لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده مکان عالی برای ماهیگیری ورزشی در دنیا
ده مکان عالی برای ماهیگیری ورزشی در دنیا

ده مکان عالی برای ماهیگیری ورزشی در دنیا

ماهیگیری و به ویژه ماهیگیری ورزشی برای بسیاری از مسافران شور و شوق خاصی دارد . در بیشتر سواحل مکان های مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری وجود دارد ، با این وجود بیشتر این مکان ها هنوز ناشناخته هستند . در این مقاله از ایران هتل با بهترین مکان ها برای ماهیگیری در سراسر دنیا آشنا شوید .

استرالیا

“سد بزرگ مرجانی” مکانی افسانه ای برای ماهیگیری نیزه ماهی سیاه است . بین ماه های سپتامبر و دسامبر نمونه های زیادی از این ماهی ها قابل مشاهده اند ، به ویژه ماهی های ماده که برای تخم ریزی مهاجرت می کنند . بسیار توصیه می شود که بخاطر فاصله نزدیک این سد با ساحل ( حدود 40 مایل ) در یکی از جزایر مانند جزیره لیزارد و تفریحگاه 40 سوئیته آن اقامت داشته باشید . در طرف دیگر استرالیا ، در ساحل غربی “صخره ی نینگالو ” قرار دارد که ماهی های دراز پوزه مانند واهو و دلفین ماهی شنا می کنند .

کیپ ورد (در شمال غربی افریقا)
ماهیگیری در جهان
از بین جزایر متعدد در مجمع الجزایر کیپ ورد ، جزایر سال و سانتیاگو بسیار قابل توجه هستند . در جزیره سال هتل مورابزا با مکی فاصله در سانتا ماریا واقع است و هر ماهیگیری میتواند لذتی فراموش نشدنی را در اقیانوس اطلس تجربه کند . “تفریحگاه ماهیگی شاه “در شهر تارافال در جزیره سانتیاگو مکان محبوب دیگری برای ماهیگیری ورزشی در اعماق دریا است که از اول ماه آوریل تا آخر نوامبر ادامه دارد .
بیشتر بخوانید:
کاستاریکا
ماهیگیری در جهان

حتی در تابستان یا زمستان ، احتمال یافتن شکار در کاستاریکا وجود دارد . “باهیا د لا هرادورا ” در 90 کیلومتری فرودگاه بین المللی “سان جوز ” یکی دیگر از مکان های عالی برای ماهیگیری ورزشی در اقیانوس آرام است به ویژه اگر دنبال شمشیر ماهی دندان دار، نیزه ماهی آبی و گیدر یا تون زردباله ( مرغوب ترین گونه ماهی تن ) هستید . برای اقامت هتل “لوس سوئنو” توصیه می شود . واقع در ساحل و دارای ناوگانی کوچک از قایق های ماهیگیری در اندازه های متفاوت با خدمه حرفه ای است .

کنیا ( جزیره پمبا )
ماهیگیری در جهان

مابین کنیا و تانزانیا ، کانال پمبا یکی از عالی ترین مکان های اقیانوس هند برای گرفتن ماهی دراز پوزه بزرگ ، نمونه های باور نکردنی از ماهی طلایی ، واهو ، کوبیا و یا کوسه ماکو باله کوتاه است . تالاب فوندا واقع در جزیره پمبا ( غواصان آن را یک گنجینه می دانند ) ، هتل ساحلی ” راس نانگوی ” در زنگبار و ویلاهای الفجیری در شهر ممباسا سه مورد از هتل ها و تفریحگاه های توصیه شده برای سپری کردن روزهایی عالی هم روی زمین و هم در آب هستند .

مکزیک
ماهیگیری در جهان

“کابو سن لوکاس ” در مرز بین اقیانوس آرام و دریای کورتز (خلیج کالیفرنیا ) قرار دارد . مکانی خوب برای رسیدن به گرند اسلم فوق العاده است یعنی گرفتن پنج ماهی دراز پوزه مختلف در یک روز ( سه نوع نیزه ماهی یعنی سیاه ، آبی و راه راه ، ماهی بادبانی و شمشیر ماهی ) . نوک شمالی شبه جزیره کالیفرنیا از یک بیابان بدون توسعه زیر ساخت های گردشگری به یک منطقه که خدمات درجه یک را ارئه می دهد ، تبدیل شده است ، این خدمات شامل قایق هایی که ناخداهای مجرب آن ها را هدایت می کنند و تاسیسات لوکس است .

موزامبیک
ماهیگیری در جهان

مجمع الجزایر بازاروت که پر از آب های اقیانوس هند در کانال موزامبیک است ، یکی دیگر از مکان های مشهور برای ماهیگیری بخاطر داشتن جریان آب داغ غنی از مواد مغذی و همچنین ماهی هایی است که شکارچیان بزرگ را جلب می کنند . در جزیره بازاروت ، هتل آنانتارا و کلوب دریایی آن که مسئول میزبانی ورزش های آبی است ، بسیار قابل توجه است . در جزیره بنگورا ، استراحتگاه آزورا ناوگان کوچکی از قایق ها فراهم کرده است .

نیکاراگوئه
ماهیگیری در جهان

امریکای مرکزی یکی از مکان های محبوب ماهیگیری است که بخش جنوبی ان یعنی نیکاراگوئه تقریبا ناشناخته است . مجتمع “مارینا پستا دل سل ” در منطقه چیناندگا به عنوان مکانی بی نظیر و فوق العاده توصیه می شود که با مرداب های کرنا احاطه شده و روزانه ده ها تن شمشیر ماهی طعمه می شوند . به سوی جنوب در “گواکالیتو دی لا ایسلا ” پناهگاه موکول واقع است که تا به الان بهترین استراحتگاه در امریکای مرکزی است و طول تابستان بهترین فصل ماهیگیری در آب های آن است .

پاناما
ماهیگیری در جهان

در کنار مرز کلمبیا ، در وسط اقیانوس آرام ، باهیا پینا یکی از ده مکان خارق العاده این لیست است . بهترین انجمن ماهیگیری یعنی ” استراحتگاه ستاره ی گرمسیری ” با جنگل احاطه شده است که در آن خانه های ییلاقی و دوازده قایق با بهترین ناخداهای دنیا وجود دارند . در یک روز ، شما میتواند گونه های زیادی را صید کنید ( ماهی بادبانی ، نیزه ماهی سیاه و راه راه ، شمشیرماهی ، بونیتو ، ماهی طلایی ، ماهی تن ، ماهی تن هوور ، کوسه و …) .

سائوتومه و پرنسیپ ( کشوری در خلیج گینه در باختر افریقا )
ماهیگیری در جهان

در خلیج گینه ، در نزدیکی ساحل گابون ، یک پل چوبی جزیره “پرنسیپ” را به جزیره کوچک “بم بم” وصل می کند که خانه های ییلاقی این استراحتگاه شگفت انگیز در فضای باز طبیعت یعنی درست در ساحل پراکنده هستند . مدل های مختلفی از نیزه ماهی به ویژه در ماه های ژوئن تا اکتبر در این آب ها یافت می شوند ، همچنین ماهی باراکودا ، ماهی بادبانی ، واهو یا ماهی تن زرد باله نیز یافت می شوند . سائوتومه یکی دیگر از مکان های ماهیگیری ورزشی است که گروه های تفریحی باید مد نظر داشته باشند .

سنگال
ماهیگیری در جهان

درست 25 مایل دورتر از ساحل داکار ، افراد علاقه مند به ماهیگیری می توانند از صید ماهی بادبانی و ماهی تن لذت ببرند . رزرو هتل در داکار بسیار زیاد است و هتل ” جاردین ساوانا ” همیشه یک انتخاب مطمئن است . گزینه های دیگر که به هنگام تمرین ماهیگیری در اعماق دریا در کشورهای افریقایی می توانید مدنظر داشته باشید شامل شهر” سالی ” که در 80 کیلومتری جنوب داکار واقع است ، اقامت در کلوب مشهور ” اسپاندون ” ، برنامه ریزی روزهای ماهیگیری روی کشتی ” ملکه افریقایی ” و هتل قایقی که مانند تخت شناور عمل می کند و می توانید در آن صبحانه میل کنید .

مکان های رنگارنگ دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر