لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین مقاصد برای اکوتوریسم
بهترین مقاصد برای اکوتوریسم

بهترین مقاصد برای اکوتوریسم

طبق اظهار نظر جامعه بین المللی گردشگری (TIES)، اکوتوریسم به این معناست: “سفری مسئولانه به مناطق طبیعی که محیط را حفظ می کنند، رفاه مردم محلی را حفظ می کند و شامل تفسیر و آموزش است”.

هر کسی که سفر می کند باید بداند که گردشگری می تواند تاثیر زیادی بر محیط زیست داشته باشد، چه از نظر عبور مرو بیش از حد به حیات وحش طبیعی و چه از نظر رفتار غیر مسئولانه گردشگران (مثل رها کردن زباله). کسانی که در قرن بیست و یک سفر می کنند باید به یاد داشته باشند که این مساله ای مهم است و باید مسئولانه انجام شود. خوشبختانه، در سال های اخیر افزایش اکوتوریسم افزایش یافته است. دفعه بعد که سفر می کنید، به پیشنهاد ایران هتل آنلاین حتما یکی از این مقاصد زیست محیطی دل انگیز را امتحان کنید.

10 بورن، ایرلند
Burren، واقع در شهرستان کلر، یکی از مکان های منحصر به فرد زمین شناسی ایرلند است. این ناحیه 350 میلیون سال پیش در دوره کربنیری تشکیل شده است. در این زمان، ایرلند عمدتا در آب پوشیده شده بود، که منجر به ایجاد سنگ های رسوبی و چشم انداز منحصر به فرد ماه مانند منطقه شد.
Burren، به معنای “مکان سنگی” در ایرلندی، که توصیفی دقیق است اما نمی تواند تنوع بسیار زیادی از گیاهان، جانوران و سازه های طبیعی طبیعی را از رودخانه ها، دریاچه ها و جنگل ها به تصویر بکشد. تور بازدید رایگان توسط Dromore Wood Nature Reserve ارائه می شود، که در طول ماه های تابستان بهترین زمان برای تجربه ی بازدید از این مکان است.
 GUNUNG MULU PARK ملی، مالزی
9 GUNUNG MULU PARK ملی، مالزی
به نظر می رسد مالزی مانند دیگر مقاصد گردشگری انتخاب گردشگران نیست، اما قطعا در لیست مقاصد محبوب اکوتوریست ها قرار خواهد گرفت. یکی از کشورهای کم درآمد در آسیای جنوب شرقی، مالزی خانه ی پارک های ملی، جنگل های بارانی و همچنین مالک بخشی از جزیره Borneoمی باشد.
پارک ملی Gunung Mulu، که یک گوشه ای از جزیره ی Borneo است که در ایالت مالاشی Sarawak گرفته است، به خاطر شبکه وسیعی از غارها بسیاری شناخته شده است. شاید برای بازدیدکنندگانی که از غار ها می ترسند مقصد محبوبی نباشد، شما همچنین می توانید در پیستون های سنگ آهک و صخره های متخلخل، همه را تحت نظارت قرار دهید.
8 پارک ملی TONGARIRO، NEW ZEALAND
پارک ملی TONGARIRO، NEW ZEALAND
پارک ملی Tongariro در جهان و در نیوزیلند یکی از قدیمی ترین ها در نوع خودش است. این پارک در سال 1887 پس از آنکه مردم مائوری به جای حفاظت از آن، آن را به دولت اهدا کردند، تأسیس شد.
هنوز هم می توانید از چشم انداز طبیعی اش بدون از بین بردن اکوسیستم لذت ببرید. پیاده روی Tongariro Alpine Crossing، پریدن از آبشارها، یا حتی نگاه کردن به کیوی، پرنده ملی نیوزیلند از جمله ی آن لذت هاست.
MONTEVERDE CLOUD FOREST، کاستاریکا
7 MONTEVERDE CLOUD FOREST، کاستاریکا
کاستاریکا ککه به بزرگ بودن و داشتن لیست گسترده ای از فعالیت های اکوتوریسمی شناخته شده است، بهشت اکو توریستان است. این کشور یک چهارم زمین های خود را به پارک های ملی، ذخایر و زمین های حفاظت شده اختصاص داده است. کاستاریکا حرکتی فوق العاده برای ایجاد یک صنعت گردشگری پرطرفدار بدون آسیب رساندن به محیط زیست انجام داده است. رئيس جمهورش می خواهد کشور را از سوخت های فسیلی خلاص کند!
اولین چیزی که هر مسافر باید انجام دهد این است که از طریق جاده مونتهورده Cloud Forest Reserve ، جایی که rxuh تعدادی از گونه های بومی و گیاهی را پیدا خواهید کرد. همچنین فعالیت های هیجانی مانند زیپ لاین و بانجی جامپینگ، برای افزایش آدرنالین وجود دارد.
پارک ملی یوسمیتی، ایالات متحده آمریکا
6 پارک ملی یوسمیتی، ایالات متحده آمریکا
پارک ملی یوسمیتی که توسط پرزیدنت لینکلن در سال 1864 ساخته شد، اولین زمین در ایالات متحده بود که برای حفاظت توسط دولت کنار گذاشته شد. این پارک در سیرا نواداس واقع شده است که تقریبا به اندازه ایالت رود آیلند است.
یوسمیتی دارای آب و هوای مدیترانه ای و باران های سنگین در زمستان، اما در طول بقیه سال تنها 3 درصد است. سرزمینی است که طیف گسترده ای از اماکن طبیعی مانند صخره ها، دریاچه ها، کوه ها و مراتع می باشد و 95 درصد پوشش این ناحیه تعیین می شود. فلور شامل بیش از 20 درصد از کل گونه های حیوانی کالیفرنیا است. بازدید کنندگان ها مایلند که اتومبیل های خود را ترک کنند و در اطراف پارک دوچرخه سواری کنند و از مزایای اجاره مزرعه در پارک بهره ببرند.
5 جزایر گالاپاگوس، اکوادور
جزایر گالاپاگوس، اکوادور
جزایر گالاپاگوس، به بازدید هر ساله ی هزاران گردشگر مشهور است. این جزایر آتشفشانی ساحل اکوادور غنی از تنوع زیستی هستند. نظریه تکامل چارلز داروین از سفر به گالاپاگوس الهام گرفته شد، و بسیاری از گردشگران مدرن پس از بازدید از این مکان از او پیروی می کنند.
جزایر دارای اکوسیستم کمی هستند، بنابراین گردشگری در این منطقه بسیار سخت و کم است. تعداد بازدیدکنندگان هر روز محدود تر می شود و باید با راهنما سفر کنید. درآمد حاصل از ورودی اجاره ی قایق به صندوق های پارک باز می گردد.
GEIRANGERFJORD، NORWAY
4 GEIRANGERFJORD، NORWAY
Geirangerfjord نروژ، که از عصر یخبندان تشکیل شده است که یخچال های طبیعی درهای عمیق را به وجود آوردند، GEIRANGERFJORD سرانگشتی از زیبایی طبیعت نروژ با قطرات آبشارهای عمودی اش یعنی The Seven Sister, The Suitor, and The Bridal Veil است. تور هایی برای لذت بردن از اماکن طبیعی در دسترس هستند یا می توانید قایقرانی، ماهیگیری، دوچرخه سواری و پیاده روی را انتخاب کنید.
از طریق جاده The Seven Sisters وارد منطقه شوید، یکی دیگر از شگفتی های این منطقه جاده ای باریک و آبشارهای کنار جاده ای است. این منطقه در حال تبدیل شدن به یک مقصد پایدار برروی تمبر رسمی نروژ برای کاهش تاثیرات منفی گردشگری است.
پارک ملی SERENGETI، تانزانیا
3 پارک ملی SERENGETI، تانزانیا
بعضی از مردم به دنبال کشف ساوانای Savannah آفریقایی هستند. شما این کار را فقط در پارک ملی سرنژتی می توانید انجام دهید. این کشور مانند کاستاریکا، تانزانیا یکی از کشورهای پیشرو در اکوتوریسم است و 25 درصد از زمین هایش را حفاظت می کند.

بسیاری از گشت و گذارهای سیاحتی و تفرجگاه ها، بسته های اکوتوریسمی را ارائه می دهند، جایی که راهنماهای محلی به بازدیدکنندگان درباره اهمیت حفظ طبیعت تعلیم می دهند. اکوتوریسم حتی به صنعت گردشگری محلی نیز کمک می کند، و با جذب گردشگران بیشتر، اقتصاد تانزانیا را توسعه می دهد.
 Barrier Reefاسترالیا

2 Barrier Reefاسترالیا
هیچ شکی وجود ندارد که Barrier Reefاسترالیا، با وجود آلودگی، ماهیگیری بیش از حد، تعدد کشتی های کروز و افزایش درجه حرارت آب اقیانوس که تهدیدی جدی برای بزرگترین مرجان های دریایی جهان است، در معرض خطر آلودگی شدید قرار دارد. اما اگر کسانی که بازدید می کنند با احتیاط رفتارکنند، در آینده می تواند همچنان محبوب بماند.
بسیاری از جزایر در امتداد صخره ها از نظر محیط زیست بسیار زیبا هستند، از استراحتگاه ها و هتل ها تا snorkeling و غواصی. گردشگران می توانند در کنار ساحل کوئینزلند سفرهای ساحلی را که آموزش و محافظت از اکوسیستم دریایی را دارند، رزرو کنند. اگر تمام گردشگران بر پایداری خفاظت از محیط زیست تمرکز کرده باشند، این مرجان ها در محیطی بسیار سالم قرار می گیرند.
پارک ملی الینوللیک، ایسلند
1 پارک ملی الینوللیک، ایسلند
یکی از سه پارک ملی اصلی ایسلند، ینگلولیر (Thingvellir تلفظ می شود) است که زیباترین های طبیعی کشور را برجسته می کند. ایسلند به اندازه ای کوچک و بی نظیر است که بیشتر به عنوان یک پارک ملی بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. این جزیره ی آتشفشانی مملو از شگفتی های زمین شناسی است که با آتشفشان ها، چشمه های آب گرم و غارها پر شده است. آتشفشان ها و گدازه های خشک شده باعث به وجود آمدن تونل های زیرزمینی و چشمه های آب گرم شده اند.
این پارک توسط اداره محیط زیست ایسلند مدیریت و نگهداری می شود، Umhrerfisstofnun که حفظ محیط زیست پارک، مدیریت استفاده از منابع و ارائه مشاوره به مسافران را بر عهده دارد.

اقامتگاه جنگلی لوکس رواندا با آتشفشان، گوریل و ماجراجویی
ادامه مطلب

4.5/5 - (8 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر