لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 9 نکته مهم در سفر کردن
9 نکته مهم در سفر کردن

9 نکته مهم در سفر کردن

سالی جدید، شخصیتی جدید! مگر نه ؟! اگر تجربه چیزی به ما آموخته باشد این است، که شکستن عادت های بد کار بسیار مشکلی است و بیشتر رژیم هایی که می گیریم، تا اول عید بیشتر دوام نمی آورند، اما علاقه و اشتیاق ما به رسیدن به تجربیات جدید در ما باقی می ماند. این درس هایی که در ادامه ی مطلب آمده اند را نه تنها می توان به آسانی آموخت، مهم تر از آن این است که می توان آن ها را با عشق و علاقه به خاطر سپرد. پس به خواندن ادامه دهید و سال 1398 را به سال سفرهایی هوشمندانه تبدیل کنید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید!
1 – بار خود را سبک تر کنید
دفعه ی بعدی که می خواستید یک جفت کفش کم کاربرد و یک شامپوی بسیار بزرگ را در چمدان خود جا کنید، لحظه ای درنگ کنید و به وضعیت حال خود در آینده ی نزدیک فکر کنید. آن شمایی که پشتش عرق کرده است و کیف سنگین را آهسته به دنبال خود می کشد و در صورتش خستگی و پشیمانی موج می زند! به محض این که لازم شود چمدان های خود را از یک پله برقی خراب شده بالا ببرید، بر بازو های خود زیاد فشار وارد کنید و پا های خود را به درد آورید، فکر ” مشکلی پیش نخواهد آمد ” به سرعت از ذهن شما پاک می شود! آیا واقعاً این کار ارزشش را دارد؟ خیر!

• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:
نکته ای منفی:
محدود کردن حجم چمدان، کسانی را لازم دارند بار زیادی را با خود حمل کنند، با مشکل رو به رو می کند.

اولویت بندی کنید: اگر که راضی باشید که لپ تاپ را با خود نبرید، بردن سه کتاب سنگین کار شما را مختل نمی کند. یکی از دوستان سخت گیر خود را برای جمع کردن وسایل با خود همراه کنید. کسی که با شنیدن جمله هایی مانند ” اما من لازمش دارم! ” تسلیم نمی شود.
2 – بهتر عکس بگیرید
Take better pictures

از هزاران عکسی که با عجله گرفته شده اند و ویرایش آن ها حتی از به اشتراک گذاشتن آن ها بیش تر از حد معمول طول می کشند خسته شده اید؟ اگر چه برای شبکه های اجتماعی، پورتفولیوی آنلاین و یا آلبوم خانوادگی خود عکس می گیرید، کمی وقت و توجه صرف کردن برای آن ها می تواند شما را از یک عکاس آماتور به یک حرفه ای تبدیل کند.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

درباره ی هوشمندانه عکس گرفتن با گوشی های همراه کمی مطالعه کنید، در یک کلاس عکاسی ثبت نام کنید، وقتی در جاده هستید به یک انجمن عکاسان بپیوندید و یا به توری بروید که سفر را با آموزش عکاسی ادغام کرده باشد.
3 – برنامه ها عقب نیندازید
Stop putting it off

خانواده، مسائل مالی، کار شما و حتی ترس! مشکل های زیادی وجود دارند که مردم را از سفر کردن باز می دارند، اما زمانی که دلایل موجه به راه های جانبی راحتی برای ریسک پذیرفتن تبدیل می شوند، وقت آن فرا رسیده است که به وضعیت خود کمی فکر کرده و آن را ارزیابی کنید! شما فقط یک زندگی در این دنیا دارید. از بهانه گیری دست بردارید و به برنامه ریزی بپردازید.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

اگر به سفری طولانی به دور جهان و یا حتی مسافرتی کوتاه مدت و آخر هفته ای فکر می کنید، فرصت هیچ کدام از این دو خود به خود برای شما فراهم نمی شود. موانع واقعی و اصلی خود را شناسایی کرده و برای رفع آن ها تلاش کنید. از نظر مالی مشکلی دارید؟ ذخیره کردن و صرفه جویی در هزینه ها را شروع کنید. نمی توانید انتخاب کنید؟ با متخصصان مربوطه مشورت کنید. نگران آن هستید که رئیس شما چه فکری خواهد کرد؟ سفری را به او پیشنهاد کنید که رزومه ی شما را تقویت کند.
4 – کنار گذاشتن گوشی همراه را یاد بگیرید
Learn to unplug

پست ها را دیدن، به اشتراک گذاشتن، امتحان کردن و توئیت کردن! بعضی مواقع مقابله کردن با وسوسه های رفتن به سمت گوشی های هوشمند می تواند غیر ممکن به نظر برسد. حتی در جاده! اما همان طور که به نظر می رسد که تکنولوژی ذهن های ما را به شکلی تغییر داده است تا به طور دائم به دنبال ارتباط اینترنتی باشیم، سفر کردن می تواند بزرگ ترین پادزهر برای ما باشد.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

نمی توانید تلفن خود را کنار بگذارید؟ حواس پرتی خود را با پاک کردن ایمیل اپلیکیشن ها و از کار انداختن نوتیفیکیشن ها به حداقل برسانید. لذت کارت پست نوشتن را دوباره زنده کنید. یک دفترچه ی خاطرات سفر پیش خود نگه دارید. بدون استفاده از گوگل مپ به گشت و گذار بپردازید و ببینید که از چه جاهایی سر در می آورید.
5 – با مسئولیت سفر کنید
Travel responsibly

طبق تحقیقات سازمان ملل متحد، بیش از 1.2 میلیارد نفر از مردم جهان، در سال 2015 میلادی به سفر رفته اند. در این برهه از زمان و با افزایش روز افزون توریست های جهانی، درک تأثیراتی که تصمیم های ما در سفر بر روی محیط زیست اطراف می گذارند از هر زمانی مهم تر شده است. خوشبختانه راه های بسیاری برای سفر بدون آلودگی وجود دارند.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

به احتمال زیاد شما با این راهکار ها آشنا هستید: از شیشه های پلاستیکی به طور کامل دوری کنید. تا جایی که می توانید از وسایل نقلیه عمومی زمینی برای رفت و آمد استفاده کنید. رهبران توری را برگزینید، که به حیات وحش و محیط زیست احترام می گذارند و به جوامع محلی سود می رسانند. انتشار گاز کربن دی اکسید خود را کاهش دهید و یا به حداقل ممکن برسانید.
6 – از زمان خود به درستی استفاده کنید
Use your time off wisely

صرف کردن تمام وقت با ارزش مرخصی با شرکت در تجمع های خانوادگی و مهمانی های نزدیک به خانه، کار آسانی است و دیگر فرصتی برای رهایی از مشغله ها برای فرد نمی گذارد و این کار بازگشت به سرکار با روحیه ای تازه را سخت تر می سازد. نکته ی بد تر از آن این است، که شما نسبت به سال گذشته، چیزهای جدیدی را که می خواستید تجربه کنید را هم به دست نمی آورید.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم :

اشتباه نکنید! مرخصی را خود شما به دست آورده اید، پس از آن استفاده کنید. هر ساعت آن با ارزش است! از قبل برنامه ریزی کنید. اگر که سفر های کوتاه و پشت سر هم را ترجیح می دهید، از قبل موارد لازم را رزرو کنید. از تعطیلی های رسمی کمال استفاده را ببرید و چند روز را به اول و یا آخر دوران مرخصی خود اضافه کنید تا استراحت شما کامل شود. یکی دیگر از کار هایی که می توانید بکنید صحبت با مدیرتان است. با این کار می توانید از روز های سفر های مأموریتی خود هم به زمان استراحت خود بیافزایید.
7 – با مردم محلی ارتباط برقرار کنید
Engage with the locals

آرزو: آشنایی با اصل فرهنگ یک منطقه. واقعیت: دوست شدن در فیسبوک با جمعی از مسافران و بازگشت به خانه با چند سوغاتی اصیل ساخت چین!
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

بیایید روراست باشیم: آشنا شدن و یادگیری تمام نکات ریز و پیچیدگی های یک فرهنگ غریب می تواند سال ها به طول بیانجامد، اما راه هایی وجود دارند که به ما کمک می کنند که ارتباط های معنا داری را بدست بیاوریم. توانایی های زبانی خود را قوی تر کنید. بدون شک از قدرت واژگانی هم چون ” سلام “، ” لطفاً ” و ” ممنون ” شوکه خواهید شد! با وجود اقتصاد مشارکتی که همه روزه در حال پیشرفت می باشد، پیدا کردن جایی برای اسکان و اقامت در سفر، کلاس های آشپزی و راهنما های تور محلی، بسیار راحت تر از پیش شده است.
8 – به دنبال تجربه های جدید باشید
Get out of your comfort zone

سفر کردن یک راه ساده و تأثیرگذار برای عوض کردن روند زندگی روزمره ی شماست، اما حتی ماجراجویان کار کشته و حرفه ای نیز از دردسر های آن مبرا نیستند.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:

امسال را به سالی که استایل مسافرتی خود را تغییر داده اید تبدیل کنید. آیا از تنها مسافرت کردن خجالت می کشید؟ این چالش را به هدف خود تبدیل کنید و یا به یک گروه توری بپیوندید که همراهان آن از پیش تعیین شده باشند. آیا بیش از حد برنامه ریزی می کنید؟ تمام برنامه های خود را به هم بریزید و ببینید که وقتی بدون هیچ نقشه ای به سفر می روید چه پیش می آید. این جمله را به تکه کلام خود تبدیل کنید: ” بیشتر بلی بگو.”
9 – به گشت و گذار در محله ی خود بپردازید
Explore your own backyard

آیا از نام بردن رستوران های برتر بانکوک و یا بیلبائو، اطمینان بیشتری از شهر محل زندگی خود دارید؟ بعضی مواقع آن قدر جذب مسافرت های دوردست می شویم، که فراموش می کنیم نگاهی به اطراف خود بیاندازیم و از دیدنی های نزدیک خود بهره ببریم.
• چگونه به این نکته پایبند بمانیم:
کتابچه ی راهنمای شهر خود را بخرید تا با شهر خود از دید یک گردشگر و جاذبه های توریستی که هیچوقت از نزدیک ندیده اید، آشنا شوید. به جای بازدید از پاتوق های خود به کافه ها و رستوران های جدید بروید. شاید حتی بتوانید وبلاگی از این کشفیات جدید خود درست کنید!

چگونه برای یک سفر طولانی با خودرو آماده شویم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر