لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آسمان نمای مسکو
آسمان  نمای مسکو

آسمان نمای مسکو

تماشای آسمان بی کران و دست نیافتنی همیشه لذت بخش بوده است. از همان روزهای آغاز زندگی بر روی کره خاکی، حسی عمیق و غیر قابل کنترل ساکنان کره زمین را به کشف آنچه در اعماق تاریک شب نمایان می شد تشویق می کرد. کشف ستارگان، سیارات، داستان گالیله، ستاره های دنباله دار، تولد یک سحابی. آسمان پر از جذابیت است پر از دست نیافتنی ها. کم کم که رویای پرواز جان گرفت رفتن به آن سوی آسمان ها نیز از امری غیرممکن به آرزویی دست یافتنی تبدیل شد. آدم ها خودشان را به ماه رساندند و عکس یادگاری هم گرفتند.

حالا که فضای جدیدی پیدا شده بود بازهم قدرت ها به تکاپو افتاده بودند تا در رسیدن به رویاها از هم سبقت بگیرند. ابرقدرت های فضایی حالا افتاده بودند به جان تکنولوژی و دانشمندان پشت سرهم رازهای فضا را می شکافتند تا جایی که فهمیدیم کهکشان زیبا و عظیمی که در آن هستیم تنها بخش بسیار بسیار کوچکی از دنیای بی کران است. فضای رازآلود این بار بهانه آغاز یک سفر است و برای آغاز این سفر چه جایی بهتر از روسیه. کشوری که یکی از ابرقدرت های فضایی است و آوازه فضاپیماها و فضانوردانش به گوش همه رسیده است. مبدا پرتاب فضاپیمای مان هم آسمان نمای معروف مسکوست. اگر به دنبال عکس آسمان نمای مسکو به این صفحه رسیده اید حتما با ایران هتل آنلاین، متخصص رزرو آنلاین هتل، همراه شوید تا طعم یک سفر فضایی را در سردترین پایتخت جهان بچشید.
آسمان  نمای مسکو
مسکو
در میان زیباترین و محبوب ترین شهرهای جهان مسکو همیشه در ردیف اولین هاست. کرملین رویایی و هزار رنگ، آسمان خراش های بلند و آنچنانی، طبیعت بکر و چشم نواز، غذاهای خوشمزه و فرهنگی جذاب با تاریخی مالامال افسانه و اسطوره ازمسکو شهری جاوید ساخته است. پایتخت سزارها مقصد این باره ماست. در میان جذابیت های مسکو عازم خیابان Sadovaya-Kudrinskaya می شویم. یکی از زیباترین و بزرگترین آسمان نماهای جهان در این خیابان قرار گرفته است. حتما می پرسید این آسمان نما چیست که باید در سفرمان به شهر هزار رنگ مسکو سری به آن بزنیم.
آسمان  نمای مسکو
آسمان نما
آسمان نما یا همان پلانتاریوم فرنگی ها، یک تالار بزرگ که شما را با ساده ترین قوانین نجوم و کیهان شناسی آشنا می کند. به عبارتی ساده تر آسمان نما یک مدرسه نجوم است که به صورتی کاملا بصری و با ساده ترین زبان رازهای فضا را برای شما می گشاید اما بدون میز و نیمکت و بدون سوال و جواب کردن. شبیه سازی فضا بر روی زمین وظیفه یک آسسمان نما است. همه چیز در نزدیکترین فاصله ممکن با شما قرار دارد، حتی می توانید آسمان و ستاره ها را لمس کنید. یک تجربه مهیج که نتیجه اش یک دنیا خرد و دانایی است. گنبدها نقش اساسی در آسمان نماها دارند. برخی از آسمان نماها چند گنبد دارند که تصویر آسمان و سیارات بر روی این گنبد ها منعکس می شود.
آسمان  نمای مسکو
آسمان نمای قدیمی مسکو
عبارت قدیمی درست به سال 1927 اشاره می کند. پروژه آسمان نمای مسکو در این سال آغاز شد و دو سال بعد در 1929 به اتمام رسید. کم کم آسمان نما مورد توجه بسیاری از دانشمندان و بزرگان نجوم قرار گرفت و به یک مرکز مهم در روسیه مبدل گشت. آسمان نما به بروزترین ابزار و تجهیزات مجهز شد و تبدیل به پاتوق منجم های روس شد اما بنابر دلایلی گاه سیاسی در سال 1994 تعطیل شد.
آسمان  نمای مسکو
این تعطیلی تا سال 2011 ادامه پیدا کرد اما در نهایت با یک بازسازی گسترده باز هم بازگشایی شد اما این بار به مراتب پیشرفته تر و مجهزتر و تبدیل به سیزدهمین آسمان نمای مجهز جهان شد. این آسمان نما از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بیایید گشتی در میان بخش های مختلف آن بزنیم.
آسمان  نمای مسکو
• سالن بزرگ ستارگان
یک سالن بزرگ که برترین تکنولوژی های روز دنیا را در خود جای داده است. پروژکتورهای غول پیکر که طبیعی ترین و باکیفیت ترین تصاویر را برای شما به ارمغان می آورند. گنبد بزرگ آسمان نمای مسکو در این سالن قرار گرفته است فقط کافی است دراز بکشید و به آسمانی که حالا چند متر بالاتر از سر شماست خیره شوید.
آسمان  نمای مسکو
کهکشان راه شیری، زمین، خورشید شب های مسکو، شب های توکیو یا حتی لندن همه و همه در برابر چشمانتان هویدا می شود. شناور در فضا آن هم بدون لباس های دست و پا گیر فضانوردی و بدون دغده گم شدن در فضای بی انتها. این سالن اصلی ترین بخش این پلانتاریوم است. همه توضیحات به چند زبان پخش می شوند و اگر سوالی داشته باشید اینجا فرصت پرسیدنش مهیاست. کارشناسان خبره، بخش مهمی از این سالن هستند که شما را در سفری به دنیای میان ستاره ای همراهی می کنند. همه چیز آنقدر طبیعی است که به خودتان اجازه شک کردن هم نمی دهید. فقط کافی است زمانبندی نمایش ها را چک کنید تا در بخشی که بیشتر به آن علاقه دارید حضور پیدا کنید.
آسمان  نمای مسکو
• سالن شماره 2 ستارگان
مقصد بعدی در بازدیدمان، یک سالن مشابه سالن بزرگتر فقط در ابعادی محدودتر با همان صندلی های متحرک و تصاویر بی بدیل و بی نقص و یک گنبد کوچکتر که یک سفر فضایی خاص را رقم می زند. این سالن یک ویژگی خاص دارد، صدای استریو! یک سیستم صوتی بی نقص که سفرتان را تکمیل می کند. نمایش فیلم های سه بعدی از دیگر ویژگی های این سالن خاص است.
آسمان  نمای مسکو
• لورانیوم
یک بخش تعاملی! و تعامل آغاز لذت بردن است، حس لمس کردن و تجربه از نزدیک که تجربه این آموختن بسیار لذت بخش تر از شنیدن و تصور کردن است. این بخش شاید جذاب ترین بخش آسمان نما باشد.
آسمان  نمای مسکو
چندین آزمایشگاه جالب که به شما فرصت ساخت یک موشک هیدروژنی را می دهند، دوچرخه سواری آن هم با نیروی خورشیدی و ساخت یک دنیا از سیارک ها از دیگر تجربیات این موزه تعاملی است. اگر علاقمندید که جدیدترین اختراعات منجمان و دانشمندان را ببینید این بخش بسیار جذاب است.
آسمان  نمای مسکو
• اسکای پارک
پارک آسمان هر سال از ماه می تا سپتامبر به روی علاقمندان گشوده می شود. یک رصدخانه و موزه روباز که بر بام آسمان نما قرار دارد. بسیاری از تلسکوپ ها و ابزارهای رصد قدیمی در این موزه نگهداری می شود. یک تلسکوپ برای رصد هم در این فضا تعبیه شده است که شما را در روشنایی روز هم به اعماق تاریکی ها می برد. از جذابیت های این موزه اولین پرتوافکن Carl Zeiss است که در این موزه قرار دارد.
آسمان  نمای مسکو
• موزه اورانیا
موزه ای مربوط به تاریخچه آسمان نمای مسکو و سیری در تاریخ علم نجوم و فضانوردی، بخش بعدی این سفر فضایی است. فکر می کنم به محض خروج از این بخش، شما هم حس یک کیهان شناس را دارید که اتفاقا ذهنش پر از سوالات بی جوابی است که حالا قدرت کشف آن ها را در خود می بیند. سیر پیشرفت دانشمندان علم نجوم در متدها و ابزار رصد در این موزه به خوبی هویداست. اگر چشمتان به برخی از ابزارهای این موزه بیافتد حتما میخکوب می شوید و به اراده انسان هایی که برای رسیدن به آسمان شب و کهکشان های دور جنگیده اند درود می فرستید. خوب حالا که یک گردش علمی و تاریخی مفید داشته اید، بهتر است به سراغ بخش بعدی برویم.
آسمان  نمای مسکو
• سالن تئاتر چهار بعدی
یک سینمای چهار بعدی آن هم با طعم سفرهای هیجان انگیز فضایی. یک سالن که شما را مهمان هیجان انگیزترین فیلم های فضایی می کنند. انواع احساسات شما در این سینما به کار گرفته می شود تا طبیعی ترین حالت ممکن در مورد یک سفر فضایی را تجربه کنید. این مجموعه یک سالن کنفرانس مجهز نیز دارد.
آسمان  نمای مسکو
• کافه و فروشگاه ها
گشت و گذار کامل در این آسمان نمای جذاب یک روز تمام زمان می برد، بنابراین حتما احساس خواهید کرد که به یک استراحت کوتاه و تجدید قوای اساسی نیازمندید تا بتوانید این سفر استثنایی را ادامه بدهید. آسمان نمای مسکو انواع امکانات اولیه را داراست تا سفر راحت تری را تجربه کنید.
آسمان  نمای مسکو
رستوران تلسکوپ با طراحی زیبا و نامتعارف و منویی سرشار از غذاهای بومی روسیه و منویی مخصوص کودکان یک ایستگاه خوب برای استراحت و تجدید قوا است.
آسمان  نمای مسکو
فروشگاه MKS نیز یک مکان مناسب برای خرید یک سوغاتی و یا یادگاری به یاد ماندنی است. انواع و اقسام تلسکوپ ها، کتاب های مصور، کتاب های علمی، انواع مجلات مشهور، گوی های کوچک و بزرگ و حتی سنگ های جالب یا سی دی های خاص در این فروشگاه در دسترس است. یک کافه هم در بخش لورانیوم قرار دارد که لحظات آرامی را برایتان رقم می زند.
آسمان  نمای مسکو
زمان بازدید از آسمان نما
اگر قصد بازدید از آسمان نما را داشته باشید می توانید تمام روزهای هفته به جز سه شنبه به موزه مراجعه کنید. درب مجموعه از ساعت 10 به روی علاقمندان گشوده می شود و تا ساعت 21 هم در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است. ساعات کار کافه ها هم از ساعت 11 الی 21 است.
آسمان  نمای مسکو
آسمان  نمای مسکو
• تمام قیمت ها به روبل روسیه می باشد.
• قیمت بلیط ها در بعدازظهر افزایش می یابد.
آسمان  نمای مسکو
نکات بازدید از آسمان نما
• اگر زبان روسی بلد نیستید نگران نباشید در تمام بخش ها مکالمه به زبان انگلیسی صورت می گیرد. در هنگام نمایش فیلم ها می توانید از هدفون های ترجمه استفاده کنید. اگر برای بازدید از سایر بخش ها مترجم نیاز دارید حتما قبل از بازدید از آسمان نما با مسئولین آن هماهنگی لازم را انجام دهید.
• مسئولین آسمان نما آن را مناسب کودکان زیر 5 سال نمی دانند. به علت نمایش فیلم های سه و چهار بعدی این محیط مناسب کودکان نمی باشد البته این به معنای ممنوعیت ورود نیست. بخش لورانیوم برای کودکان مناسب ترین بخش است که بازدید از آن توصیه می شود.
• اگر برای بازدید از آسمان نما بخش تالار بزرگ را انتخاب کرده اید بهتر است از یک ساعت قبل در محل تالار حاضر شوید. بلیط تالار بزرگ قابلیت بازدید از برخی بخش های کوچک تر را نیز دارد.
• بلیط قابلیت استرداد ندارد و فقط یکبار برای ورود استفاده می شود.

5 نمونه از زیباترین ایستگاه‌های مترو در مسکو
ادامه مطلب

اگر از تمامی بخش های آسمان نما بازدید کرده باشید حتما یک روز تمام وقتتان را می گیرد اما اگر بازدیدتان کوتاه بود، می توانید سری به میدان سرخ و یا کاخ کرملین در همان حوالی بزنید. آسمان نما درست در قلب شهر مسکو قرار دارد و فرصت یک گشت و گذار ایده آل را برایتان مهیا می کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر