در آن‌ها آرمیده‌اند. اگر مشتاق هستید تا حین بازدید از این مجموعه، از این آرامگاه‌ها دیدن کنید، در ادامه با ما باشید.

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی

میرزا ابراهیم رضوی یکی از شخصیت‌های معروف دوران صفوی و از نوادگان امام جواد (ع) است. آرامگاه او در کوچه شهید قرائیان واقع شده که با توجه به کتیبه‌ای که بالای محرابش دیده می‌شود، احداث آن به سال 1047 هجری قمری بازمی‌گردد.

این آرامگاه بر اثر گذشت سال‌ها، دچار آسیب شد که به همت تولیت وقت آستان رضوی، سید حسین بدیعی در سال 1365 هجری شمسی مرمت شد. جالب است بدانید که ناصرالدین شاه نیز در سال 1284 هجری شمسی به این مکان سفر کرد و از مقبره میرزا ابراهیم رضوی دیدن کرد.

آرامگاه شیخ سیف‌اللهی ایسی

شیخ سیف‌اللهی ایسی یکی از حکما و بزرگان زمان خود بود که در سال 1277 در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود. او به دلیل خوابی که دیده بود، پس از کسب علم در تبریز و زنجان، عازم مشهد شد و تا آخر عمرش در این شهر مذهبی روزگار گذراند.

حال و هوای ولادت امام رضا در مشهد
ادامه مطلب

او در مشهد نزد اساتید بزرگی همچون آقا میرزا محمدباقر، آیت‌الله محمدتقی مشکوری و حاج شیخ حسن برسی به تحصیل علوم اسلامی پرداخت. سپس به یادگیری درس خارج فقه و اصول در محضر آیت‌الله حسین طباطبایی و حاج میرزا محمد کفایی پرداخت و به مراتب عالی رسید. این عالم بزرگ سرانجام در سال 1341 پس از یک دوره بیماری طولانی در مشهد چشم از جهان فرو بست و در آرامگاه عرفای مجموعه کوهسنگی به خاک سپرده شد.

آقا میرزا عسگری رضوی

یکی دیگر از مقبره‌هایی که در آرامگاه عرفا به چشم می‌خورد، متعلق به میرزا عسگری رضوی است که او نیز از حکمای شناخته شده وقت بود. ایشان که با نام آقا بزرگ حکیم شناخته می‌شدند، در سال 1245 هجری شمسی در مشهد چشم به جهان گشودند.

آقا بزرگ حکیم زندگی ساده‌ای داشت و در کمال آزادمنشی و وارستگی زندگی می‌کرد. او تمام عمرش را به یادگیری و تدریس علوم دینی پرداخت و پس از سال‌ها تعلیم و تعلم در نجف، سرانجام در سال 1333 هجری قمری به مشهد برگشت.

میرزا عسگری رضوی زاهدی بی‌اعتنا به امور دنیا با صراحت لهجه بود که در نهایت فقر زندگی می‌کرد. شهید مطهری در ابتدای تحصیلات عربی خود در مشهد و بین سال‌های 1352 تا 1354 این عالم بزرگ را که آن زمان پیرمردی سپید موی بودند، ملاقات کرد. آقا حکیم بزرگ سرانجام در سال 1355 هجری قمری از دنیا رفت و در آرامگاه عرفا آرام گرفت.

آرامگاه شیخ اسدالله یزدی

آرامگاه شیخ اسدالله یزدی

یکی دیگر از مقبره‌های واقع در دامنه کوهسنگی، آرامگاه شیخ اسدالله یزدی از عارفان وارسته دوران است. این عارف بزرگ ایرانی در سال 1278 در یزد به دنیا آمد و در سال 1338 در مشهد از دنیا رفت و سپس پیکر مطهرش در آرامگاه عرفا به خاک سپرده شد.

جبل النور و قبر شهدای گمنام

جبل النور و قبر شهدای گمنام

بر فراز ارتفاعات پارک کوهسنگی مشهد، پیکر مقدس چند شهید گمنام جنگ ایران و عراق آرام گرفته‌اند. پیکر این شهدای جنگ تحمیلی در سال 1383 در این مکان به خاک سپرده شد و پس از آن این کوه‌ها جبل‌النور نام گرفتند.

تفریحات پارک کوهسنگی مشهد

تفریحات پارک کوهسنگی مشهد

حال که با مجموعه کوهسنگی و بخش‌های مختلف آن آشنا شدید، زمان آن رسیده که به معرفی تفریحات متنوع در آن بپردازیم. در این بوستان زیبا فرصت‌های مختلفی برای سرگرمی برایتان فراهم شده که در ادامه هر کدام از آن‌ها را برایتان شرح خواهیم داد.

کالسکه سواری

یکی از تفریحات جذاب و به یاد ماندنی در پارک کوهسنگی مشهد، کالسکه‌سواری در مسیری مشجر و پوشیده از درختان کاج است. درشکه‌سواری در این مسیر می‌تواند تجربه‌ای جالب برایتان باشد که تصاویر مناظر دیدنی آن تا همیشه در خاطرتان می‌ماند.

مسیر دوچرخه سواری

یکی دیگر از امکانات تفریحی موجود در کوهسنگی، وجود مسیر دوچرخه‌سواری است. اگر به این رشته ورزشی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در مکانی زیبا و اختصاصی کمی دوچرخه‌سواری کنید، می‌توانید روی این مجموعه گردشگری حساب کنید.

تفریحات پارک کوهسنگی مشهد

پاتیناژ و اسکیت سواری

پاتیناژ و فضای اختصاصی اسکیت‌سواری از دیگر امکانات تفریحی مجموعه جبل‌النور است که در مجاورت پارکینگ اصلی بوستان قرار دارد.

کوهنوردی

اصلی‌ترین تفریح در این مکان زیبا و خوش آب و هوا، کوهنوردی بر فراز دو رشته‌کوه بینالود است. کوه‌های این مجموعه ارتفاع چندانی ندارند و صعود از آن برای همه رده‌های سنی امکان‌پذیر است.

همچنین وجود پله‌های سنگی، پیمایش را برای همه افراد آسان کرده است. با این حال بالا رفتن از پله‌ها و صعود به کوه‌ها ممکن است برای برخی از افراد سخت باشد؛ در این صورت می‌توانید هر جا کم آوردید، از فضای مسطح و صندلی‌های موجود کمک بگیرید و کمی نفس تازه کنید.

امکانات تفریحی در مجموعه کوهسنگی لند

کوهسنگی لند مجموعه‌ای تفریحی با مکانی خانوادگی است که در آن انواع و اقسام تفریحات به چشم می‌خورد. این مجموعه همه روزه از 9 صبح تا 2 بامداد آماده خدمت‌رسانی به مهمانان گرامی است. برخی از امکانات تفریحی این مجتمع عبارتند از:

  • قایق پدالی
  • قایق موتوری
  • قایق خانواده و کودک
  • جت اسکی
  • استخر توپ
  • زوربال استوانه
  • دوچرخه دربی یا بایک ریسینگ
  • قطار کودک

موزه گردی در موزه بزرگ خراسان

موزه گردی در موزه بزرگ خراسان

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، موزه بزرگ خراسان مکانی مناسب برایتان است. این موزه ساختمانی زیبا دارد که معماری آن با الهام از عمارت خورشید واقع در کاخ کلات نادرشاه ساخته شده است.

موزه بزرگ خراسان حدود 18000 متر مربع وسعت دارد و در آن ابزار و اشیای قدیمی متعلق به دوران مختلف نگهداری می‌شود. در این موزه انواع نسخه‌های خطی و چرمی، ابزار سنگی، ظروف گچی و شیشه‌ای و… دیده می‌شود.

فرهنگسرای کودک و آینده

تنها فرهنگسرای اختصاصی کودکان مشهد در پارک کوهسنگی قرار دارد. این مجموعه با ارائه تجهیزات و امکانات مناسب برای کودکان و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی کودک و مادر به رشد مهارت‌های زندگی در کودکان کمک می‌کند.

مقایسه هتل کیانا و هتل اترک مشهد
ادامه مطلب

در فرهنگسرا کودک و آینده معمولاً کارگاه‌ها و برنامه‌ها به صورت عمومی و رایگان برگزار می‌شوند؛ هرچند که گاهی نیز استفاده از آن‌ها نیاز به ثبت‌نام قبلی دارد. از امکانات این فرهنگسرا می‌توان به فضای نمایشگاهی، سیستم جامع صوتی و نوری، چندین کلاس، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ویدئو پروژکتور، اتاق کنفرانس و… اشاره کرد.

اجرای نمایش و تئاتر کوهسنگی

در پارک کوهسنگی فضاهای مختلفی برای اجرای نمایش و تئاتر وجود دارد و معمولاً در مناسبت‌های خاص در آن برنامه‌های مفرح و شاد اجرا می‌شود.

خرید در بازار چارسوق هنر

بازار چارسوق هنر

اگر از تماشا و خرید صنایع دستی و آثار هنری لذت می‌برید، می‌توانید سری به بازار چارسوق کوهسنگی بزنید و از فضای هنری و محصولات سنتی آن بهره‌مند شوید. این بازار به منظور ترویج هنر و فرهنگ ایران ایجاد شده که در آن صنایع‌دستی‌های بومی مشهد و سایر شهرهای ایران به فروش می‌رسد.

عکاسی در پارک کوهسنگی مشهد

بوستان کوهسنگی فضایی دلنشین و مناظری دیدنی دارد و به شما فرصتی می‌دهد تا عکس‌هایی خاطره‌انگیز و زیبا از آنجا برای خود ثبت کنید. مجسمه‌های تماشایی، طبیعتی بکر شامل دریاچه، آبشار، صخره‌های پهناور و… آیتم‌هایی هستند که برای عکاسی به کارتان می‌آیند.

بهترین زمان بازدید از پارک کوهسنگی مشهد

بهترین زمان بازدید از پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی فضایی دلنشین دارد که در هر فصلی از سال با زیبایی‌هایش دل شما را می‌برد. با این حال بهترین زمان بازدید از این مجموعه را می‌توان فصل بهار دانست که هوا نه چندان گرم و نه چندان سرد است. در این فصل این بوستان تماشایی با شکوفه‌های درختان و گل‌های بهاری رنگارنگ به استقبالتان می‌آید و خاطرات خوبی را برایتان رقم می‌زند.

درهای جبل‌النور در هر ساعتی از شبانه‌روز به روی مهمانان باز است و فرقی ندارد شما چه ساعتی را برای رفتن به آنجا انتخاب می‌کنید. البته اگر قصد بازدید از موزه را دارید باید بین 9 صبح تا 17 به این بوستان بروید.

همچنین بهتر است بدانید که استفاده از برخی امکانات تفریحی و فرهنگی در شب میسر نیست. با این حال کوهسنگی در شب حال و هوای خاصی دارد و آرامش و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را به شما هدیه می‌دهد که در کمتر جایی می‌توانید آن را پیدا کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به کوهسنگی

جاهای دیدنی نزدیک به کوهسنگی

در نزدیکی این بوستان چند جاذبه دیگر قرار دارد که اگر وقت کافی داشته باشید سر راهتان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برخی از این جاهای دیدنی عبارتند از:

  • آرامگاه نادرشاه افشار: باغ نادری یا همان آرامگاه نادرشاه افشار یکی از جاذبه‌های تاریخی و باشکوه در مشهد است. در این باغ شما می‌توانید لباس‌هایی مربوط به دوران پیشین به تن کرده و به زمان گذشته سفر کنید.
  • خانه ملک: این خانه تاریخی از زیباترین بناهای تاریخی در مشهد است که در دوران صفوی ساخته شده است. خانه ملک مشهد متعلق به حاج حسین ملک، یکی از چهره‌های سرشناس و ثروتمند کشور بوده که امروزه بازدید از آن برای عموم آزاد است.
  • حرم مطهر امام رضا (ع): حرم رضوی میعادگاه عاشقان است که نام آن با مشهد گره خورده و نیاز به معرفی ندارد. حرم امام رضا مجموعه‌ای از رواق‌ها، ایوان‌ها، صحن‌ها، موزه‌ها و آرامگاه‌ها در مرکز شهر مشهد است.
  • پارک ملت مشهد: پارک ملت بزرگ‌ترین پارک تفریحی مشهد است و در آن انواع امکانات ورزشی و تجهیزات تفریحی دیده می‌شود. این بوستان قدیمی حدود 15 دقیقه با کوهسنگی فاصله دارد.

رستوران نزدیک پارک کوهسنگی مشهد

در نزدیکی کوهسنگی، تعدادی از رستوران های مشهد جا خوش کرده‌اند که برای صرف غذا می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. لیست برخی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

  • دیزی‌سرای کوهسنگی
  • رستوران قصر درویش
  • رستوران نرمک
  • خانه گریل
  • رستوران رضایی
  • کپلی برگر
  • پیتزا پیتزا مشهد

هتل های نزدیک پارک کوهسنگی مشهد

هتل هما 1 مشهد از هتل های نزدیک پارک کوهسنگی مشهد

اگر به مشهد سفر کردید و تمایل دارید در جایی نزدیک به پارک کوهسنگی مشهد اقامتی راحت داشته باشید، این بخش را از دست ندهید. برخی از بهترین هتل های مشهد در حوالی این جاذبه گردشگری قرار دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

جمع‌بندی

در این مقاله از ایران هتل آنلاین سری به کوهسنگی زدیم و از امکانات رفاهی و مراکز تفریحی آن برایتان گفتیم. آیا شما تا به حال سری به این بوستان زیبا زده‌اید؟ نظر شما درباره امکانات تفریحی و رفاهی آن چیست؟ لطفاً در بخش نظرات، تجربیات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کوهسنگی مشهد کجاست؟

پارک کوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد و در خیابانی به همین نام در بلوار کلانتری قرار دارد.

فاصله کوهسنگی تا حرم چقدر است؟

فاصله حدودی کوهسنگی تا حرم 9 کیلومتر است و رسیدن به آن تقریباً 15 دقیقه زمان می‌برد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر