لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> همه چیز درباره خیابان استقلال استانبول ترکیه
همه چیز درباره خیابان "استقلال" استانبول تركیه

همه چیز درباره خیابان استقلال استانبول ترکیه

گردشگران و مسافران كه قصد سفر دارند اغلب قبل از هر سفر نوع سفر خود را مشخص می كنند. گاهی طبیعت گردی و گاهی مقاصد تاریخی یك منطقه افراد را به خود جذب می كند. گاهی گردشگران مقاصد داخلی را برای تفریح انتخاب می كنند و با انتخاب گوشه ای از كشور كه متناسب با آب و هوای آن فصل می باشد روز های خوشی را سپری می كند. برای مثال با آغاز فصل سرما مناطق جنوبی كشور به ویژه جزیره زیبای “كیش” می تواند از جمله مناطق خوش آب و هوا در كشور باشد. با رزرو هتل در كیش كه بهترین هتل های ایران را در خود جای داده است، می توان روزها در این جزیره به تفریح پرداخت. برخی از گردشگران نیز ترجیح می دهند كه به خارج از كشور سفر كرده و نقاط دیگر جهان را بشناسند. از كم هزینه ترین و آسان ترین مناطقی كه می توان به آن سفر كرد كشور “تركیه” به ویژه شهر زیبای “استانبول” می باشد. در این مقاله شما را با شهر “استانبول” و به ویژه جاذبه های دیدنی و گردشگری خیابان “استقلال” “تركیه” كه از معروف ترین و پر گردشگرترین خیابان های شهر “استانبول” می باشد آشنا می كنیم. خیابانی كه در آن می توان هر نوع سلیقه ای را راضی نگه داشت. از آثار باستانی و تاریخی آن گرفته تا كافه ها و غذاخوری ها و همچنین خرید در خیابان استقلال تركیه كه خود از پر طرفدارترین تفریحات می باشد را می توان در این خیابان تجربه كرد.

كشور “تركیه” به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده آل و آب و هوای كم نظیر در كنار فرهنگ غنی و آثار باستانی بسیار، همه ساله مهد گردشگرانی از دیگر كشور ها می باشد. از طرفی به دلیل نزدیكی به كشور “ایران” مقصد گردشگری خوبی برای ایرانیان می باشد. در كشور “تركیه” شهر “استانبول” از معروف ترین و زیبا ترین شهر های این كشور و مهد گردشگران و توریستان می باشد. از معروف ترین نقاط این شهر زیبا می توان به خیابان “استقلال” و همچنین میدان”تكسیم” آن اشاره كرد. خیابانی كه خود می تواند به تنهایی مقصدی برای گردش و تفریح گردشگران باشد. برند های خیابان استقلال تركیه، هتل های خیابان استقلال تركیه، كافه ها، ساختمان ها و هر چیزی در این خیابان به چشم می خورد بسیار دیدنی و منحصر به فرد می باشد. شلوغی این خیابان طوری است كه گاهی روزانه بیش از 3 میلیون گردشگر از آن می گذرد.
خیابان استقلال استانبول
خیابان “استقلال” شهر “استانبول” در قسمت اروپایی این شهر واقع شده است. خیابانی به طول تقریبی 3 كیلومتر كه از میدان “تكسیم” شروع می شود و دنیایی از زیبایی ها و فروشگاه ها و بناهای تاریخی را در خود جای داده است. این خیابان در بخش تاریخی و قدیمی شهر به نام “بی اغلو” واقع شده است. برای رسیدن به این خیابان به راحتی می توانید از فرودگاه با تاكسی یا با هزینه بسیار پایین با اتوبوس ها فرودگاه كه تا میدان”تكسیم” و خیابان “استقلال” می روند استفاده كرد. اتوبوس های سفید رنگ فرودگاه كه با هزینه حدود 10 لیر این مسیر را طی می كنند.

رتبه يك از نظر تعداد گردشگران در سال 2018
ادامه مطلب

در خیابان “استقلال” به راحتی می توان نماد های مقدسات ادیان مختلف را در كنار یكدیگر به نظاره نشست. مسجد زیرزمینی واقع در این خیابان در كنار كلیسای “سنت آنتونی پادوا” و همچنین محل تجمع یهودیان در كنیسه یهودی جاذبه ای دیدنی از تجمع ادیان و آزادی آن ها در این منطقه می باشد. اگر به انتهای این خیابان برویم می توانیم دومین ایستگاه قدیمی مترو جهان كه به “تونل” معروف است را ببینیم. ایستگاهی كه در محله قدیمی “گالاتا” واقع شده است و از سال 1875 تا كنون مورد استفاده قرار می گیرد.
خیابان استقلال استانبول
از دیگر مكان های تاریخی و زیبای خیابان “استقلال” شهر “استانبول” در كشور “تركیه” می توان به پاساژ “چیچك” اشاره كرد. پاساژ “چیچك” یا همان پاساژ “گل” كه از قرن نوزدهم به یادگار مانده است، شاهكاری از هنر و معماری به شمار می آید. مجموعه ای كه در سه طبقه بنا شده است و تقریبا تمام سال پاتوق توریستانی می باشد كه به این كشور سفر كرده اند. این مجموعه در تمام طبقات خود رستوران ها و كافه های بسیاری را گرد هم جمع كرده است. دلیل نام گذاری این پاساژ به پاساژ “گل” گل فروشی زنان روسی پس از فروپاشی شوروی در این پاساژ بوده است.
خیابان استقلال استانبول
اگر اهل بازار گردی و خرید می باشید می توانید به راحتی با قدم زدن در این خیابان تمام مایحتاج خود و سوغات مورد نیاز را در این خیابان پیدا كنید. برند های خیابان استقلال تركیه تقریبا كلكسیونی از تمام برند های مطرح دنیا می باشد. سردر اغلب فروشگاه ها می توان نام برند های مطرح جهان به ویژه در ضمینه پوشاك و كفش را به وفور دید. این تجمع برند و فروشگاه های مختلف از لباس و كفش گرفته تا سوغات و صنایع دستی و اغلب مایحتاج زندگی این خیابان را زبانزد تمام توریستان كرده است.

بازدید از 15 شهر برتر ترکیه
ادامه مطلب

موزه درویشان در خیابان “استقلال” شهر “استانبول” از دیگر جاذبه های كم نظیر تاریخی، فرهنگی و مذهبی می باشد. خانه درویشان نمادی از فرقه درویشان قدیم در شهر “استانبول” می باشد. در این موزه تمام آلات موسیقی و كتاب ها و لباس های این درویشان به نمایش گذاشته شده است. در كنار این موزه تالاری واقع شده است كه در آن نمایش رقص درویشان كه به رقص “سماع” معروف است برگزار می شود. در این رقص خاص كه نمادی از خلوص و حمد خداوند است به نمایش گذاشته می شود.
خیابان استقلال استانبول
در خیابان “استقلال” در شهر “استانبول” و البته كوچه های منتهی به آن می توان به اندازه ده ها موزه هنری آثار هنر مندان تركیه ای و اروپایی را به نظاره نشست. برخی از این گالری ها در كوچه و خیابان و برخی در محل های سرپوشیده و خانه های سنتی و كوچك برپا شده اند. با قدم زدن در میان این كوچه ها و بازدید از این آثار و نقاشی های قدیمی می توان به عمق هنر و فرهنگ این كشور پی برد.
خیابان استقلال استانبول
از تمام آثار تاریخی و باستانی این خیابان كه بگذریم، می توان تركیه به ویژه خیابان “استقلال” آن را مهد غذاهای لذیذ دانست. از آن جا كه غذا ها و كباب های تركی شهرتی جهانی دارند، شما می توانید با قدم زدن در این خیابان با بزرگترین و بهترین رستوران ها و كافه های تركی و فرنگی با تنوع بالای غذایی و قیمت های متنوع آشنا بشوید. انتخاب یك رستوران یا یك غذاخوری محلی در این خیابان بسیار سخت است ولی بدون شك در هر گوشه ای از این خیابان می توان یكی از با كیفیت ترین این غذاها را امتحان كرد.
به دلیل توریستی بودن این خیابان و در كل شهر “استانبول” می توانید برای اقامت بهترین هتل های این شهر را در این خیابان و اطراف میدان “تكسیم” پیدا كنید. انواع هتل ها و اقامتگاه هایی با تنوع هزینه ای مختلف در این خیابان گرداگرد هم جمع شده اند. این خیابان و میدان زیبا آنقدر زیبا می باشد كه گاه دو روز كامل برای بازدید از همه مناطق آن باید وقت گذاشت.

جاذبه های شگفت انگیز آنتالیا
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر