لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر و دیدنی در شهر استكهلم
10 جاذبه گردشگری برتر و دیدنی در شهر استكهلم

10 جاذبه گردشگری برتر و دیدنی در شهر استكهلم

 

2نوبت بازدید از دیدنی ترین و زیبا ترین شهر ها که باشد شهر استكهلم ، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر سوئد نسبت به دیگر مکان ها سبقت می گیرد. این شهر از 14 جزیره که توسط پل به یکدیگر متصل شده اند ، تشکیل شده است و به ونیز شمال معروف می باشد. استکهلم پایتخت کشور سوئد است ، در سراسر شهر ساختمان های قدیمی و قرون وسطایی و همچنین معماری مدرن همراه با طرح ها و سبک های نوآورانه به چشم می خورد. سی درصد این شهر از آب و سی درصد دیگر از پارک ها و جنگل ها شکل گرفته است به همین خاطر شهر استكهلم یکی از پاک ترین و سالم ترین شهر های اروپا می باشد. در این شهر خورشید در نیمه های شب غروب کرده و دوباره صبح زود طلوع می کند. قدمت این شهر شگفت انگیز به قرن 13 میلادی بر می گردد و گفتنی است که هر سال مراسم اهدای جایزه نوبل در این پایتخت برگزار می شود. استکهلم بهترین مکان برای گذراندن زمان و تعطیلات می باشد و گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل سفر خوبی را رقم بزنند. در ادامه چند جاذبه ی گردشگری برتر در استکهلم را معرفی می کنیم:

 

 

10 – موزه گروه موسیقی آبا ( ABBA The Museum )

موزه ی آبا مانند دیگر موزه ها نبوده و در حقیقت نمایشگاهی دائمی است که از مشاهیر موسیقی سوئدی تشکیل شده است. آبا ( ABBA ) یک گروه موسیقی پاپ است که مانند گروه بیتلز بزرگ ترین گروه موسیقی بریتانیایی ، شهرت جهانی به دست آورد. از آهنگ‌ های معرف این گروه می توان به ملکه ی رقصان ( Dancing Queen ) و آهنگ می شناسم تو را ، میشناسی مرا ( Knowing me, knowing you ) اشاره کرد که هنوز هم شنیده می شوند. موسیقی فیلم ماما میا ( Mamma Mia ) بر اساس ترانه گروه آبا می باشد. این موزه از لباس های خاص اعضای گروه ، گیتار ها ، میز های صدابرداری و تجهیزات اولین استودیوی گروه تشکیل شده و تمام خاطرات قدیمی مربوط به این گروه در موزه حفظ شده است. گردشگران می توانند در برنامه های موزه شرکت کنند و به صورت دیجیتالی لباس های این مشاهیر را بر تن کنند و ترانه های آنها را بخوانند. گروه موسیقی آبا 30 سال پیش منحل گردید اما هنوز هم یادبود و میراث آنها بر جای مانده است.

 

Millesgarden

9 – موزه ی میلز گاردن ( Millesgarden )

یک زوج هنرمند ، اولگا میلز نقاش و همسرش کارل میلز مجسمه ساز ، خانه ی شخصی خود را به استکهلم بخشیدند. هم اکنون این منزل به یک موزه هنری و باغ مجسمه تبدیل شده است و همچنین آرامگاه این زوج در این موزه قرار گرفته است. این موزه پر از آثار نقاشی عالی و تندیس های باشکوه است ، گفتنی است که منزل این زوج خود یک اثر هنری بوده است که تراس ها ، راه پله ها ، فواره ها و باغ هایی سرسبز در اطراف دارد. یک بخش کارگاه نیز در فضای باز این موزه وجود دارد که به خاطر مشکلات تنفسی کارل میلز از گل مجسمه سازی ساخته شده بود. این موزه ی زیبا و باارزش در جزیره لیدینیا ( Lidingo ) واقع شده است که تنها 20 دقیقه از مرکز شهر استکهلم فاصله دارد. بهتر است که فرصت تماشای آثار زیبا و ماندگار این موزه را از دست ندهید.
Ostermalm Saluhall

8 – منطقه و سالن استرمالم ( Ostermalm Saluhall )

گردشگرانی که به دنبال چشیدن طعم غذا های مختلف و خاص در طول سفر می باشند ، بهتر است که بازدید از منطقه و سالن استرمالم را در لیست خود جای دهند. قدمت سالن غذای استرمالم به اواخر قرن 19 میلادی بر می گردد. این سالن سراسر پر از غذا های متفاوت است. تولیدات تازه و غذا های دریایی ، غذا های پخته شده ، گوشت و دیگر غذا های طعم دار را می توانید در این محدوده بیابید. برای پیک نیک می توانید غذا های دریایی و یا خوراکی های کلاسیک سوئدی تهیه کنید. این ساختمان تاریخی در حال نوسازی بوده و تا پایان سال 2018 تعمیر و نوسازی به پایان می رسد ، به همین خاطر مرکز خرید و فروش تجاری در قسمت های موقتی در اطراف سالن استرمالم ، خدمات ارائه می دهند. گفتنی است که در صورت تمایل به خرید محصولات دیگر با برند های معروف جهانی ، بازدید از این سالن را می بایستی فراموش نکنید. فروشگاه های شیک ، نمایندگی برند های مشهور ، کالا های لوکس و آنتیک همگی در این منطقه حضور دارند.
Kungliga Slottet

7 – کاخ سلطنتی استکهلم ( Kungliga Slottet )

کاخ سلطنتی استکهلم اقامتگاه رسمی پادشاه و خانواده سلطنتی سوئد بوده و مراسم های رسمی در آن برگزاری می گردد و بازدید برای عموم مردم آزاد است و گردشگران می توانند این عمارت سلطنتی را از نزدیک تماشا کنند. این کاخ باشکوه 7 طبقه داشته و بیش از 600 اتاق دارد. گفتنی است که کاخ سلطنتی استکهلم بزرگ ترین کاخ در سراسر اروپا به شمار می رود. این بنای با عظمت در اوایل قرن 18 میلادی مانند یک کاخ رومی طراحی شد و به عنوان محل کار خانواده ی سلطنتی بکار رفت ، از سالن ها جهت امورات دولتی استفاده می شده است و همچنین امروزه دادگاه سلطنتی سوئد در این کاخ به فعالیت ادامه می دهد. گردشگرانی که از این کاخ سلطنتی دیدن کنند می توانند از ساختمان پارلمان و کلیسای جامع استکهلم که در نزدیکی کاخ قرار دارند ، بازدید کنند. امروزه کاخ سلطنتی جهت امورات دفتری خانواده ی سلطنتی کاربرد دارد و اقامتگاه آنها به قصر دروتنینگهلم ( Drottningholm ) در نزدیکی استکهلم انتقال یافته است. کاخ سلطنتی استهکلم شامل سه موزه و یک کتابخانه بسیار وسیع می‌ باشد. این سه موزه شامل موزه خزانه داری ، موزه آثار باستانی و موزه کرونر ( Kroner Museum ) می باشد. موزه ی کرونر آثار مربوط به دوران باستان و تاریخ آن دوران را نیز به نمایش گذاشته است.
بیشتر بخوانید:

 

Skansen Open-Air Museum

6 – موزه فضای باز اسکانسن ( Skansen Open-Air Museum )

موزه اسکانسن در سال 1891 ساخته شده است و در جزیره زیبای یور گاردن ( Djurgarden ) واقع شده است. اسکانسن قدیمی ترین موزه جهان در فضای باز می باشد و در حقیقت بهترین مکان برای یادگیری و آشنایی با فرهنگو تاریخ سوئد به شمار می رود. استکهلم دارای یک باغ وحش است که در این موزه قرار گرفته است و حیوانات اصیل سوئدی در این باغ وحش دیده می شوند. همچنین سوئد کوچک و سنتی قبل از دوران صنعتی را می توانید در این ناحیه مشاهده کنید که شامل 150 مزرعه و ساختمان بوده و از دیگر بخش های شهر به این ناحیه تغییر مکان داده اند. در این موزه کارمندانی خواهید دید که لباس ها و هنر های دستی سوئد را از زندگی در دوران 19 میلادی به نمایش گذاشته اند. در جزیره ی یور گاردن فستیوال های سنتی سوئدی برگزار می شود که برای نمونه می توان به جشنواره های لوسیا ( Lucia ) و چله اشاره کرد. لوسیا یکی از زنان مقدس کلیسای کاتولیک در دوران روم است و مراسم لوسیا یکی از اعیاد مهم در کشور سوئد می باشد که گروه های آواز خوان به همراه دختری با تاجی از شمع در مدارس و اداره های کشور و حتی در مکان های عمومی ، مراسم اجرا می کنند. با بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر، اوقات خوشی در سفر به شهر جذاب استکهلم در پیش رو خواهید داشت.
Drottningholm Palace

5 – قصر دروتنینگهلم ( Drottningholm Palace )

کشور سوئد کاخ های بیشماری را در خود جای داده است اما کاخ دروتنینگهلم امروزه اقامتگاه خانواده سلطنتی می باشد. قصر دروتنینگهلم در یکی از جزایر استکهلم به نام جزیره لوون ( Lovon ) در کرانه ی دریاچه مالارن واقع شده است. این قصر که متعلق به اواخر قرن 16 میلادی است در زبان سوئدی به معنای جزیره ملکه می باشد. بنای اصلی این قصر سلطنتی و باشکوه در سال 1661 آتش گرفت و این کاخ به دستور ملکه از نو ساخته شد. قصر دروتنینگهلم در طول چند قرن به عنوان اقامتگاه تابستانی سلطنتی بکار می رفت اما در طول قرن 19 میلادی متروکه شده و فرسوده گشت. پس از آن دوران مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و با سبک باروک به صورت مدرن تری تجهیز گشت. کلیسایی متعلق به سال 1736 در محوطه این قصر وجود دارد که مردم محلی در روز یکشنبه آخر هر ماه برای دعا و نیایش در آن حضور می یابند. همچنین قصر دارای تعدادی باغ با سبک های متفاوت و به صورت پراکنده است که قدمت آنها به قرن 17 میلادی بر می گردد و در حقیقت بخش توریستی و گردشگری مهمی در این کاخ به شمار می روند.

 

Stadshuset

4 – ساختمان شهرداری یا سالن شهر ، اِستادشوست ( Stadshuset )

ساختمان شهرداری یا سالن شهر جایگاهی بیش از یک اداره و دفتر دولتی دارد. در حقیقت این ساختمان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استکهلم به شمار می رود. این عمارت دارای یک رستوران اعیانی و لوکس به نام اِستادهاسکالارن ( Stadshuskällaren ) می باشد ، گفتنی است که ضیافت بزرگ جایزه ی نوبل در این رستوران برگزار می گردد. این عمارت باشکوه در اواخر قرن 20 میلادی ساخته شده است و دارای سالن های زیادی می باشد از جمله ساختمان آجری قرمز به نام سالن آبی ( Blue Hall ) که محل برگزاری جشن های نوبل بوده و یکی از بزرگ ترین برج های اسکاندیناوی به شمار می رود ، سالن دیگری با نام تالار طلایی ( Golden Hall ) که برای تزئین آن از 18 میلیون موزاییک استفاده شده است تا نشان دهنده ی تاریخ سوئد باشد و سبک معماری بیزانسی را در سراسر تالار می توان مشاهده نمود. به دلیل استفاده از طلا در ساخت موزائیک های تالار ، نام تالار طلایی برای آن انتخاب شده است. تندیس افراد مشهور و تاریخی سوئد را می توان در این عمارت بزرگ تماشا کرد. گردشگرانی که تمایل به بازدید از این سالن ها دارند می توانند در تورهای روزانه این عمارت با عظمت شرکت کنند.

 

Djurgarden Island

3 – جزیره یور گاردن ( Djurgarden Island )

در طول سفر چه به فکر قدم زدن در جنگل های زیبا یا به دنبال بازدید از موزه های بزرگ باشید ، جزیره ی زیبای یور گاردن در مرکز استکهلم گزینه مناسبی برای سفر خواهد بود. با پای پیاده ، کشتی مسافربری یا با اتوبوس می توانید به سوی این جزیره حرکت کنید. این جزیره به قدری باشکوه است که سالانه پذیرای بیش از ده میلیون گردشگر از سراسر جهان می باشد. مردم برای استراحت و لذت از تعطیلات به سوی این جاذبه ی توریستی معروف استکهلم سفر می کنند. پارک تفریحی بزرگ و معروف گرونا لوند ( Grona Lund ) نیز در این جزیره قرار دارد ، همچنین جاذبه های دیگری مانند کشتی های تفریحی بندر ، چمنزار های بزرگ ، جنگل های سرسبز ، مسیر های پیاده روی در دل طبیعت ، قدیمی ترین موزه جهان در فضای باز به نام اسکانسن در این جزیره قرار دارند. گردشگران می توانند از ساختمان های تاریخی جزیره برای نمونه کاخ رزیندل نیز بازدید کنند. این جزیره کوچک تقریبا مهم ترین موزه ها ، مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری استکهلم را در خود جای داده است.

 

Vasa Museum

2 – موزه ی واسا ( Vasa Museum )

موزه ی واسا یکی دیگر از جاذبه های پایتخت سوئد به شمار می رود که در جزیره شگفت انگیز یور گاردن واقع شده است. این موزه ی تاریخی از اعماق دریا بیرون آمده است. در حقیقت واسا نام یک کشتی بادبانی جنگی بوده است که به نیروی دریایی پادشاهی سوئد تعلق داشت و برای شرکت در جنگ در سال 1626 راهی دریا می شود اما بر اثر وزش تندباد شدیدی غرق می گردد. این کشتی جنگی قرن 17 میلادی ، سرنوشتی مانند کشتی تایتانیک داشته است و در اولین سفر خود غرق می گردد. تقریبا به مدت 300 سال در سطح اقیانوس باقی می ماند در نهایت از زیر آب ها بیرون کشیده می شود تا تبدیل به یک کشتی تاریخی حفاظت شده گردد. امروزه واسا در موزه ی بزرگ واسا می درخشد. گفتنی است که موزه ی واسا یک موزه ی دریانوردی در یور گاردن می باشد و یکی از پربازدید ترین موزه های سوئد محسوب می شود. علاوه بر آثار درون موزه می توان گفت ساختار بنای موزه ، در نوع خود بی نظیر و فوق العاده زیبا می باشد. 384 معمار معروف طرح هایی برای ساخت این موزه ارسال کرده بودند که یکی از این طرح های موفق دارای سقفی از جنس و روکش مسی با تیر های سبک وزن بوده است. گفتنی است که موزه ی واسا از شش سطح قابل بررسی و تماشا می باشد. بخش های دیگر موزه به تاریخ نیروی دریایی و همچنین به چهار کشتی دیگر اختصاص دارند.

 

Gamla Stan

1 – گَملا سْتان ، شهر قدیمی استکهلم ( Gamla Stan )
استادزلمن ( Stadsholmen ) یکی دیگر از جزایر استکهلم می باشد و شهر قدیمی در این جزیره واقع شده است. نام رسمی این شهر استادِن ملِان بروما ( Staden mellan broama ) می باشد که به معنی شهری در میان پل ها می باشد و به طور غیر رسمی به نام گَملا سْتان معروف گشته است. این شهر باستانی به دوران قرون وسطی تعلق دارد ، خیابان های سنگ فرش شده در سراسر شهر به چشم می خورند و سبک معماری آلمانی را می توان در این شهر تماشا کرد. میدان بزرگی به نام اشتورتورگِت ( Stortorget ) در مرکز این شهر باستانی وجود دارد که در سال 1520 محل کشتار فجیع و خون آلود مردم بی گناه بوده است که در نتیجه ی حمله ی دانمارکی ها صورت گرفت. از جاذبه های دیگر این شهر می توان به کاخ سلطنتی ، کلیسای جامع تاریخی استکهلم و رستوران دِن گیلدن فردن ( Den glyden freden ) اشاره نمود. این رستوران معروف و قدیمی از سال 1722 در حال ارائه خدمات می باشد. همچنین موزه‌ ی نوبل در گَملا سْتان واقع شده است. هنگام سفر به استکهلم ، بهتر است که بازدید از این جاذبه های گردشگری معروف را فراموش نکنید.

بهترین اسپاهای اروپا
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر